Čelákovice začínají budovat P+R parkovací dům u nádraží pro lepší dojíždění do Prahy vlakem
Vizualizace P+R parkovacího domu v Čelákovicích. Foto: Laboro atelier
Budova má být hotová do léta příštího roku, z 97 stání budou jen dvě pro elektromobily.
Z 97 míst 2 pro autíčka na baterky. Není to málo, když za 8-13 let nechce EU vyrábět ani jeden spalovák?
je. V normálním světě by tam byla nabíječka minimálně u poloviny míst.
konečně se začaly stavět P+R pro mimopražský jezdící do Prahy i mimo Prahu
Možná by bylo dobré zmínit, že stávající plochy v tomto prostoru už teď pojmou cca 40 parkujícíh automobilů. Tedy s domem je to zvýšení cca 2.5 násobné.
Navýšení počtu o cca 57 aut za 73 mil.
T.j. 1,3 mil. za jedno parkovací místo.
Pokud vše umíte přepočítávat jen na peníze, pak se nikdy kladného výsledku nedoberete.
Naštěstí to město nedělá pro vás.
Nevíte někdo, proč se po opravě trati mezi Brandýsem a Čelákovicemi nezvýšila alespoň v rovných úsecích? Po té opravě se sice výrazně zvýšil komfort opravou svršku a svařením kolejnic ale 810 tam teď jede pořád 40 km/h i na rovince. Přitom na Švestkové dráze po zabezpečení a podobné opravě „vytáhnuli“ rychlost až na 80-100 km/h na rovnějších úsecích. Je to promarněný potenciál. Dojíždění do práce i školy tu je.. ale ve chvíli, kdy tu jezdí moderní autobus, jaksi ztrácí smysl sunutí se v 810 rychlostí 40 km/h. Přitom i s touto rychlostí je jízdní doba vlaku 17 minut a autobusu… Číst vice »
Protože OŘ Praha. Stavebně je to na 70.
Je to do nebe volající! Trať opravena skoro v koridorovém standardu a na většině přejezdů zůstaly jen kříže a 810 se loudají mezi poli…
Jojo, snažili se, ale dopadlo to jako vždycky. Ach jo!
Také, když už musím autem, rád parkuji zadarmo a používám dopravní cestu zadarmo, ale je to špatné a nespravedlivé a neekologické, mělo by to být spravedlivě zpoplatněno. Stejně tak užívání frequentované hromadné dopravy, jakýsi důvod k faktickému dotování je u nefrequentované veřejné dopravy, aby v méně hustých oblastech/místech úplně nechcípl pes ani nemuseli zahlcovat svými vozidly blízká městečka či města ani nezůstala doprava výsadou zdatných a bohatých.
inu, tak to máme slibovaných 170tis nových parkovacích míst v Praze x 0,75 mio Kč (aka pitomý nápad pražských modrých ptáků)….
fakt nás jednou ty auta sežerou.
moderní bůh….osobní automobil!
Ne každý chce chodit 2-3km na vlak, kde ještě jako bonus mu přijede nesmrtelná 810.
Bohužel dluh za poslední dekády, kdy bylo problém cokoliv stavět v Praze a nafoukli se satelity bez zázemí se nějak projevit musí.
ona existuje jediná varianta 810? 2-3km za obcí? argumentační zkratka úžasná a naprosto nesmyslná.
tohle je diskuze hluchých….nebo alespoň jednoho hluchého.
kdo se přestěhoval do satelitu s tím, že bude dojíždět, by měl za své rozhodnutí platit. ne, že mu to bude platit město, kam dojíždí.
2-3km na vlak? To je problém? To snad není možný že to vůbec vypustíte z úst. Když tedy ne pěšky , tak na tuto vzdálenost je kolo ideální.
Ale středoevropský způsob života je o tom, jak vnímáme problémy těch nejslabších a ne jak na pohodu to mají ti nejsilnější. Nemyslím že by to bylo nějak špatně, jak to máme nastavené…
tak holt mladí a progresivní to vidí jinak…
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/babicka-je-ekologicke-prase-zpival-chor-v-nemecke-televizi-40308469
Ti nejslabší ale rozhodně nemají peníze na to, aby si kupovali auto na dojíždění dva kilometry na nádraží.
Dvacet tisíc a dva tisíce ročně za ručení za nějakou jakž-takž pojízdnou Fábii na ty dva – tři km na nádraží dá dohromady skoro každý. Kilometrové náklady vypočítávat nemusíte, protože za ty dva – tři km zaplatí 15 – 20 Kč i v autobuse, pokud mu tam teda nějaký jezdí.
Jsou tady i lide co chteji dychat vzduch a ne exhalaty….. auto v Pha aglomeraci jen ne uplne kompletni… si koupi
jasně, v létě, v zimě, s kočárkem, s holí….
přestaňte s těmi vylhanými příběhy. babička o holi fakt obvykle nedojíždí autem každý den do prahy ani není pražské centrum plné mamin ze satelitu co vozí v autě dítě i s kočárem.
drtivá část problému je dojížďka za prací. toho se držte a nemanipulujte fakty
To je myšleno k tomu 2-3km na vlak.
Přestaňte si vymýšlet slaměné panáky, když už kážete o manipulaci.
Slaměné panáky vymýšlíte vy. Jak někomu pomůže P+R v létě, v zimě, s kočárkem, s holí? Babička o holi vezme škrabku, jde oškrábat led z auta, pak složí do kufru kočárek, dětí přikurtuje do sedačky, odjede k nádraží, vyndá a složí kočárek, vyndá dítě ze sedačky, a odjíždí vlakem, jenom o hodinu déle, než kdyby šla na nádraží pěšky.
Slaměný panák: Mluvčí vytvoří vlastní zkreslenou, přehnanou, či špatně vyloženou verzi oponentova argumentu (či postoje) a následně proti ní sám argumentuje.
Krásně Vám to jde!
PS: deštník a kabát už byly vynalezeny
Odkdy z čelákovic jezdí do prahy 810?
Je to tak, ze nektery lidi na tomto diskusnim foru by bez slova „810“ neposkladali jedinou vetu.
Komu z rozcapenosti není dobrá nesmrtelná 810, ať si jde pěšky třeba 30 km … ale u možná 1 % nejde o rozcapenost, ale o reálné problémy se šplháním, to uznávám.
A mimochodem, nejezdí mezi Brandýsem a Čelákovicemi i částečně nízkopodlažní regionovy?
Nejezdí. Jen klasické pravěké 810.
On vás tam ty 2/3 kilometry nehodí autobus nebo bydlíte někde na samotě?
reagujete na někoho jiného. já to mám na nádraží 17 minut pěšky/5 zastávek šalinou
Lepší by bylo o 200 míst více.
Lepší by bylo nedotovat luxusní stání pro pár set lidí. Když tak jim nabídnout tržní cenu. A pokud se to nevyplatí tak radši nestavět a zavést víc autobusových spojů kam je potřeba.
Ty autobusy se nevyplatí určitě, jinak už by dávno jezdily.
Jestli jste uživatel VHD, tak bych s požadavkem na tržní cenu raději neprovokoval.
Rozšířenej omyl. Ve skutečnosti je VHD erárem dotovaná furt výrazně míň, než IAD. Jo, i přesto, že je o tolik dražší pro uživatele osobně a přesto, že se část těch poplatků označuje jako daň. Bohužel její neefektivita a dopady jsou tak velký, že to zdaleka nestačí.
Bohužel nic lepšího zatím nikdo nevymyslel 🙂
Leda až bude ta mobilita as a service pana Pohla.
Jak na co. Na převážnou většinu toho, kde se dneska IAD díky silné podpoře infrastrukturou používá prakticky bez rozmýšlení, lepší řešení existují. Zůstane sice nějakej zbytek, kde lepší řešení neexistuje, ale ten by znamenal o tolik míň IAD, že by problémy s ní téměř zmizely. Protože problém nejsou jednotlivý auta, jejichž řidiči se chovaj odpovědně a ohleduplně. Problém je množství aut a problém je, že si auta můžou další prostor příliš snadno zabírat agresivitou, na úkor úspornějších druhů dopravy. Což se obojí dá řešit infrastrukturou, v kombinaci s předpisy a jejich vymáháním, jsou na to osvědčený a vyzkoušený postupy. Ale… Číst vice »
lepší řešení existují
např. ?
Dobře je znáte, nejsou to žádný novinky. Pěší chůze, kola, veřejná doprava, cargokola. Případně jejich kombinace. Drtivou většinu cest po městě tyhle prostředky v případě dobrý infrastruktury zastanou líp než auta. Samozřejmě, tady se jedná o dojíždění na vlak v příměstský oblasti, takže tam to bude o chlup míň, než ve městě. Ale furt to bude velmi výrazná část. A co je zajímavé, když ta infrastruktura opravdu zvýhodní jejich používání tak, aby v autech zůstali jen ti, kdo k tomu maj pádnej důvod, je to nakonec lepší a příjemnější i pro ty, kdo v těch autech zůstanou. Moc aut (způsobenej… Číst vice »
Ano, v centru velkých měst jistě. Ideálně když člověk nemá ani rodiče někde na venkově.
Záleží, jakej je to venkov. Čelákovice a okolí jsou furt město v relativně hustě osídleným pásu kolem Prahy, navíc v rovinatým Polabí, tam nebude použitelnost zmíněných alternativ oproti velkýmu městu v případě rozumný infrastruktury o moc nižší. Nejsou to nějaké řídce osídlené pohraniční hory.
Ve většině toho okolí Čelákovic to vypadá na klasiku – autobus jednou za hodinu, možná ráno a odpoledne dvakrát. Takže z těch alternativ zbyde nepřekvapivě to kolo a pěšky.
Bus jednou za hodinu je taky alternativa. Pro člověka, kterej má aspoň trochu volnosti v termínech, na který se domlouvá, to může být poměrně slušná alternativa, která pokryje nemalou část cest.
No a když vezmem, na jaký vzdálenosti má cenu dojíždět na vlak do Čelákovic, kolo a pěší chůze toho pokryjou taky dost. Pokud bude kudy.
takže jsme se od drtivé většiny cest (co prý ta alternativa pokryje lépe) dostali k těm co mají volnost domlouvat si termíny 🙂
Jsme u těch cest, kde si můžete vybrat přesnej čas v aspoň hodniovým rozpětí (kterejch vůbec není málo), plus cest, který zvládnete na kole nebo pěšky (taky hodně), plus cest, který vám slušně vyjdou na ten jednou za hodinu jezdící bus, i když nemůžete termín ovlivnit, plus cest, kde vám stojí za to holt na ten bus nebo na druhý straně po výstupu z něho nějakou dobu počkat.
Já myslím, že jsme na drtivý většině cest obyvatel Čelákovic a okolí.
tak to pak jo. 640 kB paměti a autobus jednou za hodinu musí stačit každému 🙂
Komu nestaci, muze bydlet ve meste. Jo, bydlel jsem par let za mestem, kde ty busy mely i delsi mezery nez hodinu. Holt jsem platil procekanym casem za financne levnejsi bydleni za mestem. Zas tolik toho procekanyho casu taky nebylo, kdyz mi jel bus jo blbe, vetsinou se naslo neco, cim to cekani vyplnit. Proste jsem zaridil veci, ktery jsem stejne zaridit vyhledove potreboval a bylo jedno, kdy to udelam. Dnes jsem zpet ve meste, protoze aktualne se mi to vyplati takto. Nemuzu chtit bydlet za mestem a pak chtit, aby mi veci, co s tim jsou nerozlucne spojeny, dotovali… Číst vice »
Už ho vymysleli v Severní Koreji. Zakázali všem kromě ÚV vlastnictví aut.
zaplatíte je?
2 místa pro elektromobily. Není to málo, pane Čechov?
Pro elektromobily tam bude těch stání 97, z toho dvě budou upravena pro nabíjení. Jestli je to málo ponechávám jako řečnickou otázku.
Parkovat EV bez možnosti nabíjení je obecně trochu mrhání časem.
Bavíme se o P+R v Čelákovicích, tedy cestě pár km (max. velmi nízké desítky) z domu na nádraží a dalších pár zpět. Tedy nic, kvůli čemu by bylo dobíjení během dne potřeba.
To nerozporuju.
hm, takže jedno parkovací místo z veřejných peněz za 757 tisíc korun, to se nám při parkovném 20 Kč/den vrátí za 103 let. při obsazenosti aut 1,3 to přitom odpovídá asi dvěma pětinám kapacity jednoho Elefanta. tady je celkem jasně vidět, že se P+R jako řešení prostě přeceňují.
Elefanta do každé vesnice!
ne, VHD do každé vesnice.
tak! ale hlavně ne naftové autobusy! a interval max. 15 minut ve špičce.
Pokud dojíždí 100 lidí autem, tak se vyplatí to posbírat pár autobusy. Hlavně ty emise.
a řidiče si taky natiskneme.
3D tiskárny mají poměrně překvapivé možnosti.
Do Mochova především!!!
A myslíte, že cílem takové stavby je, aby se náklady vrátily z parkovného? Cílem je, aby více lidí využilo veřejnou dopravu.
obrat cestujících v Čelákovicích jde do tisíců, takže jde o takřka zanedbatelné procento, navíc část těch lidí už vlakem nejspíš stejně jezdí a někde okolo nádraží parkuje.
jen tak pro srovnání, za ty peníze by se jim všem dala proplatit doživotní lítačka na Prahu a pásma 1+2 a ještě by zbylo.
a ještě taxíka aby se k tomu vlaku dostali, ne
Ono by to ale vyšlo levněji.
jistě, pokud zajistíte taxíky kterým bude stačit rito ráno a odpoledne na a z nádraží…
No právě, oni už teď chtějí na ten vlak dojet autem, akorát horko těžko hledají kde zaparkovat. Tahle investice pomůže i místním, ať se jim před domem nemotají cizí auta co tam chtějí přes den parkovat. Podívejte jak se nedávno rozrostla parkoviště třeba v Dobřichovicích a Řevnicích z velkých na ještě větší a jak se to využívá. Jasně, můžete víc podpořit místní dopravu, ale v roztahaném osídlení to pomůže vždy jen do určité míry.
Z využívání veřejné dopravy ale prospívá spíše Praha, která to pravděpodobně obci neproplaci. Pokud ale díky využívání veřejné dopravy ušetří automobiloví cestující, pak se šetří na penězích obyvatel dané obce… což se vyplatí.
Praha z toho prospívá pouze pokud zruší stejný počet parkovacích míst ve městě. Jinak se automobilový provoz nezmenší, jen přibyde víc dojíždějících lidí. Obci prospívá to, že její obyvatelé mají vyšší příjmy a tedy daně z lépe pracené pláce v hlavním městě.
Zvlášť když naprosto ignorujete přínosy.
hlavně je neekonomické a prostorově neakceptovatelné
Na druhou stranu i nějaká ta P+R místa jsou potřeba, protože i při sebelepší VHD v okolí se stane, že někdo to auto na první/poslední míli bude občas potřebovat.
Je naprostá kravina (už kvůli těm cenám, ale i kvůli generovanému provozu a problémům, kdyby se příliš zvětšovala) z nich dělat všespásné řešení. Ale na druhou stranu je dobře, že se nějaká staví. Tím líp, že konečně i ve Středočeském kraji u vlaku a ne výhradně až na okraji Prahy.
A 97 míst mi přijde tak akorát.
Jenže nevzniká 97 parkovacích míst, cca padesát jich tam už je, ta je třeba odečíst. Takže se nebude jednat o 757 tis. , ale o dvounásobnou částku.
Takže město Čelákovice si zaplatí 70 milionů za místo pro dalších 97 aut, která budou ohrožovat a obtěžovat občany Čelákovic.
Co by se za tutéž částku dalo postavit? Školka? Desítky dětských hřišť? Domov důchodců? Cyklostezky jako v Holandsku (pak by žádný parkovací dům nebyl potřeba)?
Jaká je návratnost? Vydělá si PD aspoň na svůj provoz a údržbu? Nejspíše ne a jedná se o čistou podporu IAD.
Beznaděj……..
Beznaděj je dotovat 100 majitelů aut, kterým se nechce dojíždět autobusem místo aby se to investovalo ve prospěch šírší skupiny obyvatel. Školka i domov důchodců by byl daleko přínosnější.
V Čelákovicích není školka a domov důchodců?
Domov duchodcu tu neni a na skolku je cekaci doba nekolik let.
Vy je všechny znáte, že tak bezpečně víte, že se jim “nechce”?
Spíš než nechce, tak nejde, nevážený Jane.
Dostupnost z okolních obcí do Čelákovic je bídná, autobusem přímo tragická. Stávající parkoviště u nádraží je malé, auta parkují v okolních ulicích, takže pro změnu nemají kde parkovat místní a návštěvníci obchodů a služeb.
vysvětlujte to ovšem městským liberálům kterým jezdí tramvaj každých pět minut….
Jak hrách na zeď házet…
Dnes tam stojí 50 aut, takže pro 47
Souhlas, máte pravdu.
97 míst? Není to nějak zbytečně moc? 🙂
Tak pokud nechcete stavet mnohapatrove monstrum, kteremu se ridici budou kvuli slozitemu pristupu vsemozne vyhybat, tak jich tam o moc vic nenacpete.