České dráhy investují přes miliardu do nového depa v Olomouci
Olomoucká jednotka 460 bude nahrazena novými RegioPantery. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
České dráhy v poslední době investují do nového opravárenského zázemí v různých koutech republiky.
Karel Vojta
Nevím, jestli je to náhodný souběh, ale (ano, jsem trochu pantografomil), čekat s novým depem až na nové vlaky mi přijde špatně. Pak nadávejme na ty staré plesinivé smradlavé nefungující 460, když tam věčně, když zrovna nejsou v provozu, hnijou pod sluncem..
Na to prachy seženete ale aby CD jezdili v čas to se tady nikdy nestane
Mě by zajímalo, kolik pracovníků je potřebných k provozu těchto velkých hal. resp. budou asi přesunuti ze starších pracovišť. Napište někdo.
To záleží kolik má dotyčné su ( středisko údržby) pod sebou strojů. Ve Valmezu bylo asi 8 mechaniku + elektrikáři. Dále firma co prováděla úklid a čištění souprav..
Díky.
Škoda, že se nepořídili další Pantery pro Pardubický kraj, je úsměvné, že HK – Pce jezdí Panteři a na koridoru Syslové s Bdmtee, ale vlastně ty se teď budou rekonstruovat, takže pohoda, sice si Pardubický kraj vybral levnější verzi bez klimatizace, ale má to WiFi a zásuvky, takže nevadí.
Nemluvě o rychlosti otevírání dveří, Sysel už otevírá dveře, kdežto v Bdmtee se sotva odblokovaly v ten samý čas.
jen u sysla občas nejdou otevřít vůbec…
Že občas zlobí dveře od Sysla to nepopírám, ale to zazlobí i u jiných vozů občas, ale aspoň netrvá dalších 5 vteřin, než se dveře odblokují oproti Syslů.
Rád bych se zeptal, jak jsou na tom kapacitně současně provozované Regiopantery na svých výkonech (Samozřejmě, že se ptám na dobu před COVIDovou).
Na relaci HK- Pce kapacitně stačí, občas v době vyšších přeprav studentů výjimečně pár lidí na stojáka.
Na Jihu dvouvozové ve špičce tak ze 60-75% na sezení, mimo špičku tak 25%-40% na Velenické, na Strakonice moc nevím, vlak v 15:xx na Velenice běžně na stojáka.
Na Liberecku v Regiopanterech nejezdí ani noha. Fakt. Nikdo.
doufám že bude výstavní hala na alespoň dvě tornada. nebo to ustájí v Šumperku vedle žabotlamu?
Jo, to je přesně ten problém, co teď ČD řeší.
Jaké tornáda? Myslíte snad pantery
panteri budou jezdit. tornáda se budou vystavovat. nechápete? 😉
Tornáda půjdou na žiletky.. hajtry
nebo snad neduverujete národnímu výrobců, že jeho zbrusu nové hightech výrobky je možno provozovat a nikoliv jen testovat?
Do kteréhopak kraje pak ČD přesunou ony 460ky z Olomouce? Můj tip je, že po nich chňapne Unucka v Ostravě.
Řekl bych že nikam, protože etcs
Ale no táááák…
https://zdopravy.cz/lepsi-vlaky-mezi-ostravou-a-opavou-kraj-ziskal-na-posledni-chvili-dotaci-227-milionu-korun-60540/
V Ostravě se počítá s RegioPantery.
Dvěma 😀
Dvěma třívozovýma a ještě nějakýma dvouvozovýma.
Třinecké železárny.. s nich uděláji něco užitečného ..třeba kolejnice.
Můj tip je Zlínský kraj, deponie šrotu v Tlumačově.
já bych je poslal do Prahy jako zálohu za slony, kdyz prasan
Nech na hlavě, chlape.
🙂
160km/h do Uničova,😀😀😀😀😀😀😀😀😀
A?
Nějaké bližší informace nejsou? To asi zbourají staré depo ?
Stávající půkruhová rotunda nejspíše zůstane pro lokomotivy a motorové vozy/jednotky, které se vejdou na točnu. Spíše dojde k rozšíření stávajících hal pro vozy a aelektrické jednotky. Padne maximálně pár přístřešků.
Jo .. rotundu asi nechají. Ale je třeba postavit halu na ty pantery.. nejlepší zbourat ty staré haly depa
Myslím, že od velké tankovačky až po kanál směrem k hale provozního je prostoru dost, šopa, uhlí, ty všechny koleje můžou zmizet ve prospěch nové haly, případně bych zboural i barák kde jsou uklízečky a hlavně boudu i s dozorcem Rosťou který celé dny jen hulí a žvaní a je línej i otočit veksl… 😀 😀 😀
Souhlas .. hala se 4mi kolejemi ..by tam byla Čupr
Taková jako v Brně (cca 150mx20m za cca 250mega) by se tam asi vešla, ale tahle olomoucká má být dle článku za miliardu…
Náklady závisí na tom, co bude uvnitř za vybavení. Může to být prostá garáž, anebo dílna s lávkami, hříží, stanovištěm pro opravy dvojkolí, lakovnou, opravnou elektromotorů – teď si vymýšlím, nevím co tam bude, ale určitě bych nekladl přímou úměru mezi náklady a velikost haly.
Lávky a jeřáby asi potřeba budou, protože většinu komponentů má panter na střeše ( včetně nebezpečného těžiště v obloucích)
+ podúrovňový soustruh, myčka, defrost glajza.
Hned jsi na půl miliardě.
A taky těch hal může být více..
Celkem by mě zajímalo, kolik těch dvouvozových bude a kam je nasadí.
Je to tam napsaný-14 dvouvozových Panterů .
„Ještě předtím by ale mělo do kraje dorazit několik dvouvozových Panterů.“
Myslím, že Solaris myslel toto. Také slyším o dvou vozových RegioPanterech pro Ol. kraj poprvé. Vždy se psalo jen o těch 27 třívozových.
ČD má objednáno 50 dvouvozovývh a 29 třívozových Panterů.Dvouvozové půjdou hlavně do Plzeňského,Jihočeského kraje a na Vysočinu.Třívozové do Olomouckého a Moravskoslezkého kraje.
To jo, ale tady jde o to, že i do Ol. kraje podle textu půjdou i dvou vozové nad rámec těch 27 tří vozových.
Je to v tomto článku:https://zdopravy.cz/ceske-drahy-objednaly-u-skody-regiopantery-za-temer-sedm-miliard-korun-nejvice-pro-olomoucky-kraj-68515/
Tam píšou,že bylo objednáno dalších 19 dvouvozových Panterů,které budou jezdit v Moravskoslezkém,Olomouckém a Jihočeském kraji.
Výstavka bude putovní a bude se točit v pravidelných intervalech po celé republice , takže klid , uvidíte je . Navíc tímto systémem vznikne dojem , že se jich provozuje třikrát více .
Proč by byla putovní,když jich bude 130 souprav?To si budete muset vymyslet na kritiku něco jiného. 🙂
Mohou se točit i s mašinkama a dobytčákama , nenahrazují jen panťáky . Alternativci jezdí levněji a lepšími stroji a to , že ČD tři desetiletí jen sálo a neobnovovalo je jenom jejich neschopnost (substrát může jezdit v zetkách) ale je pozitivní , že se snaží toto dohnat . Osobně bych přesoutěžil všechny přidělené zakázky a na dvacetletou smlouvu požadovat výhradně nové stroje .
