Budovu nádraží Plzeň-Jižní Předměstí opraví Chládek a Tintěra z Pardubic

Stanice Plzeň-Jižní Předměstí. Pramen: Správa železnicStanice Plzeň-Jižní Předměstí. Pramen: Správa železnic

Bývalá příjezdová budova, která bude nyní předmětem rekonstrukce, byla otevřena pro veřejnost v roce 1921.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luboš Beneš

2015 proběhla kompletní rekonstrukce druhé identické poloviny nádraží na Moving station za 50 milionů.Nelze srovnávat, protoze tady vzniklo divadlo.Divadlo SŽ je mnohem dražší, o kvalitě a údržbě už vůbec nediskutuju.

Dan

To se jako první opravila budova, která jako nádraží neslouží a nádražní budova se opravuje až teď, 9 let poté? To jsou hodně divné priority.

Luboš Beneš

Byla odprodána soukromému subjektu. Jsou to zrcadlové kopie proti sobě. Jinak nádražní půlka prošla opravou v rámci reko uzlu Plzeň 2020, včetně nového 1+4 nástupiště na 550 plus výtahy… takže to vydrželo jen 4 roky? Kolik to tehdá stálo?

Happy

To nemáme nějaké lokální stavební firmy, které by to udělaly lépe a za míň? Vždyť tihle betonáři jsou dražší než specializované restaurátorské firmy, kterým omítka neopadá po třech zimách…

Petr Hanák

Co to je za kecy?

Happy

Jaké kecy? Se podívejte na cenu! Takovéhle baráky se dělají do 50 mega a to jsou totální ruiny! Vždyť zámek v Telči vyšel na cca 250mil… Totální ruina v Červené Řečici vyšla na cca 100 mil! Tak jaké kecy sakra. Takhle hospodaří stát….

MartinR

Tak se ty lokální stavební firmy nebo specializované restaurátorské firmy mají přihlásit… Pokud jsou levnější, jistě by nebyl pro ně problém tu zakázku vyhrát.

Daniel

Ta budova je moc pěkná a zajímavá . Jezdil jsem z toho nádraží často do Prahy a přišlo mi škoda, že je docela ve špatném stavu.

Petr Suchý

Měl jsem pocit, že bezbariérově se dá dostat na všechna nástupiště už teď.

Dan

Dá. Jsou tam výtahy na každé nástupiště. Ale SŽ ráda věší lidem bulíky na nos nebo si to neumí v textu pohlídat. A místní redakce si to taky nepohlídá. To samé bylo před rekonstrukcí Pardubic, kde SŽ balamutila veřejnost, že „nově“ budou nástupiště bezbariérová, i když už taková byla předtím. A taky to všichni vesele papouškovali dál.

Šalina na Špilas

Bezbariérová postaru (starý výtah) a bezbariérová nově (nový výtah). A pak že není důvod si navýšit odměny v SŽ!

Luboš Beneš

No ty výtahy na 1 a 4 nástupiště nejsou starší 10 let.

Luboš Beneš

Tak jsou z 2.etapy reko uzlu Plzeň rok 2020…

Klabavátor

To samé nedávno u zastávky Babylon.

Alibaba

V Pardubicích 1. a 1A. a 1B. nebyly bezbariérové.

Renata Placková

Vždyť se tam chodilo v úrovni haly, tedy snazší přístup než k těm dalším (netřeba výtah).

Alibaba

Ale výška byla 500 mm nad TK, což není bezbariérové nástupiště pro nástup do nízkopodlažních vozidel.

Výtah zajišťuje bezberiérový_přístup_na_nástupiště, ale to nástupiště třeba nemusí být samo o sobě bezbariérové. Aby bylo bezbariérové, tak u nás musí mít výšku 550 mm nad TK.
Jako příklad bych uvedl Českou Třebovou, kde výtahy jsou, ale nástupiště 1 (na které se taky chodí z haly), 3 a 4 jsou bariérové, a jediné 2. nástupiště je bezbariérové.

Dan

Výška nad TK nebyla 55 cm, ale jen 50 cm. To je pořád OK, schod tam nebyl.

Alibaba

Ale pro vozíčkáře to bariéra je, když přijede nízkopodlažní vozidlo s podlahou 550 mm nad TK. Jenže v době běžného provozu tam moc moc nízkopodlažních vozidel nejezdilo, takže to nebylo tak vidět, třeba 471 když ještě zajížděli do Pardubic tak od Prahy k 1. nástupišti nelze dojet.