Brno vybírá jméno pro novou tramvaj, recese na rozdíl od nádraží nehrozí
Budoucí barevná podoba tramvají EVO2 pro Brno. Foto: DPMB
Ze čtyř jmen mohou až do příštího úterý vybírat lidé jméno pro nové tramvaje, které začnou jezdit po Brně. Na
Šalina se má jmenovat Šalina, tak co kdo řeší 😀
Šaline DeLuxe
😀
Lepší jméno by stejně bylo,, Šalingrad express „
Brno je šťastné město. Tam vše krásně funguje, jedním z mála problémů, které musí DPMB řešit je název nové šaliny. Jiné problémy nejsou, tudíž se neřeší 🙂
Jen tak mimochodem, s velmi podobným nátěrem jsme se už v Brně setkali. https://foto.bmhd.cz/foto.php?13291#photo
Design to má ve stylu 90.let.
Brno neni recese, Brno je zivotni styl! a na saliny se v Salingradu pohlizi pouze z nejvetsi uctou a respektem. ne nahodou drzi nonstop v polich kolem Statlu bojove saliny pohotovst, kdyby nahodou cajzlove prezili jizdu po D1 a dostali se na dostrel od Statlu…
Grandšalina? Co autora vedlo k takovému názvu? 😀 Je to prostě tramvaj, nevím, proč bychom měli mít v Brně něco speciálního.
Mě teda ze všeho nejvíc připomíná mravence. Hlava, tykadla a velkej zadek.
Kez by se take DPP rozhodlo jiti vice kupredu budoucnosti co se vozoveho parku tyce. Vyrazovani pomerne novych (cirka 20 let) vozu Tatra T6A6 ci opetovna rekonstrukce Tater T3 (mnohdy i dvakrat rekonstruovane jiz v minulosti a diky tomu i papirove snizovani jejich veku), ktera potrva dle DPP do roku 2026. Chapu, ze mesta typu Ostravy ci Brna maji neumerne mensi vozovy park, ale strategie budouciho rozvoje je lepe tvarovana a upravena. Praha je v tomto ohledu velice zakonzervovana. Bohuzel se nejedna o udrzovani klasickych tramvaji (tedy alespon castecne jako napr. v Lisabonu ci Milane), ale o prekotne a opakovane… Číst vice »
*nevyporadali
Co je to za blabol? T14, T15 v Praze je co? Je to asi 50 a 250 nepřehlédnutelných souprav.
To mate jiste castecne pravdu, ale podivejte se na statistiky DPP. Tam zjistite, ze v Praze jezdi pres 800 tramvaji. Z nich je 250 T15, pres 50 T14, a nyni jiz „klasickych“ T3 je pres 330 (kolem 170 dvojic – tedy kapacitne podobne T14/15), coz znamena, ze Praha (zhruba z jedne poloviny) tihne ke starsim strojum (na minimalne dalsich 20 let). A co se bude dit za tech 20-25 let, az T14 a T15 doslouzi. V stejne dobe jiz uplne doslouzi take reko vozy T3. Co bude dal?
Ja nevnucuji vlastni nazory, jen ventiluji hola fakta.
Alfons
Kratké tramvaje nelze uplně vyřadit, hlavně kvůli nočnímu provozu
Tohle má nahradit staré škopky typ K2 a jejich modifikace. Většina těch starých škopků dovršila 45 let služby, pamatují totiž nejen Husáka na Provázku. Už to s nima dál nejde. Loni šly do remetu poslední zrychlovače. Pravda, pražské T3 pamatují několik sovětských ofenziv, vč. té do ČSSR.
Dovolim si oponovat – ten neuveritelnej hrkajici skřípající srot , co jsme videli v Milane se neda vůbec srovnávat se sterejma T3 v Praze – nicmene už by si zasloužily vyměnit ikdyz uz byly x-krat po generalce vcetne motoru – nejen ineterier.. ta kastle uz je proste davno mimo dobu..
Tak to hóknem do placu:
– šmirgl drak
– šmirgl sisi
– šmirgl ester
– šmirgl evička
-šmirgl Optimus😆( tak mladej pojmenoval ty naše v Olmiku)
Ano, každá šalina musí mít několik čísel, jmen, log, praporů, znaků, erbů, vlajek, hymn a pečetí, jinak by to nefungovalo.
První, co mě při pohledu na tento stroj napadlo, je bába, jak táhne kolečkovou tašku cestou z nákupu. Navzdory doporučeným názvům bych tomu proto navrhl říkat „Bába“.
Je to jen politická vomáčka a hra na lidi. Nad tím bychom se neměli moc pozastavovat. Jediné co mě zlobí, že se vyhazují peníze oknem.
Tudíž úžasná soutěž. Název, který se zadavateli nehodí se vždy dá nazvat recesistický. To se opravdu žádné soutěže nemusí dělat. Nevím co je blbého na názvu Grandšalina.
Protože kdo není ze Šalingqadu a blízkého okolí by ho nemusel pochopit 😀 Přesně jako ten vtip když se pán ptá v Brně -„Prosímvás, kde je tu nejbližší zastávka tramvaje? V Olomouci, v…e“
To záleží na tom, kde v tom Brně je. Tramvajových zastávek je tam dost. 🙂
není tu žádná
Ale je. Jen se pořádně rozhlédni. 🙂
Pěkný den, pane A.R. Připadá mi, že si tady z Vás dělají lidé legraci, a to je mi líto. Vězte tedy, že v Brně samozřejmě jezdí soupravy, které mají tvar jako tramvaje, známé z velkých měst a jejich zastávky opravdu vypadají jako zastávky tramvají, ale v Brně se jim zásadně říká šaliny, nebo i dalšími jinými jmény. To je prostě taková legrace. Podobně jako brněnské metro, kterým se chodí pěšky. Jedná se totiž o podchod u hlavního nádraží. Věřím, že Vás to pobavilo a těším se, jak se teď všem budoucím diskusím lépe zasmějete. 🙂 Ale není všechno legrace; třeba… Číst vice »
Dobře vím, jak to myslí :-). Ale nemám zájem přistoupit na tu jejich hloupou hru, že v Brně nejezdí tramvaje, ale šaliny. A je trapné, jak se těch šalin křečovitě drží a nejsou schopni přenést přes srdce, že to jsou tramvaje. Jsem Brňák a říkám jim tramvaje, protože to tramvaje jsou. 🙂 Šaliny se totiž nikde nevyrábějí, Škoda nebo ČKD vyráběly tramvaje. Rovněž DPMB má licenci k provozování tramvají. Zasmál bych se, pokud by bylo k čemu. 🙂 Podchodu pod hlavním nádražím přezdívám „myší díra“. 😀 Ale nikdo by mě neměl lynčovat nebo mi nadávat nebo záměrně nechápat, že šalině… Číst vice »
V jednom s Vámi souhlasím, a to, že šalinu nejde jen tak vyrobit. Dovézt z Prahe či Plzně vcelku a nebo seskládat ze stavebnice doma v garáži a ušetřit betelné lováče na další šalinu. Šalina je totiž světový názor.
Všechno.
To je úplně pitomý název. Sorry.
Stejně pitomý, jako ty čtyři, které prošly.
Blbé na něm je, že zní spíš jako název pro nějakou balkánskou kremroli, než pro tramvaj.