Dopravci Železnice Železniční průmysl

Bombardier dodá další vlaky do Francie, bude je vyrábět v České Lípě

Jednotka Spacium od společnosti Bombardier pro pařížskou příměstskou dopravu. Foto: Bombardier
Jednotka Spacium od společnosti Bombardier pro pařížskou příměstskou dopravu. Foto: Bombardier


Českolipský závod společnosti Bombardier má jistotu další zakázky pro francouzské státní dráhy SNCF. Bombardier a francouzský státní dopravce se dohodly na dodávce dalších 36 jednotek Spacium (celkem 270 vozů) pro příměstskou dopravu v okolí Paříže v síti Transilien.

Kontrakt oznámil Bombardier v tiskové zprávě. Jde o opci ze zakázky ze smlouvy uzavřené v roce 2006, která je i jednou z hlavních náplní českolipského závodu, v kterém se vozy svařují a pak expedují dál do Francie do závodu v Crespinu pro zbytek úprav.

Zakázka má hodnotu 262 milionů euro. SNCF je nasadí na vlaky na linkách L, J a P v pařížské příměstské dopravě. Od září příštího roku se má výroba vozidel pro SNCF ještě zrychlit.

Vlak je speciálně navržen pro hustou a často přeplněnou síť pařížské dopravy Transilien. Je to nejspolehlivější vlak v celé flotile vlaků sítě Transilien,“ řekl Laurent Bouyer, prezident Bombardier Transport France.

Bombardier oproti původní verzi ještě další sérii nepatrně změní. Nově budou moci dobíjet elektroniku přes USB porty, nová budou madla v interiéru. Do vlaku se vejde až tisíc lidí.

V poslední objednávce si SNCF objednaly 18 kratších sedmivozových jednotek a 18 osmivozových jednotek.

V České Lípě se začaly vyrábět i další nové vlaky pro pařížskou dopravu, jde o dvoupodlažní jednotky RER NG

12 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
    • asi jsou veřejné soutěže vypisované tak, že se přihlásit nechce / nemůže ;))

      • A nebo má stejně vyčerpanou kapacitu, takže fakt, že má výrobní závod v ČR není žádná výhoda.

      • my si přeci ale takové vlaky nezasloužíme, máme nízkou produktivitu práce, nízké mzdy a na železenici jezdí i málo lidí za nízké ceny jízdenek po zastaralýcj tratích s nefungujícími nádražími, bude nám muset stačit dalších 40 let ta REGIOMYŠ.

          • raději ať to jezdí jinde 🙂 jinak by k nám turisti z Číny nelítali obdivovat náš „středověk“ 🙂
            jinak:
            Čína – trasa Chengdu do Xian – cca 750 km – 3,55h cena 39 USD (820 Kč)
            Praha – Košice -cca 705 km – 7,17h cena 888 Kč.
            Stačí?

            • Tohle porovnání není úplně fér. Jednak čínská města jsou v úplně jiné váhové lize (tedy počtem obyvatel), takže rychlotratě mezi nimi mají mnohem větší opodstatnění, jednak Čína si dala VRT jako jeden z hlavních investičních záměrů a v podstatě je to tak trochu pro ni výkladní skříň a další pole, na kterém se může chlubit, jak dohnala a předehnala západ (velký faktor komunistické propagandy). Další věcí je, že železniční síť byla předtím relativně řídká a hlavně poměrně zastaralá, takže stavba VRT byla logicky mnohem aktuálnější téma. Navíc Čína je autoritářský stát a když strana nařídí, tak se staví. Není potřeba žádné EIA, projednávání s veřejností, obcemi atd. takže výstavba je mnohem jednodušší + obrovské množství levné pracovní síly.
              Každopádně porovnávat malé Česko s nejhustší železniční sítí na světě a s pouhými 10 miliony lidí s obrovskou Čínou, která se snaží modernizovat na všech frontách a hlavně dohnat a předehnat západ, je zavádějící.
              To samozřejmě nic nemění na tom, že jen tempo modernizace koridorů u nás je dost pomalé a že byla provedena špatně (viz údolí Svitavy a pod.) Stejně tak příprava výstavby

    • Zřejmě se uchází,když vyhrál a dodá 10 el.lok Cargu s obcí na dalších 40 kusů.

Newsletter

Partneři


Výběr editora