Bratislava a Berlín. Leo Express chce od prosince nasadit čínské jednotky na nové linky
Společnost Leo Express chce od prosince s novým jízdním řádem spustit tři nové linky. Počítá na nich podle údajů, které
Společnost Leo Express chce od prosince s novým jízdním řádem spustit tři nové linky. Počítá na nich podle údajů, které zaslala Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře (ÚPDI), s nasazením nových jednotek od čínského výrobce CRRC.
Vyplývá to z informací zveřejněných na úřední desce ÚPDI. Podle plánu, který ale není nijak závazný, chce Leo Express začít jezdit na trase Praha – Berlín, Praha – Bratislava a Ostrava – Bratislava. Plán jezdit tyto dvě linky oznámila firma už loni, teď jen změnila časy odjezdů, frekvenci i odhadovaný počet míst.
U všech tří linek počítá dopravce s jinými soupravami, než dosud: jednotky Stadler Flirt v barvách Leo Express pojmou 237 lidí, firma u každé žádosti mluví o kapacitě nejméně 310 cestujících. Firma oficiálně plány nekomentovala, je ale patrné, že počítá s nasazením nových jednotek od čínského výrobce CRRC.
Leo Express má objednané zatím tři tyto soupravy, nikdy neřekl přesně počet míst, kolik jich budou mít, mluvili pouze o zhruba třech stovkách. Jejich testování a schvalování v Česku má začít letos v létě.
V případě spojení z Prahy do Berlína počítá Leo Express se soupravami dokonce pro 600 lidí, chce jezdit dvakrát denně se zastávkami v Lovosicích, Ústí nad Labem, Děčíně, Bad Schandau a Drážďanech. Plán počítá s časy odjezdů v 9:32 a 15:32 z Prahy, v 9:59 a 13:59 z Berlína. V materiálu uvádí, že půjde o vozy klasické stavby tažené elektrickou lokomotivou, nabízí se tak nasazení souprav, které používá v Německu pro provoz vlaků Flixtrain.
Častěji chce jezdit z Prahy do Bratislavy, kde si firma vybrala netradiční trasování přes Olomouc. Z Prahy mají vlaky jezdit v 7:09, 9:09, 11:09, 13:09, 15:09 a 19:09, v Bratislavě jsou po 4 hodinách a 21 minutách. Trasa je tak o zhruba půl hodiny pomalejší než tradiční vedení vlaků přes Brno. Linkou vznikne přímé spojení řady moravských měst se slovenským hlavním městem, které dosud neexistuje. Z Bratislavy mají jet vlaky v 6:01, 8:01, 10:01, 14:01, 16:01 a 18:01,
Leo Express chce více proniknout na slovenský trh i s jinou trasou: spojením Ostrava – Bratislava přes Žilinu. V tomto případě chce jezdit pouze jednou denně v 19:53 z Bratislavy a příjezdem do Ostravy ve 23:42, z Ostravy ráno ve 4:02 (příjezd do Bratislavy 7:52). Z jízdních řádů vyplývá, že chce na tuto trasu použít jednotku, která pojede nejprve z Prahy do Bratislavy.
Leo Express plní úřední desku ÚPDI s plány na nové linky mimo závazek zatím nejčastěji. Už dříve oznámil plány na nové linky na Ukrajinu či do Běloruska, stejně jako nové vnitrostátní linky v Česku.