egoe-plus
Zprávy

Bombardier začal ve Velimi testovat dvě nové lokomotivy Traxx

Nová lokomotiva Traxx DC3 pro stejnosměrné napájecí soustavy. Foto: Bombardier
Nová lokomotiva Traxx DC3 pro stejnosměrné napájecí soustavy. Foto: Bombardier

Společnost Bombardier Transportation začala na zkušebním okruhu Výzkumného ústavu železničního ve Velimi testovat minulý týden hned dvě nové lokomotivy.

Jde o nové verze úspěšné řady Traxx, konkrétně MS3 a DC3. Vícesystémová lokomotiva MS3 přijela do Velimi ze závodu v německém Kasselu, DC3 z italského závodu Vado Ligure.

Bombardier má na nové lokomotivy už objednávky na 80 kusů, poprvé oznámil novou lokomotivu loni v květnu. MS3 zvládne jízdu pod čtyřmi různými napájecími soustavami, které jsou běžné v Evropě, DC3 je určená pouze pro stejnosměrný provoz. Největší odbytiště mají být v Itálii a Polsku. Podobně jako některé jiné stroje řady Traxx umožní výbavu doplňkovou baterií a dieselovým motorem pro přesun mimo elektrifikované úseky.

Oproti stávajícím verzím traxxů má lokomotiva jiný design a lepšívýkon. V praxi má zvládnout uvézt o jeden nákladní vagón navíc. Má mít nižší spotřebu a delší servisní interval. Maximální výkon má být 6 MW, dosud mají stejné lokomotivy výkon maximálně 5,6 MW. Maximální rychlost bude 160 kilometrů v hodině.

Bombardier má zatím objednávku na 40 kusů DC3 od italského dopravce Mercitalia Rail a na 40 kusů MS3 od TX Logistik, který patří pod Mercitalia Logistics. Celkem Bombrier prodal přes 1800 lokomotivy řady Traxx.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
VRT

My tu Velim nemít, tak nevíme, jak vypadá moderní železnice…

asdf

Mno, zase tak černě bych to neviděl. Vectrony, Traxxy nebo Taurusy (Taury) se po našich kolejích už nějaký ten pátek pohybují. Stejně tak RailJety, Desira, Flirty, Pendolina a nebo i ty RegioPantery. I to jsou v podstatě moderní vozidla, i když mají svoje mouchy.

Petr M.

Jdete na to spatne, mel jste zacit tady http://www.cdvuz.cz/zkusebni-centrum-vuz-velim/

petr.r

díky za odkaz.

petr.r

chci se zeptat tady- na okruhu ve Velimy se dají přepínat různě trakční napětí?

Eskimo Joe

Jestli myslíte ŽZO u Velimi tak rozhodně. Podrobnosti najdete na stránkách VÚŽ, wikipedii atd.

petr.r

jo, už jsme studoval odkaz a je to velice zajímavý a budu studovat dál, třeba tu rekuperaci.

Partneři


Czechtoll

pst
podcast