Autobusy Doprava ve městě Zprávy

Česká premiéra: V Kolíně budou jezdit midibusy Isuzu NovoCiti Life

Midibus Isuzu NovoCiti Life. Pramen: OAD Kolín
Midibus Isuzu NovoCiti Life. Pramen: OAD Kolín

Společnost OAD Kolín, která v únoru příštího roku začne zajišťovat městskou hromadnou dopravu v Kolíně, nasadí do provozu v polabském městě i dva midibusy Isuzu NovoCiti Life. Půjde o jejich první nasazení v České republice.

„Testovali jsme je v pražském provozu a obstály na jedničku. Ukázalo se, že jsou ideální i v úzkých uličkách v historické části,“ sdělil výkonný ředitel OAD Kolín Martin Pípal. Dva malé autobusy budou jezdit především v centru Kolína.

Vozidla jsou dlouhá necelých osm metrů, pojmou až 60 cestujících. Budou vybavena klimatizací, USB zásuvkami, nájezdovou plošinou pro kočárky a invalidní vozíky či informačním a odbavovacím systémem. Řidič bude také moci aktivovat kameru ve voze.

„Je důležité zmínit, že u NovoCiti se nejedná o přestavbu na podvozku užitkového vozidla, tak jak to bývá u této kategorie midibusů obvyklé, ale od počátku se jedná o speciálně navrženou, mimořádně promyšlenou koncepci originální autobusové konstrukce,“ uvedl Viktor Wiesner ze společnosti Turancar CZ, která je výhradním dovozcem autobusů Isuzu do České republiky.

Městský midibus nové generace Isuzu NovoCity Life byl premiérově představen na veletrhu Busworld v belgickém Kortrijku v říjnu 2017. V České republice se poprvé ukázal na podzim loňského roku na letišti v Panenském Týnci, kde byl představen novinářům a odborné veřejnosti. Poté byl k vidění i na veletrhu CzechBus v Praze.

OAD Kolín patří do skupiny Z-Group podnikatele Zdeňka Zemka. V Kolíně na místě provozovatele MHD vystřídá Arrivu Východní Čechy, smlouva je na deset let. Páteří flotily bude 17 nových autobusů Mercedes-Benz Conecto, které se aktuálně vyrábějí.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Když se dívám na ten nízký podvozek, nebude to mít problém se zpomalovacímí prahy? Aby to neuvízlo spodkem, rozvor to má docela dlouhý.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Možné to je, budou muset volit takové trasy linek, aby tam ta vozidla projela všude. Obecně vzato, zpomalovací prahy přes celou vozovku jsou škodlivý nesmysl: mnohem lepší by bylo budovat zpomalovací prahy úzce přerušené co nejpřesněji na šířku rozchodu kol autobusů, který je větší než rozchod kol osobních automobilů, pro něž by tak rozteč nevycházela – to by nutilo osobní auta zpomalit stejně jako nyní a autobusy by musely zpomalit také, aby se do těch přerušení trefily, takže „vnější efekt“ by byl zachován a autobusy by se ničily mnohem méně než teď, kdy musejí mnohokrát denně zbytečně přejíždět nepřerušení zpomalovací… Číst vice »

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Zřejmě máte na mysli úzké prahy, či prahy vyskládané z boulí. Tam to taky nepomůže, mezi dvojmontáží vzadu je zhruba stejně místa jako mezi koly kdejakého SUV.
Jenže já měl na mysli něco takového: https://images.app.goo.gl/hnAD14NqmbiX33N66

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Já jsem Vás pochopil a souhlasím s tím, že máte pravdu, jen jsem to vědomě odvedl trochu jinam = k tomu, že jakékoli prahy či boule, které autobusy musejí (zbytečně) přejíždět, ta vozidla zbytečně ničí, přičemž stejnou službu spočívající ve zpomalení jedoucího autobusu by udělala nutnost „trefit se“ do mezer mezi těmi překážkami – a jestli je rozteč kol SUV podobná jako rozteč dvojmontáží autobusu, tak to příliš nevadí, protože i každé auto typu SUV by muselo stejně vždy zpomalit = ať už kvůli „trefování se“ do těch mezer, tak i v případě přejezdu hrbolů, tudíž žádoucího efektu by bylo… Číst vice »

Pan X
Host
Pan X

Přesně tato vozidla mohou nahradit většinu zbytečných lokálek v ČR. Když je řeč o Kolínu, takovou trať 014 by tyto autobusy nahradily zcela plnohodnotně a to za zlomek nákladů. Jeden vlak by bohatě stačilo nahradit jedním tímto minibusem.

Svojsin
Host
Svojsin

Pan X: To jak kde, ale třeba okolo Chýše a Lubence ideálka místo vlaku a šetrnější k silnicím, oproti „velkýmu“ busu.

Ondřej
Host
Ondřej

No to asi těžko, ty vlaky zas tak prázdný nejezdí – vždy je tam okolo 30 až 40 lidí, alespoň v úseku Kolín – Janovice, v letní sezóně s tím jezdí dost turistů k Ratajím a Šternberku.

Pan X
Host
Pan X

V úseku Uhlířské Janovice – Ledečko jezdí cestujících tak málo, že se tam nevyplatí ani autobus. To už by bylo levnější objednávat lidem taxi. A v úseku Kolín – Uhl. Janovice lidi z jednoho vlaku pobere minibus i s rezervou.

Ondřej
Host
Ondřej

Já s tím občas jedu o víkendu nebo pátky směr Sázava a úplně prázdné to nejezdí, občas nějaký cyklista a těch 20 lidí tam je, ale jsou to asi špičkové dny, nevím, jak je to v týdnu. Ale každopádně minimálně nějaký provoz v letní sezóně bych v úseku Janovice – Ledečko nechal.
Uvidíme, co změní až se bude do autobusů integrovat oblast Janovicko a Zásmucko.

Pan X
Host
Pan X

Nějaký provoz v sezóně může být, ale autobus, popř. minibus, nikoli vlak.

místečák
Host
místečák

Aby to nedopadlo jak ve Valmezu 😀

Guest
Host
Guest

Co tím myslíš?

X 1
Host
X 1

MHD zdarma?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

… a zvýšené daně z nemovitostí. A to i v těch částech, kam jezdí jenom ČSAD Vsetín.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A jak se tak dívám, tak od května už se zase platí. Vydrželo to rok, maximálně dva.

TPal.
Host
TPal.

To jsou hodně zajímavě vypadající autobusy. Přeci jen se najde důvod udělat si výlet do Kolína. 🙂

Jarda
Host
Jarda

Booože to jsou odporný krabice

Kubrt
Host
Kubrt

Mě ten design nijak neuráží, jiný nátěr by to mohl posunout výš (tedy nemyslím ten lodžský, ten je strašný). Hlavně se mi líbí využití prostoru, SOR by se měl přiučit.

Ondřej
Host
Ondřej

Lepší než Sorky BN/CN 8.5

Jan Sova
Host
Jan Sova

design je z velké části o vkusu, ale co se týče té použitelnosti, tak by mě zajímalo srovnání tohoto bus-kvádru s midibusy na podvozcích dodávek (Sprinter, Iveco Daily apod.). V přepravované kapacitě tam asi o mnoho cestujících rozdíl nebude. Nákladově by měla vyjít lépe ta překastlená dodávka, ne ?

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll