České dráhy koupily dalších jedenáct motorových vozů Stadler RS1
Motorový vůz Stadler RS1 841.2 na trati Kralupy - Louny ve stanici Klobuky v Čechách. Foto: Michal Chrást
Flotila motorových vozů RegioSpider se nákupem rozroste již na 67.
S touhle vládou se brzo vrátíme k páře !😂
Tak bohatí nejsme a asi nikdy nebudeme, abychom si mohli dovolit pravidelně provozovat parní lokomotivy.
Poradíme koně asi Pico
Promiňte, ale Vaši zálibu v modelech Piko (nejmenují se Pico) s Vámi nesdílím.
Jakou vladou?😯
170 komentářů a z nich10% Axelovy tabulky a výjevy.Uz se to nedá číst .
To Vás tak vyvedlo z míry, že 70ti sedačkový RS1 v Č. Středohoří letos stojí zhruba stejně dotací jako průměrný 220ti sedačkový vlak ČD loni?
Čili ekonomická sebevražda takto málokapacitní vlaky a není divu že takové nové nikdo nekupuje, přestože jsou v nabídce.
Vy znáte průměrnou výši (budoucích, ne nynějších) tržeb ze středohorských spojů tak, že z toho umíte vypočíst výši dotace pro ČD za vlkm těchto spojů?
Vysvětleno níže. Na příkladu regionálních krajských vlaků v ZLK v 2019/2020 byly náklady 174 a tržby z jízdného 20 Kč/vlkm = tržby tvořily cca 10 až 11 %
Ve zlínském kraji nejezdí rs1. Vaše průměry… Tak já sem snědl celé kuře a kolega byl u toho.. v průměru to vychází půlka na každého. Ty vole už se vzpamatuj
Stačí zrušit těch 80 miliard dotací a veřejnosti nic nebude do ekonomiky železniční dopravy. Vše bude jednoduše vidět dle výše jízdného.
Když většina pasažerské dopravy letecké dopravy funguje bez dotací, tož zavést stejný přístup do železniční.
Postačí zrušit ty výzvratky Vtvt a bude tu klid..
Pokud to myslíte tak, že přestanu hlásat svůj názor výměnou za zrušení dotací do železnice, tak fajn. To beru.
Od kdy skončí dotace do železnice? Zítra? Nebo až za týden k 1.1.2023?
To se to ta vaše „svatá“ pravda hlásá zadarmo na cizím. Pročpak nejste stejně aktivní třebas na k-reportu, krajských webech nebo třebas FB ČD? Kde by si to přečetli i ti, kterých se to týká ?
Skuhráte na blbém hrobě.
Nebo si snad myslíte, že ty vaše pavědecké plky, které se tady snažíte dlouhodobě presentovat, může brát někdo soudný vážně?
Stačí zrušit senát a posraneckou sněmovnu a ušetříme více.. jo a vás . Ty zkurvena zdechla kurvo že stavědla
Pokud by dotace do železniční dopravy byly opravdu tak nízké, jak tvrdíte, tak by to bylo fajn.
Výdaje za rok 2020:
Poslanecká sněmovna 1.345 milionů
Kancelář prezidenta 654 mil.
Senát 616 mil.
Ústavní soud 239 mil.
https://monitor.statnipokladna.cz/ucetni-jednotka/48136000/rozpocet/vydaje-druhovy?rad=t&obdobi=2012
Čili zdá se, že v Brně je levněji, tož proč pan prezident nesídlí v Brně, aby se ušetřilo pár set milionů?
Souhlasím, svatá pravda. Škoda, že nejste a vám podobní ve vládě 😄 Bylo by príma zrušit závazkovou železniční dopravu.
Okolí velkých měst by že 100% ovládly autobusky a hlavně autíčka, člověk by se po těch ucpaných silničkách nikam pořádně nedostal, ve městech by nebylo kde zaparkovat a musely by se stavět a rozšiřovat další a další silničky. To by se tak krásně ušetřilo a nastal by ráj v této zemi 😄😄😄
V okolích velkých měst, předpokládám vlakový provoz (zčásti) převezmou dopravci působící ve městech. Viz např. pařížský RATP, který krom (části) pařížského metra/tram provozuje i část příměstských vlaků.
Neboť nejsou zavázáni železničním „tlustým kocourům“, tož snad by železnice (i dopravu) provozovali výrazně levněji než SŽDC.
Jasně a SŽ/stát jim dobrovolně prodá tratě v okolí měst a přepustí jejich provozování 😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄 To bude nádhera, až trať třeba do Kolína bude provozovat dejme tomu do Českého Brodu DP Praha a dále směr Kolín SŽ😄😄😄 Vy si s tím modelovým kolejištěm ale vyhrajete 😄😄😄😄😄
Předpokládám, že transevropské tratě si stát nechá.
Na kraje se patrně budou převádět vedlejší tratě, tj. něco přes 6 tisíc km tratí.
RATP provozuje jenom malinkou část úseku některých linek RER (s bahn), které se nacházejí v segregovaných tratích v tunelech pod paříží. (takové metro S, ale víc podobné tomu metru) A popravdě to akorát zdržuje, protože se musí 3x měnit strojvedoucí.
Letecká doprava má globální dotace ve formě mezinárodních smluv o zákazu danění leteckých paliv.
– Zlínský kraj není Ústecký kraj.
– O. K., i kdyby teoreticky, tak 10 – 11 % ze 166 Kč je 17 – 18 Kč, takže výsledná výše úhrady za středohorské výkony by činila 148 – 149 Kč/vlkm. Ne 166, jak zde opakovaně píšete vy.
Podobně to máte s těmi 160 Kč průměrné dotace kumulovaně na všechny vlaky ČD v loňském roce. V reálu čistě matematicky to vychází na 153 Kč (výpočet viz výše) a já to zaokrouhlil na 160, přestože použitím stejné metody odhadu, by kumulovaná netto dotace na vlaky ČD měla být 162 Kč. Proč ne 153, ale 162 Kč/vlkm = neboť ty kumulované dotace z podstatné části jsou za netto smlouvy ČD. Tož když chcete porovnávat na chlup přesně, tak loňská průměrn dotace ČD byla 162 Kč/vlakm na v průměru 220ti sedačkový vlak. Akorát zohlednit inflaci, že? A srovnat to s dotací… Číst vice »
Ironií je, že ve Zlínském kraji, který do toho pořád nepochopitelně vmanévrováváte, jezdí takové 220sedačkové vlaky na Os vlacích vytížených také jen z malé části – tedy Os vlacích Přerov – Břeclav.