až na 5 leo švýcarských kvalit z polska a pár pronajatých vetronu a traxxu žádný soukromník či rádoby soukromník nepředvedl jediné nové vozidlo. pokud nechápete jako nové vozidlo cokoliv co dřív nevlastnil a pak koupil
20lete kontrakty. bože, jak může být někdo tak chytrý…kdo všechny ty nové stroje zafinancuje a vyrobí…a co s těmi 10letymi slony a pantery. vy jste ale e»emplar…
I ČD mohou soutěžit a mohou i vyhrát . Desetiletý slon je leda v ZOO . Zafinancuje si je kdokoli a při dvacetileté smlouvě nemusí být ani nájem na to jsou i různé formy leasingu. RJ i na desetiletý kontrakt kupuje nové Pesy . A Leo , Arriva a DLB mají víc než obstojné stroje v závazku , oproti čd nebe a dudy . RJ provozuje několik nových mašin i vagonů , Leo pět má a dva čekají , jeden v číně. Do pěti let je vyrobí i dnes kdokoli bude oslovený nebo vysoutěžený. Nemusíte mít strach o dopravní obslužnost… Číst vice »
jen náhrada slonů je bratru za 20-25mld. (odhadem). to těm slavným soukromnikum nikdo, opakuji NIKDO, nepujci. max arrive (díky matce). a výroba takového množství jednotek do 5 let i vč.soutěže na ně a na zakázku na ZDO…neni absolutně reálná. jo, a sloni se dodávaly 2000-2013. takže část ani 10 let nemá. nevím proč byste (vyjma nenávisti k CD) tohle měnil. nechte soutěžit rychlík Bouzov. s podmínkou nových vozů a loko. budete se divit, kdo se vůbec přihlásí a ZA KOLIK… slavný RJ má jako základ parku vozy OeBB z 80.let (cca půlka) a další o dost starší od DB, SB… Číst vice »
Jediná soutěž na nová vozidla byla trať Klatovy -Beroun a světe div se vyhrály ČD. 🙂
Soukromníci toho dokázali .. dovezli většinou ojetiny a služby žádný zázrak . Dostali trasy a pak stejně zdražují
Tak je přesoutěž.Co ti v tom brání?Že jsi jen tláchal?
Typický blábol.. umíš počítat? Těch panterů už bude tolik že budou všude .. opakují pro natvrdle makovice všude
I s elektrickou relací Ústí n L. Západ-Lysá n. Labem bych si nebyl tolik jistý
Tam bude jezdit soukromník s motorákem 628.
My je neuvidíme (Liberec)
Tam máte výstavku štrůdlů.
což je asi nejlepší motorak CD, tak si nestezujte
Dotáhne to tam retro sergej nebo čmelák a budete mít dva v jednom .
Sergej nebo čmelák těžko, protože nemají vysokonapěťový kabel VSET pro napájení CZE, Klimatizace a topení. Řady 750, 754, nebo 749 by jako pokus o vtip vyzněla líp.
Nejsem nádražák a myslel jsem , že by Vám tyto stroje mohli udělat radost
Hlavně nemyslí .. té z toho bolí hlava .. a meleš tady hovna
A co Bohumín? Tam nic? Že by řízená likvidace? A ať mi nikdo neříká, že je tam nová hala THU. OPJ, POL, HCO apod. jsou na tom katastrofálně. Vždyť v depu není ani pořádná cesta.
No tak především se buduje tam,kde měli jen točnu a v rotundě opravovali lokomotivy a motoráky.To je pro soupravy k ničemu.
A také Děčín, zde se všechny osobní vozy od pražských rychlíků opravují pod širákem…O mnoho lepší neni ani rozpojování souprav v Chebu a zavážení jednotlivých vozů přes točnu do rotundy…
Předpokládám, že tam budou opravovat i jinou techniku – elektrické a dieselové lokomotivy, motorové vozy atd.
Jo i mašiny pro Cargo.
No, ano. Pan Ivan Bednárik, MBA, o tom vlastně mluvil.
Lokomotivy poberou stávající haly. Hodně věcí na el.jednotkách a osobních vozech se stále dělá pod širákem…