Infrastruktura Železnice Zprávy

Budova nádraží ve Veselí nad Moravou měla už být hotova, teď se sem vracejí dělníci

Nádraží Veselí nad Moravou. Autor: By Hynek Moravec [GFDL (http://www.gnu.org/copyleft/fdl.html) or CC BY 3.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/3.0)], from Wikimedia Commons
Nádraží Veselí nad Moravou. Autor: By Hynek Moravec [GFDL (http://www.gnu.org/copyleft/fdl.html) or CC BY 3.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/3.0)], from Wikimedia Commons

Nádraží ve Veselí nad Moravou prochází aktuálně velkou modernizací. Samotná výpravní budova ale měla po rekonstrukci sloužit cestujícím už od loňského prosince. Jenže práce se loni zadrhly a po dlouhé měsíce stály. Správa železniční dopravní cesty neměla šťastnou ruku při výběru stavební firmy.

„Společnost, která v loňském roce vysoutěžila zakázku po provedení části opravných prací oznámila, že není schopna opravu dokončit. V únoru letošního roku s ní byla vypovězena smlouva a v souladu s ní i udělena smluvní pokuta,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Konkrétně jde o firmu Československé stavby. „Problém je v tom, že výběrové řízení na rekonstrukci vyhrála firma, která má ‚dvě lopaty a jednoho dělníka‘, ale podala nejlevnější nabídku. Podle toho to také dopadlo, absolutně to nezvládli,“ vyjádřil se v nedávném vydání čtrnáctideníku Odborového sdružení železničářů Obzor Josef Matůšů, předseda základní organizace OSŽ Slovácko. Podle něj tak zaměstnanci i cestující musejí v budově „žít“ v provizoriu.

Firma Československé stavby byla zapsána do obchodního rejstříku v létě 2015, v roce 2016 vykázala tržby dva miliony. Smlouva na opravu nádraží měla hodnotu 4,5 milionu bez DPH. „Nenaplnění smluvních podmínek a stanovení smluvní pokuty se logicky odrazí v možnosti další budoucí spolupráce,“ sdělila mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Opravu od poloviny května dokončuje společnost Sežev Facility, která zvítězila v doplňkovém tendru. Nová firma na stavbě už srovnala a připravila podlahy na pokládku, zaměřila a dala do výroby okna a začala pracovat na elektroinstalaci. „Firma se již chystá zasmluvnit obnovení grafických prvků na omítkách, které patří k časově i technicky nejnáročnějším,“ doplnila Šubová.

Hotovo by mělo být do konce září, celkové náklady by neměly překročit původně předpokládaných pět milionů. Ve Veselí nad Moravou současně od loňského podzimu probíhá miliardová modernizace kolejiště, zabezpečení i nástupišť, kterou provádějí Signalbau, Eurovia, OHL ŽS a AŽD Praha. Ta probíhá podle plánu.

4 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
  • Co se týká nádražní budovy a její „modernizace“,považuji to za vyhozené peníze,vůbec to nebylo třeba.Při oslavách 130 let Vlárské trati v říjnu 2017 se pilně pracovalo na nástupištích(celkem 3) a kolejišti.Podchod byl rekonstruován před několika málo lety,ten ústí až před nádražní budovu a na noc se „zamyká“.Tyhle modernizace celkem beru,ale jak píši,nádražní budova,nová dlažba ap., vnitřní ornamenty na stěnách interiéru s výjevy ze Slovácka -vyhozené peníze.

  • „chystá zasmluvnit obnovení grafických prvků“ – zřejmě nerozumím řeči jejich kmene 🙂

  • Zajímavé je, že pro projekční činnost (jejíž případné chyby lze obvykle při realizaci díla napravit) SŽDC vyžaduje různé zpřísňující reference a autorizace, ale u dodavatelů stavebních prací, při nichž mohou vznikat mnohem větší škody, zjevně „umí“ (minimálně někdy) takové podmínky vynechat či obejít: kdopak asi dostal „všimné“ tentokrát …

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora