Bezplatná přeprava seniorů nad 70 let ve Středočeském kraji od neděle končí
Terminál Černý Most. Foto: Ropid
Kraj nově zavádí celodenní jízdenku na přepravu jízdních kol.
Kraj nově zavádí celodenní jízdenku na přepravu jízdních kol.
Argumenty pro pražskou MHD zdarma viz zde:
https://www.blisty.cz/art/108528-hnuti-ano-navrhuje-v-praze-mhd-zdarma-do-konce-roku-2022.html
I zdejší stránky přinesly k věci předloni pár čísel, která se vztahují ještě ke stavu před covidem.
https://zdopravy.cz/nazor-naklady-za-20-let-stouply-o-61-proc-by-mela-zdrazit-v-praze-mhd-56152/
Praha má na účtech asi 70 mlrd Kč volných prostředků, které ji požírá inflace. Roční tržby z jízdného v pražské MHD se dlouhodobě pohybují kolem 20% nákladů ~ 4 mlrd Kč ročně.
A to ani nemluvím o tom, že by odpadla např. oblíbená nezákonná buzerace cestujících revizory.
Tak to má být!
Mě by zajímalo,proč poslanci,senátoři a vládní činitelé mají dopravu zcela zdarma.Asi mají malé platy a důchodci a pracující jim to platí v daních.To jsou paradoxy,žé?
A už někdo někdy viděl některou z těchto osob ve VHD?
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/klaus-vyrazil-vlakem-do-ostravy-poprve-vyuzil-soukromeho-dopravce-138451
Minimálně metrem a tramvají jezdí poslanci celkem často, hlavně ti mladší.
…pro místní aktivní aktivistické důchodce…v Německu by jste se do valku ani nedostali…https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/vitejte-v-pekle-v-nemecke-verejne-doprave-vypukl-s-levnymi-jizdenkami-chaos-40399220
To je přesné: jízdné zdarma (9 eur na celý měsíc) motivuje ke zbytečným jízdám. Stejně jako ta 75 % sleva u nás, kdy studenti jezdili za laciným pivem.
Zatímco jízdy mlaďochů auty v sobotu v noci po hospodách, klubech a diskotékách jsou nepochybně životně nutné…
No co mladí jezdí zbytečně do hospody a dúchodci zbytečně objíždějí slevové akce.
Další level bude, že budou prohlášeny za zbytečné všechny jízdy, které se netýkají obrany státu, nouzových služeb, provozu infrastruktury a zásobování základními potravinami.
Mysleli to dobře, ale dopadlo to jako vždycky.
Ty slevy – dle mne chtěli vyplnit prázdné autobusy v době menšího počtu cestujících. Za 2 měsíce uvidí, jak se to nastavilo – zvýší se v určitý čas nenaplněnost vozidel.
Takže se sníží spotřeba phm a na jízdném se míň nevybere, jezdilo se totiž zadarmo.
Vypněte prosím toho Marka, to je neskutečná schizofrenie toto…
Budu trochu jedovatý – Středočeský kraj – jeden z největších, ne-li úplně; důchodci mohli projet celý zcela zdarma snad jako jediný kraj v republice – tedy proč zrovna Středočeši mají mít tuto výsadu – jsou snad nad ostatními (apropos myslím si, že velká část má přeci jen vyšší důchod než jinde v republice (práce v Praze a blízkém okolí, kde jsou přeci jen vyšší platy). Tím neříkám, že důchody u nás jsou často hanebně nízké a jsem pro jakoukoli účelnou podporu důchodců, ale proč má důchodce s plným důchodem a často i s plným platem jezdit zdarma (stejně ji někdo… Číst vice »
Kolik takových jsem u té Prahy vozil. Jezdili denně do práce, takže důchod + plat, ale za autobus zaplatit nemůžou?!
Přesně. Teď jsem se bavil v Českém ráji s chlapíkem, co pracuje těsně před důchodem ve Škodovce v MB. Říkal, že si nechal spočítat důchod a že mu to vyšlo na nějakých 24.000 měsíčně. Ale že bude dál dělat ve fabrice. Dělal normálně dělníka a vypadal trochu jako vágus. Ale byl hodně pozitivní ohledně života. Jo, jestli měl představu, že bude mít teď od léta k platu ve Škodovce i důchod, tak to mu dá tak 60-70 tisíc měsíčně čistého. Plat teda neříkal. Vykládal jen o 13. a 14. platu a jak je všechno super. Vypadal, že utratí jen za… Číst vice »
No pracovat v 65 nebo 70 letech na lince ve Škodovce to musí být třída ale spíše to je sci-fi.Nesmíte hned všemu věřit.Mohu vám garantovat,že v tomto věku určitě ve výrobě nepracuje,většinou to fyzicky přestávají stačit daleko mladší.On stačí jen ten třísměný nepravidelný cyklus.Tedy pokud není na nějakém teplém místečku v kancelář.
Další volby ukáží jak to bylo moudré. Já už se ničemu divit nebudu.
Skromný dotaz: a Ukrajinci budou platit odkdy, když já už teda mám platit od 12.6.2022?
https://zdopravy.cz/praha-nezvladla-konec-bezplatne-prepravy-uprchliku-termin-posunula-do-12-6-115475/
Ubožáku!
…t si měl platit imrvére, nebo nikde necourat!!!..nebo si pozvi do baráku nebo bytu asiaty ze Šibiře…osobní zkušenost je taková, že stařešina jede do krajského města vrátit flašky a koupit si pivo…
Už od 1.4 22 platí
Nevím, co tady někteří furt máte s tím, že by měli důchodci jezdit zadarmo.
Zadarmo nic není, vždycky to někdo musí zaplatit.
Jestliže kdokoliv chce využívat nějakou službu, měl by za ni taky zaplatit.
Ať mají klidně tu 50% slevu, ale není duvod, aby jezdili zadarmo.
Mohlo by být třeba důvodem to, že nynější důchodci přes čtyřicet let přispívali bez keců do státního systému a jízdenka zdarma by bylo pro ně takovým malým poděkováním?
Mají jako poděkování slevu 1/2. To je jako málo?
…bez jakejch keců!!??…je z vás privilegovaná a rozmazlená skupina věčně mrčících vyděračů…
Společnost, která přehnaně investuje do starých lidí investuje do svého zániku. Investuje do smrti. Investuje do někoho, kdo pokud už je to člověk s mentalitou „já už se nadělal dost“, tak společnosti těžko něco vrátí. To není nic proti starým lidem, jsem pro důstojné dožití. Ale mám přímo v rodině důchodce, kteří žijí sami v domě s 300 m² a z normálního důchodu, chtějí utáhnout provoz a údržbu. A děsně se rozčilují, že jim na to důchod nedá. Já bydlím v pěti lidech na 140 m² a už to považuju za luxus. Jakmile děti odejdou z domu, tak jdu do… Číst vice »
40 let? Maximalně tak 35, o tom se dnesnim zaměstnancům, co zase platí na vás, může tak leda zdát.
Existují města a dokonce i celé státy, které se rozhodly poskytovat VHD všem svým občanům zcela zdarma. Jaký k tomu asi mají důvod?
Ano všem, ale ne jen určité skupině, která to pak používá pouze k objíždění slevových akcí, protože v řetězci o tři stanice dál mají Braník o 50 haléřů levnější.
Vy mi mluvíte z duše 👍
Mazej do vánočky duševní mrzáku!
O tom, kdo je tady duševní mrzák, jsme si díky Vašemu vyjadřování se tady a urážení všech s jiným nazorem, názor již udělali 👍🤣
Né… o korunu… 😀
…které státy?
Lucembursko.
