Silnice

Billboardáři neuspěli u Evropské komise se stížností na stát kvůli zákazu reklam

Czech Outdoor a jeho reklamní zařízení. Foto: Czech Outdoor
Czech Outdoor a jeho reklamní zařízení. Foto: Czech Outdoor

Společnost Czech Outdoor, která patří do skupiny společností BigBoard, neuspěla se stížností na Českou republiku kvůli zákazu reklamních zařízení v ochranném pásmu dálnic a silnic I. třídy.

Na verdikt Evropské komise upozornila jako první organizace Kverulant.org, která dlouhodobě proti reklamám u dálnic a silnic bojuje.

Czech Outdoor podala stížnost na Českou republiku loni v srpnu. Podle jejího názoru je zákaz nedovolenou podporou státu konkurenci, protože se netýká reklam u silnic nižších tříd. Komise ale takový názor odmítla. Czech Outdoor se odvolala, ale neúspěšně, jak vyplývá z rozhodnutí zveřejněného na stránkách Evropské komise.  Podle stanoviska EK nemůže jít o nedovolenou státní podporu.

„Jsme přesvědčeni, že stejně dopadnou se svou ústavní stížností podanou proti zákazu billboardům loni v létě,“ míní Vojtěch Razima z Kverulantu. Vyjádření Czech Outdoor zjišťujeme.

Skupina firem společnosti BigBoard zatím téměř osm měsíců vytrvale ignoruje zákon, reklamní zařízení neodstranila, místo nich na ně vylepila českou vlajku. Ministerstvo dopravy a ŘSD část billboardů odstranilo, většina reklamních ploch s českou vlajkou ale zůstala.

5 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Hmmmm … argumet „bilboardářů“ mi přide trochu logický. Ono by bylo fajn minimalizovat vše, co odvádí pozornost od řízení a to všude, ale … v extrému by třeba nemohlo být v autě ani (auto)rádio.

    Česká vlajka na bilboardech je fajn, myslím, že pozornost odvádí minimálně a „podporuje“ „češství“. Až bude hůř, tak tam místo ní můžou zkusit dát kopie dopravního značení (směrové či „vzdálenostní“ cedule (alá např. BRNO 123km), nevim jaké to má přesné označení).

    Osobně si myslím, že by mělo platit, že pokud by některý účastník nehody přiznal, že se „věnoval při řízení bilboardu“, tak by majitel dotyčného „poutače pozornosti“ musel uhradit minimálně 20% způsobené škody. Bych potom chtěl vědět, kolik by těch „poutačů“ zůstalo.

    • Pozornost odvádí spousta věcí, ale co snad všichni chceme je, aby to tady vypadalo trochu jako v civilizované zemi. Neustále se omílá jak chceme patřit k západu, někteří vtipálci dokonce tvrdí, že patříme. Ale tento reklamní smog je přesně jeden z důvodů proč jsme pořád divoký východ.

      Billboardářům doporučuji, aby se raději živili prací.

  • Nějak nevidím ty likvidační pokuty. Když za nevydanou účtenku k Tictakům může být pokuta 30000, tady bychom už měli být v miliardách. Nebo každému jiným metrem?

  • Dobrá zpráva,
    už aby ten billboardel kolem silnic zmizel nadobro…!

Newsletter

Partneři