Doprava ve městě Tramvaje

Stavebnice tramvají pro Brno za miliardu dodají Krnovské opravny a strojírny

Tramvaj EVO2 v Liberci. Foto: Pragoimex
Tramvaj EVO2 v Liberci. Foto: Pragoimex

Krnovské opravny a strojírny (KOS) získaly další velkou zakázku na dodávku středněkapacitních nízkopodlažních tramvají. Jako jediný soutěžící zvítězily v tendru na rámcovou smlouvu na dodávku až 41 tramvají typu EVO2 pro Dopravní podnik města Brna (DPMB).

Vítězství KOS vyplývá z kontraktu zveřejněného v registru smluv, jako první na něj upozornil server Československý dopravák.  Nejde o dodávku kompletních tramvají, ale rozložených stavebnic, které si bude DPMB sám kompletovat ve svých dílnách.

Podle rámcové smlouvy vyjde jedno vozidlo na 26,483 milionu korun, hodnota celého kontraktu je 1,085 miliardy korun bez DPH. První dvě stavebnice pro montáž má KOS dodat do konce příštího roku, rámcová smlouva vyprší v roce 2025.

V Krnovských opravnách a strojírnách vznikají aktuálně i nové tramvaje pro Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova, zakázku získal Pragoimex, se kterým firma dlouhodobě spolupracuje.

14 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Osobně shledávám to Evo 2 víc nepraktické, než stejně stojící Lfr2, protože 100% nizkopodlaznost není nezbytně nutná (prostě důchodci nepolezou nahoru) , ale stávaj se i horší věci.

  • Jako poměrně kuriózní vidím ten způsob dodávky. Obvykle stačí dva na sobě nezávislí (=pod sebe nezakaskádovaní) dodavatelé a už je největší problém uhlídat odpovědnost za výsledek (v případě průseru nastává hra „to von“), u skládačky s kompletací personálem zákazníka má pak odpovědnost za to, že to bude fungovat sám zákazník, což je bizarní.

    Podobně se dělaly v Praze T3R.P, ale to byla přece jen spíš rekonstrukce s externím know-how…

    • Na druhou stranu, ta cena je fakt lákavá a smontují to lidi z dílen, kteří budou mít mzdu pořád stejnou, jako by prováděli jen tu stávající práci…

      • A tu stávající práci bude po tu dobu, než to smontují, provádět kdo? Nebo tím snad chcete nenápadně sdělit, že jinak se tam stejně jen „flákají ke zdravě“?

        • Chci sdělit to, že z pohledu vedení DPMB má tento způsob výroby své kouzlo. A umím si představit, že dílenským řeknou něco ve stylu „budete se muset více snažit“ a konec.

  • Liberec by jim mohl toho svého „exota“ odprodat. Další EVO2 už si asi neobjedná a bude až do skonání světa recyklovat T3R.PLF, což je ale vzhledem k finanční situaci asi jediná cesta, jak tento provoz udržet naživu.

      • Asi ji nechybí nic, ale v Liberci se provozují buď sólo T3 a nebo dvojice T3. EVO2 je něco mezi, tudíž do toho konceptu svojí kapacitou nepasuje. EVO2 byly zamýšleny pro novou trať do Rochlice, která se ale ještě dlouho stavět nebude (jestli vůbec někdy…)

      • „Co té tramvaji schází?“
        Co jí schází, nevím, ale vím, co jí „přebývá“: minimálně různě překážející (dost ostré) rohy „soklů“ pod sedadly (= asi kryty nějakých zařízení umístěných vespod vozidla), které trčí do jinak nízkopodlažních částí prostoru vozidla – když se nedíváte pod nohy, je to občas „o přizabití“ …

Newsletter

Partneři


Výběr editora