Testování 777X pokračuje. Boeing létá už se třetím strojem, získá ho Lufthansa

Boeing 777-9, výrobní číslo VH003, při svém prvním letu. Foto: BoeingBoeing 777-9, výrobní číslo VH003, při svém prvním letu. Foto: Boeing

Nejdelším osobním letadlem na světě se cestující svezou nejdříve v roce 2022.

Americký výrobce letadel Boeing pokračuje s intenzivním testováním nového dálkového letounu Boeing 777X. Včera poprvé vzlétl s již třetím vyrobeným strojem. Aktuálně tak provádí potřebné zkoušky na všech třech již hotových letadlech.

Boeing to oznámil na svých sociálních sítích. Letadlo s označením VH003 se přidá postupně do série testovacích letů, které už Boeing provozuje s prvními stroji. Zatímco první dva mají získat Emirates, třetí má být nakonec po úspěšné certifikaci v barvách Lufthansy. Absolvoval více než tříhodinový let, záznam je na Flightradar24.com.

Boeing před několika týdny uvedl, že testovací program běží bez problémů a zkušební lety zatím neukázaly žádný zásadní problém. Výrobce má na certifikaci relativně dost času: i na základě přání zákazníků oznámil odklad dodávek prvních strojů na rok 2022.

Podobně jako u prvních dvou testovacích strojů jde o letoun ve větší verzi 777-9. První letadlo vzlétlo v lednu letošního roku, druhý testovací letoun je v provozu od konce dubna.

Boeing letadla 777X představí ve dvou verzích: kratší 777-8 a delší 777-9. O tu je podle objednávek zatím výrazně větší zájem. Boeing nabízí podle konfigurace v letadle 349 až 414 sedaček, dolet je 13 940 kilometrů. Firma zvažuje ještě větší verzi 777-10. Aerolinky si u Boeingu objednaly zatím 344 kusů tohoto letadla, některé ale už začaly omezovat objednávky.

Letadlo má skládací konce křídel, které mají umožnit využití stávající infrastruktury letišť a současně za letu využít výhody delšího křídla. Rozpětí bude 72 metrů. Letadlo bude svou délkou nejdelším osobním letadlem, celkem měří 76,7 metru.

Tagy 777-9 777X boeing Boeing 777X
3 komentáře