Budovu nádraží Plzeň-Jižní Předměstí opraví Chládek a Tintěra z Pardubic
Stanice Plzeň-Jižní Předměstí. Pramen: Správa železnic
Bývalá příjezdová budova, která bude nyní předmětem rekonstrukce, byla otevřena pro veřejnost v roce 1921.
2015 proběhla kompletní rekonstrukce druhé identické poloviny nádraží na Moving station za 50 milionů.Nelze srovnávat, protoze tady vzniklo divadlo.Divadlo SŽ je mnohem dražší, o kvalitě a údržbě už vůbec nediskutuju.
To se jako první opravila budova, která jako nádraží neslouží a nádražní budova se opravuje až teď, 9 let poté? To jsou hodně divné priority.
Byla odprodána soukromému subjektu. Jsou to zrcadlové kopie proti sobě. Jinak nádražní půlka prošla opravou v rámci reko uzlu Plzeň 2020, včetně nového 1+4 nástupiště na 550 plus výtahy… takže to vydrželo jen 4 roky? Kolik to tehdá stálo?
To nemáme nějaké lokální stavební firmy, které by to udělaly lépe a za míň? Vždyť tihle betonáři jsou dražší než specializované restaurátorské firmy, kterým omítka neopadá po třech zimách…
Co to je za kecy?
Jaké kecy? Se podívejte na cenu! Takovéhle baráky se dělají do 50 mega a to jsou totální ruiny! Vždyť zámek v Telči vyšel na cca 250mil… Totální ruina v Červené Řečici vyšla na cca 100 mil! Tak jaké kecy sakra. Takhle hospodaří stát….
Tak se ty lokální stavební firmy nebo specializované restaurátorské firmy mají přihlásit… Pokud jsou levnější, jistě by nebyl pro ně problém tu zakázku vyhrát.
Ta budova je moc pěkná a zajímavá . Jezdil jsem z toho nádraží často do Prahy a přišlo mi škoda, že je docela ve špatném stavu.
Měl jsem pocit, že bezbariérově se dá dostat na všechna nástupiště už teď.
Dá. Jsou tam výtahy na každé nástupiště. Ale SŽ ráda věší lidem bulíky na nos nebo si to neumí v textu pohlídat. A místní redakce si to taky nepohlídá. To samé bylo před rekonstrukcí Pardubic, kde SŽ balamutila veřejnost, že „nově“ budou nástupiště bezbariérová, i když už taková byla předtím. A taky to všichni vesele papouškovali dál.
Bezbariérová postaru (starý výtah) a bezbariérová nově (nový výtah). A pak že není důvod si navýšit odměny v SŽ!
No ty výtahy na 1 a 4 nástupiště nejsou starší 10 let.
Tak jsou z 2.etapy reko uzlu Plzeň rok 2020…
To samé nedávno u zastávky Babylon.
V Pardubicích 1. a 1A. a 1B. nebyly bezbariérové.
Vždyť se tam chodilo v úrovni haly, tedy snazší přístup než k těm dalším (netřeba výtah).
Ale výška byla 500 mm nad TK, což není bezbariérové nástupiště pro nástup do nízkopodlažních vozidel.
Výtah zajišťuje bezberiérový_přístup_na_nástupiště, ale to nástupiště třeba nemusí být samo o sobě bezbariérové. Aby bylo bezbariérové, tak u nás musí mít výšku 550 mm nad TK.
Jako příklad bych uvedl Českou Třebovou, kde výtahy jsou, ale nástupiště 1 (na které se taky chodí z haly), 3 a 4 jsou bariérové, a jediné 2. nástupiště je bezbariérové.
Výška nad TK nebyla 55 cm, ale jen 50 cm. To je pořád OK, schod tam nebyl.
Ale pro vozíčkáře to bariéra je, když přijede nízkopodlažní vozidlo s podlahou 550 mm nad TK. Jenže v době běžného provozu tam moc moc nízkopodlažních vozidel nejezdilo, takže to nebylo tak vidět, třeba 471 když ještě zajížděli do Pardubic tak od Prahy k 1. nástupišti nelze dojet.