Budovu nádraží Plzeň-Jižní Předměstí opraví Chládek a Tintěra z Pardubic

Stanice Plzeň-Jižní Předměstí. Pramen: Správa železnicStanice Plzeň-Jižní Předměstí. Pramen: Správa železnic

Bývalá příjezdová budova, která bude nyní předmětem rekonstrukce, byla otevřena pro veřejnost v roce 1921.

Správa železnic (SŽ) vybrala společnost, která má opravit do původní krásy nádražní budovu ve stanici Plzeň-Jižní Předměstí. V tendru zvítězila společnost Chládek a Tintěra, Pardubice s cenou 84,76 milionu korun, což odpovídá ceně předpokládané.

Zahájení stavby je naplánováno na letošní prosinec, hotovo by mělo být na začátku roku 2027. Práce budou probíhat za provozu budovy a budou rozděleny do tří etap.

Zahrnou opravu střechy a fasády, výměnu oken a dveří a také úpravu veřejně přístupných prostor. Pro zajištění bezbariérového přístupu se vybuduje výtah, který propojí odbavovací halu s nástupišti, v jejichž úrovni vzniknou nová veřejná WC. Nainstaluje se i nový informační a orientační systém.

Bývalá příjezdová budova na nádraží Plzeň-Jižní Předměstí, která bude nyní předmětem rekonstrukce, byla otevřena pro veřejnost v roce 1921. Hlavním důvodem pro její výstavbu byl rostoucí počet cestujících, především dělníků dojíždějících vlakem za prací v okolních továrnách.

Byla postavena v novorenesančním slohu a doplnila starší secesní budovu z roku 1905, která stála na opačné straně dnešní Koperníkovy ulice a následně sloužila jako odjezdová budova. Dnes slouží především kultuře.

Nádražní budova se měla podle původních plánů opravovat už v letech 2021 až 2023, opravy byly ale odloženy.

Stanice Plzeň-Jižní Předměstí. Pramen: Správa železnicStanice Plzeň-Jižní Předměstí. Pramen: Správa železnicStanice Plzeň-Jižní Předměstí. Pramen: Správa železnicNádraží Plzeň jižní předměstí, foto: České dráhy
Tagy Plzeň-Jižní Předměstí Správa železnic
19 komentářů