ČD Cargo chystá pronájem dalších vectronů a nákup nových lokomotiv
Lokomotiva Siemens Vectron ve speciálním polepu pro Evropský rok železnice. Foto: ČD Cargo
Interoperabilní lokomotivy shání dopravce pro další mezinárodní expanzi.
Správná strategie. V zahraničí je větší volná kapacita kolejí a větší potenciál růstu, než na českém železničním dvorečku, kde je pro nákladní dopravu těsno a v nejbližších letech, min. do zprovoznění nějakých úseků VRT, to zřejmě nebude o moc lepší.
V zahraničních a mezinárodních přepravách jsou především větší obchodní příležitosti, plus se jede na větší vzdálenosti.
Kapacita v ČR (ale nejen tam, i Bad Schandau, okolí Drážďan) není žádná hitparáda, ale že by ČD Cargo primárně kvůli tomu hledalo byznys v cizině, to zase asi ne…
viz loni založená dceřinná firma ČD Cargo v Maďarsku a letošní v Chorvatsku (ČD Cargo Adria, která z chorvatského Ploče jezdí přes některé regiony v Bosně/Hercegovině)
Nebo EPH/Slovinský dopravce, který křísí dřívější plán z „Cargo 10“
https://zdopravy.cz/evropska-komise-povolila-vstup-kretinskeho-eph-do-slovinskeho-zeleznicniho-nakladniho-dopravce-90439/
Například: Škodovka exportuje škodovky do celého světa a dává smysl, aby vlak škodovek vezl jeden dopravce až na místo určení či do přístavu.