Dráhy zahájily stavbu nové haly v Plzni za 200 milionů. Zapojí se i pyrotechnici

Poklepání základního kamene k nové hale v Plzni. Pramen: České dráhyPoklepání základního kamene k nové hale v Plzni. Pramen: České dráhy

Dráhy začaly v Plzni se stavbou nového depa za 200 milionů.

České dráhy dnes oficiálně zahájily výstavbu nové opravárenské haly v Plzni, která má sloužit především k údržbě jednotek 844 RegioShark a 650 RegioPanter. Celková investice činí zhruba 200 milionů korun, hala má být hotova v lednu 2022.

Nové zázemí nabídne mimo jiné 400 metrů kolejí a portálový jeřáb s nosností 5 tun. Podle drah již stávající pracoviště kapacitně a technologicky nevyhovují počtu a typu vozidel v Plzni a okolí. Na základě nově uzavřených smluv s krajem se totiž zvýší počet servisovaných vozidel.

„K předpokládanému nárůstu dojde například u elektrických jednotek řady 650 RegioPanter, a to ze současných 9 na 24. Všechny tyto jednotky se chystáme udržovat především v nové hale, která umožní například jednodušší manipulaci s vozidly bez nutnosti rozpojení ucelených souprav,“ řekl místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro provoz Michal Kraus. Připomněl, že v Plzni se provádí i pravidelná údržba 18 motorových jednotek řady 844 RegioShark, 73 elektrických lokomotiv, 15 motorových lokomotiv a na 180 osobních vozů.

Středisko údržby ČD se nachází v severovýchodní části města blízko seřaďovacího nádraží. Před zahájením samotné stavby bude nutné snést stávající kolejiště, které je tvořeno 4 kolejemi a 2 výhybkami. Stavaři také zdemolují dvě drobné stavby, které v minulosti sloužily jako zázemí obsluhy parních lokomotiv. Zahájení výkopových prací je podmíněno podrobným pyrotechnickým průzkumem, neboť na konci druhé světové války bylo seřaďovací nádraží včetně depa cílem leteckých náletů spojeneckých vojsk.

České dráhy podobnou halu chystají i v Českých Budějovických, v Olomouci opraví tu stávající.

Nová opravárenská hala ČD v Plzni:
• 4 koleje, každá o užitné délce 100 m pro možnost údržby ucelených souprav
• sloupkový kanál ve všech kolejích
• portálový jeřáb s nosností minimálně 5 tun, který umožní výměnu komponentů umístěných na střeše vozidel
• montážní lávky pro přístup na střechy vozidel
• rozvod stlačeného vzduchu
• rozvod vody pro zbrojení vozidel
• dílny, sociální zázemí, skladové prostory

Tagy České dráhy opravárenská hala Plzeň
12 komentářů