České dráhy dnes oficiálně zahájily výstavbu nové opravárenské haly v Plzni, která má sloužit především k údržbě jednotek 844 RegioShark a 650 RegioPanter. Celková investice činí zhruba 200 milionů korun, hala má být hotova v lednu 2022.
Nové zázemí nabídne mimo jiné 400 metrů kolejí a portálový jeřáb s nosností 5 tun. Podle drah již stávající pracoviště kapacitně a technologicky nevyhovují počtu a typu vozidel v Plzni a okolí. Na základě nově uzavřených smluv s krajem se totiž zvýší počet servisovaných vozidel.
„K předpokládanému nárůstu dojde například u elektrických jednotek řady 650 RegioPanter, a to ze současných 9 na 24. Všechny tyto jednotky se chystáme udržovat především v nové hale, která umožní například jednodušší manipulaci s vozidly bez nutnosti rozpojení ucelených souprav,“ řekl místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro provoz Michal Kraus. Připomněl, že v Plzni se provádí i pravidelná údržba 18 motorových jednotek řady 844 RegioShark, 73 elektrických lokomotiv, 15 motorových lokomotiv a na 180 osobních vozů.
Středisko údržby ČD se nachází v severovýchodní části města blízko seřaďovacího nádraží. Před zahájením samotné stavby bude nutné snést stávající kolejiště, které je tvořeno 4 kolejemi a 2 výhybkami. Stavaři také zdemolují dvě drobné stavby, které v minulosti sloužily jako zázemí obsluhy parních lokomotiv. Zahájení výkopových prací je podmíněno podrobným pyrotechnickým průzkumem, neboť na konci druhé světové války bylo seřaďovací nádraží včetně depa cílem leteckých náletů spojeneckých vojsk.
České dráhy podobnou halu chystají i v Českých Budějovických, v Olomouci opraví tu stávající.
Nová opravárenská hala ČD v Plzni:
• 4 koleje, každá o užitné délce 100 m pro možnost údržby ucelených souprav
• sloupkový kanál ve všech kolejích
• portálový jeřáb s nosností minimálně 5 tun, který umožní výměnu komponentů umístěných na střeše vozidel
• montážní lávky pro přístup na střechy vozidel
• rozvod stlačeného vzduchu
• rozvod vody pro zbrojení vozidel
• dílny, sociální zázemí, skladové prostory
Dnes jsme zahájili výstavbu moderní opravárenské haly v Plzni. Nové zázemí nabídne 400 metrů kolejí, portálový jeřáb s nosností 5 tun a další vyspělé technické komponenty. Na dokončení nové haly se můžeme těšit už za rok a půl. #Ceskedrahy #vnovem pic.twitter.com/hZDXSQuHXl
— České dráhy, a.s. (@ceskedrahy_) September 11, 2020
To je ultrašaškárna hodná doby před 89. Lidé, kteří by si zasloužili na fotce být, tam nejsou.
Kolik váží trakční podvozek jakékoliv jednotky- rozhodně víc než 5 tun. K čemu jim bude portálový jeřáb na 5 tun ?
aby zvedali trakční měniče apod na střeše. jak by jsi chtěl zvedat podvozek portálovým jeřábem !!!
na to slouží zvedáky umístěné vedle koleje nebo hříž.
Ano, podvozek vyvážu pomocí např. zvedáků, ale co dál ? Potřebuji opravit převodovku, trakční motor, vyměnit dvojkolí….
A to
Já měl vždy za to, že smyslem hlavním smyslem klepání na základní kámen je jeho usazení do země. Podložení kamene stolem, ubrusem a špalky mi v této souvislosti nedává smysl, pokud tedy nejde o základní kámen modelu nové haly, ten už bych si na špalkách na stole představit dokázal, a i ta cena rámcově odpovídá veřejné zakázce na takový model… Opravdu jste si jistí, že šlo o zahájení stavby, a ne pouhého modelu?
Smyslem klepání na základní kámen (střihání pásky) je zviditelnění tydýtů před volbami. Jiný smysl nikdy nemělo a nemá.
velmi stručně ale přesně vyjádřeno, oni tam i tak stojí
Přijde mi škoda stavět halu na 100m, když pouhých 7m navíc by vedlo k možnosti údržby i 4 vozových jednotek, kdyby se zde snad v budoucnu nějaké objevily.
Taky to může být tiskovkové zaokrouhlení. Ještě by to mohli uvádět v i-jednotkách, tedy 25 fabií. 😀
Ano … a nebo spíše aby se na jednu kolej vešly dvě dvouvozové jednotky RegioPanter, které tam již mají … 😉
Je to 100m k současným cca 55m