Dopravci Lidé Železnice

Bývalý šéf Českých drah Kupec nastoupil do RegioJetu

Bývalý předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Miroslav Kupec. Foto: České dráhy
Bývalý předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Miroslav Kupec. Foto: České dráhy

Někdejší generální ředitel a předseda představenstva Miroslav Kupec přestoupil k největšímu soukromému železničnímu dopravci RegioJet. Od dnešního dne je jeho technickým ředitelem.

O nové personální posile informoval RegioJet dnes zaměstnance, informaci potvrdil mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj i majitel firmy Radim Jančura.

Podle Ondrůje RegioJet chystá další velkou expanzi, která přinese další nárůst provozních aktivit a rozšiřování vozového parku. „V souvislosti s tímto  rozvojem  jsme rozšířili vrcholový manažerský tým holdingu RegioJet o zkušeného odborníka – Miroslava Kupce, který dnes nastoupil na klíčovou pozici Technického ředitele celého holdingu vlakové dopravy RegioJet (dálkové dopravy, RegioJet Slovensko a RegioJet ÚK). Jedná se o výraznou posilu týmu, která jde ruku v ruce s rekordním růstem aktivit RegioJetu na středoevropském a českém dopravním trhu,“ dodal Ondrůj.

Má velké zkušenosti se železniční technikou. Chceme stavět vlastní depo a výrazně posílit údržbu, to bude jeho úkol. Nechceme spoléhat na cizí kapacity,“ řekl majitel RegioJetu Radim Jančura.

Šedesátiletý manažer skončil v čele Českých drah nedobrovolně loni v červnu, kdy ho odvolala dozorčí rada. Přesné důvody, proč se tak stalo, nikdy neuvedla. „Důvodem pro odvolání je ztráta důvěry založená na režimových informacích bezpečnostních složek, z nichž některé již byly předány orgánům činným v trestním řízení,“ uvedla tehdy firma v prohlášení. O jaké má jít není jasné. Sedm měsíců po jeho konci není Kupec nijak trestně stíhaný. Půl roku měl konkurenční doložku.

Kupec má za sebou kariéru například v ČKD Vagónka (později Škoda Vagónka), vedl také dceřinou firmu Českých drah DPOV, působil jako člen představenstva zodpovědný za provoz. Na postu generálního ředitele Českých drah se značně vymezoval proti soukromé konkurenci, například na konferenci ve Sněmovně v závěru roku 2018 se do slovní přestřelky pustil právě se svým nynějším zaměstnavatelem. Jde o dalšího významného manažera ČD, který přešel za poslední rok ke konkurenci. Loni přestoupila do Arrivy Luďka Hnulíková, někdejší šéfka osobní dopravy.

110 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Joe Silverra

A bere si s sebou Nováka a Dluhosovou? 🙂

Vašek

A já si naivně myslel, že člověk nemůže žít bez páteře. Očividně jsem se spletl.

JindraLne

Takže když někoho vyhodí z jedné pozice, tak už do smrti nesmí nastoupit ke konkurenci? Jestliže ČD usoudily, že pana Kupce již nepotřebují, protože na jeho pozici mají většího odborníka (*zadržovaný škodolibý smích*) a RegioJet zase usoudil, že může jeho zkušenosti ještě využít, přičemž konkurenční doložka již vypršela, tak je všechno v nejlepším pořádku.

Každý má, co chce. Kupec práci, RegioJet zkušeného manažera a ČD nového ředitele.

Vašek

Na jak dlouho? Zjistí aspoň za dobu svého působení, kde jsou toalety a kantýna?

Démon

Na co jsou zlaté padáky? Nechápu

Jan Kužílek

Aby půl roku nedělal pro konkurenci. Vy si myslíte že za těch pár set tisíc využije až do důchodu?

Hanzi

Přece nepůjde makat rukama. Ostatně jako většina nádražáků, kteří umějí jen remcat a nadávat ale místo kde by fakt museli hákovat rukama by v životě nevzali.