To jsou státy? Mimochodem v takových místech bývá MHD celkem tristní. Lucembursko už tady bylo zmíněno, tak jsem se schválně díval: 1 tramvajová linka, 7 železničních na celý stát.
To samé Tallinn, město větší než Brno, 4 tramvajové linky, zbytek autobusy, žádná noční doprava. Teď byl o tom článek na Seznamzprávách, jak i doprava zdarma přetáhla minimum lidí z aut, protože spojů je prostě pořád málo.
Kdybychom chtěli MHD na takové úrovni, tak by mohla být zdarma a asi by to stálo i méně celkově.
Velká Britanie od 65 let, zadarmo.
Státy, či spíš státečky, které se rozhodnou poskytovat VHD zdarma všem svým občanům, to taky musí zaplatit, a tedy na to ekonomicky mít. Buď se jedná o státy, kde sídlí a daní významné množství finančních institucí, nebo o státy s enormními příjmy z těžby ropy.
Nějak jsem si nevšiml, že ekonomicky silné Německo či Rakousko by dávaly VHD všem zdarma. Tam je ve skutečnosti doprava zatraceně drahá. Takové Norsko, které je taky ekonomicky silné, ani nezmiňuju…
No a co? Vždycky je to politické rozhodnutí. Zdejší stát na tom je hůř než jmenované a přesto se s bohorovným klidem některých politiků připravil politickým rozhodnutím o zrušení superhrubé mzdy o 100 mlrd Kč, tj. 7% příjmů státního rozpočtu nebo 10% zdrojů na mandatorní výdaje. (Počítáno přes palec, ale zhruba je to správně.) Tržby ČD z osobní dopravy za poslední předcovidový rok 2019 byly 25 mlrd Kč. Takže pro úhradu takové srandovní částky ze státního rozpočtu (cca 1,7% výdajů) ani není nutno sedět na ropných nebo plynových vrtech nebo hostit nadnárodní korporace…
Jaký je rozdíl, mezi zadarmo a 50%? Finančně ano, ale když už píšete že nic není zadarmo ale zároveň souhlasíte s 50%, tak to je u vás schizofrenní. Vždyť těch zbylých 50% je zadarmo a někdo to musí zaplatit.
Ok, tak za plno, já nic namítat nebudu.
Budou to zdražovat tak dlouho, až s tím nakonec nebude nikdo jezdit.
Což by byla u dosud neplatících cestujících vskutku věčná škoda…
Zdražili, měsíční přenosný kupon po Praze zdražil ze 670,- Kč na 1000,- Kč. Jízdenka po Praze na 90 minut zdražila ze 32,- Kč na 40,- Kč. A to nemluvím ocestování po Středočeském krji. Při zakoupení přes sms stojí dokonce 42,- Kč (!) A ještě jim to nestačí a chtějí se hojit na důchodcích. Odporné.
Současné zdražováni v PIDu je prasárna, nicméně na důchodcích se hojit nechtějí, protože tato anomálie v podobě jízdného zdarma v žadném jiném kraji nikdy nebyla. A současná krajská vláda toto narozdíl od jiných věcí avizovala před volbama.
Důchodci mají vyhláškou danou slevu 50%, která jim kompenzuje nižší důchod oproti běžnému platu. Na druhou stranu důchod je zákonem pravidelně valorozován a to je správně, ale spousta lidí nic takového v práci nemá.
V jihomoravském kraji jezdí lidé nad 70let zdarma už dlouho.
Některým lidem to nevysvětlíte, to máte marný.
Pokud vím, jen po Brně… V rámci kraje platí 50%
Středočeský kraj přidala k PID až tato vláda a je to strašné.
Není to jen o zdražení pro důchodce, ale o celkovém velkém zdražení, samozřejmé překopání jízdních řádů za méně vyhovující pro lidi, časté výpadky autobusů. Jediným plusem je to, že autobusy jsou většinou nízkopodlažní, takže jsou lépe přístupné právě důchodcům.
co to pindate? pokracovani integrace rozjelo jeste minule vedeni ano a je to jedna z mala pozitivnich veci za nimi. konecne to zacalo aspon trochu logicky jezdit…
Svého času byl v celé republice pro starší zadarmo vlak. Ale autobusy zadarmo, a ve vlaku platit, to byla svérázná zvláštnost Středočeského kraje.
Já už ani nevím, za kolik byste v té Praze chtěli jezdit. To už hraničí s Vaší, s prominutím, nenažraností. Celoroční jízdné po Praze pro dospělou osobu stojí 3500,- Ano, pouhé 3500,- na celý rok a po CELÉ Praze, autobusy, vlaky, tramvaje, přívozy, metro, lanovka a mnoho dalšího. Jen pro srovnání, za úplně stejnou částku dostane člověk žijící v LK roční jízdenku mezi dvěma menšími městy vzdálenými pouhé 2 km. Nikam jinam, než mezi tímto úsekem nemá nárok. Je na čase pochopit, že zadarmo není nic, a teď ukradnu i tu frázi z pražského MHD: “Normální je zaplatit.” Myslete i… Číst vice »
Oprava 3650,- Ale na sdělení to nic nemění.
Já do Prahy dojíždím do práce a protože příměstské autobusy končí na okraji Prahy, potřebuju kousek popojet ani ne 2 km směrem do centra. Takových nás jezdí spousty. Představa, že jsme nenažraní a jezdíme 365 dní v roce 24 hodin denně metrem, autobusem, tramvají, přívozem, lanovkou po CELÉ Praze je mylná.
Takže za necelé 2 km dvakrát denně a nějakých 220 dní v roce zaplatíte 3.650,- korun a ještě mrčíte?
…a to by jste chtěli průměrný platit a sedět na gauči nebo jezdit na druhý konec kraje pro levnější mouku?!
Jedinou spravedlivou podporou pro důchodce je – důchod. V rom máte zohledněné, jak jste se za aktivního života snažil nebo možná nesnažil.
Řekl bych, že B je správně.
No bude to radost až do stropu.
Ať komunální politici vysvětlí, jak je možné, že obec měla účet u Ruské opakuji RUSKÉ banky a že i když se situace okolo Ruska a Ukrajiny začala vyostřovat NIC nepodnikli. A že je vůbec možné že obec měla účet u zahraniční a nikoli české banky. A teď když obec má něco platit koutí naprosto neskutečným způsobem, zvyšuje poplatky za všechno možné apod.
A jak to souvisí s tématem, pokud vím Středočeský kraj tam účet neměl.
A kterou českou banku máte na mysli? Francouzskou Komerčku nebo rakouskou Spořku?
To onemá cenu řešit. Středočeský kraj dlouhodobě nechtěl za PID doplácet, tak prostě vyčutli důchodce co jezdili zdarma. A je to. Všechno dělají politici.
Oni jak zdražili to jízdné tak nechali chvilku lidem čas na to aby si na to zvykli a začali to brát jako normální věc.A teď to z těch lidí začínají brutálně páčit ty peníze. Spousta obcí a měst měla účty u Sberbank. To nikoho nevzrušuje. A teď to páčí z lidí aby na MHD museli doplácet co nejméně.
A to je ten kapitalismus o kterém všichni těch 40 let komunismu snili! A za který zvonili klíči! Akorát zapomněli na to, že to nebude ten nablýskaný západoněmecký kapitalismus ale ten český který připomíná 19. století. Český kapitalismus. To snad raději se projet na pštrosovi, na hrochovi, na slonovi, na tygrovi.
Měl jste dnes prášky?
Vy máte pocit, že životní úroveň v ČR je s Německem srovnatelná?
