Cenová válka o letenky do SAE. Konkurence čtyř dopravců sráží ceny letenek pod šest tisíc korun
Boeing 737 MAX 8 registrace OK-SWA společnosti Smartwings před testovacím letem 25.3. 2021. Foto: Smartwings
Sedačková kapacita letů na trase je výrazně vyšší než počet českých návštěvníků ve Spojených arabských emirátech.
Pořád se vyplatí dojet do Vídně a letět odtud.
VIE-DXB v říjnu nejlevnější mi to našlo s TK přes IST za 7400. Prime lety pod 10000 nejsou
EK také nelétají denně, do konce září nejsou lety ve čtvrtek, viz mimo jiné i informace na jejich webu:
Společnost Emirates v tento den v týdnu lety do vámi vybrané destinace nevypravuje. Spolupracujeme však s jinými leteckými společnostmi a můžeme vám nabídnout lety ve spojení s některým z těchto partnerů.
S náhubkem na obličeji bych neletěl ani zadarmo, resp. i kdyby mi za to zaplatili …
A já třeba moc rád a ještě si to rád zaplatím
Moc rád z náhubkem? Existují ruzné úchylky ale na roušky jsem ještě neviděl. 🙂
dekujeme za zasadni informaci.
co s ni mame delat?
Letěl jsem přes Dubaj před týdnem, šest a deset hodin v letadlem. Jak mi roušky vadí, tak kupodivu to nebylo nic tak strašného. Ono dostanete dvě jídla, pití, kafe a z šesti hodin máte roušku tak čtyři. To horší bylo 3 hodiny v respirátoru na Ruzyni protože Emirates teď chtěj odbavení 3-4 hodiny před odletem.
a roc tam chodite tak brzy? pred covifem jste tam taky byl dve hodiny pred?
Ne, záleželo na letu. Běžně cca hodinu. Ale ve chvíli, kdy nevíte co budou řešit, tak nehodlám riskovat, že kvůli tomu neodletím. Jenom papíry do cílové destinace zkoumali na přepážce snad patnáct minut, takže to doporučení chápu.
ale no tak :)))
Máte nějaký problém?
ja ne 🙂 ale vy mate trosku sklony k prehaneni 🙂
Být normální Expo, tak by se to snad i zaplnilo. Bohužel s rouškou ve 40 stupních nikdo po výstavišti běhat nebude, kdo asi bude první s rušením letů…
Tak hlavně že Smartwings prodávají letenky do středomoří za 8-9000…
To je oproti skoro trojnásobně dlouhému letu vskutku nepoměr.
Tam není konkurence a 98% sedaček mají rozebrané cestovní kanceláře úúúplně za jiné peníze, takže těch pár míst si může dovolit SW vystřelit, protože si to pár lidí koupí (takže bonus pro SW) a když ne, může si to za sníženou cenu koupit pořád cestovka ke své kapacitě. Krásně je to vidět na lince Praha – Malaga, tam moc cestovek není, proto zhruba na stejně dlouhý let jsou úúúplně jiné ceny.
ceny letenek závisí na vzdálenosti asi tak, jako počet nakaženýách covidem na momentální vzdálenosti slunce od země.
kdy už to lidi pochopí?
No ještě by to mohlo jít níž… Jinak Dubaj je hodně přestupní, proto ten nepoměr mezi nabízenými sedačkami a návštěvníky z ČR…
Jinak stojí za povšimnutí že novostavby bytů tam jde sehnat výrazně levněji než v ČR, já tam viděl reklamu na malý byt za cca 1.8 milionu Kč, tedy asi o mega levněji než v Plzni….:-/
tomu srovnani sedackove kapacity a poctu navstevniku take zrosku nerozumim. pocet na stevniku dubaje je zde celkem
irelevantni. relevantni pro srovnani se sedackovou kapacitou je pocet cestujicich do dubaje, ktery byva kolem 450 – 500 000 za rok.
tech 200 000 sedackove kapacity je pak za jake obdobi? mesic? dva? rok?
Zmíněná sedačková kapacita vychází do konce platnosti zimního letového řádu, včetně plánovaných charterů, které na tuto zimu jsou plánované. A to se plánuje otevřít ještě jedna pravidelná linka, resp. bylo oznámeno cestovkám (ale předpokládám, že vzhledem k aktuální poptávce to vyšumí). Sedačková kapacita k aktuální situaci je opravdu velmi velká, protože jsou stále nějaké restrikce, obavy v cestování, a za mě není velké spolehnutí na návazné spojení, za kterých by normálně dopravci mohli těžit, jako spojení, protože FZ i G9 se specializuje dále na návazné spojení na do Ománu, Srí Lanky, Indie (aktuálně přísné restrikce), dále Zanzibar, Maledivy apod. navíc… Číst vice »
navíc na Maledivy bude lítat charter CK ČEDOK A330, takže taky vezme poměrnou část poptávky.
Ono je to těžké.
SmartWings v zimě živil pronájem letadel, ale teď nikdo letadla nechce, takže si musí najít nějaký winter program, aby měl alespoň cashflow na zimu. Takže to možná bude chtít SW ulétat i za 5990.
V 2019 som pravidelne (aj viackrat za mesiac) lietal pracovne PRG – DXB – PRG, zvycajne tam s FlyDubai a naspat so Smartwings. Smartwings jednosmerne DXB – PRG vychadzal castokrat na 60-90 EUR a stacilo letenku kupit den pred odletom z DXB – co bola vyhoda oproti ostatnym dopravcom. DXB – PRG bol castokrat aj z 1/3 zaplnenych roznymi Indami, ktory po vecernom prilete stravili noc na letisku a rano pokracovali dalej. Ja som rano este pokracovalo do AMS, tak som to mal dost odsledovane.
Mimo téma. .ví někdo jak to pokračuje s ČSA?
Bohužel plánovaná plouživá likvidace k radosti jednotlivců nejen z hradu.
a ja se porad ptam (a porad mi nikdo ze zastancu teorie spiknuti proti csa neodpovedel). kdyby to chteli zlikvidovat (tady se ptam… kdo, a proc?), proc by to delali tak komplikovane (kdyz to stacilo v jakykoli moment proste zavrit)?
tim spis kdyz tvrdis planovana – kdyby to chtel nekdo zlikvidovat, tak to smrtwings mohli zavrit dva dny po koupi.
to je tím, že češi hrozně rádi vymýšlejí konspirační teorie, a hlavně vše řídí nějaký velký boss, znám lidi, kteří jsou schopni tvrdit, že tornádo na moravě spustila CIA 😀
to imho nejsou jen cesi. podobne jedince clovek najde vsude.
vetsinou mi tito jedinci prijdou … jako lidi zklamani zivotem, kteri nerozumi deni kolem sebe, v zivote neuspesni . vetsinou zastanci i dalsich podobnych teorii jako ze bez znamosti vas zamestnaji pri trose stesti jen jako popelare áod.
plánovaná ?, přesněji napsat : nic neudělat pro záchranu. Ano v jakýkoli moment to šlo zavřít, ale to by se dalo na viníka ukázat prstem a zapsat ho do historie, takto se napíše: tak nějak se to přizpůsobilo… Kdyby byla vůle, tak to takto s čsa nedopadlo a dokázal by to i šimáně
a myslíš, že smarty nějak zajímá, že by se na ně dalo „ukázat prstem“? 🙂 vzhledem ke „kvalitě“ jejich služeb se na ně prstem ukazuje celkem intenzivně posledních 20 let 🙂
ČSA asi fakt nepřežijí, nicméně v současnosti jsou dlouhodobě všechny OK linky operované těmi dvěma zbývajícími airbusy a dokonce nepravidelně létají i na některých QS linkách (Malaga, Řecko). Kdyby to chtěl majitel opravdu likvidovat, tak už je asi minimálně ta vlastněná A319 prodaná a OK linky létají QS letadla.
Tak lety OK jsou dost často operovány QS…
Krásně to ilustrovaly lety na Island před dvěma lety, kdy linka ČSA byla operována společností Smartwings letadlem v barvách Travel Service…
Nemohu zcela souhlasit… Některé lety ČSA jsou operovány i B738 (OK-TSS).