Zprávy

British Airways oznámily velký nákupu boeingů. Koupí až 42 777X, nahradí jimi jumba

Boeing 777-9 v barvách British Airways. Foto: Boeing
Boeing 777-9 v barvách British Airways. Foto: Boeing

Boeing získal před prvním představením svého nového letadla 777X velkou objednávku na další desítky kusů svého nového dálkového stroje. British Airways dnes oznámily, že si u amerického výrobce objednaly až 42 nových letadel řady 777X ve verzi 777-9.

Boeing má zatím jistou objednávku 18 strojů verze 777-9, na dalších 24 má aerolinka opci. Hodnota zakázky v katalogových cenách je 18,6 miliardy dolarů.Ve flotile mají nahradit postupně končící jumba 747 (14 kusů) a také nejstarší 777-200 (4 kusy).

Je to letadlo s nejnižší spotřebou na světě a pro flotilu British Airways bude znamenat mnoho přínosů,“ řekl šéf International Airways Group (IAG)  Wille Walsh. Podle něj budou náklady na spotřebu paliva v přepočtu na sedačku o 30 % nižší než u modelu 747.

První letadla má British Airways převzít v roce 2022. British Airways počítá s konfigurací pro 325 cestující ve čtyřech třídách, Boeing nabízí jinak verzi 777-9 až pro 414 cestujících. Letadla budou vybavena motory General Electric GE9X.

Zatímco flotila BA na kratší tratě je složena hlavně z Airbusů, v případě dálkových linek sází BA hlavně na boeingy. Dnes patří BA k největším provozovatelům řady 777 na světě: celkem jich mají téměř 60, další 4 777-300ER si objednal dopravce loni.

Letadlo 777-9 bude nejdelším na světě (76,9 m), jeho technologie vychází z dreamlinerů. Unikátní technologií letadla budou skládací konce křídel, které mají usnadnit pohyb na letištích a plně využít maximální délku při letu. Dolet letadla bude 14 075 kilometrů. Nová bude i kabina, kromě pohodlnějšího prostředí slibuje Boeing i větší okna.

Boeing finišuje s prvním letadlem 777X, která má představit oficiálně během března. V roce 2020 má poprvé začít vozit cestujícím, prvním zákazníkem bude Lufthansa, která jich má objednáno 20. Po Emirates a Qatar Airways jsou BA třetím největším zákazníkem na tyto stroje.

IAG, pod kterou British Airways patří, dnes oznámila, že za celý loňský rok dosáhl provozní zisk celé skupiny 3,23 miliardy eur. British Airways se na tomto výsledku podílely téměř dvěma miliardami, v zisku skončily i další aerolinky skupiny: Aer Lingus, Iberia a Vueling.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jirka
Host
Jirka

Pane Suro, ten titulek zni jak „koupi 42 777krat“, to x je zde matouci.:) Co dat slovo „kusu“ ci „letadel“ mezi ty cislovky?:)

Lukas
Host
Lukas

Airbus zase utrel hubu, boeing bodoval vo vietname a teraz toto…
Airbus A350 alebo 330-800/900 bude už zastaralé proti 777X o pár rokov.
Jediné čo dobré ťahá airbus je teraz program 320/321 Neo a 321LR

Jen tak
Host
Jen tak

Aaa, pan expert promluvil … na zaklade jednoho obchodu?

777x je dlouhodobe neuspesny program, mnozstvi zakazek na nej je dost male.

Zcela jsi pominul mega uspech Airbusu 220 ….

Dal snad ani nema smysl pokracovat

Y.K.
Host
Y.K.

Objednávky A350 894 ks
Objednávky B777X 307 ks

A350 proti B777X rozhodně nebude zastaralý. Ani omylem. Možná bude zastaralý proti B797, ale ten je zatím ve hvězdách.

Lukas
Host
Lukas

A čo objednávky na nový airbus A330? Tie už tak pekne nie sú + 747 vs 380 ?
380ka keď si odpočítanie Emirates je prepadák.

Jen tak
Host
Jen tak

A proc bychom z objednavek odpocitali emirates?

Jen tak
Host
Jen tak

… mimochodem, kdyz z objednavek 777x odecteme emirates, tak je to jeste vetsi propadak 🙂

Y.K.
Host
Y.K.

Proč bych měl někoho odpočítávat? Byznys je, co se prodá, ne komu. A330neo není úplně hit, ale na druhou stranu je to jen něco pro zákazníky pro které je A350 moc drahá. Za objednávkami na B777X je asi 60 ks. A B777X je velkokapcitní letoun stojící přímo proti B747 a A380, zatímco A330 je střední kategorie letadla. B747-8 bych raději nezmiňoval, protože to asi Boeing hodně pálilo. Osobní verze 8i pouze 47 kusů, což je bída na značně přestavěné (modernizované) letadlo které Boeing stálo majlant. A už se nějaký čas nevyrábí. Zachraňuje to -8F se 107 objednávkami, celkem (obě verze)… Číst vice »

Martin V.
Host
Martin V.

Myslíte, že B748 stál majlant? Já z toho měl kdysi pocit, že Boeing další modernizaci Jumba vůbec dělat nechtěl a tvrdil, že budoucnost patří menším strojům jako B787 (a měl pravdu z dnešního pohledu). Airbus naopak věřil svému A380. Ale přesto i Airbus nabízel různě modernizované A330 (až nakonec vytvořil A350 XWB a o mnoho let později ještě A330neo) pro případ, že by měl Boeing pravdu. 🙂 Ale Boeing si taky nevěřil stoprocentně, takže „vrazil nohu mezi dveře“, aby mu je Airbus nepřibouchl před nosem. No a tou nohou byl B748 – ale dělal ho hodně úsporně (prodloužený trup, původní… Číst vice »

JirkaA
Host
JirkaA

No B787 pustil Boeingu více žilou než A380 Airbusu.

Martin V.
Host
Martin V.

Ono se to těžko srovnává. Airbus a Boeing mají svoje modely posazené „o půltón vedle“. Takže A350 konkuruje na jedné straně B787 a na druhé straně B777. A B777X je odvozený model, takže nemůže být tak moderní jako A350. Zato by měl být mnohem levnější, co se vývoje týká. Proto bych čekal, že se jich vyrobí míň, ale ekonomicky se to přesto vyplatí.

Na NMA alias B797 jsem docela zvědavej. Airbus se zatím snaží ucpat tu díru na trhu důkladně a co nejrychleji (A321LR z jedné strany A338 z druhé). Uvidíme, jaké nové technologie (a dětské nemoci) Boeing a motoráři přinesou.

Nicky
Host
Nicky

No hlavně oba výrobci mají vyprodanou celou produkci na několik let dopředu.
BA logicky kupuje Boeingy pro dálkové trasy, protože už je provozuje a má na ně vyškolený personál.

Jen tak
Host
Jen tak

… a proto maji objednany i A350 ….

David
Host
David

O tom jestli je 777X propadák nebo ne se rozhodně hlavně po tom, až se to letadlo dostane do provozu. Zatím to letadlo ještě nevzlétlo a trh pro něj je do jisté míry v dnešní době omezený díky tomu jak se vyvíjí. Ano, Boeing čekal hned ze začátku víc objednávek, ale cílí hlavně na náhradu za 747 (kterých už není moc) a hlavně za dosluhující 777, což jsou stále poměrně nová letadla, která jsou zároveň docela dost úsporná. A hlavně 777 je obrovské množství a některé byla dodána teprve před pár lety. Takže hlavní vlna objednávek může přijít až za… Číst vice »

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll