České dráhy jednají o prodeji lokomotiv 380 nákladnímu dopravci v Turecku
Lokomotiva 380.002 v korporátním nátěru Najbrt. Foto: Radim Bartoň
České dráhy čeká nelehká volba: prodat se ztrátou, nebo zaplatit další stovky milionů za ETCS.
Tyhle křapy neměli nikdy objednávat
Prodat Zatopky by byla neodpustitelna chyba i přes to že na Budapešťske lince budou nasazeny rajjety nechal bych je tam ,vím že jsou na ně upravený.
tyhle vlaky mají zustat v ČESKU a ne je dávat turkum. Mají je dát na linku PLZEN- BUDĚJOVICE tam jezdí ještě 50 let starý Plecháče.
Tato predrazena zkušenost se bohužel neustále opakuje a to už po několikáté s firmou Škoda, že? O tom problému s ETCS už vím delší dobu. A taky pozdní dodávky a poruchy, že, tak jako u dnešních Push pull jednotek pro Moravskoslezský kraj!!! Přestože o obou objednávkách se mluvilo rok před tím, než byly poslány! Škoda všechno řeší až na poslední chvíli. A čím budou ČD jezdit s dálkovými expresy po nově zrekonstruovaných tratích? Pershingy na 140 km a 30 let starými? Ať mi neříkají, že prodej už zaplacených lokomotiv pod cenou a nákup nových vyjde levněji!!!
Drahá zkušenost – snad příště budou požadavky jasný. Jen zveřejněte, kdo zablokoval nákup Taurusů ?
Ale notak, takovýhle lokomotivy maj bejt v Česku, ne někde v Asii, tam ať si maj ty svoje vlaky
Nebylo by vhodnější, aby se ve spolupráci dílny ČD – Škda zlepšila jejich provozní spolehlivost? Věřím, že i na montáž ETCS se prostředky najdou.
Lokomotivy pak nasadit na trasy Praha – Plzeň – Cheb/Klatovy (zvýšení max. rychlosti v úseku Beroun – Plzeň ve spolupráci se SprŽel, zkrácení jízdních dob bude vhodné pro výluky Smíchov – Beroun) a Praha – České Budějovice. Pro řadu 362 z těchto ramen se jistě práce najde a mohly by na plzeňské části odpadnout náhrady stroji 242/754.
ad „Věřím, že i na montáž ETCS se prostředky najdou.“
Vzhĺedem k tomu, že pasažerská ČD se snaží o ECTS do typu 380 už počtvrté (dnes skončila lhůta pro podání nabídek)… a vzhledem k tomu, že při třetím pokus (loni v létě) nikdo nepodal nabídku, tak asi problémek bude někde jinde než v množstí kaček pro dodavatele
Zkrátka ČD konečně poznaly, že existuje lokomotiva, která je naprosto spolehlivá, nejsou s ní žádné problémy, pouze se provádí pravidelná údržba , téměř žádné opravy a ona jezdí a jezdí a jmenuje se Vectron. A už se nechce dál peklovat a vrážet peníze do takového šmejdu, jako je 380.
Vectron je temer super masina, kdyby umel 230 km/h a neztratil na tazne sile, tak by byl temer dokonaly. U 380ky jsem si driv myslel, ze muze byt o fous lepsi, nez Taurus, krome maximalni rychlosti, ale kdyz to tady tak ctu, tak to se uz nestane. Z pohledu cestujiciho muzu rict, ze 380ka s 10 vagony do Madarska jela fakt pekne, taha pekne a svizne, jela bez poruch, vse plne fungovalo a umi i pekne stahovat zpozdeni. Zkratka kazda masina ma plusy a minusy. Kdyby 380ka byla tak spatna, tak by ji v Nemecku nikdy neschvalily si myslim a… Číst vice »
„Kdyby 380ka byla tak spatna, “
Můj pocit laika, že nejde o samotnou mašinu, ale jde o poměr „cena/hodnota“, kdy tato lokotka je drahá/dražší než jiné.
Jednou z příčin proč tak nevýhodný poměr „cena/hodnota“ je, že těch 20×380 a 2×381 je nízký počet, které našly svého „páníčka“, aby se rozpustily fixní náklady (např. na vývoj).
Prostě podobná zkušenost jako ÖBB s lokotkami 1014. Nebo Voith Maxima.
Ne, vážený. V tom to není. Jistě čtete ostatní komentáře o 380, že věčně jezdí na dva motory, stále něco zlobí. Těch 10 Vect., co mají pronajaté ČD, má každý najeto kolem 1 200 000 Km a neodešel jediný trakčák, jediný měnič, žádný průraz či přeskok. Spolehlivost a přívětivost k obsluze. To je Vectron.
První dva roky jezdily 380 taky bez problémů.
zblaznilses .Prodat 380
Ja si pamatuju, jak pan Sura psal driv rypave doslova, ze jsou to NEJDRAZSI lokomotivy sveta – jiste tedy zna ceny lokomotiv ve vsech zemich sveta, kde lokomotivy jezdi 🙂 – tak ze by zmenil sve presvedceni, kdyz najednou pise „jedny z nejdrazsich“? 😛
Ne, pouze mě nebaví dohodování s anonymními giganty vašeho typu.
Pane Jirka, názor pasažerské ČD v této souvislosti je znám. A to včetně odhadu s přesností na milionky kaček. Viz výroční zpráva firmy České dráhy a.s. za rok 2016: „(…)ztráta ze snížení hodnoty ve výši rozdílu mezi účetní zůstatkovou hodnotou a odhadovanou zpětně získatelnou hodnotou. Zpětně získatelná hodnota aktiva je vyšší z reálné hodnoty snížené o náklady na prodej a hodnoty z užívání.(…) V roce 2016 byla snížena hodnota u lokomo- tiv ř.380 ve výši 628 mil. Kč, k 31.12.2016 je ve výši 612 mil. Kč. “ Uvidíme o kolik se zvýší „ztráta ze snížení hodnoty“ u lokotek 380, pokud… Číst vice »
A půjdou k Turkovi až po žních? A že mají zájem zrovínka o toho blbce Emila… Neplave v tom čistém víně ještě něco?
Není asi zcela rozumné zbavovat se jedněch z nejmladších lokomotiv. Spíše by měly ČD (nebo ministerstvo) zadat Škodě vývoj dalších typů. Třeba i pro nákladní dopravu.
Z nasich dani skrze CD a ruzne vyrovnani se SZ(DC) byl vyvoj lokomotiv Skoda zasponzorovan az az. A vysledek videt rozhodne neni.
Pane Král J…. s ohledem na prázdnou a zadluženou státní kasu je Váš návrh ZCELA mimo realitu.
Proč ministerstvo, proč Škodě?
Za určitých okolností bych bral patriotismus, ale i ten se dá dělat s výběrkem (ať se utkají CZ Loko, Šumperský Zpras Znova,…)
Tak to v žádném případě… Schadewerke Pilsen vlastněné Kypřany patří tak akorát nas…t za to co předvedly s tímto „výrobkem“…
Né pané, nébudemé nakupovat draze v cizině, raději si „vyvineme“ vlastní… akorát za dvakrát tolik. Jenže to kdyby se přiznalo hned ze startu, tak by to ani při vší „domáckosti“ výrobce níkdo nevzal… tak se raději poplatníci dojí postupně.
Tady další důkaz: Škoda se u jednoho dopravního městského podniku ohradila, proč ji nebyla zaslána poptávka k výběrovému řízení- na výrobek, který NEMĚLA ve výrobním programu!!! Tak o co jí šlo? Hrabat prachy, že. Ten výrobek jezdí jen JEDEN a to ještě v rámci prototypových zkoušek. O zpoždění dodávky o nejméně dva roky ani nemluvě. A kdo říká, že naše zboží musí být levnější? V Ostravě se dokonce dováží australské koksovatelného uhlí, přestože je ho pod Ostravou dost. Ale jeho dobývání by bylo příliš drahé! Taktéž vozy Tatra Kopřivnice jsou dražší, ale to díky speciální konstrukci do terénu, které běžná… Číst vice »
Pro pána krále, kam na to chodíte?
Pro neopakovatelný úspěch řady 380 chcete ještě opáčko?
Tomu vašemu návrhu se jinými slovy říká:
„šlápnout do vajec a ještě se v tom vyválet“
Tak si je kup. Pochop , že naše fabriky, které byly konkurencí západu musely skončit.
No, ČD Cargo už se poučilo a jezdí s Vectrony. Taky soukromý dopravce se žluto černými, není nutno jmenovat, že?
Oni fakt můžou být rádi, pokud ho do Turecka prodají. Relativně provozuschopných strojů, do kterých se ale nevyplatí ETCS, bude mít každý evropský dopravce několik a i tento zájemce má z čeho vybírat…
„Skoro dokonalý stroj“ jde konečně kam patří. Na východ.
Neděkujme a nikdy víc!
Ten stroj patri tam kde si ho koupi.
Takže na východ…
Hlavně aby už byl pryč a víc se nevracel.
a kdepak je Martin Roman? Neměl by sedět na Borech?
Pokud bych si mohl vybrat, tož radši plnit (státní) kasu, než basu
Státní kasu Kypru?
Je-li na výběr, tak radši peněžitý trest než výkon trestu odnětím svobody. Anebo kombinace s pokud možno převažujícím podílem toho peněžitého trestu, tj. já neprahnu po „krevní mstě“ apod.
Mě teda nijak neklesly daně a ani se nesnížil státní dluh který budou splácet zejm. naši potomci, když ex-hateman MUDr. D.R., sběratel vína, bručel za mřížemi.
Jestli by se víc nezískalo rozprodáním na orgány…
Nic v násilném slova jsem nenaznačoval. (A ani nemyslel).
Mluvil jsem o tom, že raději bych aby se své bohatství podělil. Ideálně aby se podělil formou, která posunuje náš národ k lepšímu, svým vlastním úsilím…. Konkrétně jsem kdesi četl, že tento pán daroval kačky, aby děcka/puberťáci víc četli. A že v současnosti se tento pán věnuje podpoře vzdělávání
https://www.radiozet.cz/podcast/musime-radikalnim-zpusobem-zmenit-to-jak-travi-ucitele-cas-se-svymi-studenty-rika-byvaly-generalni-reditel-cezu-a-predseda-spravni-rady-gymnazii-porg-martin-roman
Nic moc o tom nevím. Ale pokud to myslí upřímně (a pokud to dělá poctivě), tak radši toto než aby několik roků byl někde zavřený = radši jsem pro, aby si to odpracoval, pokud něco spáchal.
Spíše ten vrcholný manager ČD a.s., který prinicpiálně nesmyslnou smlouvu podepsal (malý počet lokomotiv, špatně stanovené požadavky na schválení lok jednak „národními drážními úřady“, jednak „národními vlastníky / správci infrastruktury“) …
Jako jasně, malý počet, a s tím naděláte co jako, objednáte (při té ceně) rovnou stovku a zadlužíte se na půl století? Navíc, když vidíte jak Škoda rýžuje stylem spálené země (nezajímá nás jaký po nás zůstane dojem, však vy stejně nakonec zase něco objednáte, a je to vaše vlastní chyba když se necháváte oškubat), kde vůbec berete jistotu že to ŠLO nějak líp vyspecifikovat, a že by při větším počtu byla cena lepší (ne jenom vyšší zisk Škody)??
Za co ? Za idiotskou smlouvu z pohledu zákazníka není odpovědný …
U toho ETCS je problém v tom, že by se mašina musela schvalovat v CZ/SK/D/A/PL/H a de facto se udělat rozhraní na stávající vlakové zabezpečovače, což není problém u VZ MIREL v.4.0, který už je takto připraven a dá se snadno a rychle připojit, ale LZB/PZB pro D/A by se muselo řešit úplnou náhradou kus za kus + problematický je i polský SHP, který také inteface nemá. Druhá problematická věc je požadavek zadavatele na propojení OBU se stávajícím řídícím systémem vozidla a zejména integrace zobrazení do stávajících DMI displejů na pultě – tento celý mix – spolu s malým počtem… Číst vice »
EDIT:
a ještě se tedy doplním, že jen dodatečná integrace zobrazení ETCS Level 1 do stávajícího DMI na pultě na řadě 381 ZSSK trvala min. 2 roky, pokud je mi známo:-))
A troufnete si na srovnání proč na trhu si své místo našel Smarton?
Nebo proč své uplatnění má i specifická verze TRAXXu DC3
https://zdopravy.cz/cd-cargo-poridilo-pro-svoji-dceru-v-polsku-stejnosmerne-lokomotivy-traxx-dc3-95467/
SMARTRON, pokud vím – s výjimkou dodávek pro Bulharsko (OBU ETCS L1) a i tady si nejsem zcela jist, jestli se nejedná pouze o opční požadavek zákazníka na možnost dodatečné instalace – má klasické PZB/LZB – toto stačí i pro jízdu třeba v Rumunsku nebo Srbsku – viz níže:
https://de.wikipedia.org/wiki/Siemens_Smartron
Situace ohledně TRAXX DC3 bohužel neznám….
Smarton – příklsd uživatele v Rumunsku.
https://www.elektrolokarchiv.de/index.php?nav=1414024&lang=1&id=124433&action=portrait
Tak už se nedivím, že se jim do toho moc nechce.
Neboli zpětně, proč nebyl vývoj domácího exota rozumná věc… výrobce sice nasliboval kdeco (viz certifikace pro všechny okolní státy…) ale pak z toho „z objektivních důvodů“ vycouval, resp. vysoudil se.
A teď do toho cena (+další ústupky z funkčnosti) s ETCS, což se samozřejmě „nedalo čekat“…
Když už, tak měla jít tehdy hrdost stranou a koupit se licence na něco normálně sériového.
Ad „Když už, tak měla jít tehdy hrdost stranou a“ Pane SYN, v pasažerské ČD rozhodují zejména věřitelé, kteří se zatím nechali ukolébat štědrým penězovodem ze společné kapsy. Postupně, tak jak bude penězovod vysychat, budou věřitelé čím dál víc tlačit na rozprodej techniky provozované PRODĚLEČNĚ, což je většina techniky v pasažerské ČD, neboť hlavní problém pasažerské ČD je drtivý nezájem solventních pasažérů. Tož po ekonomicky zpackané akvizi jako Pendolina a 380, se budou bedlivě zkoumat InterJety, dvouvagonkové RegioPantery a RegioSharky2 kupované po 90 milionech/kus. Tipnu si, že RailJety verze 0 (ze Zličína, Studénky, Vídně a Mariboru vyráběné 2000-2007), RailJety1 z… Číst vice »
Zajímavé je srovnání, jak se vyvíjí osud lokotek 380/381 a lokotek od NEWAG (Dragon, Griffin)
https://www.elektrolokarchiv.de/index.php?nav=1407915&lang=1
To bude asi nějaké Špiknutí marťanů, že se uživí půjčovna lokotek CZ Lojo nebo že v současnosti jsou objednávky na Griffin
No on první griffin v Německu bude taky pěkný masakr (viz motoráky od PESA)… Tam se to holt po kamaráčoftu a všimném udělat nedá, ale musí se to vysedět a vypapírovat, což východní firmy nechápou.
Zajímavé. Já čekal, že 20x elektrolotek 380, 2x elektrolotky 381 a 10x 3vagonkových dvoupatrových push-pull 951/051 od ČD/ŽSSK odkoupí Škodovka. Vzhledem k „úspěchu“, kdy např. 381 ŽSSK už nejezdí s 3x vagonkovým dvoupatrovými 951/051, ale už jen s 2x vagonkovým 951/051 https://www.railpage.net/prehlad-zmien-gvd-20212022/ Tj. čekal jsem, že Škoda Transportation 380/381 a 051/951 zrepasuje, dosadí ETCS. A pak Škodovka oprášené zánovní lokotky a vagonky prodá nějakému dopravci, který bere dotace dle dlouholeté smlouvy přičemž důvodem dlouholeté smlouvy je, že dopravce provede tzv. investice Podmínka investic dopravce (a to mj. investice do 15 ks lokotek na 200 km/h a do 22 ks lokotek… Číst vice »
Vy jste čekal že ….
Zdejší ctihodné publikum marně čeká, kdy dostojíte svého slibu z roku 2021a už konečně přestane se svými zdrobnělinami, nerozumitelnou terminologií a „úvahami o ničem“ …. zjevně trpíte ztrátou paměti ….
viz příloha č 7B Smlouvy na některé dotované dálkové vláčky
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/10939680?backlink=uscnf
Já vidím na první stránce této přílohy, že pasažerská ĆD má investovat do NOVÝCH lokotek na maximálku 200 km/h a do nových lokotek na maximálku 230 km/h.
A prozatím jsme viděli, že pasažerská koupila OJETÉ lokotky Taurus (6 kousků) a rádi by přikoupili aspoň daší 3 kousky… A my víme, že ES6U4/U2 už se dávno nevyrábí
Takže není od věci má hypotéza, že pro účel splnění požadavku dotační smlouvy na investicek by mohlo dojít k odprodeji a později k nákupu např. upravených zánovních lokotek 380.
Četl jsi co ti psal Miroslav Zikmund? Že reaguješ na něco jiného.
Četl jste, co jsem napsal? Že reagujete na něco jiného.
Jistě. Takže jak to bude s tvým ukončením psaní příspěvků tady? Kdy se ho dočkáme?
Jistě.
Ekonomicky i provozně píšete úplné nesmysly. Osobně nechápu, co z toho máte. Pochopil bych, kdyby vám za to někdo platil.
V čem přesně u mne jste našel nějaký „úplný nesmysl“?
Já tedy na smlouvě datované 29.11.2019 vidím nejen onu přílohu 78, ale taky v samotné smlouvě vidím kapitolu č. 19: „ZVLÁŠTNÍ USTANOVENÍ PRO NOVÁ VOZIDLA“
Tož nerozumím nákupu 6x OJETÝCH Taurusů, když 22x NOVÝCH lokotek na 230 km/h na jaře 2020 odmítli kupovat
https://zdopravy.cz/drahy-nevedi-co-chteji-znovu-meni-plany-misto-lokomotiv-na-230-km-h-poptaji-stroje-jen-na-200-km-h-47704/
A po půl roce si to rozmysleli, s tím, že koupí 20 kousků anebo možná víc.
Přičemž je evidentní, že nemají dost kaček za nízký úrok.
Pane Chytil, jestli byste své znepokojení spíše neměl adresovat jinam?
To by mě zajímalo, kam by se měl Lukáš Chytil směřovat znepokojení nad Axelem. Na psychiatrii? Správci diskuse?
Ještě s nimi mohou posunovat ne. Tam ETCS nepotřebují.
Tam by i ty dva funkční trakčáky, na které jezdí, stačily
Naopak. Na dva trakčáky by to nic neodtáhlo, bylo by to horší než žehlička.
Fyzika nepustí.
Jezdím 2-3x týdně expresy na trati Č. Budějovice-Praha a zpět. Ty jsou vedeny právě lokomotivami 109E (380). Za několik roků jsem snad nezažil, že by byla porucha lokomotivy. Zato v době, kdy jsem jezdil rychlíky s 362 a 363, poruchy byly každou chvíli. Takže nevím. Myslel jsem, že lokomotiva byla na ETCS připravena od samého počátku. Nevím tedy, jací hňupi to u výrobce zadávali. Jinak, tohle je takový český zvyk plivat na domácí výrobky, možná by to chtělo trochu víc národní hrdosti.
zda se, ze vzhledem k nedostatku objektivnich uspechu se vlastenecky smyslejici jedinci uchyluji i k adoraci techto kramu… to je takove… slovanske 🙂
Národní hrdost tam ten HW ani SW pro ETCS nenainstaluje.
Od 11.1.2022 nejezdí ani jeden z 5 slavných push-pullů MSK á 210 mil. Kč (přestože je ČD a MSK drze rok avizovaly a od 10.12.2021 jsou „garantovaně“ uváděny v JŘ). Na koho máme plivat ? A ta národní hrdost mi nahradí rezavé Bdt a sprasený jízdní řád ?
ani CD ani MSK za to úplně nemůžou…na to máme jiného sprostého podezreleho
Hrdosti možná, ale na to svinstvo, které škoda kolem toho udělala, hrdý být rozhodně nemůžu
Přesně tak. Ještě doplním, že jde o samotné vedení Škodovky, ne o zaměstnance ten stroj vyvíjející.
Jo Jo , pamatuji si, že přes úspěchy LIAZu a Tatry v Rallye Paris Dakar všichni řidiči z ČSAD slintali v roce 1989 -1990 nad tím až si pořídí konecne Mercedes MAN DAF Scanii Iveco … a taky jsme chtěli konecne adidasky a rifle místo prekonu . Sony místo Tesly . Vy ne?
Záleží na vývoji a kvalitě. Například co bylo před dvaceti lety součástí vybavení luxusních aut s cenou okolo milionu Kč (ovládání rádia na volantu, displej zobrazující stav vozidla, ovládající rádio, telefon) pro má dneska fabie v základní výbavě.
A stojí „jen“ půl mega…
Protože to co vyhrálo v Dakaru bylo velmi vzdálené tomu, co by řidiči z ČSAD dostali. Naopak třeba Octavii I kupoval „každý“, protože byla prostě dobrá. V tom je ten rozdíl.
To není tak úplně pravda. My měli v Tatrách motory pro Dakar.
Souhlas, mám dvě Octávie 1, mají dohromady 800 tis najeto a už s nimi dožiji.
Národní hrdost na 380 mě definitivně přešla po té miliardové pokutě.
Jezdím cca 3 az 5x rocne Metropolem do Bratislavy nebo Budapešti a v době, kdy se tam 380 meli objevovat, tak nejméně jednou rocne to jelo mrtvý za jinou lokomotivou, nebo bylo úplně nahrazeno. O zpoždění ani nemluvím….
Musí být na co být hrdý… sliby byly dobré, skutečnost mnohem horší. Výrazně dražší, s méně schopnostmi, a ještě se znovu podojí za ETCS…
Na druhou stranu nové Traxxy MS3 jezdí v ČR již více než dva roky a byli schválené pro provoz teprve nedávno. A je otázka jestli je již CD Cargo a Regiojet převzali (nevyřešené použití v Rakousku). Přesto oba dopravci objednali další lokomotivy.
Ono je to i o vztahu mezi výrobcem a dopravcem.
Podařilo se novinářům zdokumentovat ten kontroverzní proces schvalování v německu, který pravděpodobně tuto řadu dovedl tam kde je teď? Zatím co němci tvrdili něco o problému s mosty a opotřebení kolejí, všude jinde ta lokomotiva jezdila bez problémů a jako třešnička na dortu bylo místo stejného zákazu udělení výjímky hlavnímu konkurentovi s obdobnými „problémy“.
Nemažete klepeto
Když nic nemáte relevantní argumenty na svou obhajobu, vždycky se dá zkusit nacionalismus, že?. Je to zadarmo a na někoho to funguje. Jeden si za podobné kecy postavil kulatý dům na Břevnově. 🙂
To vykládejte ukrajincům, kterým Německo z obchodních důvodů blokuje dodávky téměř čehokoli, na co dokážou mít vliv s bizarním odůvodněním, že nedodávají zbraně do oblastí, kde to zvyšuje riziko konfliktu (což jim ovšem nevadí v případě blízkého východu). Dokonce i Britové tak oblétají němacký vzdušný prostor, když tam dopravují vlastní NLAW.
Je to tvrdý obchodní pragmatismus a schválení konkurenta před tím, než se prodá hromada kontraktů na domácí produkci je nežádoucí.
Vtipný, že jste místo vysvětlení svého stanoviska začal mlít o něčem úplně jiném. Ještě bych zkusil trautnberka, který vykořisťoval český dělný lid!
Co to tady melete? Jakého stanoviska? Byl položen dotaz, zda se novinářům podařilo zdokumentovat ten prapodivný proces schvalnování v Německu, který tuhle situaci způsobil.
Jasně, byl položen dotaz. :-)) Ve skutečnosti nejde o nic jiného než o hraní na dobře nalazenou strunu antigermánského nacionalismu, v nejlepší tradici propagandy minulého režimu a boje s virtuálními sudeťáky v devadesátkách.
Požadoval jste arrgumenty? Tak nějaké předložte místo urážení ostatních diskutujících.
Já bych si dovolil pŕedložit argument. A to v podobě tzv. Papírování u Německých úŕadů. Zejména EBA. Tam je přesnost formulací a důslednost nutností. Zatímco jiní to byť s obtížemi zvládají, tak jiní ne. V Bahn reportu bylo pojednání o Lokotivě Stadler Dual mode. Na vývoji pracovalo přes 150 lidí z celé Evropy. Na byrokratické kolečko schvalování však bylo zapotřebí přes 200 lidí. Dle samotného šéfa Stadleru, kdyby domunentaci pro schvalování připravovalo 20 lidí, tak by schválení přišlo za 10 let. Kolik lidí se tímto zabývá u Siemense, Bombardieru nebo Alstomu nevím. Ale Siemens si otevŕel vlastní zkušební okruh Wegberg… Číst vice »
Aneb je zbytečného hledat spiknutí tam, kde pro vysvětlení postačí obyčejná lidská hloupost…..
Asi tak. 🙂
Armine jako rodinný přítel jedné volksdeutsch rodiny vím, ze ani Němec není jako Němec , tak proč by to nemělo historicky platit nadále i v obchodě . Nemám iluze o žádném národě a entite co se týče bližší košile než kabát . Krev není voda.
ale hráče místo míče tu slušně hrajete taky vy…
Jak víte, že byl kontroverzní a prapodivný?
tohle nemůžete vyhrát tím že hrajete hráče místo míče…
s ukrajinou…zásah, potopena.
jen s malou výhradou…ten egypt atp schválila ještě CDU.
Tenhle mnohdy ostudný přístup není záležitostí jední vlády. Jedná se prakticky o široký konsensus.
U nákupu lokomotivy to takový problém není, ale třeba nákup tanku nebo BVP bych si měl stát dobře rozmyslet, protože jejich použií proti naší největší hrozbě by mohli sabotovat.
pitomia nemůžu ani cítit.
ale chovate se stejně jen s opačným znamenkem
že jsou němci bezohledni aroganti je bohužel mnohdy pravda…
Je zajímavé, že tento typ jezdí v Bavorsku a bez potíží. A je taky pravda,že Německý drážní úřad, dělal obstrukce schvalovacího procesu, aby si další soupravy neobjednali.
A proč ty lokomotivy neupraví pro push-pull soupravy na Ostravsku?
Jakože by jim implantovali dieselové motory?
to rozhodne neni „tento typ“, mudrlante…
V tom je zakopaný pes – smlouva měla obsahovat striktní požadavek, že 380 schválí nejen EBA, ale také DB Netz (a obdobné instituce) s tím, že bez podepsaných papírů ČD nic nepřeberou …
tohle byla pravděpodobně slušná svinárna….
Hahaha. To je úplně první, co mne napadlo!
Tak ta částka za ty lokomotivy je určitě ještě z velké části v dluhu ČD. Takže ať laskavě jezdí..
Akorát, že zadlužení CD je okolo 25 mld. Kč a lokomotivy stály včetně penále 3,4 mld. Kč.
neaktuální info.
K 31..12.2020 pasažérská ČD dlužila skoro 40 miliardiček kačem (1.12.2019, tj. než udeřil čínský vir to by,li asi 38 miiardiček)
A před rokem ČD našla ještě nějaké další věřitele (Raiffeisenbank, UniCredit Bank, Všeobecná úverová banka), kteří snad půjčí do pasažerské ČD a to až 8,5 miliardiček kaček,
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-si-pujci-u-tri-bank-az-85-miliardy-korun-78965/
Zdůrazňuji, že 3 výše uvedené banky dosud s pasažerskou ČD nespolupracovali. Tj. lze konstatovat, že od dlouholetých spolupracujících 5 bank už pasažerská ČD neměla dost důvěry na zvýšení dluhů pro ČD.
Jinými slovy:
KB
ČSOB
Česká Spořitelna
Citibank
ING
v 2021 už nechtěli půjčovat další kačky do pasažerské ČD
Co to je sousloví „pasažerské ČD“ – významově totéž, co v jisté pohádce sousloví „sudkulatýrystupijetujekáratentoryje“ (z hlediska I / Y lze i jinak) … čili nesmysl ….
z toho si nic nedělejte, já čuměl jako puk, když jsem ve zprávách četl: „pasažérská letadla již nepřepravují tolik nákladu“
Pane Kakov, možná kdybyste nebyl líný zjišťovat si reálné informace a přemýšlet, tak byste Vy uměl říct, jestli je nebo není pravda co tvrdil výše předřečník:
„že zadlužení CD je okolo 25 mld. Kč“
http://www.ceskedrahy.cz/pro-investory/financni-zpravy/vyrocni-zpravy/-26610/
Anebo si libujete, v tom, že rád „čumíte jako puk“ neboť je snadné Vás obelstít nějakou zásadní nepravdou?
Že Vás to lhaní a kecání baví… Mimochodem pokud vím, tak jste tvrdil, že už sem nebudete přispívat.. ale opět jen lež. Tak hezký den.
Odlišné údaje, než které jsem uvedl jste, pane Petr, čerpal z ofiko dokumentů? http://www.ceskedrahy.cz/pro-investory/financni-zpravy/vyrocni-zpravy/-26610/
Pokud, tak prosím o specifikaci konkrétního dokumentu a konkrétní čísla stránky, odkud jste čerpal. Tedy jestli nejste líný si obstarat informace.
Anebo jste „odborným pohledem z okna“ zjistil, že není pravdou, co jsem napsal?
Chápu, že pro některé lidi může být přitažlivé si své názory udržovat nezávisle na faktech… jj, má své kouzlo „sice to není pravda, ale mě se to tak líbí, tak to tak bude“
P.S. Pokud fakt doložíte můj omyl, tak omluvit se Vám by neměl být problémek.
Proč se mstíme Turkům?
ty máš Turky, ty psy jedny pohansky? 😀
…ty máš rád Turky…
Hmmm…ne…
Jen ať si užijou…
Po žních půjdou k Turkovi 😂
😎
Mě je host jako host, třebas Turek. Pro nás živnostníky politika neplatí.
Gréta nechť se stará o uhlí dovážené z Austrálie. 😀
Kvůli tažení na Vídeň 1683.
Doplním, že Škoda už má na tureckých železnicích poměrně velkou stopu – dodávala elektrické výzbroje do nejrozšířenějších elektrických lokomotiv E68000. Primárním dodavatelem byl Hyundai-Rotem, většina strojů se pak montovala v Tülomsasu.
Tak snad se to nezmění v krvavou stopu…
Zaplatili penále za to že jim nedodali zboží.? To si neumím představit jak to v té smlouvě mohlo být napsané.
To bylo v dobách, kdy Škodu ovládal Martin Roman, kterej byl zároveň slušný „zvíře“ v ČD. Takže to měl evidentně výborně ošéflý.
člen dozorčí rady CD
a hlavně předseda představenstva a GR CEZu.
kterému tehdy škodovka dodávala část zařízení na reko hnedouhelne elektrárny. o jejichž smyslu modernizace by se s úspěchem dalo pochybovat…
dodejme, že člen dozorčí rady s vlivem výrazně vyšším než „normální“ člen dozorčí rady…
A s osobním poskokem Janem Veverkou ve funkci tajemníka GŘ.
To se to pak obchoduje samo…
o tom není třeba pochybovat…
jednoduché. byly tam platební milniky bez ohledu na to, zda krám vůbec existoval, natož jezdil či měl schvaleni
Ne, zaplatili penále tím, že svévolně porušili smlouvu zadržením platby. Po prvotním porušení smlouvy ze strany Českých drah už byla Škoda ohledně termínů z obliga.
Je to blbé a může za to naprosto školácká chyba managementu ČD, které šlo předejít jednou konzultací se slušným právníkem. Druhá stránka je, že Škoda nemusela uplatnit co uplatnila a osobně si myslím, že na pošramocené pověsti ztratila více než co získala v penězích. Ale z právního hlediska to co udělali bylo naprosto čisté.
To nebyla školácká chyba managementu ČD. To byl dobře promyšlený postup jak vyvést peníze z ČD na účty Škody Plzeň a Martina Romana. Devadesátkový tunel jak z učebnice hospodářské kriminality.
Přesně tak. Nu, aspoň si měl Martin Roman za co postavit tu hrobku v Chuchli.
Naštěstí se tam žádné papíry nemohou přenést . Zdeněk Svěrák ve hře Vizionář …
Možná. Osobně si myslím, že na vyvedení peněz by se daly najít i lepší způsoby, ale kdo ví jak to bylo.
Ale pointa je v něčem jiném – celou tu akci spustily svým činem ČD, Škoda už pak jen v maximální míře využila to, co ji umožňovala smlouva a zákony. Takže zlobit se na Škodu, že nějak ČD podvedla nebo okradla, nebo že následná arbitráž byla nefér a podvod nedává smysl.
Čin ČD byl pečlivě naplánován.
Vy o tom opravdu víte kulové.
ano, to co udělali za ww2 nacisté, totiž holokaust alias šoa, bylo z právního hlediska také naprosto čisté, přesto za to mnozí byli popraveni…..
ono spoléhat jen na právní čistotu není vždy dobré…..
Ne, holocaust nebyl „právně čistý“. Ani v nacistickém Německu neexistoval žádný zákon, který by povoloval anebo dokonce nařizovat masové vraždění.
Jak to můžete říct když je žádný německý soud nezastavil? Žeby souhlas soudu automaticky neznamenal ultimátní správnost?
Kde to Škodovka ztratila, když ČD nakupuje skoro výhradně vše u Škody?
Fiasko s těmito lokomotivami jak hrom. Místo podpory domácího průmyslu totální krach.
Já myslim, že 170 míčů za kus, který stát Škodě vytopil, je podpora vcelku slušná. Ovšem když se tak kouknu, kdo všechno kdy Škodu v minulejch dvou desetiletích vlastnil (firmy registrovaný na Guernsey, Marshallovejch ostrovech či aktuálně v Holandsku), nevím, jestli je to úplně podora domácího průmyslu.
Ne. Podpora domácího průmyslu bude, že tramvaje bude dodávat Pragoimex.
Jistě bude i levnější při přepočtu na sedačku.
A motorové lokomotivy CZ LOKO…
Elektrická vozidla…holt Siemens, Alstom…
Škoda už to pohnojila dost, teď holt mají šanci jiní…
no vývoj probíhal v ČR, výroba také, alespoň ta finální (mnohé komponenty jsou určitě zahraniční), takže by se o podporu českého průmyslu jednalo….
Ale za jaký prachy, a komu šly…
Vyhozené peníze oknem. Za tohle by měl jít někdo sedět a ne že se vedení ČD bratříčkuje se Škodovkou!
Jo zavřít Bednárika až zčerná. 🙂
Ne ne…ten bude naopak náměstkem ministra železnic pro provoz 😀
V ČD Cargo jistě vykonal kus dobré práce.
Mínusáři asi nepochopili ironii.
měl by. ale jste v české republice. takze největší problém je dane sidici hospodský, socka co zneužívá sociální dávky, podnikatel co pošle kontrolní hlášení o týden později a houmlesak co během nouzového stavu stipne krabicak a 10 rohlíků…
a změnit to je na pár století. bez různých internacionálních pomocí.
ten náš bordel má totiž tradici starou jak nás stát. už přemyslovci s kradoucimi velmozi měli fatální problémy…a třeba takové witteho míncovni konsorcium je předobraz bankovního socialismu taticka Klause…
No…sepsat tu veškerou legislativu bude práce opravdu na pár století.
Ale já jsem si už udělal „strejčka“, a pro klíčové dokumenty a legislativu mám alespoň osnovu 😀
problém není v zákonech. problém…je v institucích ve smyslu institucionální ekonomie
Pro podvod nebo pro porušení povinností při správě cizího majetku?
A co členství v organizované zločinecké skupině?
To bylo keců že je dráhy musí koupit – podpora průmyslu a zaměstnanosti.
ALe tak Martin Roman a spol. škodný nebyli, žáno…
jo, jo, to jejich sidlistatko nad Chuchli by to chtělo použít jako cvicny cíl…
Tzv. Sviní vrch.
ta je dobra, to jsem neznal 🙂
No…přes závodiště možná povede v budoucnu tehdy opravdu zrekonstruovaná trať Praha – Beroun.
Po této rekonstrukci bude v úseku Smíchov – Radotín rychlost 160 km/h, což přispěje k jízdní době Praha – Beroun 37 minut (bavíme se o Os, u R to bude 16 minut tunelem).
Jenže 160 tam bude jen pro klopidla, takže Od těžko. Pro klasiky max 140 a to jen s ETCS.
No…a když nám bude shůry dáno, tak se jim za tu „podporu domácího průmyslu“ dostane nejspíše „de facto doživotního“ pobytu v nějakém ozdravném zařízení. Třeba Ostrov nad Ohří, Rapotice, Valdice, Mírov, Karviná…
V zemi, kde se návěsti posílají přes WhatsApp, by to tak nějak krásně zapadlo 🙂
Můžete k tomu napsat prosím něco víc pro čtenáře nepracující na dráze? 🙂
zapomněl sem na loko od syslů s těma by to mohlo makat
Jako klidný invalidní důchod…syslové přeci mohou max. 140 km/h…
A jako převtělenci jsou s námi už 35-36 let.
Pro sysly předčasný, pro 380 by to byl invalidní důchod…
takže push-pully na Frídek budou jezdit s brejlovcema i pod drátama
Ano, na Frídek i na Mýstek.
V Mýstku koleje nemáme, jen ve Frídku.
On den Frídek místo Frýdku mi přijde snad jako lepší pocitově , vzhledem k německému Frieden
To je beztak od fridexu…..
😀
Se omlouvam za ty i,y a chybějící půlku města v názvu,ale otázka je pořád namístě
Třeba ty půlpušky taky prodají Turkovi a pošlou tam jednotky jako všude jinde.
Nebudou
spíš by mne zajímalo jak je připraveno ETCS s řídících vozech těch pushpullu. aby nemusely nuceně končit cestu na ostrava-stred…
Je tam normálně plnohodnotná vlaková část ETCS.
Zatím nejezdí vůbec ……. 🙂
Myslím, že ty soudní tahanice odradily další případné zájemce o tyto lokomotivy ze Škodovky. Jako patriota mě to mrzí.
A že sem tak smělej, jakej patriot že to jste? Kyperskej, guernseyskej, marshalloostrovanskej nebo nizozemskej?
Asi ještě rakousko-uherskej 😀
A když to hodně rozmáznou, tak obecně o její produkci.
Spíš je odradilo to, že by mohli náhodou koupit další z 20 prototypů/atypů. A to za cenu, za kterou si v pohodě koupí lokomotivu vyráběnou a ověřenou ve velkých seriích.
A ještě by na ně výrobce udělal dlouhej nos že si za to můžou sami… to je pro potenciální zájemce neocenitelná reference!
Příspěvek smazán na žádost uživatele.
Viz YouTube, kde jsou těchto videí desítky.
Jako moc nechápu. V Plzni máme nedostatek lokomotiv, po výběrovém řízení na nové lokomotivy se slehla zem. Tak radši těch 20 lokomotiv prodáme a pak nebude s čím jezdit?! Ať si je klidně prodají ale až budou nové z výběrového řízení ať je to čím nahradit.
Jako příklad si vezmu právě Plzeň jezdí tu co může, místo 362 jezdí klidně: 350 ZSSK, 754 a loni bylo možno zahlédnout na Rychlíkách i Bardotku.
Takže by tam bylo 20 kousků v depu ?
Existují možnosti pronájmu i další cesty, určitě to není o tom, že by kvůli prodaným 20 lokomotivám nevyjely vlaky.
Dovolil bych si s Vámi nesouhlasit. Přiznejme si, že to není to nejspolehlivější hnací vozidlo, co na našich tratích jezdí. Osobně bych se přimlouval za nákup ojetých Taurusů a těm Zázrakům bych šel možná i zamávat – pod podmínkou, že už je nikdy neuvidím.
S tím s vámi souhlasím že to není zrovna spolehlivá lokomotiva. Ale když už se jich chtějí zbavit bylo by dobré aby za ně měli náhradu. (Tauruse nebo Vectrona)
Svébytné řešení Vámi nastítěného problému lze odvodit z nynějšího investičního programu pasažerské ČD, kdy hodlají investovat až 120 miliardiček (osobně to považuji za příliš ambiciozní vzhledem k dlouholetému zadlužení ČD)
Tož, když si uvědomíme, že před víc než 10 lety prý bylo nutné investovat 400 miliardiček když víme, že např. RegioShark vs. RegioShark2 během těch let zdražil o cca 40%, tož zhruba lze odvodit že těch 120 miliardiček = „JEDNA ČTVRTINA“
Je perspektivní pouze „JEDNA ČTVRTINA“ pasažerské ČD na kolejích?
Tj. budou eventuelní budoucí investice pasažerské ČD zejména do autobusků a do lákání pasažérů?
zdroj info o oněch 400 miliardičkách kaček nezbytných investic
https://www.denik.cz/ekonomika/zaluda20080225.html
To už píšete z léčebny , nebo jste furt doma?
Můžete konečně zdejšímu publiku vysvětlit, co to jsou pasažárské ČD > ekvivalentem slova cizího původu pasažér je cestující. Čili vaše pasažérské ČD jsou vlastně v češtině „cestující ČD“ … kampak asi cestují ČD …. Plácáte njazykové nelogické nesmysly … tak jako je (byl) investičním nesmyslem nákup 7 vozidel (Potěmkin, RailJet) …. Smysl má pořídit minimálně 100 vícesystémových lokomotiv, „dvojky“ = lok 15x jsou již v kategorii starožitnost, Bastardi by se museli vykuchat a do kastle nafutrovat něco nového … zelená trakce 16x – pokud se netransformovala na 363.5 – má také „Kristova léta“, takže buď nějaká zásadní modernizace nebo začít… Číst vice »
České dráhy a.s. = pasažárské ČD
tj. bez dceřinných firem jako VUJV s lokotkodromem, bez nákladních nádražáků z CD Cargo.
Tj. ve výroční zprávě firmy České dráhy a.s. mluvím o části „Individuální účetní závěrka“… Nemluvím o části výročky zvaná „Konsolidovaná účetní závěrka“
To rozlišení „indivudální“ od „konsolidovaná“ je dost důležité
Druhý pokus o soutěž na 90 loko probíhá.
Tak bohužel už jen za to aby směly Zázraky rozumně jezdit (v době etcs-kové) stojí před Rubikonem zda vysolit pětinu ceny za novou loko, s menším počtem problémů (někdo by mohl říct až lepší)…
Gorily zajíždějí do Plzně pravidelně nebo to byla jen vyjímečně?
Pouze výjimečně normálně jako náhrada jezdí 380 nebo 754. Ale tady je problém že když vemete 754 která je v Plzni nedostakové zboží jako 362. Takže když vemou 754 tak pak na vlacích směr Domažlice musí zaskakovat 842 s 2 vozy, což je nedostatečná kapacita. A lidé mají pak problém vejít se do vlaku. Normálně jezdí 754 + 5-6x BDT.
ještě horší případ jsem zažil, když jela na vlaku 7465 sólo Pesa místo vámi popsané soupravy, a v posledních týdnech tu místo Pesy běžně odpoledne korzuje Brejovec + 2-3 Bdt (tj. jezdí až do večera),
ale i Vámi popsaný případ jsem zažil a největší problém je chování cestujících, nejvíc do očí bijící je to v Pesách, uprostřed vozu jsou místa k sezení a lidi se nemůžou vejít do dveří, protože se jich půlka zastavila na třetím kroku za dveřmi..
Gorily kdysi vozily do Plzně vlak ER 11070 „Dunaj“ So/Ne z Bratislavy, zpět jako přípřež EOs 7809 ….
Ono se mnoho práce převede na adekvátní vozový park.
Pak se těch 20 lokomotiv jistě najde.
Rychlejší řešení, tj. zrušení/usměrnění vybraných Ex a R, je zatím neprůchozí.
Nedostatek modré trakce, nejen v plzeňském depu, je důsledek idiotského rozdělení vozidlového parku a lokomotivního / opravárenského personálu při vytvoření dceřinné společnost ČD Cargo a.s.
Neušetřilo se nic, ba naopak …
Hlavně je to dáno neschopností, dříve DKV Plzeň dneska OCU Západ, udržet 362 provozuschopné.
Tak s dodáním ETCS bude jedna stát ne o moc míň než 2 nové Vectrony, které mají tu kisnu v sobě už od výroby. A to se vyplatí.😀
Dokonalé naplnění pojmů „česká cena“ a česká kvalita“. Tzn. drahé a ještě navíc aušus.
A skončí to jako wergl. Tyhle bankovky taky nikde jinde nechtěli, jen v samotném Wörglu prostě museli. A pak je zrušili.
Pro zájemce: https://cs.wikipedia.org/wiki/W%C3%B6rgl
Proč by taky, když to byla lokální měna. A svůj účel určitě splnila.
Ono to je vcelku zamotané. Bylo v plánu schválit vozidlo 109E pro provoz s ETCS. Avšak problémy se schválením v Německu způsobili, že se na to ETCS už nedotáhlo. Navíc v té době šlo pouze o verzi L1. Při dalších dodávkách 109E pro slováky a němce však proběhlo i schválení zabezpečovače ETCS.
Takže ČD mají předraženou a nedodělanou lokomotivu. A díky bývalému ministrovi Ťokovi na tom Škodovka vydělala jmění.
V lokomotivách pro Slovensko je ETCS level 1.
A jsou taky občas v provozu?
Občas …. Jak pravdivé !
Nemáte to s tím Ťokem trochu popletené? Ministrem byl jmenován 4.12.2014, takže reálně mohl něco nařídit v roce 2015. Pozastavení plateb proběklo o několik let dříve.
tok za tak moc nemohl. spíš ten, kdo nezaplatil škodovce vcas
Türk se bude divit, že o své zlaťáky přišel. A dostal šunt. 😂
Muze se to stat, anebo to muze byt presne naopak a bude si je pochvalovat a zvazovat objednani dalsich, kdyz bude dobra kupni cena. Nechme se prekvapit.
Pokud je opravdu koupí, bude s nimi chtít jezdit.
Škoda 109E již není v portfoliu škodovky, takže jí nevyrobí už nikomu
No myslím, že když dostanou zakázku na 200 kusů udělají výjimku, ale to se nestane 😉
Který sebevrah by to dělal? Na trhu takových lokomotiv do nákladní dopravy máte mraky.
A kde by je vzal, když je už, díky bohu, nikdo nevyrábí?
Muze mi prosim nekdo bez emoci rici, jak se s 380 jezdi a zda je rada 380 aktualne opravdu tak spatna? A jak je na tom nemecka verze, jak jezdi, myslim, ze nemecka verze jezdi velice slusne a ze je docela povedena?