Tzn. nákladově drahé (vozba desítek tun „navíc“), z hlediska tržeb taky nic moc.
Souhlas. A
údaj ze ZLK používám proto, že žádný jiný věrohodný údaj jsem nenalezl. Vždycky jsou smíchané údaje za regionální busy, vlaky atd. na jednu hromadu.
Zase lžete
Mohl byste prosím doložit v čem? Díky
To právě jestli kvůli normám bude moc vyrábět .
Vy budete nějaký šotoextrémistický blázen. Z cca 220 milionů vlakových kilometrů kolejové dopravy v ČR nejvíce hrozí vypnutí dotací pro část z cca 75 milionů vlakkm u osobních a spěšných vlaků železniční dopravy. Vypnutí dotací na vedlejší tratě v ČR je dost pravděpodobné, neboť na 60% železniční sítě se odehrává cca 3% pasažerského přepravního výkonu kolejové dopravy v ČR. Netvrdím, že dojde k zániku těchto tratí neboť bez dotací existuje zhruba 4 tisíce kiometrů vleček. Ale navrhovat masivní investice do dopravy na těchto tratích je naprostý extrémimus. Něco jako když byla mezinárodní námořní odzbrojovací konference ve Washingtonu 1922, tak radikální… Číst vice »
Nabídnout realistický pohled vůči těm šotoextrémistickým bláznovinám jako od ctihodného předřečníka viz výše, nestojí moc času.
Šotouš je člověk který chodí fotit vlaky.. je to od slova sotit – fotit.
Reagoval jsem na extrémistický nápad na rozjetí výroby malokapacitního vlaku.
V Německu je dispozici několik set 628 (v ČR jako 845), z toho část ve výkonné verzi 628.4. Ale není zájem.
A to prý, ale to nevím jistě, Arriva do nákupu a modernizace víc než 60x vlaků typu 845 investovala miliardu = 15 až 18 milionů jeden vlak, tj. zhruba 130 tisíc/sedačku.
Jak by se na trhu prosadily málokapacitní vlaky jako znovuvyráběné RS1? Když nic-moc PESA RegioFox stojí 770 tisíc Kč/sedačku? Takže RS1 z nově zahájené výroby by byl ještě dražší.
jsem velice rád, že se tyto nové, krásné německé vláčky objeví i u „čekej dlouho“ tak snad doufejme nebudeme čekat dlouho a objeví se i na tratích, tuším s nimi jezdí gw train a možna ještě někdo, jezdí také trasu lbc-harr a je to paráda i v létě, jediné co tam chybí jsou zásuvky. Takže se konečně posouvají do civilizace a na českolipským nádraží alespoŇ nebudou pro ostudu.
Za třicet milionů s brzy potřebnou generálkou je to vůči autobusům taky na naftu nekonkurenceschopné.
S tím se budeme bohužel setkávat a potýkat na více podobných tratí. Ono obhájit takový ojetý motorák oproti 3x levnějšímu novému autobusu nebude jednoduché.
A pak ještě otázka spotřeby? Kolik bere RS1 a kolik bere bus? Nafta? Bus na nějaké jiné palivo? Hmm ..
Když to srovnáte s nízkopodlažním autobusem (srovnávat s LE modely je totálně mimo, vzhledem k tomu, že se v nich bez lezení do nějakého schodu dostanete tak na 25% sedadel, zatímco v RS1 na 65%, což je i u nízkopodlažních autobusů utopie a LF je ve většině vozu stejně akorát ulička), tak to má spotřebu přibližně dvojnásobnou, než 12m bus, a kapacitu k sezení taky. Kdybyste do toho narval stejné mini sedačky jako do toho LF busu, nebo ten LF bus vybavil něčím, co komfortem odpovídá motoráku, bude to vycházet dokonce líp pro motorák.
U linkovych LE busu je nejčastěji v nízkopodlažní části 18 – 20 sedaček z 45.
Tak neprehanejte.
A kolik z nich je skutečně bezbariérových, a na kolik z nich se leze přes schod nebo dva z nízkopodlažní uličky? Minimálně nad přední nápravou je to osm sedadel mínus.
Jsou busyLE kde není žádné místo, kam by se lezlo alespoň bez malého “ schodku “ na sedačku a v realu je to docela jedno.
Hledáte problém tam kde není.
Jakej druhej schodek máte na mysli nechápu, snad jste psal o nízkopodlažní části busu.
Pro regionální dopravu je LE dostačující u busu i vlaku.
Spotřeba mě nezajímá. Ani ostatní nákladové položky mě nezajímají. Jediné, co mě zajímá, je cena za kilometr, kterou ten či onen dopravce nabídne objednateli. To jediné je relevantní, to jediné je porovnatelné. A pak je třeba tu trojnásobnou cenu u objednatelů něčím obhájit.
Před obyčejnými lidmi to obhajite úplně samozřejmě jednoduše. Horší je to před úředníky.
Myslíte? V 2008 spousta lidí velmi protestovala kvůli 30ti korunovým poplatkům u doktora.
Tož ty desítky miliard marnotratně utracených na železnici samozřejmě neocení prostí daňoví poplatníci.
V roce 2008 naopak nemalá část voličů napříč kraji zvolila v krajských volbách tu stranu, která slibovala „zrušit poplatky ve zdravotnictví“. Co na tom, že na krajské úrovni je nemohla zrušit, ale „jen“ proplácet z krajských rozpočtů za pacienty – což se i stalo.
Takže naopak – voliči tehdy zvolili marnotratné přesouvání peněz z krajského rozpočtu do rukou poskytovatelů zdravotní péče namísto toho, aby tyto peníze platili sami pacienti.
To máte pravdu. Ale jen proto, že obyčejný člověk ten trojnásobek platit nebude. Ten bude platit stejnou cenu v rámci krajského tarifu jak za vlak tak za autobus. A před úředníkem to obhajovat taky nemusíte. Ten udělá to, co dojedná politik. Takže to musíte obhájit především před politikem.
Už to určitě prošlo opravou vyššího stupně. Vlak není autobus .. a jestli si někdo myslí že se to dá srovnat je mimo.
