umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Dopravci Stavebnictví Železnice

České dráhy investují přes miliardu do nového depa v Olomouci

Olomoucká jednotka 460 bude nahrazena novými RegioPantery. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Olomoucká jednotka 460 bude nahrazena novými RegioPantery. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
České dráhy v poslední době investují do nového opravárenského zázemí v různých koutech republiky.

České dráhy v příštích letech investují více než miliardu korun do nové údržbové základny v Olomouci. Depo by mělo vzniknout mezi roky 2022 až 2025. Investice souvisí s tím, že dráhy získaly začátkem ledna od Olomouckého kraje novou desetiletou smlouvu na provoz elektrických vlaků. Smlouva začne platit s příchodem jízdního řádu 2022/2023.

„V Olomouckém kraji nasadíme v příštích letech v rámci elektrické trakce 27 nových nízkopodlažních jednotek RegioPanter. V neposlední řadě také zajistíme kvalitnější pracovní podmínky pro naše zaměstnance,“ uvedla mluvčí drah Gabriela Novotná.

Zmíněných 27 třívozových jednotek by mělo vyjet v letech 2023 a 2024. Jejich maximální rychlost bude 160 km/h, což využijí na právě modernizované trati Olomouc – Uničov. Ještě předtím by ale mělo do kraje dorazit několik dvouvozových Panterů.

České dráhy investují do nového opravárenského zázemí v různých koutech republiky, olomoucká investice je ale zatím největší. Do konce roku 2024 by například měla vyrůst nová hala v Českých Budějovicích, investice se má pohybovat řádově ve stovkách milionů korun. Opravárenské centrum za 200 milionů se od září staví v Plzni, za podobnou sumu zbudovaly dráhy novou halu v Brně-Maloměřicích.

Stavba nové opravárenské haly v Brně - Maloměřicích. Foto: České dráhy
Stavba nové opravárenské haly v Brně – Maloměřicích. Foto: České dráhy

 

Odebírat
Upozornit na
guest
74 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel Vojta

Karel Vojta

Socha

Nevím, jestli je to náhodný souběh, ale (ano, jsem trochu pantografomil), čekat s novým depem až na nové vlaky mi přijde špatně. Pak nadávejme na ty staré plesinivé smradlavé nefungující 460, když tam věčně, když zrovna nejsou v provozu, hnijou pod sluncem..

Michal krupa

Na to prachy seženete ale aby CD jezdili v čas to se tady nikdy nestane

Vlastimil Kocurek

Mě by zajímalo, kolik pracovníků je potřebných k provozu těchto velkých hal. resp. budou asi přesunuti ze starších pracovišť. Napište někdo.

Jerry

To záleží kolik má dotyčné su ( středisko údržby) pod sebou strojů. Ve Valmezu bylo asi 8 mechaniku + elektrikáři. Dále firma co prováděla úklid a čištění souprav..

Vlastimil Kocurek

Díky.

Dominik

Škoda, že se nepořídili další Pantery pro Pardubický kraj, je úsměvné, že HK – Pce jezdí Panteři a na koridoru Syslové s Bdmtee, ale vlastně ty se teď budou rekonstruovat, takže pohoda, sice si Pardubický kraj vybral levnější verzi bez klimatizace, ale má to WiFi a zásuvky, takže nevadí.

Dominik

Nemluvě o rychlosti otevírání dveří, Sysel už otevírá dveře, kdežto v Bdmtee se sotva odblokovaly v ten samý čas.

Gwann

jen u sysla občas nejdou otevřít vůbec…

Dominik

Že občas zlobí dveře od Sysla to nepopírám, ale to zazlobí i u jiných vozů občas, ale aspoň netrvá dalších 5 vteřin, než se dveře odblokují oproti Syslů.

Jiří 3

Rád bych se zeptal, jak jsou na tom kapacitně současně provozované Regiopantery na svých výkonech (Samozřejmě, že se ptám na dobu před COVIDovou).

Petr 78

Na relaci HK- Pce kapacitně stačí, občas v době vyšších přeprav studentů výjimečně pár lidí na stojáka.

Tomariero

Na Jihu dvouvozové ve špičce tak ze 60-75% na sezení, mimo špičku tak 25%-40% na Velenické, na Strakonice moc nevím, vlak v 15:xx na Velenice běžně na stojáka.

Jiří Šrámek

Na Liberecku v Regiopanterech nejezdí ani noha. Fakt. Nikdo.

Gwann

doufám že bude výstavní hala na alespoň dvě tornada. nebo to ustájí v Šumperku vedle žabotlamu?

Kubrt

Jo, to je přesně ten problém, co teď ČD řeší.

Jerry

Jaké tornáda? Myslíte snad pantery

Gwann

panteri budou jezdit. tornáda se budou vystavovat. nechápete? 😉

Jerry

Tornáda půjdou na žiletky.. hajtry

Gwann

nebo snad neduverujete národnímu výrobců, že jeho zbrusu nové hightech výrobky je možno provozovat a nikoliv jen testovat?

Pavel

Do kteréhopak kraje pak ČD přesunou ony 460ky z Olomouce? Můj tip je, že po nich chňapne Unucka v Ostravě.

Tomariero

Řekl bych že nikam, protože etcs

qwertz
David

Dvěma 😀

Apollo17

Dvěma třívozovýma a ještě nějakýma dvouvozovýma.

Jerry

Třinecké železárny.. s nich uděláji něco užitečného ..třeba kolejnice.

Jiří Kocurek

Můj tip je Zlínský kraj, deponie šrotu v Tlumačově.

Gwann

já bych je poslal do Prahy jako zálohu za slony, kdyz prasan

X 1

Nech na hlavě, chlape.
🙂

Martin

160km/h do Uničova,😀😀😀😀😀😀😀😀😀

Lolookie

A?

Jerry

Nějaké bližší informace nejsou? To asi zbourají staré depo ?

Krušky-Středohoří

Stávající půkruhová rotunda nejspíše zůstane pro lokomotivy a motorové vozy/jednotky, které se vejdou na točnu. Spíše dojde k rozšíření stávajících hal pro vozy a aelektrické jednotky. Padne maximálně pár přístřešků.

Jerry

Jo .. rotundu asi nechají. Ale je třeba postavit halu na ty pantery.. nejlepší zbourat ty staré haly depa

Kontra

Myslím, že od velké tankovačky až po kanál směrem k hale provozního je prostoru dost, šopa, uhlí, ty všechny koleje můžou zmizet ve prospěch nové haly, případně bych zboural i barák kde jsou uklízečky a hlavně boudu i s dozorcem Rosťou který celé dny jen hulí a žvaní a je línej i otočit veksl… 😀 😀 😀

Jerry

Souhlas .. hala se 4mi kolejemi ..by tam byla Čupr

Mišin

Taková jako v Brně (cca 150mx20m za cca 250mega) by se tam asi vešla, ale tahle olomoucká má být dle článku za miliardu…

Kubrt

Náklady závisí na tom, co bude uvnitř za vybavení. Může to být prostá garáž, anebo dílna s lávkami, hříží, stanovištěm pro opravy dvojkolí, lakovnou, opravnou elektromotorů – teď si vymýšlím, nevím co tam bude, ale určitě bych nekladl přímou úměru mezi náklady a velikost haly.

Krusky-Stredohori

Lávky a jeřáby asi potřeba budou, protože většinu komponentů má panter na střeše ( včetně nebezpečného těžiště v obloucích)

X 1

+ podúrovňový soustruh, myčka, defrost glajza.
Hned jsi na půl miliardě.

Jerry

A taky těch hal může být více..

Solaris

Celkem by mě zajímalo, kolik těch dvouvozových bude a kam je nasadí.

Apollo17

Je to tam napsaný-14 dvouvozových Panterů .

Jiří 24

„Ještě předtím by ale mělo do kraje dorazit několik dvouvozových Panterů.“
Myslím, že Solaris myslel toto. Také slyším o dvou vozových RegioPanterech pro Ol. kraj poprvé. Vždy se psalo jen o těch 27 třívozových.

Apollo17

ČD má objednáno 50 dvouvozovývh a 29 třívozových Panterů.Dvouvozové půjdou hlavně do Plzeňského,Jihočeského kraje a na Vysočinu.Třívozové do Olomouckého a Moravskoslezkého kraje.

Jiří 24

To jo, ale tady jde o to, že i do Ol. kraje podle textu půjdou i dvou vozové nad rámec těch 27 tří vozových.

Apollo17

Je to v tomto článku:https://zdopravy.cz/ceske-drahy-objednaly-u-skody-regiopantery-za-temer-sedm-miliard-korun-nejvice-pro-olomoucky-kraj-68515/
Tam píšou,že bylo objednáno dalších 19 dvouvozových Panterů,které budou jezdit v Moravskoslezkém,Olomouckém a Jihočeském kraji.

Pe.tr

Výstavka bude putovní a bude se točit v pravidelných intervalech po celé republice , takže klid , uvidíte je . Navíc tímto systémem vznikne dojem , že se jich provozuje třikrát více .

Apollo17

Proč by byla putovní,když jich bude 130 souprav?To si budete muset vymyslet na kritiku něco jiného. 🙂

Pe.tr

Mohou se točit i s mašinkama a dobytčákama , nenahrazují jen panťáky . Alternativci jezdí levněji a lepšími stroji a to , že ČD tři desetiletí jen sálo a neobnovovalo je jenom jejich neschopnost (substrát může jezdit v zetkách) ale je pozitivní , že se snaží toto dohnat . Osobně bych přesoutěžil všechny přidělené zakázky a na dvacetletou smlouvu požadovat výhradně nové stroje .

Gwann

až na 5 leo švýcarských kvalit z polska a pár pronajatých vetronu a traxxu žádný soukromník či rádoby soukromník nepředvedl jediné nové vozidlo. pokud nechápete jako nové vozidlo cokoliv co dřív nevlastnil a pak koupil

Gwann

20lete kontrakty. bože, jak může být někdo tak chytrý…kdo všechny ty nové stroje zafinancuje a vyrobí…a co s těmi 10letymi slony a pantery. vy jste ale e»emplar…

Pe.tr

I ČD mohou soutěžit a mohou i vyhrát . Desetiletý slon je leda v ZOO . Zafinancuje si je kdokoli a při dvacetileté smlouvě nemusí být ani nájem na to jsou i různé formy leasingu. RJ i na desetiletý kontrakt kupuje nové Pesy . A Leo , Arriva a DLB mají víc než obstojné stroje v závazku , oproti čd nebe a dudy . RJ provozuje několik nových mašin i vagonů , Leo pět má a dva čekají , jeden v číně. Do pěti let je vyrobí i dnes kdokoli bude oslovený nebo vysoutěžený. Nemusíte mít strach o dopravní obslužnost… Číst vice »

Gwann

jen náhrada slonů je bratru za 20-25mld. (odhadem). to těm slavným soukromnikum nikdo, opakuji NIKDO, nepujci. max arrive (díky matce). a výroba takového množství jednotek do 5 let i vč.soutěže na ně a na zakázku na ZDO…neni absolutně reálná. jo, a sloni se dodávaly 2000-2013. takže část ani 10 let nemá. nevím proč byste (vyjma nenávisti k CD) tohle měnil. nechte soutěžit rychlík Bouzov. s podmínkou nových vozů a loko. budete se divit, kdo se vůbec přihlásí a ZA KOLIK… slavný RJ má jako základ parku vozy OeBB z 80.let (cca půlka) a další o dost starší od DB, SB… Číst vice »

Apollo17

Jediná soutěž na nová vozidla byla trať Klatovy -Beroun a světe div se vyhrály ČD. 🙂

Jerry

Soukromníci toho dokázali .. dovezli většinou ojetiny a služby žádný zázrak . Dostali trasy a pak stejně zdražují

Apollo17

Tak je přesoutěž.Co ti v tom brání?Že jsi jen tláchal?

Jerry

Typický blábol.. umíš počítat? Těch panterů už bude tolik že budou všude .. opakují pro natvrdle makovice všude

Krusky-Stredohori

I s elektrickou relací Ústí n L. Západ-Lysá n. Labem bych si nebyl tolik jistý

Apollo17

Tam bude jezdit soukromník s motorákem 628.

Jiří Šrámek

My je neuvidíme (Liberec)

Kalanis

Tam máte výstavku štrůdlů.

Gwann

což je asi nejlepší motorak CD, tak si nestezujte

Pe.tr

Dotáhne to tam retro sergej nebo čmelák a budete mít dva v jednom .

Krusky-Stredohori

Sergej nebo čmelák těžko, protože nemají vysokonapěťový kabel VSET pro napájení CZE, Klimatizace a topení. Řady 750, 754, nebo 749 by jako pokus o vtip vyzněla líp.

Pe.tr

Nejsem nádražák a myslel jsem , že by Vám tyto stroje mohli udělat radost

Jerry

Hlavně nemyslí .. té z toho bolí hlava .. a meleš tady hovna

Dejv

A co Bohumín? Tam nic? Že by řízená likvidace? A ať mi nikdo neříká, že je tam nová hala THU. OPJ, POL, HCO apod. jsou na tom katastrofálně. Vždyť v depu není ani pořádná cesta.

Apollo17

No tak především se buduje tam,kde měli jen točnu a v rotundě opravovali lokomotivy a motoráky.To je pro soupravy k ničemu.

Krušky-Středohoří

A také Děčín, zde se všechny osobní vozy od pražských rychlíků opravují pod širákem…O mnoho lepší neni ani rozpojování souprav v Chebu a zavážení jednotlivých vozů přes točnu do rotundy…

Josef Král

Předpokládám, že tam budou opravovat i jinou techniku – elektrické a dieselové lokomotivy, motorové vozy atd.

Jerry

Jo i mašiny pro Cargo.

Josef Král

No, ano. Pan Ivan Bednárik, MBA, o tom vlastně mluvil.

Krušky-Středohoří

Lokomotivy poberou stávající haly. Hodně věcí na el.jednotkách a osobních vozech se stále dělá pod širákem…