Franta Jouda

Chudáci vy lopaty, furt musíte někde brečet… Nikdo Tě rukama dělat nenutí 😉

Kopr51

haf haf!

dopravák

A jaký, prosím, byl a je Kupec skutečný „nádražák“? Možná tak snad jen z kamarády dohozeného příležitostného „dobrého kšeftu“ …

Radek Janata

Asi něco umí, když ho najmul soukromník.

Vašek

Jestli umí je jedno. Hlavně, že ví.

Mirvald

A kde je nějaká firemní čest. To je, jako kdyby sparťan přestoupil do Slavie (nebo naopak). Kde je nějaké svědomí…

Ketchup1970

Stanciu???? Růžička junior?

Mirvald

Vrcholní manažeři? Také odešli od Českých drah? Neznám. Ale nemusím znát každého zaměstnance.

Vladimír D.

V souvislosti s nástupem pana Kupce k RegioJetu položil bych si otázku jakými počiny se uvedl a dále snaží prezentovat jeho nástupce. To je oč v ČD i cestující veřejnosti běží? Ta bych posvítil.

Generální mandatář

Co na to odboráři? Třeba z Federace vozmistrů nebo Federace železničářů.

Dan38

Odboráři? 😀 😀 Těm jde jen o koryta. Co je mimo státní vemeno je nezajímá.

Bert

Není to tak dávno, co oba pánové pro sebe neměli zrovna lichotivá slova. Vypovídá to o jejich charakteru. Obou. Ale taková je doba. Pro prachy všechno.

TomD

Spatne. Pro business vsechno

Paja

Náš bývalý ředitel říkal, že byznys je neosobní. Vy taky chodíte pro prachy do práce.

Bert

Nechodím. Mně chodí prachy do banky na účet. Asi mě znáte víc než já sebe, ale nejsem vlezdoprdelista a je pro mě důležitější, abych se na své pozici cítil dobře a nemusel se stydět před kolegy. Možná to není to pravé pro byznys, ale pro moje svědomí určitě.

Arimatejsky

Nothing personal, just bussiness. To nemá s charakterem co dělat.

BND30

Co se škádlívá….
A hlavně v hypoteční bance se neptají, odkud přijdou peníze …

barnye

Ten chlapec Kupcovic je tedy dobrý zoufalec…

Hen ten oný

prosím slušně

Martin

Ať si ho nechá. ČD rozdělil na nesmyslne OCU a OCP. Proč já,když jezdím v Praze,mám mít mzdovou účtárnu někde v Třebové……

David

Jsou firmy, kde budete mít mzdovou účtárnu v Německu nebo v Polsku. V čem je problém?

Kontra

Já jezdím v Krnově a mzdovou účtárnu mám v Olomouci, což není tak zlé, dá se tam za 2h dojet v případě nutné potřeby. Co však nepochopím je personální oddělení ve Val.Meziříčí, což je vlakem skoro 5h cesty, takže jakékoliv vyřizování je za trest, všechno se mailem nebo po telefonu vyřídit nedá… :-/ :-/

Vašek

A ti z Třebové v Aši!

Player

No pseudoodborník přestoupil k velkoamatérovi – to je zpráva dne!

strojvůdce

Mno bude legranda až spolu s nejmenovanými kladenskými firmami začne pomalinku odčerpávat brněnskýmu šarlatánovi korunky. Jeden za 18 a druhý bez 2 za 20. Za vedení páně Kupce byli rozprášeni odborníci ve VUZ a tato prestižní instituce byla svěřena emeritnímu lampasákovi, který nemá o dráze ani ponětí. Hlavně, že jsme v roce 1989 řvali na náměstích, že chceme vládu odborníků.

Pampara

Vaše naivita. Myslím tím řvaní po náměstích.

pozorovatel

Bohužel ano …

Dan38

Velkoamatér něco dokázal. A co Vy? Asi nic že…

Hen ten oný

Na železnici
dějou se věci
na dráze jsou zaměstnáni
švarní mládenci… 😃

Ketchup1970

A propos nevíte kde se usadil pan Krtek? Ten taky měl solidní vzdělání .

Hen ten oný

Arriva?

