Doprava ve městě Tramvaje

Brno vybírá jméno pro novou tramvaj, recese na rozdíl od nádraží nehrozí

Budoucí barevná podoba tramvají EVO2 pro Brno. Foto: DPMB
Budoucí barevná podoba tramvají EVO2 pro Brno. Foto: DPMB

Ze čtyř jmen mohou až do příštího úterý vybírat lidé jméno pro nové tramvaje, které začnou jezdit po Brně. Na rozdíl od soutěže o název pro nové nádraží v Brně jsou ve finále nerecesistické návrhy.

Hlasování běží od čtvrtka na stránkách Projekt150.cz. Dopravnímu podniku města Brna poslali lidé celkem 55 návrhů různých jmen, do finále neprošly názvy typu Grandšalina či Štatlařka.  DPMB se tak chtěl vybrat výsledku soutěže pořádané brněnskou radnicí o název nového nádraží, kdy vyhrálo jméno Brno – Šalingrad. Ve finále jsou jména Drak, Sisi, Ester a Evička. Poslední jméno se přitom pro stejnou tramvaj používá už v Liberci.

DPMB nechal lidi hlasovat i o barevném vzhledu tramvaje EVO 2, kterou dodají Krnovské opravny a strojírny. Tramvaje budou nakonec červeno-bílé. Brno si jich objednalo až 41 kusů, ale ne hotových. Za 1,1 miliardy korun si DPMB objednal stavebnice, které se budou montovat v ústředních dílnách. První dorazí letos.

Tramvaj EVO2 zatím jezdí pouze v Liberci, měla by se objevit také brzo v Mostě a Litvínově.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Raddie
Host
Raddie

Šalina se má jmenovat Šalina, tak co kdo řeší 😀

Ondřej
Host
Ondřej

Šaline DeLuxe
😀

Nevim
Host
Nevim

Lepší jméno by stejně bylo,, Šalingrad express „

highway
Host
highway

Brno je šťastné město. Tam vše krásně funguje, jedním z mála problémů, které musí DPMB řešit je název nové šaliny. Jiné problémy nejsou, tudíž se neřeší 🙂

Martin z Moravy
Host
Martin z Moravy

Jen tak mimochodem, s velmi podobným nátěrem jsme se už v Brně setkali. https://foto.bmhd.cz/foto.php?13291#photo

Poudy
Host
Poudy

Design to má ve stylu 90.let.

Nekdo
Host
Nekdo

Brno neni recese, Brno je zivotni styl! a na saliny se v Salingradu pohlizi pouze z nejvetsi uctou a respektem. ne nahodou drzi nonstop v polich kolem Statlu bojove saliny pohotovst, kdyby nahodou cajzlove prezili jizdu po D1 a dostali se na dostrel od Statlu…

A.R.
Host
A.R.

Grandšalina? Co autora vedlo k takovému názvu? 😀 Je to prostě tramvaj, nevím, proč bychom měli mít v Brně něco speciálního.

Tom
Host
Tom

Mě teda ze všeho nejvíc připomíná mravence. Hlava, tykadla a velkej zadek.

Alfons
Host
Alfons

Kez by se take DPP rozhodlo jiti vice kupredu budoucnosti co se vozoveho parku tyce. Vyrazovani pomerne novych (cirka 20 let) vozu Tatra T6A6 ci opetovna rekonstrukce Tater T3 (mnohdy i dvakrat rekonstruovane jiz v minulosti a diky tomu i papirove snizovani jejich veku), ktera potrva dle DPP do roku 2026. Chapu, ze mesta typu Ostravy ci Brna maji neumerne mensi vozovy park, ale strategie budouciho rozvoje je lepe tvarovana a upravena. Praha je v tomto ohledu velice zakonzervovana. Bohuzel se nejedna o udrzovani klasickych tramvaji (tedy alespon castecne jako napr. v Lisabonu ci Milane), ale o prekotne a opakovane… Číst vice »

Alfons
Host
Alfons

*nevyporadali

ČD4ever
Host
ČD4ever

Co je to za blabol? T14, T15 v Praze je co? Je to asi 50 a 250 nepřehlédnutelných souprav.

Alfons
Host
Alfons

To mate jiste castecne pravdu, ale podivejte se na statistiky DPP. Tam zjistite, ze v Praze jezdi pres 800 tramvaji. Z nich je 250 T15, pres 50 T14, a nyni jiz „klasickych“ T3 je pres 330 (kolem 170 dvojic – tedy kapacitne podobne T14/15), coz znamena, ze Praha (zhruba z jedne poloviny) tihne ke starsim strojum (na minimalne dalsich 20 let). A co se bude dit za tech 20-25 let, az T14 a T15 doslouzi. V stejne dobe jiz uplne doslouzi take reko vozy T3. Co bude dal?

Ja nevnucuji vlastni nazory, jen ventiluji hola fakta.

Alfons

Filip
Host
Filip

Kratké tramvaje nelze uplně vyřadit, hlavně kvůli nočnímu provozu

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Tohle má nahradit staré škopky typ K2 a jejich modifikace. Většina těch starých škopků dovršila 45 let služby, pamatují totiž nejen Husáka na Provázku. Už to s nima dál nejde. Loni šly do remetu poslední zrychlovače. Pravda, pražské T3 pamatují několik sovětských ofenziv, vč. té do ČSSR.

Fedexak
Host
Fedexak

Dovolim si oponovat – ten neuveritelnej hrkajici skřípající srot , co jsme videli v Milane se neda vůbec srovnávat se sterejma T3 v Praze – nicmene už by si zasloužily vyměnit ikdyz uz byly x-krat po generalce vcetne motoru – nejen ineterier.. ta kastle uz je proste davno mimo dobu..

šalina
Host
šalina

Tak to hóknem do placu:
– šmirgl drak
– šmirgl sisi
– šmirgl ester
– šmirgl evička

Bubák 2003
Host
Bubák 2003

-šmirgl Optimus😆( tak mladej pojmenoval ty naše v Olmiku)

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Ano, každá šalina musí mít několik čísel, jmen, log, praporů, znaků, erbů, vlajek, hymn a pečetí, jinak by to nefungovalo.

adam
Host
adam

První, co mě při pohledu na tento stroj napadlo, je bába, jak táhne kolečkovou tašku cestou z nákupu. Navzdory doporučeným názvům bych tomu proto navrhl říkat „Bába“.

Martin z Moravy
Host
Martin z Moravy

Je to jen politická vomáčka a hra na lidi. Nad tím bychom se neměli moc pozastavovat. Jediné co mě zlobí, že se vyhazují peníze oknem.

Hodně štěstí
Host
Hodně štěstí

Tudíž úžasná soutěž. Název, který se zadavateli nehodí se vždy dá nazvat recesistický. To se opravdu žádné soutěže nemusí dělat. Nevím co je blbého na názvu Grandšalina.

Palavan
Host
Palavan

Protože kdo není ze Šalingqadu a blízkého okolí by ho nemusel pochopit 😀 Přesně jako ten vtip když se pán ptá v Brně -„Prosímvás, kde je tu nejbližší zastávka tramvaje? V Olomouci, v…e“

A.R.
Host
A.R.

To záleží na tom, kde v tom Brně je. Tramvajových zastávek je tam dost. 🙂

PetrN
Host
PetrN

není tu žádná

A.R.
Host
A.R.

Ale je. Jen se pořádně rozhlédni. 🙂

adam
Host
adam

Pěkný den, pane A.R. Připadá mi, že si tady z Vás dělají lidé legraci, a to je mi líto. Vězte tedy, že v Brně samozřejmě jezdí soupravy, které mají tvar jako tramvaje, známé z velkých měst a jejich zastávky opravdu vypadají jako zastávky tramvají, ale v Brně se jim zásadně říká šaliny, nebo i dalšími jinými jmény. To je prostě taková legrace. Podobně jako brněnské metro, kterým se chodí pěšky. Jedná se totiž o podchod u hlavního nádraží. Věřím, že Vás to pobavilo a těším se, jak se teď všem budoucím diskusím lépe zasmějete. 🙂 Ale není všechno legrace; třeba… Číst vice »

A.R.
Host
A.R.

Dobře vím, jak to myslí :-). Ale nemám zájem přistoupit na tu jejich hloupou hru, že v Brně nejezdí tramvaje, ale šaliny. A je trapné, jak se těch šalin křečovitě drží a nejsou schopni přenést přes srdce, že to jsou tramvaje. Jsem Brňák a říkám jim tramvaje, protože to tramvaje jsou. 🙂 Šaliny se totiž nikde nevyrábějí, Škoda nebo ČKD vyráběly tramvaje. Rovněž DPMB má licenci k provozování tramvají.
Zasmál bych se, pokud by bylo k čemu. 🙂
Podchodu pod hlavním nádražím přezdívám „myší díra“. 😀 Ale nikdo by mě neměl lynčovat nebo mi nadávat nebo záměrně nechápat, že šalině říkám tramvaj.

adam
Host
adam

V jednom s Vámi souhlasím, a to, že šalinu nejde jen tak vyrobit. Dovézt z Prahe či Plzně vcelku a nebo seskládat ze stavebnice doma v garáži a ušetřit betelné lováče na další šalinu. Šalina je totiž světový názor.

Kajman
Host
Kajman

Všechno.

petr766
Host
petr766

To je úplně pitomý název. Sorry.

babilon
Host
babilon

Stejně pitomý, jako ty čtyři, které prošly.

Ondřej
Host
Ondřej

Blbé na něm je, že zní spíš jako název pro nějakou balkánskou kremroli, než pro tramvaj.

Partneři



CSCARGO