České dráhy mění pravidla pro bistrovozy, lidé s jídlem si sednou do vedlejšího vozu
Nový bistrovůz ČD. Autor: České dráhy
České dráhy změnily koncept provozu bistrovozů řady ARmpee, jejichž provoz část cestujících kritizuje. Nově dopravce vyčlenil dvanáct míst ve vedlejším
Blil bych
To je povoleno pouze s příplatkem do první třídy! 😛
Celá idea přestavby WRmee na paskvil jménem ARmpee je od počátku zcestná. To pány manažery tak překvapilo, že si lidi chtějí jídlo na místě sníst? Když jsem poprvé viděl WRmee v Ostravě na veletrhu, hned mi bylo jasné, že to je průšvih a cesta do slepé uličky a že koupit si „jedničku“ do tohoto vozu je za trest.
Pardon, správně je samozřejmě ARmpee…
To, že ČD zavedly tyto vozy ve vlacích, které jedou na opačný konec republiky, je dost nešťastné. Sedíte čtyři hodiny ve vlaku a prakticky si nemůžete nic dát, leda byste si to přenesli do jiného vagonu, čímž ovšem riskujete čistotu svého oděvu. Jsem pravidelným uživatelem služeb ČD a donedávna jsem byla i pravidelným konzumentem v jídelních vozech. Uráží mě ovšem, když mě i s jídlem průvodčí vyhazuje do jiného vagonu. Tak jsem přestala být konzumentem jídla v jídelních vozech. Raději si koupím bagetu i s vodou na nádraží. A bohužel pro ČD nejsem sama….Toš tak….
To se Vám vůbec nedivím. Ale i na kratší vzdálenosti je to nevhodný vůz, kombinace bistro vozu s velkoprostorovou jedničkou je prostě hloupost . Když už, tak ta jednička měla být v provedení kupé.
Spíš si myslím, že by ČD na první třídu měli spustit i nějaký akční předprodej pár lístků s místenkou. Protože spousta lidí třeba nemá in kartu a pak je to dost drahé..
Ale nějak to nechtějí slyšet.
To jsou pořád problémy. Do Béčka jedině s PETkovým Braníčkem a řízkem. Tak jakýpak copak.
Přijde mi, že tu hloupost lze racionálně vysvětlit jen tak, že Nejnárodnější spekuluje o znovuzavedení vlaku bez dvojky, jako byl (v některých GVD) Manažer? Otázka zda by byl udržitelný
Rozdělit JV na dva vagóny, to je skutečně geniální úsporná myšlenka. A není nad to připlatit si za jedničku, aby mi tam celou cestu courali lidi a tu a tam mě jako bonus polili pivem nebo kafem.
„Cestující, který chce konzumovat teplé jídlo u stolku, tak musí mít jízdenku do první třídy, jinak si mohl vzít jídlo pouze s sebou v plastovém obalu nebo sníst u stísněného barového pultu. “
Pamatujete? https://www.mzp.cz/cz/news_181906 To bylo keců o ekologii.
Nezapomněl tu někdo na WRmee 816 🤔
Co takhle řadit vedle tohodle „bistra“ jeden vůz Ds, do kterého by byly umístěny stolky z Ikey? 🙂
Tohle je řekl bych špička ledovce z Kupcova období…
Proc mam posledni dobou pocit, ze CD se snazi odehnat zakazniky vsemi zpusoby, jak je to jen mozne? Proste nemuze zustat kamen na kameni a musi se rozdupat uplne vsechno.
Tohle je fakt průser. Přitom první ARmpee jsou fajn (ačkoliv určení Mnichova pro ně nebylo ideální, zažil jsem tam první třídu na stojáka)
Tyhle ,,rekonstrukce,, by měl jejich autor zaplatit ze svého a to včetně přestavby zpět na jídelní vůz. Tohle řešení mohl vymyslet opravdu jen idiot nejezdící vůbec vlakem, nebo jen pablb chtějící se zalíbit vedení firmy. Jděte s tím do háje. Zatímco doteď jsem si sem tam zašel ve vlaku na oběd, tak odteď vám na to milé dráhy z vysoka kašlu.
Máš recht. Ať si to tam na stojáka žerou ti chatrolíni, co si to vymysleli.
Reštauračné vs Bistro vozne vo svojej plenej kráse.
Alebo keď dvaja robia to isté, nie je to to isté
Které asi pak vedení ČD tuto paskvilní rekonstrukci vymyslelo? Napovím, že to které nastoupilo před pár dny to asi nebude (to pouze hasí boty svých předchůdců). Takže zbývá to, které bylo podle šotoušků dokonalé.
Mno přecházet s jídlem na talíři mezivozovým přechodem? Tak to chce kumšt číšníka z námořní lodi.
Ještě by se to dalo vyřešit zkuplováním do jednotky alá RJ, kdy budou vyčleněné 2 vozy provozně trvale spojeny a v mezivozovém přechodu nebudou dveře. Aby to byl výstavní rovnák na ohýbák.
Jenže na to byste potřeboval (rovněž po vzoru railjetů) tlakotěsné návalky, jinak z toho máte přetlakovou ventilaci.
Ale kdo ví, třeba jim to budou nosit v těch plastových obalech, v těch se to ukončírovat dá. A porcelán zůstane výsadou první třídy.
Casnici s jedlom cez prechodove dvere chodia uz roky, kedze existuje donaska do 1. triedy.
No a teď si zkuste představit partičku lehce podnapilých lidí, kterým došly jejich medikamenty a rozhodli se je doplnit a využít jídelního vozu.
Sedíte si relativně v klidu v 1tride, před sebou PC a snažíte se pracovat.
Závěr ať si udělá každý sám.
je apotřebí omezit ten workoholizmus. Pracovat se má v príci, vlakem se má cestovat. 🙂
Přesně. A kdo bude ve vlaku pracovat s PC, toho za trest polijeme pivem a na hlavu mu kydnem rajskou.
Plně souhlasím. Jen di ních! si koupí lístek do 1. a hned se pasují na nadlidi!
No a v dalším kroku se těch 12 míst přesune do toho jídeláku na úkor „jedničky“, a další epizoda seriálu „drážní bruslení z průšvihů“ bude moci šťastně skončit. 🙂
Nevím proč jsem si vzpomněl na ono staré „socialismus s lehkostí překonává překážky, které v kapitalismu nemohou nastat“.
Nevím, proč se okolo toho dělá takový humbuk. Už asi pěktkrát jsem si v tomto voze dával jídlo a pokaždé mi obsluha dovolila ho sníst na sedačkách první třídy. Nikdy tam nebylo ani zdaleka plno a to jezdím skoro vždycky ve špičku, tzn. v pátek nebo v neděli…Nechci kritizovat, ale před psaním nesmyslů o plastových táccích nesených přes celý vlak by si měla redakce nejprve vyzkoušet, jak to v realitě doopravdy funguje 🙂
Obsluha bufetu nerozhoduje o tarifních podmínkách ani nekontroluje jízdenky.
Takže o „psaní nesmyslů“ si popovídáme, až vás tam přistihne sedět tržby chtivý průvodčí či revizor.
Vyšel pokyn nekompromisně vyhazovat. A po tomto řešení se to bude hlídat dvojnásob. Bohužel.
Jo, včera Opavan 513 byl přesně tento typický příklad tohoto nesmyslu a humbuku…. ale přesně naopak.A nas…ní lidé nechali na baru svíčkovou, protože na stojáka to nedali, Totálně přecpáno. Seděl jsem na okně s kávou v ruce. Kdo tento paskvil schválil…
Já třeba taky nemám problém si dokoupit jedničku v úseku..
Tak to je řešení !! Dokoupit jedničku v úseku. Jako package s řízkem…… Nemáte něco společného s toto přestavbou ?
To zní poměrně smysluplně, kolik to zhruba stojí?