Ketchup1970

Pan Kupec má dost dobré vzdělání i zkušenosti . Ačkoli žlutý mi není po chuti , tohle vypadá ze je přestup desetiletí. Skoro jako kdyby přestoupil Rosický do Slavie

Generální mandatář

Soudruzi diskutující. Myslím si, že můžeme RegioDžetu jen blahopřát. Velice dobrý a pro společnost prospěšný tah.

Lovosičan

Naprosto souhlasím. Otázkou však zůstává, pro kterou společnost. Ledaže byste měl na mysli českou společnost obecně, tedy ono všeobecné společenství českých občanů. Pro ně to rozhodně JE dobrý a prospěšný tah. 😉

BR193EEL

JMK bere od škodovky Pantery a bude vybírat jen dopravce, mám nějaké tušení😁

SuJeP

A budou ty Pantery stačit na celý JMK?

XXXD

Co jsem pochopil, tak je to jen na dvě hlavní linky. Jinak na ostatních tratí nejspíš nadále vlastní vozidla dopravců.

Martin z topírny

Jak hezky to do sebe zapadá 🙂
Ještě si dáme jeden list MF, kelímek komerční Illy kávy, k tomu Rájeckou na zapití a diskontní tvarohový desert a je to…

Jara 16

Topírna…: Tragikomicky úsměvný příspěvek 👍

Liboslav

Je mi z toho nějak šoufl. Na tohle nemám žaludek. Ještě že půjdu do penze.Začal jsem u modrejch, skončím u modrejch.

Alex

Pokud nepřijde zas nějaká organizační změna a nevyhodí Vás 😀 A že už to postihlo hromady lidí…

Jiří

Nebyli na vašem začátku náhodou zelení 🤣

noerf

Jiří: zelená uklidňuje, tak to přebarvili na modro, to je komunikativní. -)

TPal.

Myslím, že tehdy to byli spíš zelení.

Lovosičan

Takže Sinón už je za hradbami? 😉

Pavel Novák

Jak jančuru dvakrát nemusím tak některé tahy má opravdu dobré, to se musí nechat.

Georg

„to je ale krasny dreveny konik, pojdte, odtahneme si ho dovnitr za hradby“ 🙂

Hen ten oný

jistě má za sebou silnou finanční skupinu

Iva D.

Tak u ČD zasekl nákupy ojetých vozidel od DB, tak teď je vesele dodá RJ a ČD budou ješte více v háji. Tento člověk dokázal ČD skoro položit.

Elb

Existují nějaké informaci o zamýšleném nákupu vozidel od DB?

BND30

DB prý bude prodávat lokomotivy co měly tahat NIM expresy okolo Mnichova, prý je to v Čechách osvědčená řada, i prý je tu na ně i snad nějaký servis, nebo co, a minimálně se z ní dobře stavějí ploty….

Jarda V.

Plot asi ano,.možná jako statické zátěž při zkoušce nové mostní konstrukce by se uplatnili ale kupovat šest strojů na trať Znojmo – Viden mi přijde dost protože na nic jiného se v našich luzích a hájích nehodí vzhledem k tomu co u nás teče z drátu.

Alex

ČD jsou v háji… odjakživa 😀 Teď jim nejezdí pár Interpanterů, nemaj to čím nahradit a ruší se spoje. Ale to je v pořádku, žejo? 😀 😀

Krocan

Tady zas někdo skočil Sůrovi na špek.

Ruší se pár spojů mezi Praha hl.n a Praha Radotín. Nepříjemné? Ano, Lehce
Rovná se to tomu co předvádí Arriva apod? Ani zdaleka!

Alex

U ČD je tak velký bordel, že se tam i ty průsery pantery ztratí… 😀 I stávkovat se u ČD musí aspoň tři dny, aby to lidi okolo nebrali jako běžné zpoždění 😀

Paja

A nerovná se to proto že to říká Krocan? Nebo že to je promile výkonů, jak se tu rádo píše? Nebo že snad odřeknutí Arrivy postihne víc lidí než odřeknutí ČD do Radotína (o čemž dost pochybuju)?

noerf

Krocan: Problém je, že problémy Arrivy byli s příchodem nové jízdního řádu v prosinci 2019, nyní v lednu 2020 je situace stabilní a možná bude mít lepší čísla než ČD.

Axel

Nemám pocit, že z hlediska provozu by firma ČD „byla v háji“… Spíše je otázkou její perspektiva do budoucna, kdy bude tlak na rušení lokálek protože ekonomicky to přestalo dávat smysl (tj. v ČD bude spousta zbytného zázemí v regionech a spousta nadbytečných lidí)

Hen ten oný

Byly doby, kdy se zaměstnancem státních (ale i jiných) železnic nemohl stát jen tak každý každý. Ale to už je řada let. Tehdy se ještě Kléma v Moskvě učit kroutit krky.

Bob

ČD pokládá na lopatky hlavně neschopné vedení loajální vůči politikům, kteří jsou zrovna u koryta. A pak taky vedení odborů, které ten podnik de facto řídí a škodí mu na úkor ostatních zaměstnanců.

kakov

tak to je gól, to bych nečekal ani ve scifi filmu

Mari

Kupec nastoupil k Regiojetu. Jako technicky reditel urcite nejakou vhodnou reorganizaci zaridi, ze Jancura uz nebude konkurenci CD… 😀

Goat

Obávám se, že ve společnosti typu Rj si sakra pohlídají aby někdo neškodil…to jde jen v komunistickém polostátním podniku, kde můžeš škodit, loupit a rozkládat a ještě za to dostaneš zlatý padák… 😀

Dalibor

Pokud má zálusk na pořádný zázemí, případně na expanzi na R9 (čímž by měl 2 alternetivy spojení v Brno Praha) nebo zkusit uspět na R27, kde mu to Zemanův kůň Žák zrušil soutěž, když už ji RJ vyhrál…

Jiří

Lepší by bylo, kdyby se vecpal na R12 😁

JirkaK

a ví se kolik musí Kupec ČD vrátit Kč (odstupné) ?

Alex

Konkureční doložka neplatí do smrti, vážený pane 🤣 A čím déle by platit měla, tím více by musel dnes již bývalý zaměstnavatel cálovat.

Jiří

Tak za tohle by si „Radímek“ zasloužil pochvalu 👌👍

noerf

Teoreticky by mohl umožnit napojení Regiojetu na Škodu, ohledně nákupu panterů pro případné regionální soutěže.
Hlavně Regiojet bude potřebovat vybudovat v Praze pořádné zázemí, když se na stěhovat ze Smíchova. A v případě, že bude obsluhovat linky S2 a S3, tak bude to samé potřebovat i v Brně.

Axel

Tomu v Praze nerozumím, já myslel že zázemí má na Zličíně. A jaké zázemí by potřebovala dopravní firma v Brně jezdící s RegioPantery Jihomoravského kraje – myslíte takovou tu zastřešenou budovu, do které se vejde celý vlak, kde je nějaký jeřáb a kde zespodu je šachta, pro snadnější přístup k podvozkům vagonů? Anebo myslíte takové to místo bez střechy na nádraží (=koleje u nějakého nástupiště), kde vlaky nocují a kde probíhá úklid vagonů?

Jiří

RJet má přeci technické zázemí na Smíchově, ne na Zličíně 😅

Aljašský pes

Zázemí na Smíchově, depo a dílnu na Zličíně. Ze Smíchova se měl už dávno stěhovat, zatím s nim má developer Luděk Sekyra trpělivost. A na Zličíně jsou jen v nájmu.

Tronda

Tak to úplně není, ta část Smíchova, kde je RJ, zatím nemůže padnout protože je tam funkční drážní infrastruktura, kterou využívá ZDO ve veřejném zájmu a dokud nebude přepojení Semmeringu do osobního nádraží, tak ani nepadne.

Martin V.

A jsou v Praze vůbec nějaké vhodné pozemky pro výstavbu soukromého depa? Tedy někde u trati (lépe zadrátované a vícekolejné), ne daleko od hlavního nádraží, ale zas ne moc v centru kvůli ceně. A nesmí to vlastnit ČD. Zličín už mi přijde trochu z ruky, Malešice jsou o něco lepší. A dál?

noerf

Martin V.: V Malešicích měl být, ale je tam také Arriva.

Jiří

noerf: Tak by si tam to depo postavil, dost velké aby se tam vlezla i Arriva. Svoji kapacity by jí pronajímal, a až by potřeboval větší kapacity, kopnul by ji do pr**le a ještě by se mu to vyplatilo 😁

Alex

Jednou ze základních chyb při rozdělování ČD a SŽ(DC) bylo nevydělení některých infrastrukturních staveb a i pozemků pod kolejovou infrastrukturou. Vznikl naprostý paskvil, kdy i pod některými nádražími zůstaly pozemky ve vlastnictví ČD. ONJ mělo být nezávislé na dopravci, od počátku je budováno jako nádraží pro obecnou vlakotvorbu, na kterou není na hlavním odpovídající kapacita.

Bespi

Proste odbornik z hospody. Neco zaslech, nema o veci zadne znalosti z praxe, ale po par pivech dokaze postavit i atomovou elektrarnu.

Modré zábradlí

Bydlíte ve vlastním nebo v nájmu? A jaký to má vliv na funkci?

AAA

na Zličíně to má na větší opravy

pony

to nebude, nebot nove krajske vlaky, ktere to maji primarne obsluhovat, bude kraj kupovat vcetne smlouvy na udrzbu od vyrobce

Aljašský pes

Ale ten výrobce, dejme tomu že Škoda, nebude soupravy kvůli každé menší závadě či mimořádné opravě tahat ty soupravy do Plzně/ ZPrasu Šumperk, nebo do Vítkovic.

pony

to ale není problém regiojetu a Kupce

David

Umožnit napojení Regiojetu na Škodu, ohledně nákupu panterů 😂😂😂

A jak si to napojení představujete? Jako že bez Kupce se Škodovka s Regiojetem nebude bavit? A jaké regionální soutěže v elektrické trakci máte na mysli? Řekl bych, že teď bude na pár roků zase klid.

noerf

David: Právě, že napoak. Nástupem Kupce, by se Jančura se Škodou mohl začít bavit.

Ne Hanakovi

Přestup k tomu korupčním oči je jako přestup do Sparty…

David

Korupčním oči? Ježkovy oči!

Sotous

To nemá konkurenční doložku?
A ta ztráta důvěry nesouvisí s novým zaměstnavatelem?

Kubrt

Četl jsi ten článek?

Stevard

O čd ví vše čili jim může pěkně zavařit. Zakázal bych tohle

Martin Hanzal

ČD ho vyhodily… on si odchod sám nevybral, takže tady je to (dle mého skormného názoru) zcela v pořádku.

David S.

Proto existuje takzvaná konkurenční doložka. A ta už skončila…

Dalibor

Byl „nepohodlnej“ v ČD, byl vystrnaděn…. Jančura dobře ví, koho k sobě zlanařit!!

Jerry

Ano hlavně strojvedoucí od ČD

Alex

Když si je ČD neumí udržet 🤣

Jiří 2

stejně jako si spediční firmy přetahují navzájem řidiče kamionů…

Kubrt

Zakázal- jako doživotním zákazem změny zaměstnání a zároveň zákazem vyhození zaměstnance? Kam na tyhle nápady chodite?

Dalibor

Jasně že jo! a zavedem opět umístěnky, kdy po skončení školy každýmu přijde do který fabriky má nastoupit.

AAA

a roztrhat mu režijku

Ondřej

Jsem zvědavej, jak se mu bude v Regiojetu dařit. V ČD to byl dle mého jeden ze schopnějších ředitelů.

pony

staci si povsimnout, ze PR dodnes uspesne dela byvaly reditel obchodu CD Ales Ondruj 😉

pozorovatel

„V ČD to byl dle mého jeden ze schopnějších ředitelů.“
Myslíte-li všeho schopnějších, pak snad máte pravdu – dovést firmu do takového marasmu, jaký se podařil jemu, to skutečně vyžaduje mimořádné schopnosti.

Hen ten oný

proto musel pryč

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO