Bistrovůz místo minibaru. Dráhy vylepší a prodlouží Jižní expresy
České dráhy chystají od příštího jízdního řádu vylepšení a prodloužení Jižních expresů na trase Praha – České Budějovice – Linec/Český
České dráhy chystají od příštího jízdního řádu vylepšení a prodloužení Jižních expresů na trase Praha – České Budějovice – Linec/Český Krumlov. Hlavní změny jsou dvě. Dráhy na expresy nově nasadí bistrovůz s první třídou (řada Armpee) a místo standardních čtyř bude vlak čítat pět vagonů. Dráhy informaci přinesly ve svém čtrnáctideníku Železničář.
Posílit se má i kapacita na přepravu kol. Za bistrovozem bude řazen multifunkční vůz řady Bbdgmee s háky pro kola a rampou, oddílový vůz Bmz a dva vozy řady Bdpee. Dnes České dráhy nasazují na Jižní expresy vagony řad Aee (oddílový vůz 1. třídy), Bee a Bdpee.
„Díky novému konceptu budeme moci našim cestujícím nabídnout ještě lepší cateringové služby, neboť na Jižních expresech zatím funguje služba ČD Minibar. Sportovcům pak bude k dispozici až 22 míst pro kola na hácích,“ uvedl ředitel regionálního obchodního centra ČD v Českých Budějovicích Jiří Kafka.
Posilování dnes často vyčerpané kapacity má ale své limity. Nad rámec pěti vozů dráhy už jít nemohou, neboť v Linci jsou k dispozici zkrácená nástupiště. Od prosince má nicméně dojít k výraznému zahuštění jízdního řádu Jižních expresů, a to na jedenáct párů denně ze stávajících osmi. Do Rakouska mají nadále pokračovat celkem čtyři spoje denně.
Kafka po jednání s rakouskými kolegy rovněž potvrdil, že Rakouské dráhy (ÖBB) nasadí od roku 2022 na osobáky mezi Lincem a Českými Budějovicemi jednotky Talent3 od Bombardieru.