Já nepochopím, proč je to bistro uprostřed vozu. Kdyby bylo na kraji a těsně za přechodem vyhrazená jídelní místa, tak by se to jakž takž dalo a jednička by nebyla obtěžována. Bohužel ta stávající koncepce je asi nejhorší možná.
byly dvě varianty 1) bistro bude uprostřed stejně jako v původní restauračním voze a 2) že se přesune na kraj. ČD vybraly první variantu protože byla levnější než to přesunovat
Njn… to je z toho že skoro všecko u nás za posledních 15 let je přestavba… kdyby to kupovali nové, nebyl by cenový rozdíl mezi těmito variantami. Ale protože se řekne že na nové prostě není (ani na vozy první třídy, i když jen z půlky) tak tu běží boom rekonstrukcí/přestaveb… ty jsou sice levnější, al ejsou to už starší vozy takže tolik co nové nevydrží, a mají nějaká omezení (která by bylo drahé překročit).
Jakákoliv průchozí jednička (hm, ne-kupéčková, tam by to vcelku nevadilo) je napůl nesplněná kategorie vozu…
ČD pračka peněz
to máš pravdu
Podle počtu mínusů zjistíte, že šotoušky pravda bolí.
Když mohlou být vozy AB, tak jaký je problém tady. Půlka je A a druhá půlka je hospoda pro všechny.
Říkalo se, že vesmír je nekonečný, nyní víme, že to není jisté. Hloupost managementu ČD nekonečná bohužel je, opět o tom cestující přesvědčili.
Soukromníci nemusejí proti ČD dělat vůbec nic. ČD zlikvidují samy sebe naprosto spolehlivě.
Problém je takový, že když už to chtěli mermomocí přdělávat, tak na BRmpee. S tím by nikdo větší problém neměl.
AB (klasický) je kupé vůz, tam to moc nevadí, navíc se ho snaží řadit na konec vlaku, aby se procházelo minimálně…
Nechám jednou rekonstruovány vůz za těžké miliony po pár letech znovu za x milionů rekonstruovat, abych ušetřil za nápravy na úkor sedadel a pak ve vedlejším voze po vlně kritiky seberu 2 kupéčka. Chtěl bych vidět jak s řízkem v termoboxu vyhazuji lidi co v nich budou sedět. Tleskám za paskvil roku.
Spíše vybraným těma rukama nasekat na prdel než tleskat. Za paskvil roku palec nahoru.
Udělat bistrovozy jen pro první třídu ať se na mě nikdo nezlobí je vůči ostatním cestujícím diskriminační. Zřejmě někdo při tomhle návrhu přestřelil a ani se nedivím, že tenhle krok přišel, aby se předešlo soudním tahanicím.
ten bistrovůz není jen první třídy – bistro je dvojka (s místy „na stojáka“), místa k sezení jsou jednička
(ano, nápad hodný debila)
Unikátní produkt pouze v ČR: dvouvozový jídelní vůz a cestující 1. třídy cestují v kuchyni, možná budou mít v ceně gastroshow a ne závodku.
Nebeský expanduje do světa, se to možná rozšíří. ČD baví svět. 😀 😀
´Nebeský expanduje do světa´ – jestli on to není vůz pro ten SKY – JET z předvčerejší diskuse 😉
A občan i vovce to platí…
Co na to říct?
(Ne/Re) kvalifikovaný management ČD opět předvedl své kvality a jasně všem ukázal, že o železničním provozu neví lautr nic.
Velice by mne zajímalo za co mají své akademické tituly. Asi ze známosti nebo za zabíjačku od rodičů. Protože za znalosti a odbornost to rozhodně není.
Analyzovat a predikovat chování cestujících v rozličných situacích, tedy tzv. Psychologie cestujícího, je totiž jedním ze základních kamenů přednášených na dopravních fakultách technických univerzit. Patrně však nikoliv v Česku nebo na Slovensku.
ČD to zase jednou vymňoukly. Je dobře, že existuje periodikum, které je nestranné a tepe je za to. Dennímu porušování smlouvy jistého nenárodního závazkového dopravce věnují stejnou pozornost. A to je dobře
Manager? Absolvent? Nebo jen aktivní guma.
O jakého dopravce/smlouvu jde?
Na to už není co říci. P.S. Státní firma aneb správa svěřeného majetku a péče řádného hospodáře = manažeři do tepláků
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/P%C3%A9%C4%8De_%C5%99%C3%A1dn%C3%A9ho_hospod%C3%A1%C5%99e
´Nově mohou cestující s jídlem přejít do vedlejšího vagonu, v něm bude i posádka JLV obsluhovat.´–> historická vzpomínka na okraj tématu: Kdysi dávno (vzpomínám, náhodou to bylo v předvečer železničních oslav Děčín 1981) za vjezdu Ex540 Detvan do Drahotuší od Hranic n.M. roztrhla se souprava expresu tak ´šikovně´ že zrovna u jídelního vozu. Bylo okolo 19 hod, čas večeře, a i když tehdy výběr nebyl oslnivý, část cestujících lozila vlakem do/z jídelny. Obě části Detvanu zastavily na staniční koleji asi 100 (?) m od sebe, z rychlosti téměř 100 (?) km/h. Tenkrát se přes stanice víc nejezdilo. Pánbů byl doma… Číst vice »
Co si budeme nalhávat. Vymysleli hloupost, mnozí je od toho odrazovali, přesto tu změnu provedli a těch se snaží tento problém vyloženě zalátovat. Místo toho, aby tedy přeznačili údajnou první třídu na jídelní kout, tak vymýšlejí nesystémové hlouposti :/
Naopak. Twnto vůz přesně splňuje podmínky MD na kapacitu 1. třídy na Ex2. Tudíž nic ani preznačit nemohou, protože by pak nesplnili podmínky smlouvy. O tom že se přejde na „model pendolino“ se mluvilo už docela dávno. Akorát se to teprve teď začíná aplikovat.
Tak ať na tu 1.třídu raději přeznačí těch míst v sousedním voze.
Děkuji všem za mínusy. Ale doporučuji se napřed podívat do smlouvy MD na linky Ex2 a R18. Btw ani to preznačení pár míst ve dvojce by nešlo. Viz příloha 7 článek 3 bod 5.
Šlo by tenhle paskvil přeznačit na BRmpee a koupit 20-40 Ampz, což se mělo udělat už dávno. A149+n*Bmz je urážka.
To by bylo samozřejmě nejlepší. Otázka s jakou nabidkovou cenou by pak ČD šly do toho rozstřelu MD a jestli by to vyhrály. Současné ARmpee je prostě důsledek snahy za každou cenu co nejvíce srazit náklady aby ČD v tom rozstřelu uspěly (což se jim nakonec povedlo).
Povedlo. Jen ten výsledek respektive následky… 😉
Ano. Není to žádný ideál. Ale tady prostě šlo o to udržet se za každou cenu.
Tak jsem zvědav v jakých desítkách procent ubude po tomhle paskvilu zákazníků JLV a cestujících 1. třídy :D. Spláčou nad výdělkem. Já osobně už se tam neukážu, ať si ČD vyžerou ty svoje nápady až do dna. A troufám si říct, že nejsem zdaleka sám.
Tak pak už jen dodatek ke smlouvě a legislativně změnu zákonně umožnit. Dávám vám zelený palec. P.S. S právem a dodržování zákonných norem má česká lokalita v mnoha odvětvích a oborech velké trable včetně např. dodržování lidských práv a svobod včetně Ústavy ČR. Ale to je na jiný příběh.
Moc jednoduch, levné a rychlé řešení. Takže raději řízeček v alobalu, krajíc chleba a kyselou okurčičku s sebou. 🙂
Vždyť přece furt čteme, že ČD jsou jediný dopravce, který narozdíl od fuj, fuj soukromníků na vlastní náklady přidává posilové vozy. Tak co jim brání v tom, aby v pátek a neděli zařadili celou hospodu a celou jedničku, aby se všichni najedli.
Ale oni nemyslí… zkouší, co cestující vydrží a utečou do busů a aut . Předělali jídelní vůz na bistro ! Tím degradovali vagon z „Superba na Fabii“ a ještě se tomu diví…..že ?
Udělá se vývěrové řízení a pak najme poradenská firma. Zpracuje se analýza a navrhnou řešení, tím pádem jsou všichni „zodpovědní“ kryti. Následně se bude zasedat, dumat aneb „pracovat“ a pak se vybrané řešení bude realizovat. Jasně, projde to ještě schválením „managerů“ a případně se nechají pro jistotu udělat odborné posudky. například jako revizní. Kocourkov na entou 😀 aneb realita dnešní doby, zájmů, hodnot (potřeb)… Odbornost – LOL
Tak Bmz jsou celkem pohodlné vozy. Jen nějak nevím, kde si ve voze Bmz dám ten talíř. U okna je stolek-pravda. Ale jak velký? U dveří je taky ministoleček-nepoužitelný. Sedačka uprostřed nepoužitelná. A to, že těch 12 míst vyblokují z rezervačního systému neznamená, že ty kupé budou prázdná. Dají tam cedulku na dveře? Nebo do okénka rezervací? Nefunguje to!
Ta dráha jde mílovými kroky do koudele…
Nebude tam Bmz, ale Bmpz, což by měl být velkoprostor. Pokud tam budou ty velké stolky, tak to snad půjde. To nic nemění na tom, že nápad dát bistro takhle k první třídě je úplně mimo…
Pak ovšem vzniká otázka, o jaké vozy Bmpz má jít, protože pokud vím, tak jediný vůz tohoto typu je u ČD v Railjetu 🙂
Bmpz61
Aha. Tak slovenský velkoprostor. U čtyřky se člověk nají. To je pravda. Vzhledem k pravidelnosti řazení vozů to bude zajímavé. Ale i tak to je hovadina
Děkuju. To mě nenapadlo, že to budou řešit až tak kreativně, že jídelňák udělají z cizího vozu 🙂
to je ona expanze do zahraničí 🙂
A co přidat hytlák, pár židliček a stolků a výdeje jídla (samoobsluha) dostane cestující lísteček s číslem místa a informací o nejbližím možném „přestupu“ do hytláku :)))) Při troše kreativity nebudou lístečky, ale APP 😀 P.S. Tento příspěvek do diskuse berte s velkým nadhledem 😉
Už pomalu zjišťují, že to současné řešení není úplně ideální. Doufám, že jen jen otázkou času, kdy bude v části toho bistrovozu zřízena 2. třída.
Minimálně na Ex2 nikdy. Viz můj příspěvek výše.
místa první třídy lze vyznačit v kterémkoli voze soupravy – když už se 1 a 2 fyzicky liší jen tou cedulkou
Vol…vé. Stejně to nevyřeší ten hlavní problém a to je to, že ti, co si připlácí za jedničku jedou ve větším nepohodlí, než kdyby jeli normálně.
Různé pachy, hluk, postrkování od lidí v uličce, pivo za krkem atd. To že lidi půjdou ještě s jídlem kolem nich zpět jim jistě přidá na radosti.
v ČD opravdu manageri nemají mozky
Až tohle ČD jednou pochopí, tak ty vozy zrekonstruují ještě potřetí a kuchyň úplně vybourají a nahradí sedačkama. 😀 Maximálně na představku nechají automat služby ČD snack.
Ansurdistán…
Povedené..vypadá to hezky. Jen škoda té 1.třídy. Vůbec nechápu, jak to někdo mohl vymyslet…
Takže další pozitivní dopad „jízdného zdarma“ ? Nestačí, že se ruší pokladny například v JMK na více než 20 místech (dle SŽDC proto, že si po zavedení slev an sebe nevydělají), že si člověk bez místenky nesedne, že si bude muset kupovat 20 jídenek na vlak (smozřejmě v každém kraji jinak)…
Tak řešitelné to asi je, případně tu menší část jedničky třeba mimo špičku udělat jako jídelní. Nebo alespoň jeden stůl. Ale třeba s jasným ticketem, třeba max 1 hodina na jídlo, 20 minut pití. 35 minut desert. Aby tam neseděli nějací vyčůraní jančurové.
Případně víc věcí udělat s sebou.
Protože zase živit tam 2 lidi se soc., zdrav., když hosté se v té jedničce nemění, možná není takové terno a ni ve špičce…
Rovnák na ohejbák 🙁
nn to je ohejbák na rovnák! Rovnák na ohejbák už mají z dřívjějška.
soudruzi inženýři v čd a jlv , řešení je zcela jednoduché, sezení pro všechny- předělat té jedničky – a zařadit dělený vygon 1 a 2 třídy hned vedle tohoto,a je to!! a na zbylé přestavby dalších vozů na paskvily se VYKAŠLALETE !!!!!!!!!!
Pak by ty vozy ale nesplňovaly podmínky MD pro linku Ex2, kde jsou nasazovány. Co si MD přálo (za co nejnižší cenu), to má…
Jančuru na ně! ten by jim ukázal…
Kolikže provozuje jídelních vozů?
celýh 0.
A do těch 7 vozů WRmz zakoupených od ÖBB jídelní servis nikdy nezavede.
Ano, jejich vlaky jsou pojizdna hladomorna:-)
To je stejny argument jako pred vyjetim… nema vlaky, neumi to, nevyjede…..
Takže to chápu dobře, že se v tom voze zmenšila jídelní část, aby se mohla rozšířit do dalšího vozu? Nebylo by jednoduší udělat tu první třídu z části té dvojky a jídelní vozy nechat jídelnímy vozy?
z železničních předpisů bych hádal, že se na to vztahují zejm. pravidla č. 1, 2, 4, 5, 6 a 7. v případě vzniku konfliktní situace pak č. 8.
———————————————————-
§1 Vždycky se to tak dělalo (Nikdy se to tak nedělalo)
§2 Ještě nic nepřišlo
§3 Všichni jsou na obědě
§4 Na to je předpis (Není na to předpis)
§5 Bylo by to příliš složité
§6 Cestující by to nepochopili
§7 Cestující by to zneužili
§8 Zpoždění k cestování prostě patří
§9 Nedělejte problémy a nějak se domluvte
§10 Stejně to bude na …
Ne není to tak, nezmenšila- bohužel, není tam totiž už žádná jídelní část, – celý vůz je JEN PRVNÍ třída.
zmenšila se na nulu
Takže smrad a obtěžování cestujících v 1. třídě zůstane, navíc se to ještě rozšíří do vozu vedle 🙁
Tak ono se asi nějak počítalo s tím, že právě cestující first class nebudou šetřiví a budou hlavními klienty bistro oddílu. A já jsem žádný smrad v bistrovoze nezaznamenal.
Ano, pokud by nebyl bistrovůz přístupný pro druhou třídu, tak Váš argument chápu, ale takto je to nonsens. Pokud by v bistro části byly sedadla druhé třídy, nebo lépe jen barové stoličky, tak skoro nikdo ani nepípne.
Z některých ohřívaných jídel jde pachů dost a i to rozlité pivo za chvilinku začne zavánět. Nehledě na letní měsíce, kdy smrdí i cestující z vozů s nefungující klimou, kteří si chodí kupovat pití, aby přežili.
Nerozumím proč se neudělala v bistrovozu 2.třída a modernizovaná 1.třída v jiném voze.
Mám v tomto voze odjetých už asi 10 jízd nad tři hodiny. Zprvu jsem se toho taky obával, stejně jako hluku „od baru“ z kuchyně.“ Ani jedno se naštěstí neprojevilo. Spíš než zápach z kuchyně jde cítit kůže a ten vagon celkově a spíš než hluk baru ve velkém oddíle obtěžuje hluk od ostatních spolucestujících (telefonování, chrápání,…).
Který chytrák nechal v bistrovozech zřídit první třidu?
Optejte se na MD náměstků Čočka a Němce.
Němec, to je ten co víc než deset let dělal ředitele odboru na Silniční dopravě ?
Může redakce serveru zaslat otázky na příslušná místa a žádat také dle zákona 106/1999 relevatní odpovědi?
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/P%C3%A9%C4%8De_%C5%99%C3%A1dn%C3%A9ho_hospod%C3%A1%C5%99e
A rychlá reakce!
Ten vůz je opravdu paskvil. Kromě toho, že to je průchoďák, cestující je často rušen hlukem až z mezivozového přechodu, tak je tam dost malá rozteč mezi sedadly, takže při jejich posunu se snadno narazí na nohy protisedícího. Tj. další úpadek pohodlí 1. třídy. Kromě toho jsou tam malá původní okna, takže z některých sedadel je výhled hlavně do zdi. Navíc dost chybí dveře na opačné straně vozu, takže všichni musí i se zavazadly procházet úzkou uličkou podle kuchyně. Nicméně hlavní vinu na tom, že toto vzniklo mají ti, kteří na MD psali zadávácí požadavky pro Ex2. Taky ten „rozstřel“… Číst vice »
Trefná otázka!