British Airways oznámily velký nákupu boeingů. Koupí až 42 777X, nahradí jimi jumba
Boeing 777-9 v barvách British Airways. Foto: Boeing
Boeing získal před prvním představením svého nového letadla 777X velkou objednávku na další desítky kusů svého nového dálkového stroje. British
Pane Suro, ten titulek zni jak „koupi 42 777krat“, to x je zde matouci.:) Co dat slovo „kusu“ ci „letadel“ mezi ty cislovky?:)
Díky za návrh, ale věřím, že příznivcům letectví je 777X už dostatečně známý. A ti, co si myslí, že to může být chyba, se o něm třeba dozví:-)
Airbus zase utrel hubu, boeing bodoval vo vietname a teraz toto…
Airbus A350 alebo 330-800/900 bude už zastaralé proti 777X o pár rokov.
Jediné čo dobré ťahá airbus je teraz program 320/321 Neo a 321LR
Aaa, pan expert promluvil … na zaklade jednoho obchodu?
777x je dlouhodobe neuspesny program, mnozstvi zakazek na nej je dost male.
Zcela jsi pominul mega uspech Airbusu 220 ….
Dal snad ani nema smysl pokracovat
Objednávky A350 894 ks
Objednávky B777X 307 ks
A350 proti B777X rozhodně nebude zastaralý. Ani omylem. Možná bude zastaralý proti B797, ale ten je zatím ve hvězdách.
A čo objednávky na nový airbus A330? Tie už tak pekne nie sú + 747 vs 380 ?
380ka keď si odpočítanie Emirates je prepadák.
A proc bychom z objednavek odpocitali emirates?
… mimochodem, kdyz z objednavek 777x odecteme emirates, tak je to jeste vetsi propadak 🙂
Proč bych měl někoho odpočítávat? Byznys je, co se prodá, ne komu. A330neo není úplně hit, ale na druhou stranu je to jen něco pro zákazníky pro které je A350 moc drahá. Za objednávkami na B777X je asi 60 ks. A B777X je velkokapcitní letoun stojící přímo proti B747 a A380, zatímco A330 je střední kategorie letadla. B747-8 bych raději nezmiňoval, protože to asi Boeing hodně pálilo. Osobní verze 8i pouze 47 kusů, což je bída na značně přestavěné (modernizované) letadlo které Boeing stálo majlant. A už se nějaký čas nevyrábí. Zachraňuje to -8F se 107 objednávkami, celkem (obě verze)… Číst vice »
Myslíte, že B748 stál majlant? Já z toho měl kdysi pocit, že Boeing další modernizaci Jumba vůbec dělat nechtěl a tvrdil, že budoucnost patří menším strojům jako B787 (a měl pravdu z dnešního pohledu). Airbus naopak věřil svému A380. Ale přesto i Airbus nabízel různě modernizované A330 (až nakonec vytvořil A350 XWB a o mnoho let později ještě A330neo) pro případ, že by měl Boeing pravdu. 🙂 Ale Boeing si taky nevěřil stoprocentně, takže „vrazil nohu mezi dveře“, aby mu je Airbus nepřibouchl před nosem. No a tou nohou byl B748 – ale dělal ho hodně úsporně (prodloužený trup, původní… Číst vice »
No B787 pustil Boeingu více žilou než A380 Airbusu.
Ono se to těžko srovnává. Airbus a Boeing mají svoje modely posazené „o půltón vedle“. Takže A350 konkuruje na jedné straně B787 a na druhé straně B777. A B777X je odvozený model, takže nemůže být tak moderní jako A350. Zato by měl být mnohem levnější, co se vývoje týká. Proto bych čekal, že se jich vyrobí míň, ale ekonomicky se to přesto vyplatí. Na NMA alias B797 jsem docela zvědavej. Airbus se zatím snaží ucpat tu díru na trhu důkladně a co nejrychleji (A321LR z jedné strany A338 z druhé). Uvidíme, jaké nové technologie (a dětské nemoci) Boeing a motoráři… Číst vice »
No hlavně oba výrobci mají vyprodanou celou produkci na několik let dopředu.
BA logicky kupuje Boeingy pro dálkové trasy, protože už je provozuje a má na ně vyškolený personál.
… a proto maji objednany i A350 ….
O tom jestli je 777X propadák nebo ne se rozhodně hlavně po tom, až se to letadlo dostane do provozu. Zatím to letadlo ještě nevzlétlo a trh pro něj je do jisté míry v dnešní době omezený díky tomu jak se vyvíjí. Ano, Boeing čekal hned ze začátku víc objednávek, ale cílí hlavně na náhradu za 747 (kterých už není moc) a hlavně za dosluhující 777, což jsou stále poměrně nová letadla, která jsou zároveň docela dost úsporná. A hlavně 777 je obrovské množství a některé byla dodána teprve před pár lety. Takže hlavní vlna objednávek může přijít až za… Číst vice »