ČD Cargo pořídilo pro svoji dceru v Polsku stejnosměrné lokomotivy TRAXX DC3
Lokomotiva TRAXX DC3 s polepem CD Cargo Poland. Foto: ČD Cargo
Pobočka českého státního dopravce chce lokomotivu využít pro další expanzi na polském trhu.
Neví někdo jestli tyto konkrétní lokotky TRAXX DC3, které si najalo ČD Cargo, mají „last mile i s baterkou“? Z toho co jsem našel, tak pronajímatel AIKEM uváděl u svých DC3 pouze last mile (vzdálenost dle objemu nádrže 400 litrů). A zdejší web, předloni uváděl, že při testování byl DC3 nabízen volitelně s „last mile a to s možností baterky“… jestli jsem to dobře pochopil https://zdopravy.cz/bombardier-zacal-ve-velimi-testovat-dve-nove-lokomotivy-traxx-9905/ Ale AIKEM nabízí taky TRAXXy AC3, u kterých uvádí „last mile“ ve dvou verzích – s/bez baterky. Nepovedlo se mi najít, jestli ČD Cargo provozuje nějaké dálkové lokotky s bateriemi jako hlavním zdrojem pohonu… Číst vice »
U dálkovek je hlavní zdroj trolej.
Asi jsme si nerozuměli… Víme, že ČD/ČDCargo shání lokotky s „last mile“… Ale s jakou konkrétně? Vždyť např. i CZ LOKO vyvíjí různé kombinace, např. budoucí řada x2000 je oficiálně avizována ve 2 několik různých verzí. Tj. je otázkou, zda-li tyto pronajaté Traxxy DC3 mají či nemají „last mile včetně baterky“… Víme, že Traxxy AC3 s baterkou existují, ale možná je to tím, že AC3 je zhruba o 5 let starší než DC3. Možná Alstom stopnul další vylepšování DC3, tak aby uplatnil své vývojáře/vývojářky, kteří dělali na různých variantách pasažérských vagonků Regiolis s různými variantami motoru/pohonu. Neboť jsou v té… Číst vice »
Hm a umí měnírny zpětnej převod ?
A pročpak se to jmenuje Last mile ? Asi proto, že to parametrama nejni určený na celodenní provoz . To by místo pasažerstva tahal jen baterie. Tenhle traxx má uváděnej dojezd na baterie 10km.
Takový Talent3 má při 1MWh navíc 7 tun jen v bateriích. Kolik by vážila baterie pro lokomotivu aby zvládla celodenní provoz ?
A podle toho článku si silně pletete Last mile u dodávek zboží po městě a last mile u lokomotiv, kde se jedná o vlečky a přístavy bez trolejí.
Navíc v okolí Brna vede elektrická trakce.
Vámi uváděné námitky směřujte prosím na ty kdo v Městě Brně vymýšlí ona rozhodnutí, která mají na nás – venkovany – silný dopad. Chápu, že někde musí existovat „laboratoř“, kde se budoucnost zkouší v praxi. Akorát bych čekal, že to co v Brně vyberou do městské kasy za extra parking a to co v Brně ušetří z „rozpočtového určení daní“, tak nasměrují aby vymysleli alternativu mobility, když redukují nynější hlavní možnost mobility. Nechápu proč bych na rozhodnutí brněnských politiků měl doplácet já, venkovan, když Město Brno nevrací těm dotčeným, příslušnou část daní, která Město Brno dostává extra navíc z „rozpočtového… Číst vice »
Hmm, všechny ty vlečky mají opravdu silný OSOBNÍ provoz. A i nákladní provoz je minimální. A když se vezou víc jak 21 vagony, tak je to skoro zázrak. To zvládne i obstarožní T211.
Nevím co by mělo Brno vracet, pokud jak píšete, tak využíváte služby ve městě. A osobně mi nevadí, když se využije těch pár záchytných parkovišt. POkud někdo musí autem do centra, tak si prostě zaplatí. A celkově je doprava v JMK docela na výši. Hodně krajů je těžce pozadu .
1. Zkuste si přečíst ještě jednou co . jsem napsal… A úmyslně píšu o tom neexistujícím pasažérském vlaku (ráno ze Zlína přes Kromcl, večer z Brna zpět) kdy přes den by lokotka byla využita v/okolo Brna….. právě proto, že by to byl vhodný experiment…. Nicméně pro podobný experiment by taky šlo využít proměny kolejí od Zastávky do Brna 2. Píšu to , proto že zavádí změny, které mají drtivý dopad na některé občany zejména na jejich mobilitu. Ale ti kdo takto rozhodují, nenabízí alternativu, přestože dostávají ze společného měšce extra peníze přes „rozpočtové určení daní“. Buďto se, my jako společnost“,… Číst vice »
Pokud bude použita v okolí Brna, tak bohatě postačí to co už je vymyšleno. A lokomotivy mezi Osobkou a Cargem se půjčují jen vyjímečně.
Jinak rozpočet Brna je poměrně přesně vyhrazenej obcema na území města. A ostatní obce spadají pod JMK, který má vlastní rozpočet.
A kterou mobilitu omezují ?
Aha, Vy neznáte praktické dopady Rozpočtového určení daní… No, když si vezmeme např. rodinu nejmenované bývalé ministryně financí, tak – Obec Labuty(rodiště pana D.R. ) je odhadováno, že dostane 13 tisíc na hlavu – Město Brno (současné bydliště pana D.R.) je odhadováno, že dostane 27 tisíc/hlavu – Hlavní město Praha (budoucí bydliště D.R:) 46 tisíc na hlavu Pokud jde o omezování mobility, tak pod „rouškou odradit studenty, aby nechávali přes týden parkovat své auto u kolejí“, se Brno rozhodlo zakázat parkování už v části předměstí (např. v části Černovic, kde IMHO je naprosto vzácný výskyt přespolních univerzitních studentů)… A když… Číst vice »
Nevidím problém. Jízda autem je volba, nikoliv zaručená svoboda. Jinak k penězům: Vytáhnuto z roku 2019: Brno 29 200,- Praha 48 100,- na hlavu. takže solidní pokles. Ještě nějaký nesmysl z vaší strany ? A pokud byste náhodou uměl používat Google, tak zjistíte, že zrovna Židenice se budou kompletně předělávat a posouvat blíže tramvajové trati. A pro ty, kteří se musí svézt autem až k vlaku, tak v Nové Zbrojovce bude placený parkovací dům. Coi se týče pohonů. tak tam rozhoduje cena až na prvním místě. A vzhledem k tomu, že po už elektrifikovaných tratích jede dneska minimálně 90% nákladu,… Číst vice »
Prima. Dobrá zpráva ten nádr v Židenicích Díky Ad pohon kvůli neúplné pavučince nad kolejemi… No zatím jsou plány, že téměř všechny linky v tomto regionu by měly být dotčeny změnou/natažením pavučinky plus ETCS… Jestli nejde o kecy, ale opravdu se to stane během cca 10-ti let, tak v tomto regionu se přímo nabízí si zřídit praktickou zkušebnu co ne/funguje… a) výměna pavučinky od Nedakonic směrem na Přerov S tím souvisí obě linky mezi Zlínem a Brnem SEVERNÍ a) Vizovice-Zlín-Otrokovice b) prý také Hulín-Kroměříž-Kojetín… otázkou jestli se toho dožijem JIŽNÍ a) Staré Město-Kunovice-Veselí b) Kunovice-U. Brod plus Luhačovice (ale už… Číst vice »
31.10.2021 jste v jiné diskusi napsal, že s „tímto podnikem“ končíte … tak co tu dělají vaše vyjádření ..
Zřejmě trpíte Alzheimerem – ten se projevuje zapomínáním a „bludy“ …
Podle tohoto nemají..ty pro CDC PL jsou skoro na konci seznamu: https://www.elektrolokarchiv.de/index.php?nav=1414016&lang=1
Díky.
A dá se z této webovky poznat, jestli TRAXX AC3 Last Mile, který si najímá zejména pro Rakousko, má Last Mile s nebo bez baterky?
https://www.elektrolokarchiv.de/index.php?nav=1408878&lang=1&id=119754&action=portrait
Když šel první Traxx ČD Cargo v Rakousku do provozu, tak byl s dieselem last mile modul.
To znamená, že si najali 187 344, která je bez baterky? Tj. zatím nemají dlouhodobou zkušenost v denním provozu s takovou baterkou?
Last Mile u novějších TRAXXů asi vždycky znamenala diesel. Ale baterka byla volitelná…
Ono totiž je mj. problém zajistit chlazení baterky
V čem je výhoda nové stejnosměrné lokomotivě, oproti starší dvojici?
To že se vyrábí TRAXX 2 už ne, možná jedině v DE verzi
Třebas v tom, že tohle má vyšší výkon, než většina dvojic, který by se daly spojit a polonizovat ? Nebo podstatně větší vzdálenost mezi prohlídkama ?
Protože by to mělo více hnaných podvozků, tak by to s tím vyšším výkonem jedné lokomotivy nemohlo být zase tak žhavé, častější prohlídky určitě taky nemohou vyrovnat vysokou pořizovací cenu oproti něčemu, co už se dávno zaplatilo.
Okamžitě běžte své poznatky sdělit manažerům DB, OBB a řady dalších dopravců, kteří utrácejí za moderní lokomotivy a staré posílají do šrotu. Ušetříte jim touto radou spoustu peněz.
Takže když se celý dvojče bude odstavovat řekněme 2x tak často, tak to nevadí ?
Víc hnaných podvozků, víc motorů, spojek.. Navíc všecho olítaný. Věčný měnění uhlíků. U asynchrona toho zdaleka nebude tolik. Navíc s poněkud lepším řízením, než jen pár odporových stupňů se ten rozdíl taky dost setře.
A třeba jech chtějí něco, u čeho nebude furt stát celá dílna a furt dokola to resuscitovat.
Zajímavý, že většina velkých hráčů sáhla po nových strojích a nesháněli tyhle starý stroje. Asi vědí proč.
Chuděry Žáby, mohly ještě století jezdit, 471 stála tolik peněz. Že byly pomalé, podvozky nic moc, spotřeba zase spíš moc než nic? Rám by se vyvařil…
Jako ironie dobrý …
Pokud pro novou=drahou lokotku není dost rentabilních zakázek, tak možná přijde do úvahy, to co tvrdíte Vy.
Viz např. RailPool, který kupuje TRAXXy, VECTRONy. Ovšem před pár lety RailPool kývl na jednorázový odkup lokotek ze 70 tých let, které následně zčásti pronajal bývalému vlastníkovi (zpětný leasing) a zčásti tyto starší lokotky nabízel k pronájmu na volném trhu. Prý bývalý vlastník (DB) zajišťuje servis těchto lokotek pro nynějšího vlastníka RailPool, ať už jde o část lokotek, které si od RailPool najímá dopravce DB nebo zbytek lokotek, který si pronajímají jiní dopravci.
https://www.railjournal.com/locomotives/db-signs-technology-partnership-with-toshiba/
A čo je na tom také zázračné? Aj tu skupujú rôzne leasingové spoločnosti staré 240tky, 282jky a podobne po štátnych dopravcoch a potom ich prenajímajú súkromníkom. Na niektoré prepravy bohate stačia aj také mašiny, na medzinárodnú dopravu nie. Ja len upozorním, že RailPool nie je dopravca ale leasingová spoločnosť, tá sa o to či majú mašinky dostatok rentabilnej práce nestará, to si rieši prevádzkovateľ mašiny. Spätný leasing využilo aj ČD Cargo pri 363.5, je to jeden zo základných nástrojov ako získať v dobe keď je to potrebné hotovosť. To samé využil LeoExpress.
Je to 3,14 čovina dělat to jen na 3 kV, když to v Čechách bude za chvíli na 25 kV!
Autor psal Čechy, Morava a Slezsko? Psal o Polsku….
Když se to vezme celkově, tak TRAXXy 2 a 3 se dělají v několika verzích, přičemž verze DC2 a DC3 na stejnosměrný verze plus verze AC2 a AC3 na střídavý jsou zdaleka nejčastější (obě verze dohromady tvoří zhruba 2/3 ze všech TRAXXů 2 a 3).
Pro srovnání – TRAXXy, které umí současně střídavý a stejnosměrný, tj. MS2, MS2e, MS3 tvoří zhruba 1/4 produkce.
Podle statistiky https://www.utk.gov.pl to vypadá, že ČD Cargo Polska od 2018 do 2020 začala vozit lehčí vlaky (?kratší vlaky? nebo ?lehčí zboží?)
Pokles činnosti ČD Cargo Polska za 2 roky (od 2018 byl pozvolný pokles v roce 2019 i v 2020):
Hmotnost:
3,8 (2018)
2,9 (2020)
Vzdálenost
1300
918
Oprava: „(…)začala vozit těžší vlaky (?delší vlaky? nebo ?těžší zboží?)“
Že by čínská chřipka? 🙂
Podle průběžných údajů za rok 3/4 letošního roku se spíše jeví, že ČD Cargo Polska oproti loňsku získává další zakázky.
https://dane.utk.gov.pl/sts/przewozy-towarowe/dane-eksploatacyjne/18057,Przewozy-towarowe.html
Akorát je zvláštní, že asi jde o přepravu na kratší vzdálenost
… možná se líp daří vytěžování nákladních vagonků??? Že by přeprava výhradně v rámci Polska? Tj. nikoliv přeshraniční?
Ale nemáme letošní údaje členěné po měsících, čili těžko říct, zda-li nové zakázky na přepravu souvisí s snahou teplárníků/elektrárníků navýšit výrobu elektriky z uhlí (tj. aby tyto uhelné teplárny/elektrárny vyráběly zčásti namísto plynových tepláren/elektráren kvůli zdražování zemního plynu)
Axele, opět ty dětinské výrazy…
Trochu nechápu problém se schválením traxxů MS3 v okolních zemích.
Traxxy AC3 kupoval EP Cargo pro provoz v Německu již někdy před dvěma lety, nyní traxxy DC3 si pronajímají v Polsku další dopravci (ČD Cargo, EP Cargo).
Je otázka, zda-li není problém v systému schvalování ERA, zatímco při standardním schválení by již lokomotivy ve většině okolních států mohli jezdit.
IMHO jistou roli v tom může hrát, že Belfort – Mannheim je trochu z ruky na každodenní dojíždění/přejíždění
Tj. předpokládám, že Alstom, po koupi projektu TRAXX, utlumí projekt PRIMA
https://railcolornews.com/2021/01/29/world-alstom-integration-of-bombardier-transportation-completed/
Prima se, alespoň v Evropě, utlumila sama už před lety. Zbytek nekomentuju.
ad TRAXX vs. PRIMA … Vždyť jo. ALSTOM chtěl Belfort zavřít už v 2016. Výsledek známe. -:)
ad dopad převzetí firmy Bombardier Trans firmou ALSTOM.
Když se člověk podívá jak aktuálně (ne)probíhají diskuze o NAŘÍZENÉM prodeji fabriky ALSTOMU ve Francii (v Reichshoffen v Alsasku), tak to vypadá že ALSTOM spíše preferuje si nechat „své“ fabriky… tj. škrtat spíše v těch odkoupených od Bombardier
.. takže hádanka pro zvídavé… co se asi tak stane, až nynější věci k řešení u TRAXXu budou dotaženy?
https://www.usinenouvelle.com/article/caf-revient-dans-la-course-pour-la-reprise-de-l-usine-d-alstom-a-reichshoffen.N1144757
A to si myslíš, že sa fabrika predá len tak za dva týždne a ešte o tom budú informovať na dennej báze na internetových fórach?
Jestli je to slušná cena, dejme tomu, jinak by mělo větší smysl polonizovat hrbatice, klidně i ve dvojicích, a do ČR si pronajmout vícesystémy.
Ony se ty staré šroty až tak nevyplatí. Jinak by soukromí dopravci nenakupovali loko nové a nešrotovali použitelné rámy a podvozky.
Za jistých okolností se vyplatí. Ono je rozdíl tahat vlak Vectronem nebo Šestikolem a mnohdy to rozhodne o výsledné ceně za přepravu a její konkurenceschopnosti.
A že 2 6kola mají nižší výkon jak jeden TRAXX nevadí ? Navíc max 90 a maximální výkon bude podstatně níž .. Někdy se sice starej stroj vyplatí, ale pokud je dost zakázek na to aby se zaplatil novej, tak není proč váhat.
Navíc tohle už bude s ETCS
Asi chtějí prostě odvézt náklad a jít na další, než se pomalu hádat s památkáři o tom, co se bude moct opravit.
Ta TRS není původní! Bezazbestová zhášecí komora?!