České dráhy investují přes miliardu do nového depa v Olomouci

Olomoucká jednotka 460 bude nahrazena novými RegioPantery. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářOlomoucká jednotka 460 bude nahrazena novými RegioPantery. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

České dráhy v poslední době investují do nového opravárenského zázemí v různých koutech republiky.

České dráhy v příštích letech investují více než miliardu korun do nové údržbové základny v Olomouci. Depo by mělo vzniknout mezi roky 2022 až 2025. Investice souvisí s tím, že dráhy získaly začátkem ledna od Olomouckého kraje novou desetiletou smlouvu na provoz elektrických vlaků. Smlouva začne platit s příchodem jízdního řádu 2022/2023.

„V Olomouckém kraji nasadíme v příštích letech v rámci elektrické trakce 27 nových nízkopodlažních jednotek RegioPanter. V neposlední řadě také zajistíme kvalitnější pracovní podmínky pro naše zaměstnance,“ uvedla mluvčí drah Gabriela Novotná.

Zmíněných 27 třívozových jednotek by mělo vyjet v letech 2023 a 2024. Jejich maximální rychlost bude 160 km/h, což využijí na právě modernizované trati Olomouc – Uničov. Ještě předtím by ale mělo do kraje dorazit několik dvouvozových Panterů.

České dráhy investují do nového opravárenského zázemí v různých koutech republiky, olomoucká investice je ale zatím největší. Do konce roku 2024 by například měla vyrůst nová hala v Českých Budějovicích, investice se má pohybovat řádově ve stovkách milionů korun. Opravárenské centrum za 200 milionů se od září staví v Plzni, za podobnou sumu zbudovaly dráhy novou halu v Brně-Maloměřicích.

Stavba nové opravárenské haly v Brně - Maloměřicích. Foto: České dráhy

Stavba nové opravárenské haly v Brně – Maloměřicích. Foto: České dráhy

 

Tagy České dráhy depo Olomouc Top
74 komentářů