Dopravci Železnice Železniční průmysl

Bombardier dodá další vlaky do Francie, bude je vyrábět v České Lípě

Jednotka Spacium od společnosti Bombardier pro pařížskou příměstskou dopravu. Foto: Bombardier
Jednotka Spacium od společnosti Bombardier pro pařížskou příměstskou dopravu. Foto: Bombardier


Českolipský závod společnosti Bombardier má jistotu další zakázky pro francouzské státní dráhy SNCF. Bombardier a francouzský státní dopravce se dohodly na dodávce dalších 36 jednotek Spacium (celkem 270 vozů) pro příměstskou dopravu v okolí Paříže v síti Transilien.

Kontrakt oznámil Bombardier v tiskové zprávě. Jde o opci ze zakázky ze smlouvy uzavřené v roce 2006, která je i jednou z hlavních náplní českolipského závodu, v kterém se vozy svařují a pak expedují dál do Francie do závodu v Crespinu pro zbytek úprav.

Zakázka má hodnotu 262 milionů euro. SNCF je nasadí na vlaky na linkách L, J a P v pařížské příměstské dopravě. Od září příštího roku se má výroba vozidel pro SNCF ještě zrychlit.

Vlak je speciálně navržen pro hustou a často přeplněnou síť pařížské dopravy Transilien. Je to nejspolehlivější vlak v celé flotile vlaků sítě Transilien,“ řekl Laurent Bouyer, prezident Bombardier Transport France.

Bombardier oproti původní verzi ještě další sérii nepatrně změní. Nově budou moci dobíjet elektroniku přes USB porty, nová budou madla v interiéru. Do vlaku se vejde až tisíc lidí.

V poslední objednávce si SNCF objednaly 18 kratších sedmivozových jednotek a 18 osmivozových jednotek.

V České Lípě se začaly vyrábět i další nové vlaky pro pařížskou dopravu, jde o dvoupodlažní jednotky RER NG

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Asdf
Host
Asdf

Proč se Bombardier neuchází i veřejné soutěže u nás?

čech
Host
čech

asi jsou veřejné soutěže vypisované tak, že se přihlásit nechce / nemůže ;))

Asdf
Host
Asdf

A nebo má stejně vyčerpanou kapacitu, takže fakt, že má výrobní závod v ČR není žádná výhoda.

Vlastimil
Host
Vlastimil

Protože ví, že vše vyhraje ŠKODA….

Jirka
Host
Jirka

my si přeci ale takové vlaky nezasloužíme, máme nízkou produktivitu práce, nízké mzdy a na železenici jezdí i málo lidí za nízké ceny jízdenek po zastaralýcj tratích s nefungujícími nádražími, bude nám muset stačit dalších 40 let ta REGIOMYŠ.

VRT
Host
VRT

Zásah, potopená! Ale zase si můžou šotoušci otevřít okýnka…

Jirka
Host
Jirka

raději ať to jezdí jinde 🙂 jinak by k nám turisti z Číny nelítali obdivovat náš „středověk“ 🙂
jinak:
Čína – trasa Chengdu do Xian – cca 750 km – 3,55h cena 39 USD (820 Kč)
Praha – Košice -cca 705 km – 7,17h cena 888 Kč.
Stačí?

asdf
Host
asdf

Tohle porovnání není úplně fér. Jednak čínská města jsou v úplně jiné váhové lize (tedy počtem obyvatel), takže rychlotratě mezi nimi mají mnohem větší opodstatnění, jednak Čína si dala VRT jako jeden z hlavních investičních záměrů a v podstatě je to tak trochu pro ni výkladní skříň a další pole, na kterém se může chlubit, jak dohnala a předehnala západ (velký faktor komunistické propagandy). Další věcí je, že železniční síť byla předtím relativně řídká a hlavně poměrně zastaralá, takže stavba VRT byla logicky mnohem aktuálnější téma. Navíc Čína je autoritářský stát a když strana nařídí, tak se staví. Není potřeba… Číst vice »

Asdf
Host
Asdf

Stejně tak příprava výstavby VRT je velmi pomalá a hlavně neexistuje politická vůle s tím opravdu začít.

VRT
Host
VRT

https://www.hlidacstatu.cz/texty/nku-pro-prezidenta-zemana-vazne-problemy-v-hospodareni-statu/

Až zase bude někdo fňukat, že nejsou peníze na VRT a kdesi cosi…

Johnny Gomez
Host
Johnny Gomez

Praha – Kosice se jezdi za 10 €…

Apollo 17
Host
Apollo 17

Zřejmě se uchází,když vyhrál a dodá 10 el.lok Cargu s obcí na dalších 40 kusů.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll