Česká premiéra: V Kolíně budou jezdit midibusy Isuzu NovoCiti Life
Midibus Isuzu NovoCiti Life. Pramen: OAD Kolín
Společnost OAD Kolín, která v únoru příštího roku začne zajišťovat městskou hromadnou dopravu v Kolíně, nasadí do provozu v polabském
Když se dívám na ten nízký podvozek, nebude to mít problém se zpomalovacímí prahy? Aby to neuvízlo spodkem, rozvor to má docela dlouhý.
Možné to je, budou muset volit takové trasy linek, aby tam ta vozidla projela všude. Obecně vzato, zpomalovací prahy přes celou vozovku jsou škodlivý nesmysl: mnohem lepší by bylo budovat zpomalovací prahy úzce přerušené co nejpřesněji na šířku rozchodu kol autobusů, který je větší než rozchod kol osobních automobilů, pro něž by tak rozteč nevycházela – to by nutilo osobní auta zpomalit stejně jako nyní a autobusy by musely zpomalit také, aby se do těch přerušení trefily, takže „vnější efekt“ by byl zachován a autobusy by se ničily mnohem méně než teď, kdy musejí mnohokrát denně zbytečně přejíždět nepřerušení zpomalovací… Číst vice »
Zřejmě máte na mysli úzké prahy, či prahy vyskládané z boulí. Tam to taky nepomůže, mezi dvojmontáží vzadu je zhruba stejně místa jako mezi koly kdejakého SUV.
Jenže já měl na mysli něco takového: https://images.app.goo.gl/hnAD14NqmbiX33N66
Já jsem Vás pochopil a souhlasím s tím, že máte pravdu, jen jsem to vědomě odvedl trochu jinam = k tomu, že jakékoli prahy či boule, které autobusy musejí (zbytečně) přejíždět, ta vozidla zbytečně ničí, přičemž stejnou službu spočívající ve zpomalení jedoucího autobusu by udělala nutnost „trefit se“ do mezer mezi těmi překážkami – a jestli je rozteč kol SUV podobná jako rozteč dvojmontáží autobusu, tak to příliš nevadí, protože i každé auto typu SUV by muselo stejně vždy zpomalit = ať už kvůli „trefování se“ do těch mezer, tak i v případě přejezdu hrbolů, tudíž žádoucího efektu by bylo… Číst vice »
Přesně tato vozidla mohou nahradit většinu zbytečných lokálek v ČR. Když je řeč o Kolínu, takovou trať 014 by tyto autobusy nahradily zcela plnohodnotně a to za zlomek nákladů. Jeden vlak by bohatě stačilo nahradit jedním tímto minibusem.
Pan X: To jak kde, ale třeba okolo Chýše a Lubence ideálka místo vlaku a šetrnější k silnicím, oproti „velkýmu“ busu.
No to asi těžko, ty vlaky zas tak prázdný nejezdí – vždy je tam okolo 30 až 40 lidí, alespoň v úseku Kolín – Janovice, v letní sezóně s tím jezdí dost turistů k Ratajím a Šternberku.
V úseku Uhlířské Janovice – Ledečko jezdí cestujících tak málo, že se tam nevyplatí ani autobus. To už by bylo levnější objednávat lidem taxi. A v úseku Kolín – Uhl. Janovice lidi z jednoho vlaku pobere minibus i s rezervou.
Já s tím občas jedu o víkendu nebo pátky směr Sázava a úplně prázdné to nejezdí, občas nějaký cyklista a těch 20 lidí tam je, ale jsou to asi špičkové dny, nevím, jak je to v týdnu. Ale každopádně minimálně nějaký provoz v letní sezóně bych v úseku Janovice – Ledečko nechal.
Uvidíme, co změní až se bude do autobusů integrovat oblast Janovicko a Zásmucko.
Nějaký provoz v sezóně může být, ale autobus, popř. minibus, nikoli vlak.
Aby to nedopadlo jak ve Valmezu 😀
Co tím myslíš?
MHD zdarma?
… a zvýšené daně z nemovitostí. A to i v těch částech, kam jezdí jenom ČSAD Vsetín.
A jak se tak dívám, tak od května už se zase platí. Vydrželo to rok, maximálně dva.
To jsou hodně zajímavě vypadající autobusy. Přeci jen se najde důvod udělat si výlet do Kolína. 🙂
Booože to jsou odporný krabice
Mě ten design nijak neuráží, jiný nátěr by to mohl posunout výš (tedy nemyslím ten lodžský, ten je strašný). Hlavně se mi líbí využití prostoru, SOR by se měl přiučit.
Lepší než Sorky BN/CN 8.5
design je z velké části o vkusu, ale co se týče té použitelnosti, tak by mě zajímalo srovnání tohoto bus-kvádru s midibusy na podvozcích dodávek (Sprinter, Iveco Daily apod.). V přepravované kapacitě tam asi o mnoho cestujících rozdíl nebude. Nákladově by měla vyjít lépe ta překastlená dodávka, ne ?