Autobusy Doprava ve městě Zprávy

OAD nakoupí pro MHD v Kolíně Mercedesy za 100 milionů korun

Autobus Mercedes-Benz Conecto. Pramen: OAD Kolín
Autobus Mercedes-Benz Conecto. Pramen: OAD Kolín

Dopravní společnost OAD Kolín nakoupí pro kolínskou MHD 17 nových autobusů Mercedes-Benz Conecto. Smlouva s Mercedesem je podepsána a autobusy se už začínají vyrábět, oznámila firma. OAD v Kolíně v únoru příštího roku vystřídá Arrivu.

OAD Kolín do nákupu zmíněných vozů investuje přes 100 milionů korun. Město Kolín v zadávacích podmínkách soutěže požadovalo 16 nových středně dlouhých autobusů (10-12 m) a dva menší krátké autobusy (7-9 m), které jezdí v centru města.

„Objednali jsme jich ne šestnáct, ale sedmnáct, abychom měli o jeden vůz navíc do zálohy pro případ, kdyby se s některým něco stalo, třeba drobná havárie, která by ale vyžadovala opravu a stažení vozu na nějaký čas z provozu,“ sdělil výkonný ředitel OAD Kolín Martin Pípal. Dva menší autobusy nový dopravce ještě vybírá a testuje na krajských linkách, teprve poté je závazně objedná.

Všechny mercedesy budou v celé délce nízkopodlažní, vybaveny budou informačními panely a klimatizací. Město si vyžádalo i speciální čidla, která budou hlídat správnou teplotu ve vozech. Cestujícím bude k dispozici wifi a odbavení několika různými způsoby, včetně bezkontaktní platební karty, QR kódu nebo Kolínské chytré klíčenky. V každém autobuse budou nainstalovány i kamery, které může řidič aktivovat ve chvíli, kdy by došlo k nějakému problému ve vozidle.

OAD Kolín je součástí dopravní skupiny Z-Group Zdeňka Zemka, v Kolíně získala smlouvu s městem na deset let.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Novotný

To je dobrá zpráva pro Klín. Tak ještě zbývá upravit linkové vedení, které je dnes zbytečně složitá a nekoordinovaná.

Jiří S.

To už nechají na IDSK

Martin V.

Jaký je rozdíl mezi Citarem a Conectem „v celé délce nízkopodlažním“? To Mercedes rozvíjí paralelně dvě řady autobusů pro stejný účel? Drahý a levný?

Jan Pytela

Conecto je „východní model“.

Pampara

Východní model je poněkud očesaná verze (materiály, výrobce dílů, etc..) v ceně busu je však oproti Citaru započten náklad na vedlejší výdaje, související s realizací zakázky.

Filip

Conecto je primárně určeno pro východní trhy a je vyráběno v turecku, Citaro je primárně pro západní trhy a vyrábí se v Německu. Conecto je víc směrem lowcost, Citaro tolik ne. Technikou jsou srovnatelně kvalitní.

Jakub

V OAD se obecně pochlapili, nakoupili spoustu nových Iveco autobusů na všemožné linky (ty co splňují všechny nové požadavky PID), konečně tak nejezdí jen bílé Karosy (které jsou ovšem stále dobré) a SORky různých barev a velikostí.

Driver bus

Spoustu ? Z cca 120 autobusů ve firmě jich je 10 Iveco Crossway, zbytek staré škopky…

Ondřej

No moc mi nepřijde od roku 2017 nakoupeno 13 vozů a to ještě jen kvůli tomu, že se potřebovali kvůli rozšiřování PID.

Na vozy na MHD mají s velkou dotací, takže jim asi bylo jedno, co nakoupí, ale Mercedes dobrá volba, ale podle mně je to tím, že jiní výrobci nemají kapacity, aby to stihli.

Pepe

To Ondřej: nevím kde jste přišel na to, že OAD dostalo na busy pro MHD Kolín dotaci. Je třeba řádně číst, OAD Kolín byla přiznána dotace, ale ovšem na 20 PŘÍMĚSTSKÝCH CNG autobusů. Coz je rozdíl.