Dopravci Železnice Železniční průmysl

České dráhy modernizují „sysly“, vybaví je plošinou pro vozíčkáře i zásuvkami

Řídicí vůz Bfhpvee295 v čele osobního vlaku z Pardubic do České Třebové u Bezpráví. Foto: České dráhy
Řídicí vůz Bfhpvee295 v čele osobního vlaku z Pardubic do České Třebové u Bezpráví. Foto: České dráhy

České dráhy vybaví nejméně 7 řídících vozů řady Bfhpvee přezdívaných sysel plošinou pro nástup vozíčkářů. Jde o požadavek Pardubického kraje, České dráhy kvůli tomu již vypsaly soutěž na úpravu těchto vozů.

V soutěži poptávají modernizaci až 31 řídících vozů, jistá je úprava sedmi kusů. „Modernizací v poptávaném rozsahu projde sedm vozů v České Třebové, které jezdí na území Pardubického kraje,“ řekla mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.

Vozy jsou z výroby konstruované jako bezbariérové s nástupními dveřmi a prostorem umožňujícím nástup osob na vozíku, uvnitř je vůz řešen pro pohyb a pobyt osob na vozíku včetně bezbariérového WC. Vozíčkáři ale musí pro nástup využít staniční mobilní plošinu.

Dle požadavku Pardubického kraje bude tento prostor pro osoby na vozíku doplněn o plošinu, která bude součástí vozidla. Dále budu dosazeny např. nové zásuvky pro dobíjení přenosné elektroniky zahrnující také USB porty,“ dodala Rajnochová. Podle ní byla dosazena také Wi-Fi. Odhadovaná cena za úpravu až 31 vozů je 72 milionů korun, hotovo má být do poloviny příštího roku.

České dráhy provozují celkem 34 řídících vozů řady Bfhpvee a ABfhpvee. Dislokovány jsou pro provoz vratných souprav v Brně, České Třebové, Praze, Děčíně a v Plzni. Vznikly v letech 2011–⁠2013 rekonstrukcí a úpravou vozů řady Bdt. Umožňují rychlejší obraty souprav v koncových stanicích, lokomotiva díky nim nemusí objíždět vlak.

České dráhy mají nyní v provozu přibližně 600 vozidel přizpůsobených pro přepravu osob na vozíku a vypravují 4 845 spojů, které jsou vybaveny pro cestování těchto osob.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leinad

Takže na přípražských Syslografech (163+2*Bmto+Sysel) zůstane pro vozíčkáře sysel 😀 proč řešit nástup do patráku(nízká podlaha, stačí odebrat sedačky), když se dělat výtah do klasiky a protahovat pobyty ve stanicích.

HonzaEM

Zásuvkami, oni jako z „výroby“ zásuvky nemají?

Martin

Test

Martin

Pardon, testoval jsem pristup do diskuse, prosim smazat… Dekuji…

Martin

Test Chrome Version 83.0.4103.61 (Official Build) (64-bit), Win10
OK – na teto diskusi…

Martin z Moravy

To by se hodila klima a zásuvky i na vozy ABfbrdtn.

Martin 2

Za1. Jakási předělávka pár let starých syslů mně nedává smysl, ale budiš.
Za2. A co tak dodělat klimatizace do připojených vozů. V roce 2020 vozy bez klimatizace by neměly spatřit světlo světa.

Jakub

Tak minimálně v Lysé Sysly mají zásuvky už od nasazení, přidání USB portů je naprostá zbytečnost.
Akorát škoda, že už nejsou na rychlících Ústí – Kolín jako kdysi. Ty dnešní řazení AB+Bp+B jsou dost retro na rok 2020.

Anonymní alkoholik

Jo, takovej pohodlnější interpanter s více oddíly 2. třídy by tam celkem bodnul. Na tyhle ,,spěšňáky” s úsekovou frekvencí se hodí velkoprostory víc. Do oddílu v (A)B si sednou 4 lidi max. a dají si mezi sebe ještě tašky a zbytek vlaku ať si stojí. Na R9 ta samá písnička. Tam je to s kvalitou a čistotou vozů ještě horší (viz. nedávné nasazení původního zeleného B). No a rozhrkané a opotřebované Bee 273, které při rychlosti nad 120km/h zní jako když se mají každou chvíli rozpadnout, to je taky libovka.

VS

Dobrý den,

ode změny šablony (vzhledu) nemohu ani hlasovat pro komentáře, ani zobrazit celý text příspěvků („číst více“). Nový příspěvek do diskuse kupodivu zřejmě funguje. Používám stejně jako před tím Firefox s kontejnery (75.0).

Mohla by se na to, prosím, redakce podívat?

Děkuji.

Jiří Šrámek

Používám Operu a vše funguje.

Martin

Tak koukam, ze mame kazdy uplne jinou zkusenost, ja pouzivam Operu a nedokazal jsem se nikde prihlasit, az v Chrome na win7 starsi verze, ve win 10 pouze Edge a to jen napoprve, po odeslani uz nikoliv…
🙂

Čápisko

Stejný problém s Chrome na desktopu. Nejdou ani rozkliknout delší příspěvky, nejde napsat vlastní příspěvek. Podotýkám, že nepoužívám AB ani jiné doplňky pro blokování reklamy. Tipnu si, že nový diskuzní modul používá nějaké rizikové komponenty, které přes sebe nepustí firewall.

Jaaa

Je to prohlížečem, mobilní ani desktop Chrome nebo Edge mi neumožní nic, protože výjimka (Reference error: WdpEditor not defined).

Jediné, co mi funguje, je mobilní Opera.

rtep

Ve Firefoxu 77.0.1 mi diskuze nefunguje vůbec, v Microsoft Edge diskuze funkční je. To se asi někdo nepokusil doladit stránky pro všechny prohllížeče.

M20

Tady už to funguje, u ostatních článků nikoliv.

Martin

Tak to pardon za mail… ja si nevsiml, ze se to uz resi… 🙁

Jiří Kocurek

test

Hrebicek

Sysly delali z Post-w a nikolv z Bdt.

Roman Svačina

Bdt279

Kubrt

Z Postw jsou 954.

Hrebicek

Beru zpet, diky za opravu.

Kokojumbo

Plošina jim moc nepomůže, když ty dvoukřídlé dveře věčně nefungují, protože se kroutí a zablokují se 😀

Bfhpvee

Tak tak… největším problém těchto vozů jsou pomalu se otvírající a věčně nefunkční dveře, škoda, že na ně rekonstrukce taky nemyslí…

Zapa

Jako další rekonstrukce rekonstrukce rekonstrukce? 😄

Twix

Není ten hlavní problém naopak v těch jednokřídlých dveřích na konci vozu? Tam docela chápu že se časem vůči skříni zkroutí když to není nijak zpevněno. To že papíry „dveře nepoužitelné“ visí často i na dvoukřídlých dveřích ale nepopírám 🙂

XXXD

Z osobní zkušenosti jsem tedy naopak s těmi jednokřídlými relativně žádné problémy neměl, kdežto u těch dvoukřídlých je to úplně něco jiného. Značným problémem těch dveří totiž jejich citlivost, kdy i při menším zásahu cestujícího může dojít k jejich poškození. Když si k tomu ještě připočteme, že ty dveře se zcela běžně otevírají se značnou prodlevou po zmáčknutí tlačítka a sami o sobě se otevírají docela pomalým způsobem, kdy to často vypadá, že se zasekli tak většina cestujících asi nemá trpělivost a pomůže nějakým postrčením, což pak právě často vyústí v jejich porouchání. Na Smíchově jsem tohle jednou viděl v… Číst vice »

Merida

Ano, zablokují se, ale je to způsobené tím, že se dveře otevřou až po vysunutí schůdku a cestující si myslí, že se nic neděje a zmáčknou tlačítko znovu, a to systém vyhodnotí, jako povel k zavření. Tak cestující znervózní a zmáčkne čudl znova, no a tak to udělá několikrát a sytém je v řiti a dveře zablokuje, fíra pak kur..je, že musí valit dozadu dveře odblokovat, nebo je musí vlakoš polepit, jako nefunkční, tak možná by to chtělo si trochu pohrát s elektrónikou, jinak každá souprava s řidičákem dobrá věc, ono objíždění soupravy ve špičce, nic moc.