Mám za to že se někde psalo že ta Německá mašina má se Zátopkem společně přední reflektory a tvar skříně, nic víc. Slovenská 381 prej spíše postava po všech opravnách jak v Čechách tak na Slovensku a možná že ještě nemají najezdeny ani žánrový kilometry. Prostě radostne o takového provozovat, ještě že je platila EU a ne ZSSK.
A to jako že peníze z EU se můžou vyhazovat oknem, že na tom nesejde? Zvláštní logika. To MY jsme EU, ne nějaký anonymní Brusel
To ano, ale ČR i SR tam nějaké to spropitné dostává.
Ty peníze tam vyhazuje oknem Země kojenců a Francie…
Taky teutonska vlast a země franků dostávají daleko daleko víc peněz od nás než nám nějakou tu drobnou sumu přisoudî. Veolia, likvidace cukrovarů( v roce 1927 jsme byli 2.na světě v produkci cukru ! ) , i ten chléb si koupíme jenom u řetězce z němých krajů. Anebo u bratrů holanďanů.
Taková úvaha bez jizlyvych poznámek – je něco,co je na tomto projektu pro české drahy pozitivního?
Ten projekt se nedělal proto, aby z něj měly něco pozitivního dráhy..
Leda to drahé zjištění, že Scheißewerke je opravdu na 2 věci…
A pokud na lince Ostrava Vídeň musí jezdit stará lokomotiva zssk – ne 380. Tak je to pro mě signál, že něco je asi evidentně špatně.
Které vlaky do Vídně vozí stará lokomotiva ZSSK?
Omlouvám se, byl to asi vlak do Bratislavy. Nicméně do Vídně byl taky článek, že tam 380 jezdit nebude.
Tvé indiánksé jméno budiž „Radio Jerevan“.
Pardon, ale Rádio Jerevan bylo vtipné a mělo svým způsobem pravdu.
„Stříbrní medailisté SSSR na šampionátu v hokeji dostali každý za odměnu Volhu. Přeplavat“.
Což byla de facto křivda, když byli stříbrní kdežto US byli předposlední ze dvou 🙂
No…kdo říká že musí jezdit nějaká linka x – Ostrava – Břeclav – Vídeň…
My víme, že jsi doma zavřenej v pokojíčku, nebo zavřenej někde v ústavu, trpíš komplexem méněcennosti a plánuješ státní převrat, a proto mezistátní dopravu nepotřebuješ, ale normální lidi rádi cestují i za hranice. 😀
Než lokomotivu za nevím cca 160 ? prodávat za pár šupů do někam, tak bych chtěl po škodovce, aby jezdila spolehlivě. A laskavě do stroje z 2012? za přijatelné peníze zabudoval ETCS. Pokud ne, tak by se snažil od něj nekoupit ani drezínu. Jistě to jde.. Zvláštní, že slovenské ETCS mají. A z výroby. Takže když se chce.. tak to jde.
Si myslím, že tady lze poměrně snadno vyškolit Škodu, kdo je tady klíčový zákazník..
Pane Zdeněk Jak nyní v roce 2020, KONKRÉTNĚ může pasažerská ČD „vyškolit“ Škoda Transportation? Děkuji za konkrétní odpověď. Nebavme se, co mohlo být za éry „Faltýnek pozdravuje“ , zejména v letech 2018 až 2021 atd. kdy pasažerská ČD vybírala do koho koupí: 110x RegioPanterů předělání některých starších RegioPanterů 10x 5 vagonků InterJet 5x 3 vagonkový, který nyní jezdí v Moravsko-Slezském kraji 20x 10 vagonkový InterJet2 Shrňme si co víme, nyní v roce 2022: 50x dvouvagonkových Panterů … OBJEDNÁNO 60x třívagonových Panterů … OBJEDNÁNO 20x 10 vagonků RailJet2 … OBJEDNÁNO Už je zajištěno ETCS a předělání parohů k pavučince nad kolejemi… Číst vice »
Pasažérská = cestující ČD > logický nesmysl …
A slovenské jsou za nižší cenu. Mnohem.
No slovenské sú len 2ks, furt stoja pre poruchy alebo nehody (len čelné sklo dodať zo Škodovky je pomaly ako pôrod a akcia 3 mesiace a nikto iný to nemôže dodať len oni, aj to cez určených sprostredkovateľov) a o cene sa ani nebavme, keďže 85% platila Europska únia, 10% štát a len 5% ZSSK zo svojich zdrojov. Tým pádom ta mašina ale nemohla inde len na regionálne vlaky aj to len s tými supravami Push-Pull na západnom Slovensku, s ktorými bola nakúpená. Tým pádom doteraz nemohla na rýchlik alebo IC vlak, kde by sa hodila viac. Ich viazanosť 10… Číst vice »
Jen ne prodat ČD!!!!
To by si mohlo nechat 1 lokomotivu pro NTM.
Stejně jsou nepojízdné, tak nebude vadit, když bude stát v expozici…
Naše síce ETCS majú, zato ale nemaju zabezpečovače do AT, PL, DE, takže miesta na ETCS bolo dosť.
Tak stejně nevím, jestli nakonec vůbec někam do zahraničí nyní jezdí. A ETCS je vlastně taky národní. Nakonec.
Schadewerk se na to vybodne, nebo naúčtuje takový peníze, že se vyplatí vzít jinou lokomotivu.
Škoda, že si vás ČD na ta jednání nepřizvaly. To by bylo jiný kafe! Vy byste jim to pěkně vysvětlil a ještě Matce Dráze ušetřil minimálně miliardu.
Že jo…koupily by se 1216…
jak chcete za vlastní blbost vyloucit legálně dodavatele z výběrových řízení?
prostě blbě zvanite, typicky český hospodský vseznalek. tak do nějaké zmizte a delejte chytrého tam
Celkem jednoduše. Škoda má poměrné úzké portfolio.
Do Turecka! Už jen z principu!
Po žních k Turkovi… 🙂
😆
Žně na nich měla plzeňská Škoda tak už tam mohly být dávno… 😀
A to v ČR nezůstanou nějaké výkony, kde by se uživilo 20 vícesystémových lokomotiv bez ETCS?
Ne, nezůstanou. ETCS má pokrýt všechny hlavní tratě tedy ty, na které je řada 380 určena.
Akorát, že než se tak stane tak budou 380 60 letý mašiny… A to už bude věk na důchod.
No stačí jen koridory už nemají kde jezdit (pokud nebudem pžedpokládat, že budou pendlovat z Kardašovy Řečice do Kostelce u Jihlavy).
a tam by nejspíš stačily i na turnus 🙂
Respektive na 10 let po sešrotování…
Že by jim v roce 2025 bylo 60 roků? Ono totiž hrozí, že to SŽ opravdu stihne. Na polovině koridorů už to je nainstalované nebo se právě dělá. Zbyde relace Budějovice-Plzeň a Ústí nad Labem-Karlovy Vary.
A když nestihne, půjde o rok či dva. Nic co by řešilo situaci.
Bla bla bla. Otázka kdy.
třeba hypoteticky vlak…kardasova čepice – Brno lesna.
on je problém to, že pod výhradním ETCS budou všechny větší uzly…
Gwann: To pevně věřím nebude… To by totiž asi zatím úplně nešlo….
Zjevně se u nás opakuje situace z Rakouska, kde také u řady 1014 zjistili, že provozovat malou skupinu domácích, byť moderních, lokomotiv se z mnoha důvodů nevyplatí a již nějaký ten rok jezdí s Taurusy a Vectrony.
Celkově tenhle krám nepatří mezi něco, čím by se Škoda mohla chlubit.
škoda, že se zatím nenašel nikdo kdo by bez emocí a na férovku řekl, že celý projekt 380 byl průser – od začátku až do konce……..
A co by se tím změnilo?
podle mého dost – konečně bychom si mohli zvyknout na to, že není ostuda (ba naopak) otevřeně přiznat špatný krok namísto mlžení, lakování na růžovo nebo lhaní
Názor pasažerské ČD na loko 380 si lze vyvodit z infornací ve ve výroční zprávičce pasažerské ČD, zejména v pasažích k impairment (zejm. stránečka 168), kde pospolu vévodí Pendolinko a 380ka
Kdyby to byl úspěšný projekt, není jich jen 20 predražených a 2 + 9? pod cenou v naději, že je ještě někdo bude chtít… Vzhledem k tomu, že Siemens s Vektronem má úspěch jako hrom se ani nedivím, že problémovou 380 nikdo nechce.