Zděný dům versus zemljanka, kde stačí jen ohniště. A přece se zděné domy staví i když by se ušetřilo zemljankou.
??? Staví se i dřevěné domy
810 slouzi 45 let…to jsou minimalne 3 ale spise 4 autobusy… plus pneumatiky nimalne.
No myslím, že moc 810 nebude mít původní obutí z výroby.
Tak nějak si říkám co asi pan Axel dělá, když má tolik času komentovat na tomto webu úplně všechno 🤣🤣🤣
Je to troll na plný úvazek. Komentuje vše, akorát že pořád tím samým blábolením😪
Jezdím vlakem, zejména dálkovým. A jsem zvědav, jestli se budu moci dlouhodobě spolehnout že v případě potřeby dálkovým vlakem (případně s přestupem na regio bus) se dostanu po ČR.
Prozatím víme, že pár dálkových linek neklaplo:
– Olomouc-Ostrava
– Praha-Olomouc-Staré Město
– Praha-Lichkov-Wroclav
– Praha-Olomouc-Bratislava
– Praha-Staré Město-Trenčín-(Nitra)
– Praha-Břeclav-Staré Město
– Krakow-Břeclav-Chorvatsko
– dvě linky Praha-Alpy
Zároveň vidíme, že z cca 210 až 220 milionů vlakkilometrů pasažérské kolejové dopravy je nejvíc nejistá 40% část (osobní a spěšné vlaky plus rychlíky mimo transevropské trasy). Čili je otázkou jestli udržování zombie linek některých osobních vlaků pomocí dotací, nerdousí rozvoj dálkových linek.
Tatínek vám přeje hezký svátky…
A vzkazuje, jestli by alespoň na Boží Hod nemohl být od vás klid😉
Odmítáte si realitou „kazit“ svůj názor?
Realita je, že nedokážete přestat trollit ani jeden den v roce.
A Vy?
Ta vaše realita je o několik galaxií mimo.
Výše jsem popsal konkrétní příklady.
Bral bych, kdybyste mě kritizoval za nekompletnost např. ohledně zrušených dálkových linek převážně na transevropských tratích viz např. zrušení linky z Prahy přes ČB/ČK na Šumavu.
https://zdopravy.cz/arriva-v-zime-nebude-posilat-vlak-na-jih-posili-spoj-do-nitry-3130/
A copak má Arriva společnýho s hospodařením ČD ?
Tak si přečtěte celé vlákno. Psal jsem, že je důležité se spolehnout na stabilitu dálkových vlakových linek (a pak přestup na regionálku třeba busovou).
A uvedl jsem 10 dálkových linek převážně na transevropských tratích, které v posledních letech neklaply.
Čili předotované regionální vlaky, leckdy zbytečné. A proti tomu fuč spusta dálkových linek vlaků, často bez dotací¨
Z vašeho přehledu je zřejmé, že jste fixovaný na Staré Město. Tak se zkuste jednou projet někam jinam. Např. tam, kde to naopak klaplo. Taková Silva „Nortica“ Praha – Wien přes vámi milovanou trať 226 Veselí/L. – Č.Velenice, by vám jistě rozšířila vaše chabé zeměpisné znalosti.
Ale já neprotestuji proti Silva Nortica, bude-li jezdit Praha-ČB-Č.Velenice-Vídeň.
Já se bohužel musím prodírat tím vaším marastem, aniž bych se dozvěděl něco nového. Stěžujte si na příslušných úřadech a institucích. Tady akorát plevelíte diskuze.
Myslím, že údaj jak obrovsky moc jsou prodělené RS1, dosud v této diskuzi nezazníval. Čili záleží-li Vám na nových názorech, tak jsem bažení naplnil. Očekával bych od Vás tedy poděkování.
Ledaže spíše nepatříte k šotobláznům, kteří nad málokapacitními vlaky potřebují hýkat blahem neboť takovým šotobláznům stačí šišihú.
Další marast😉
Takže na Váws platí spíše ta druhá možnost?
Pak by to dávalo smysl.
😂
?
Přečtěte si po sobě předposlední dva bláboly.Řekl bych, že když jste mimo svou kopírovací osu tak chybujete.
Vy jste napsal: „aniž bych se dozvěděl něco nového. “
Vaše přání bylo splněno, zdá se mi, neboť dosud jsem na tomto webu nečetl nic o hrůzostrašné prodělenočsti málokapacitního vlaku RS1 na lince Č. Středohořím.
Vybíráte si co potřebujete. A to je váš problém.
Jenže má reakce na Vás byla na to jedno jediné věcné ve Vašem textu.
Zbytečné osobní útoky neřeším, to máte smůlu. Vaše urážky jsou mi jedno. Spíše je mi Vás líto
To nemusí. Ale hlavně jste dokázal, že neumíte přestat prudit ani jeden jediný den v roce. Takže troll jste vy.
V čem spočívá prudit, když použiju kalkulačku, na rozdíl od Vás?
Nebo snad tvrdíte, že na Vaší kalkulačkce vyšlo, že málokapacitní RS1 v Č. Středohoří není katastrofálně prodělečná?
V tom, že to omíláte zde. Zkuste vaši studnici moudrosti rozlít zde https://www.kr-ustecky.cz/doprava/ms-272338/p1=272338
To není marast, to je duševní průjem, bohužel dlouhodobý.
Bohužel to nejde vypnout, nebo alespoň skrýt.
Až budete mít chvilku, najděte si na wikipedii heslo ‚Aspergerův syndrom‘. Možná se vám po jeho přečtení vyjasní hodně věcí z vašeho života.
Jakou to má souvislost, že provozovat málokapacitní jako Stadler RS1 se nevyplácí? A proto nikdo nekupuje takové málokapacitní vlaky, přestože jsou v nabídce.
Jinými slovy tento článek popisuje marnotratné vyhazování peněz daňových poplatníků, které je na dluh.
Neboť loni měl průměrný vlak kapacitu 220 sedaček a potřeboval zhruba stejnou dotací jako 70ti sedačkový vlak RS1 na lince v Českém Středohoří
Ono je zajímavé, jak doprava pasažérů v RS1 je tak obrovsky komerčně neúspěšná.
Když si vezmeme, že RS1 s 70ti sedačkami je takřka nejméně kapacitním vlakem ČD, tak je překvapivé proč ČD požadovalo obrovskou dotaci 166 Kč/vlakový kilometr za obsluhu regionu Českého Středohoří (zčásti bude jezdit bus kvůli zasypané trati).
Průměrné dotace na dopravní oblužnost pro ČD v loňském roce činily cca 160 Kč/vlakový kilometr. Což zahrnuje i obrovskou spoustu kapacitních vlaků s kapacitou ve stovkách sedaček = průměrná loňská kapacita vlaku ČD byla cca 220 sedaček
Nejlepší by bylo, kdyby dopravce jezdil zadarmo 😄 Na jízdném vydělá přesně 0 Kč a kdyby nedostal „dotaci“, tak jeho příjem by byl právě 0 Kč 😄 A otázka za 166 bodů je, proč by ten příjem byl 0 Kč? 😄 Schválně jestli uhádnete 😄
Ne, ČD nepožadují za středohorské výkony dotaci 166 Kč/vlkm.
Ta částka je cenou dopravního výkonu = nákladovou „brutto“ cenou, od které se odečítají tržby. Úhrada od objednatele k dopravci bude činit částku rovnou této částce mínus tržbám.
Nevysvětlujte mu to. On to chápat nechce a stejně si pojede svou… Autobusky, pasažérské vláčky, cena za sedačku a podobné bláboly…
Je pro blábolem, že dotace pro meně výkonnou část pasažerské kolejové dopravy (železniční) jsou 4x vyšší než dotace do městské kolejové dopravy?
Nejste Vy tak trochu šotoblázen, zaláskovaný do železnice? Nebo nejste jeden z těch, kdo je živ z neefektivní pasažérské železnice?
Protože normálnímu daňovému poplatníků je jasné, že musí dojít k prudkým škrtům v dotacích pro železnici. Zvláště proto, že na dotace pro železnici si vesměs půjčujeme a to za nemalý úrok.
Jen „DEBIL“ dovede porovnávat městskou MHD, pokud možno pražskou se „středočeskou lokálkou…
Sorry, jednou jsem to musel napsat.
Kolejová pasažerská doprava funguje na principu drahé infrastruktury a vyšší energetické účinnosti (nižší valivý odpor) než silniční doprava.
Čili je naprosto správné nerozlišovat např. mezi kolejovou pasažerskou dopravu mezi Mostem a Litvínovem=je lhostejné že jedněm kolejí se říká železniční a druhým tramvajové. Za to rozdílem je, že železniční pasažerská doprava potřebuje 4x vyšší dotace než tramvajová. Holt železniční „tlustí kocouři“ mlaskají až moc.
Podobně je tomu s berlínský Ubahnem a Sbahnem.
Zase lžete.. Železniční infrastruktura má taky větší životnost.. koleje se musí podbit po 20 letech od položení. A udávaná životnost je až 60 let. Jak můžete srovnávat železnici a tramvaj. .. jediné co mají společného jsou koleje.. jinak je to dost odlišné .. hodně odlišné. Já vím vy vidíte koleje a koleje jako koleje.. blbost. Tramvaj taky nestojí petikorunu
Přesně tak. Ostatně i proto potřebují vytížené tramvajové tratě častější rekonstrukci.
I provoz tramvajích samotných je docela neefektivní, což vyplývá z principu jejich městského provozování – např. relativně nízký hodinový kilometrický proběh (to už i ta průměrná lokálka najezdí za průměrnou hodinu víc km).
A taky relativně nízká cestovní rychlost tramvají (no ještě aby ne, když zastavují na každém ani ne kilometru, spíše ještě častěji).
Váš názor se vyhýbá vysvětlení proč železniční pasažérská doprava potřebovala 4x vyšší dotace než městská kolejová doprava s přepravním výkonem 11,1 mld. oskm. Železniční pasaž.doprava 10,9 mld. oskm
PS Tram+metro loni denně průměrné ujely 144 km. V 2019 ccaa 158 km denně.
Jsem naprostý šotoblázen a představte si, že každý večer usínám s nějakým modelem pasažérského vláčku v náručí 😄 Nejraději si do postele beru Interjet, ten je nejlepší, dále pak Railjet a nebo Pendolino 😄 Ale teď se mi nějak začalo stýskat po lokálkách, tak si budu brát RS1 😄
Šotoblázni neřeší, že železniční pasažérská doprava v ČR stojí 4x víc dotací než jiná forma kolejové dopravy.
Proč? Mimo jiné kvůli nízkému využití drahých investic.
Ale to se změní. Brzy, předpokládám
Chcete také poslat model Interjetu, abyste mi nezáviděl? 😄
P.S. Těším se na Comfortjet s Vectronem na 230 km/h. To bude teprve usínání 😄
Já nezávidím. Pouze bych se rád spolehnul, že dálkové vlaky libovolné firmy budou nepřetržitě jezdit.
Viz zrušené linky v jednom regionu:
LEO Praha-Slovácko
RGJ Praha-Břeclav-Slovácko
Arriva Praha-Slovácko-Trenčín
RGJ Praha-Olomouc-Slovácko
Namísto toho vidíme, že se cpou horem-dole peníze na dluh do leckdy nepotřebných nízko-/málokapacitních regionálních vlaků.
Jestli jste si toho za cca půl roku nevšiml, tak doporučuji návštěvu doktora, ale LeoExpres do SMuUH nejezdí, protože jednotky 480 jsou pouze na 3kV, ale ve Starém Městě je 25kV
A proč mi to píšete? Viz příklad Zlínského kraje, který za 2019/2020 uváděl, že tržby od cestujících a od ČD do pokladny ČD tvořily 11% z dotace pro vlakové dopravce. A to Zlínský kraj je v průměru lidnatější než region Českého Středohoří, tož je zřejmé, že potencionálních pasažérů do vlaků bude víc v ZLK než v Č. Středohoří. Čili s ohledem na to, že dotace 166 Kč/vlkm za 70ti sedačkový vlak pro ČD v Č. Středohoří je zčásti včetně levnější náhradní busové dopravy, tak lze víceméně srovnávat s průměrnou přímou provozní dotací dotací pro ČD. Která loni byla zhruba 160… Číst vice »
Opakováním nepravdivé informace o tom, že těch 166 Kč/vlkm u středohorských linek je dotací (ve skutečnosti jde o cenu dopravního výkonu), z ní pravdivou informaci neuděláte.
Ještě jednou = na příkladu regionálních vlaků v ZLK máme odhad, že cena dopravního výkonu + 11% = částka za regionální vlaky v ZLK. Zdroj: Plán dopravní obsluhy ZLK
Rozporujete nebo potvrzujete rámcový odhad, že 70ti sedačkový málokapacitní vlak RS1 v Č. Středohoří vyžaduje zhruba stejnou částku dotace tj. 166 Kč/vlkm jako 220ti sedačkový vlak ČD (zhruba 160 Kč/vlkm)?
Pokud rozporujete, tak prosím uveďte jaký je ten poměr dle Vašich údajů?
Rozporuji vaše tvrzení o tom, že ČD dostanou od Ústeckého kraje 166 Kč/vlm dotaci za středohorské výkony.
Všechno ostatní si do toho podsouváte sám.
Takže nerozporujete, že provoz VLAKŮ RS1 je velmi výrazně náročný na dotace (asi 3x dražší při přepočtu na sedačku) než dotace pro průměrný 220ti sedačkový vlak ČD.
Za mě tedy vyřešeno = je ekonomickou sebevraždou provozovat nízko a málokapacitní dieslově vlaky jako RS1
Asi 3x takže to nevíte
Nezklamal 😄 Nechce chápat a jede si pořád svoje bláboly (a vedle autobusků a pasažerských vláčků jsem zapomněl na dotace) 😄
Dřív to byly ještě lokotky a vagonky
Že ty jsi zase počítal dotace na sedačku a vyšlo to takové hausnumero? Nediv se, že jsi všem k smích, když všechno ostatní prostě pomineš…
Přesně
Tak nabídněte Váš výpočet. Já vycházím z: 25 miliardy místokm 111 milionů vlkm =průměrný vlak ČD měl kapacitu 225 sedaček Dotovaných vlkm ČD bylo 107,5 (z Prahy do Ostravy plus další nedotované bylo zhruba 3 až 4 mil. vlkm) Dotace od – Min dopravy = 4,3 miliardy – krajů z brutto smluv = 4,4 miliardy – krajů z netto smluv = 7,8 miliardy Tj. 16,5 miliardy děleno 108 mil. vlkm = 153 Kč/vlkm jako průměrná částka dotace za vlak ČD v loňském roce. RS1 o 70ti sedačkách v Č. Středohoří jsou za dotaci 166 Kč/vlkm a to část linky bude… Číst vice »
50 Kč není za.bus.kilett
Takže na výpočet si netroufáte.
Těch 166Kč/vlkm jste našel kde? Odkaz by byl nejlepší
Počítal jsem částku přímých provozních dotací pro ČD vůči najetým vlakokilometrům bez vlaků ČD mezi Ostrava-Praha.
Čili rámcový údaj průměrné přímé provozní dotace pro ČD zhruba 160 Kč/vlakkm by měl víceméně sedět.
Máte jiné údaje?
Však není neúspěšná. 🤷🏻♂️
Máte na to tabulku?
Vycházím z výroční zpravy a statistické ročenky ČD.
Plus údaje registru smluv, idosu, informací SŽDC. A z údajů RGJ
Idos? SŽDC neexistuje
Skáza Železnic se už asi 3 roky nejmenuje SŽDC, a co jste vyčetl z Idosu by mě taky zajímalo
Kopírovat jedno souvětí umíte
Nic víc ne
Jak to mysleli s tim etcs? Nepředpokládám ze v 25 let starych mototracich bude. A i kdyby tak nějaká starší verze která neni kompatibilní s českou verzi traťové části.
Nebo jen plánují že dodelat etcs do pavouka se vyplatí na rozdil od 810 a spol?
Přesně tak bude se tam dodělávat, vydrží klidně do roku 2040.
A kde budou jezdit?Když se ruší tratě
Tak ono si stačí uvědomit, že ČD vlastní mnohem víc dieslových vlaků než kolik jich bude v budoucnu.
Nyní ČD má zhruba dieslové vlaky se zhruba 70 až 75 tisíci sedačkami. Během pár let to spadne na 15 až 20 tisíc sedaček.
Řekněme dalších zhruba 10 až 15 tisíc sedaček v dieslových vlacích mají menší dopravci.
Nepočítám vlaky s dieslovými loko.
Pořád dokola… Vypadni
Aha ..všude máme troleje nebo bateriové vlaky. Jak můžete vědět kolik vlaku jezdí bude jezdit..to si objednáno kraje. Furt lepší než jež někam autem nebo autobusem..
Tak si to spočtěte sám… fuč:
810
811
814
843
854
A předpokládám, že relativně brzy i 842 a nejstarší RegioSprintery.
Tož dieslové vlaky zůstanou v provozu asi zejména na (zčásti) elektrických linkách jako např. z Chomutova směr KV. Ústí n.O.-Lichkov či Kroměříž-Hulín-Zlín.
810 jezdí a stále se s nimi počítá ..sice už jich bude v provozu kolem 150ks. 811 nové stroje proč by měly být fuč?814 také se s nima počítá. 843 nikdo nesrotuje nahrazuji 854. Jediné 854 skončí. 842 stále jezdí a nikdo je nesrotuje ..dostanou etcs. Vaše předpoklady jsou blbosti a nezakládají se na skutečném stavu.
Viz vyjádření pana Ješety v 2020 na tomto webu.
Viz 843 a 854 v KHK:
Nyní 25 ks
2024… 7 ks
2026… 0 ks
Takže pořád vám to nevychází..a to je jeden kraj. Ještě máme 2022.. 843 neskončí nahradí regionovy ..
V kterém kraji na jaké lince budou jezdit 843 po roce 2027?
Stejně tak si nemyslím, že bude zájem o dieselové 842 po roce 2031.
Na rychlících..po roce 2031 už víte co bude?
Takže nevíte na kterých linkách budou jezdit vlaky typu 843 po roce 2027 resp. 842 po 2031.
Umíte číst?
Kde chodíte na ty vaše nesmysly. O letectví se dost zajímám a minulé ste psal o jaku – 40 ..výborné letadlo ,spolehlive . V AČR složily dva stroje do roku 2020. Takže zase lžete
Je faktem, že nejpočetnější proudový civilní letoun… 30 ks JAKu 40… byl Československu uzemněn, neboť 3 motory přepravující 30 pasažérů byla ekonomická sebevražda.
Podobnou ekonomickou sebevraždou je pravidelný provoz RS1
Jaku 40 bylo 28 a nebyla to ekonomická sebevražda ..cena letenky a cena vlaku je jinde. Rs1 právě přiláká zákazníky a kraje nízkopodlažní motorak .vy jste studoval střední školu dálkové jako Nerudova
Zkuste Google. Údajů o uzemněných JAK-40 z pravidelných linek kvůli neekonomičnosti je plno. Včetně SSSR a později i v Rusku.
Není pravda..četl sem l+k
Jakože je AČR používala do r.2020
Protože neřešili ekonomiku, na těch málo nalétaných letových hodin
železničních tratí máme dostatek.
Nevím o žádné zrušené trati minimálně za posledních 10 let.
Z pohledu cestujícího je to proti Regionově jako přestoupit z Trabantu do Mercedesu. Ještě dodělat WiFi.
A klimu, která tam není.
A o tom to je. Osobní železniční doprava je služba pro zákazníka – cestujícího. A cestování v „německém šrotu RS 1“ je mnohem pohodlnější než v béčkovém rychlíku. Pravda, nic tam nerachotí, záchod nesmrdí, takže tu ČSD atmošku to nemá.
Viz problém s RegioPantery. Mají příčky? Aby byly odděleny prostory pro cestující od prostor u dveří. V Chebu jsem viděl německé, které to nemají. Při mrazu to pěkně profoukne.
Funguje to normálně, systém topení je na to uzpůsoben
Ale není, jen se zapomnělo na zimy co bývaly. Takovéto provedení tady už bylo aby se poté dodělávaly příčky.
Proto tam je taky automat zavíraní dveří.
S velkou prodlevou.
To ano ale jde o to jak je to hospodárné, když se má to dnes tak “ hledí“.
Na osobní vlaky to nepatří, akorát to zpomaluje výměnu cestujících. Navíc se to do vozu této velikosti ani moc nevejde, tvořilo by to akorát překážku
Příčky nemá ani poslední serie, pokud funguje automat na zavírání dveří a lidi používaj tlačítko pro lidi a ne to blokovací pro kočárky a invalidy, tak se to nestihne vyvětrat. Bohužel realita je jiná a chodit zavírat mě to už nebaví.
Jo, někteří lidé nafávají na Regionovy, ale realita je, že oproti Stadleru je tam v zimě větší teplo a neprotahuje. V létě zase stačí otevřit okno a zase je to příjemnější než klimoška. Ono to sice drncá a hlučí, ale teplotní komfort je pro cestjícího přeci jenom důležitější.
Regina topí zvláštně dle čidel.. ale s těmi okny je to pravda..
Kolik to papá??
Už 2 lidi mi tvrdili, že to papá až 50 litrů na 100 km…
A pro srovnání kolik papaj starej RegioShark a kolik bude papat novej RegioFox????
Předem díky!
Pesa si umí vzít až 160l/100km.
Pesa si umí vzít až 160l/100km. RS1 není nějak výrazně žravá s ohledem na dynamiku.
Nevíte, jak ve spotřebě vycházejí slovenské motoráky 861? Tipuji jako Pesa.
Jediná škoda těchto motorocých vozů je, že se už nevyrábí nové.
Nicméně čeští objednatelé měli dost času v příhodné době udělat takové kontrakty, které by nasazení nových vozů, např. právě RS1, požadovaly.
Vhodný čas k takovým kontraktům byl od 12/2009. Žel, někteří „nabagrovali“ bez požadavků na nová vozidla (+ takový Kraj Vysočina „nabagroval“, ale i tak mu spadla do klína dotace využitá pro pořízení třinácti RS1).
Podobně málokapacitní vlaky jsou pořád v nabídce. Viz
Alstom Lint 27
Pesa Link I
Akorát je nikdo nekupuje.
I troll může mít někdy pravdu. Například v tomto ojedinělém případě. Jenže někteří tady mínusují, aniž by četli co, jenom podle nicku.
Jenže on pravdu nemá. Coradia LINT 27 byla a je extrémně nepopulární kvůli špatné akceleraci a adhezi vyplývající z nepoužitelné koncepce pojezdu s jedním hnaným podvozkem a slabým motorem, a pesa link I je odstrašující příklad naprosto ve všem s minimálním podílem LF, stejně špatnou koncepcí pojezdu a ještě extrémní hmotností. Naopak RS1 byla celou svou existenci extrémně populární a je to asi nejpočetnější typ motorových vozů na světě po 810 a derivátech. RS1 by se vesele prodávala dál, pokud by byla vyrobitelná, protože kombinovala naprosto perfektní vlastnosti. (A Stadler pracuje na RS2, snad to není až takové tajemství, problém… Číst vice »
Ale no tak…….. tady se Vtvt zastanu i já…….on přeci mluvil o nabídce, ne o kvalitě či oblíbenosti 😎
No, protože v evropském parlamentu a institucích sedí kojiti. Jako ve všem. + že čeští byrokraté pak vše zcela papežsky aplikují na celou síť. Z dobrých nápadů se pak stane katastrofa.
Co myslíte obnoví Stadler Pankow výrobu RS1, až v 2023 skončí dodávky BR483/484?
Jak je ale možné, že elektrické jednotky jako např. RegioPanter nebo Talenty mají stejný poměr hnaných náprav (50%), ale dynamiku mají přesto dobrou?
Neodporuji, jen se ptám.
Protože mají hnací podvozek na obou koncích, takže si při rozjezdu vždycky jeden zatěžují (u motoráků s jedním hnaným podvozkem je velký rozdíl v dynamice podle směru jízdy, protože při jízdě podvozkem napřed se podvozek při rozjezdu nadlehčuje), a k tomu mají elektrický přenos výkonu, takže dovedou mnohem lépe kontrolovat prokluz.
Pesa Link 1 už ne a lint 27 už taky ne tuším
Ještě nic?
Žádná „modro-žlutá“ bitva?
Už se mi po těch výkřicích o německém šrotu skoro stýská! 😀 😉
Nepřipadá mi, že by zastánci žlutých vlaků SŽDC se lišili od zastánců modrých vlaků ČD.
Vždyť i režijky je spojují.
V tuto chvíli 45 „potrefených hus“……..dobrý výsledek 🤣😁😉
Paráda, akorát Axela asi klepne😉
Spíše z toho KLEPNE fanatické obdivovatele/ zaměstnance ČD. A režijkáře.
Holt když si uvědomíme po kolika letech ČD vyřazuje investice? Cca po 25 letech. Viz první City Elefanty, 843, 854.
Jak jsou staré tyto RS 1?
25 let?
?
?
Proč? Tyhle Spidery se zdají být vhodnou alternativou na dieselové tratě s odpovídající kapacitou pro cestující. A že nejsou nové? 810tky jsou snad jsou?
Tak to je zase silné mimo
To on je trvale.
Někdo je i v 70 letech mladík, zatímco mnohý třicátník je z hlediska kondice asi tak na 90. No a tohle máte stejný.
854 jsou mnohem starší než 25 let.
A 471 (i když ty zatím nejsou 25leté) a 843 zatím nejsou vyřazovány.
Ad 854 viz masivní modernizace od 1998 do 2006.
Termíny vyřazování viz např. smlouva s KHK
843 termíny vyřazování viz NAPŘ smlouva s KHK
Nejstarších 17 Cityelefantů viz např. zdejší zprávy
Ale to neznamená že 854 má míň než 25 kvůli tomu že byly modernizované
Mluvil jsem o vyřazení investic. Nový motor, ovládání Steurwagen, zabezpečovač…. Tato investice do typu 854 po cca 25 letech bude vyřazena
A co když byla ta investice na těch cca 25 let počítána, když to bylo staré vozidlo?
S tou investici se počítalo tak na 15-20 let provozu takže už stejně presluhuji. 843 byly zastaralé už při vzniku. Mimochodem reginovy jsou plánované na 20 let také, tzn proto se tam nebude dávat ETCS. Naopak rs1 jsou v polovině životnosti takže s nějakou rekonstrukci můžou ještě 20 let jezdit
Problém 843 je v dnešni době jen že není nízkopodlažní..jinak je zastaralá v čem? WC má i pro invalidy.. kola se tam vejdou ..nemá Klímu no bože.. teď sem jel v 843 a na rychlíkové výkony je super sedačky přečalouněna ..interiér nevypadá špatně. Kombinace 843 vůz + řidičák..furt cajk ..určitě lepší než popelnice z raichu 845 autobus.. bez výkonu na rychliku nemá co dělat. Děkuji vagónce Studénka..zkurveni Američani ji chtěli zničit což se jim povedlo. Z českych vagónek toho moc nezbylo ..jako z celého strojírenského průmyslu nasrat na Klause a Havla
S Axelem mezi Mnichovem a Prahou není ministr spokojený. Říká, že tlačí na České dráhy, aby si u svého smluvního partnera zajistily nápravu.
Vlak italské NETINERY z Mnichova směr Praha se jmenuje Arriva Ländernbahn EXpress = ALEX. Nikoliv Axel, což je křestní jména zejména z Pobaltí.
Jooooo
Nevíte, kam od nového jízdního řádu zmizely Stadlery RS1 právě z trate na fotce, tj. Kralupy – Slaný – Louny, event. Kralupy – Velvary?
Na trať Postoloprty – Česká Lípa.
A co jezdí do Velvar, vrátili tam 810?
Do Velvar nevím, ale na Louny – Slaný 809
Do Velvar taky 809
Dekuji za reakci. Takze asi k plánované bohemizaci a vrácení zpet na tuto trat nedojde 🙁 Navrat k jizdam temi popelnicemi je hodne smutný.
To ani nikdy nemělo, protože Středočeský kraj nic takového od dopravce nechtěl. Ty vozy tam od počátku byly dočasně, než budou definitivně umístěny právě do krajů Ústeckého a Pardubického, resp. nově i Plzeňského.
Provoz na trati Slaný – Louny končí začátkem prosince 2023.
Nešiřte bludy, zatím není nic definitivní
Definitivní to bohužel je, pokud to obce ze svého samy nezaplatí.
To ale neznamená že z Kralup do Slaného musí jezdit vozidla ze sedmdesátých let
Tam by se RS1 hodily dál
Nekonči. To jen idsk síři sva přání a vydává je za fakt.
Bude tam rozsah, který si obce zaplatí.
Možná něco nasype Oustí
Ústí tu trať chtělo odstrelit už před 5 lety.
Možná i dřív, ale teď se k tomu moc nemělo.
Kolik jich tak může ještě být k dispozici do budoucna? 67 kusů už je celkem pěkně. Když se to postupně vše ucelí a technicky maximálně sjednotí, tak by to mohlo být fajn. Čím více, tím lépe.
technicky sjednocovat se to určitě nebude, ono první a poslední série se dost liší
Pokud je vyráběl ještě původní Adtranz, tak jsou to 21-26 let staré vozy. Cena 28,6 mil. Kč za kus skutečně není levný nákup. Ale přeji ČD ať dlouho spokojeně slouží.
Věk… V tomhle případě bych řekl, že je to opravdu jen číslo. Důležitá je řekněme morální zastaralost.
+- stejně staré tu máme totiž třeba vozy 843. Vůz s minimálním komfortem, o minimálně
Věk… V tomhle případě bych řekl, že je to opravdu jen číslo. Důležitá je řekněme morální zastaralost.A dle ní to prostě je moderní motorák.
Podobně staré tu máme totiž třeba vozy 843. Vůz morálně minimálně o generaci starší, vysokopodlažní, s bídným komfortem diky hluku v interiéru a v neposlední řadě diky spolehlivosti, viz i současný provoz. Vůz který správně neměl nikdy vzniknou (tehdejší situace u nás to asi tak chtěla, já vím). Vůz, který už je zaplaťpánbůh téměř úplně pryč z kolejí LBC kraje.
Prostě ohánět se rokem výroby u železničních vozidel může bejt někdy zavádějící.
Nojo, ale pokud v jeden den cestujete 814 a 843, tak ta druhá je kočár. A pokud jste 814 v motorovém voze, tak hluk mi připadá oproti 843 větší. Navíc se u 814 už léta vytrvale otevírají některé vnitřní dveře, takže po několika marných pokusech je člověk už ani nezkouší zavřít. Holt se ta skříň kroutí víc, než dveře snesou.
Za +- tuhle cenu (nominálně) se, pokud vím, modernizovaly poslední dvouvozové regionovy, přičemž výsledek byl podstatně horší.
Čím víc RS-1, tím méně akutně ohrožených tratí (jak skrze atraktivitu pro cestující, tak prostě z titulu toho, že zase na nějakou dobu je k dispozici „něco malého“).
Vypnutí státních dotací pro cca 60 až 75% sítě SŽDC může být okamžité, pokud bankéři nepůjčí státu na slušný úrok. Což může být brzy.
Vy si fakt myslíte že investice do železniční dopravy uvede stát do bankrotu? 😀
Viz základní úrokové sazby ČNB = Za úrok 7,5 % ročně nemá smysl si půjčovat na tak ztrátové záležitosti jako je provoz SŽDC na vedlejších tratí.
Taky nemá smysl se jakkoliv starat o zhruba 89 % silniční sítě, protože je ztrátová. Vypněte ty silnice !
Silnice mě nezajímají. Jezdívám (dálkovým) vlakem.
Už dlouho, nevím proč, by si, podle toho, jak tady hejtuje, ten bankrot zřejmě přál. Nepochopitelné….
Ne, nemám tak drastické přání jako energetici, kteří si přejí (krátkodobý) blackout, aby se předešlo dlouholetým chybám v energetice
https://www.e15.cz/rozhovory/pral-bych-evrope-totalni-blackout-aby-se-vzpamatovala-rika-miliardar-petr-paukner-1383958
Jaký bankéři zase? Myslíte Soroše nebo Rotschildy?
A ty zas svoje ty jseš opravdu kreten
Atraktivita pro cestující (resp. přepravce) ovšem vyžaduje i udržení určitých parametrů těch tratí. Pomalé jízdy, zastávky až kdesi za vsí či ujíždějící „přípoje“ ani moderní motorák příliš nespasí.
To zcela jistě. Ale 810&comp. se poslední dobou už dostává do stavu, že tu poptávku prostě zabíjí i tam, kde by pro ni jinak podmínky byly.
Já si myslim, že v takovém stavu byli 810 vždycky. Když si vzpomenu jak jsem jako malý kluk sledoval úbytek cestujících na trati 238, po nástupu 810.
Promiňte, proč používáte přítomný čas? Na velké většině dieslových tratí SŽDC takřka není poptávka pasažérů po vlakové dopravě. Držitele režijních jízdenek/šotoblázny nepočítám.
Vemte si, že zhruba 60% tratí SŽDC obstarává zhruba 3% pasažerského přepravního výkonu na českých kolejích.
To jste opravdu tak omezený a nevíte, že „SŽDC“ už dva roky neexistuje? 😱
Oprava, už dokonce tři roky…
Nemůžu za to, že Správa železnic zakázala zkratku SŽ. Zatímco zkratka SŽDC je povolena.
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-zakazuje-zkratku-sz-sama-ji-ale-v-dokumentech-pouziva-40458/
Takže podle Vás třeba v Libereckém kraji, kde jsou pouze dieselové tratě, nikdo nejezdí? 😀 Opravdu, než něco napíšete, tak alespoň trochu použijte mozek.
Aha Vy nevíte, že když jsem se vyjadřoval k 60% žel. tratí, tak že to nejsou všechny dieselové tratě?
Dieslovych tratí s pravidelnou veřejnou dopravou je asi 67%.
Šotoblázen, který bez přemýšlení a bez znalosti se akorát vzmůže na hýkání blahem kvůli šišihů.
Tím Vám chci naznačit, že není dobré plácat, když to nemáte podloženo.
To si nemyslím. Pro lidi je důležité, aby vůbec něco jelo. Navíc ekonomická situace nažene v dohledné době do veřejné dopravy víc lidí.
Ty tratě nespasí RS1, ty tratě spasí jízdní řád co má nějakej smysl a kterej objednavatel zaplatí. Pokud pojedu vlakem do velkýho města v 9 a zpět mi pojede v 15, tak to nespasí nic – použitelnost limitně se blížící nule.
Z pohledu cestujícího jsou to dobré vozy. Jen na trati Liberec – Tanvald mi přijde škoda jejich nasazování ve dvojicích i mimo špičku. Chápu, že se do hor hodí díky trakci a výkonu, ale pokud se tam uživí vyšší kapacita, bylo by fajn pořídit nové jednotky s podobnými trakčními vlastnostmi a RS1 poslat jinam místo Regionov.
Jenže ony dvě RS1 jsou lehčí, než jedna pesa, a adhezně i výkonově jsou na tom výrazně líp, bohužel.
Tak 84 vs 86 t zas takový rozdíl není, ale máte pravdu. Ani Pesa by ovšem s poměrem adhezní hmotnosti okolo 66% (neznám přesné rozložení hmotnosti) se zubačkou podle mě neměla mít problém, když tam jezdily 820.
Ale 840 jsou vhodnější i proto, že mají i magnetickou brzdu, takže je menší riziko podobných incidentů, jaké se tam staly s 843 na konci jejich provozu na této trati.
ta mg brzda tam je podobně asi jako byla na 820..
Ale 844 ji nemají. Uznávám, že z mého příspěvku není úplně jasné, s čím ty 840 srovnávám.
Hlavní problém je ten, že byly pořízeny s dotací (EU a kraje) pro trať Liberec – Tanvald – Harrachov (- Szklarska Poręba Górna), takže jinam jezdit nemohou.
To přeci není žáden problém. Jezdí na trati , pro kterou byly pořízeny a jinde nemusí jezdit.
V době jejich pořizování jsem četl, že prý jedině RS1 jsou schopny po rekonstrukci t-036 jet v mezistaničních úsecích Vesec – Jablonec a Jablonec – Smržovka pod 15 minut tak, aby bylo možné zavést 30min. interval.
Dvoučlánkové jednotky prý mají dynamiku jízdy (případně rozjezdů) o něco nižší a nestíhaly by to.
Souhlasím. Na linku L1 by se ty 844 hodily asi více, ta RS1 je tam opravdu ve většině případů málo a není tam žádná rezerva pro různé nahodilé frekvence cestujících.
Protože je to spíš turistická linka a navíc tak to maji asi takový kšeft s polskou stranou