Ty objednané Griffyny E4MSP na maximálku 200 km/h pro PKP IC Vám jak pasují do Vaší představy: „Siemens s Vektronem má úspěch jako hrom“ ?
Prodat a hned od Škody už nikdy nic nekupovat!!!
Kdyby Škoda nebyla tak máme dávno zahraniční ověřené vlaky a žádné šroty jako Regionovy, Inter a Regio panthery a jsme na úrovni západu. Takhle jsme jen pro smích..
To je fakt, nač složitě něco vymýšlet a vytvářet. Bohatě by nám stačilo být národem skladníků, řidičů kamionů a pokladních v hypermarketech. A co potřebujeme, tak si dovezeme.
…. dovezeme – a na dluh.
Ano. Tak to bude nejlepší….západem se přece staneme, když si od něj budeme kupovat všechny věci. Na myšlení není třeba měnit nic. Není třeba nic umět, vymýšlet atd…..
Vymýšlet podrazy teda k ničemu dobrému nepomůže.
To už tady bylo za totality, kdy nebyly devizy. Snaha vše vyrobit sami, částečně reverzní inženýrství a většinou to končilo průšvihem
Hezký den. Vážně by mě zajímalo, dle čeho usuzuješ, že vše co zmiňuješ jsou takové šroty. Máš s těmito vozidly, nějaké praktické zkušenosti? Věř mi, že já ano a rozhodně to není pravda. Na všech těch vozidlech jezdím, tak moc dobře vím, co píšu. Ostatně jezdil jsem naprosto se vším, co Škodovka vyrobila. Od Bobin až po Pantery, mohu porovnávat. Ano 380 je totálně předražená, ale to je věc, která souvisí s něčím naprosto jiným, než s kvalitou. Mohu dokonce s klidným svědomím napsat, že jak 380, tak Panter patří mezi má oblíbená vozidla. I když tedy i přesto musím… Číst vice »
Přesně 🙂 A konkurence Škody je v očích některých jen ráj a slunce na zemi. Prostě vlhké sny. Každý výrobce má svoje kostlivce ve skříni.
No…tak se kostlivec převeze do krematoria…a výrobce do zahraničí…
Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za problematické označil motory, které spolu neladí a strojvedoucí si na ně stěžují.
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/dan-tok-ministr-zatopek-skoda-380-lokomotivy-reklamace.A181008_431303_eko-doprava_fih
Právě to je Ťok, který zařídil, aby ČD neprovedli domluvenou platbu. A tím mohla Škodovka vymáhat pokutu od ČD. Takže místo placení pokut za nedodržení stanovených parametrů lokomotivy (neschválení pro provoz v DE) naopak platí ČD Škodovce za opožděnou platbu. A podle Ťoka kvůli problematickým motorům!
Jestli jste to neprokoukli, šlo čistě o to, jak legálně vyvést ze státní pokladny prachy. Klasický tunel a v popředí celé operace Ťok.
Pantery tedy nic moc. Poruchové, je v nich zima. Poličky, ze kterých padají věci, dveře neotevírají. Jezdím v nich denně.
Nevím v Děčíně i v HK jezdí Pantery z první série většinu času vcelku spolehlivě zimu jsem tam za těch 6 let co jsem se s nima najezdil teda nezažil….(Tím neříkám, že se tomu občas nějaká závada nevyhne, ale to asi žádnému stroji….
Spletl jste si diskusi.
Ty věci padají z poliček jistě kvůli bídným podvozkům.
Interpantery poskakují na R19 jako koza…
Panter mezi mé oblíbené vozidla nepatří. Rozhodně.
380 jsou průser a rozhodně prodat. Ale kdyby nebylo Škodovky, tak tu máme místo elefantů a panterů, tak maximálně polské jednotky. Na cityjety, talenty a podobné zapomeňte.
Ale i ty polské jsou na daleko vyšší úrovni…
Výrobek,který se dělá doma.Delaji ho lidí tady,slouží pro lidi tady a ty bys kupoval něco dál.Kde si byl když Bůh dával mozeg kamaráde?
Počítám, že tenhle hubokomyslný komentář jsi datloval na PMD-85 a né nějakým cizáckým PC.
Regionova je ten dvoudílnej Orchestrion? Co ten má společného se Škodovkou?
to, že ZPRAS NOVa je 100% ve vlastnictví Škody
Jenom to,že Škodovka koupila PARS Šumperk,kde se Regionovy vyráběly.
a zlý jazykové vykládají, že ty další série byly jen a jen kvůli tomu, že zpras znova koupila škodovka…
Čemuž by se dalo při tehdejším zločinném spolčení ve vedení ČD i věřit…
Cože? Regionovy? Vždyť je dělal Pars a to dávno před tím, než ho Škoda koupila. Zbytek je podobný nesmysl.
Já třeba proti prvním sériím Regionovy celkem nic nemám, zřejmě to byl tehdy potřebný, i když dost krvavý kompromis. Ale potom… :/
Asi budu nové lokomotivy 😀 navíce projektovou dokumentaci mam hotovou na ETCS je vysoka pravděpodobnosti že si to ČD pronajme
Že by ten SchadeWERGL – lidově KRÁM konečně zmizel 🙂
Pozn. tam kam patří… na Východ 🙂
Můžu se zeptat, proč si myslíte, že výsledek práce českých tunelářů a zlatých českých ručiček patří na Východ? Má to být nějaká pomsta?
V tom případě můžou směle zůstat u nás…
To asi neklapne. V Rusku i na Ukrajině mají doteď rozjeté koleje do šířky 1520/1524 mm, a bývalí bratři Slováci je taky nechtějí…
Třeba se jim tam mrazem pražce smrští 😉
Vcelku by mne zajimalo, jaká je skutečnost u těchto lokomotiv. Dle někteých informací by měli mít přípravu pro osazení ETCS, takže s prostorem museli počítat. Na druhé straně prosat deset let staré lokomotivy, protože nemají ETCS a dávat ETCS do výrazně starších jednosystémových lokomotiv je zvláštní.
To bude spíše tím počtem… je jich vlastně zase jen hrstka, i to tu cenu na kus velmi zvyšuje. Protože nejdražší je software a projekt na úpravu EHV.
Nemají náhodou ty lokomotivy pro DB ETCS. Že by ten projekt již měl existovat.
Právěže nemají.
Jenže porovnáváte verzi 109E1 s verzí 109E3. Už samotná „modernizace“ na verzi 109E3 by byla finančně neobhajitelná. Ale bet této „modernizace“ je zástavba ETCS úplně nový projekt, kde dle informací je problém kam umístit potřebný hardware.
Tak i kdyby to za kus byl dejme tomu dvojnásobek, co do 842 (dvojnásobný počet kusů), tj. 20 MKč, tak to pořád bude výrazně míň než rozdíl pořizovací ceny nové lokomotivy a prodejní ceny toho messerschmittu. A to i při uvážení, že nový stroj vydrží zase o těch 10 let déle.
O té výdrži by se u 380 dalo silně pochybovat..
pokud bude ETCS stát např. 500 mio na 20ks, pak stačí prodat oněch 20ks za cca 1mld aby se to zhruba vyplatilo. a raději koupit za cca 100mio/kus další vectrony
zbavíte se atypu, kde bude brzy problém s náhradními díly i bezva přístupem výrobce, který lokomotivy zariznul
vše je otázka nabídky od turků…a osobně bych řekl, že tam mají celkem slušně problémy kvůli propady liry…
Nového Vectrona s ETCS za 100 míčů nekoupíte ani omylem.
tak za kolik?
Tak tak…kdežto 362 je 83, a k tomu 31x 162, 34x 163. A k tomu ještě ty u ČDC…
A vás to v v ČR překvapuje??