…tak Němci narozdíl od nás nebudovali 40 let komunismus soudružko…a to si pod sebe vzali prušácký netáhla z NDR…a pracovat v německý firmě je kur-a rozdíl od kolbenky nebo drátovny…mám vlastní hodněletou zkušenost…
Mne by ten rozdíl dost zajímal. Nikdy jsem na západě nikde nedělal.
Nezvonil jsem za kapitalismus, ale za svobodu. Ale to už je pro vás asi moc náročné pochopit.
jel jste nekdy v nemecku autobusem? maji tam duchodci nejake slevy nebo neco zadarmo?
50% jízdné pro osoby nad 70 let (spousta z nich má sníženou schopnost pohybu a orientace) a jsou schopni zapomenout že že mají mít nějakou jízdenku, nebo si ji koupí a zapomenou že ji mají vč. rizika pokuty – to je prostě brutální
Pokud má sníženou schopnost pohybu a orientace, tak má nárok na průkazku ZTP/ZTTP a platí pro něj tento tarif: https://pid.cz/slevy/#ztp
75% sleva a průvodce jede zadarmo.
PS: Nezáviďte jim, tohle sami nechcete a stát se to může * rychle.
Tak aspoň něco. Já jim nezávidím, jen upozorňuju na to že je i spousta velmi starých lidí kterým tato změna přinese potíže.
Tak většiny velmi starých lidí se to nedotkne, protože slevu ani nemohli využít. Jejich dopravu museli řešit jejích děti, obce, zdravotnická zařízení ap.
Jak to řeší důchodci v jiných krajích?
Ano. A jak to řešili dříve, když nejezdili zdarma.
Např. jízdou na kole. To se za KSČ bežně praktikovalo. Vysportované soudruhy to oni potřebovali.
S jedním malým rozdílem: Dneska se na kolo nečeká v pořadníku několik měsíců. A není to Ukrajina…
Např. v Praze DPP na mnoha místech provozuje staré technologie o jejichž úspornosti nemůže být ani řeč, s tím, že se vůbec nesnaží o nějakou modernizaci. O něčem takovém ticho po pěšině a když je na to člověk upozorní, zase ticho po pěšině. Je jasné, že na tom jsou nějaké kšefty, někdo na to má nějaké zájmy a nechce na tom nic měnit. Ale z lidí by to páčili hlava nehlava. Lidem se prostě řekne aby šetřili nebo aby si připlatili ale např. DPP a i jiné podniky se o něco takového vůbec nesnaží. To je totiž moc práce pro… Číst vice »
Takže má ještě zcela funkční věci vyhodit a za další peníze nakoupit nové, tomu říkáte úspora? Jo, něco pak možná ušetří na energii, zase ale počítejte dražší údržbu složitějších technologií. Přičemž neříkám, že třeba aktuální informace o odjezdech (při čekání spojů kdesi v kolonách) alespoň na některých zastávkách by nebyly fajn, ale…
A uvedete i nějaký příklad takové zastaralé technologie?
Spácháním sebevraždy.
Ale jedině brutální 🙂
Prostě tímhle důchodcům říkají aby seděli doma a nikam moc nejezdili, protože nafta je drahá. a aby zadarmo nezdržovali/nezacláněli. Co na tom, že musí k lékaři na nákup apod. Jednoduše stanovili jízdné na 1/2 aniž by se namáhali pro ně zřídit něco co se vyplatí jak dopravci tak i důchodcům. S tím čekají až pro případ že by se tržby dramaticky propadly apod.
Když důchodci přestanou jezdit zadarmo, tak to přinese dramatický propad tržeb.
Kdyby se nechtěli s ničím namáhat, tak stanoví plné jízdné…
Právě, že nepřinese, ale zrovna tak sleva pro seniory nebyla tím tím dramatickým prodělkem. A na plné jízdné dojde v dalším kole.
Je to logické rozhodnutí, protože PID se tím sám zbavoval příjmů. Pokud budou senioři platit 50%, tak PID dostane 50% od cestujícího a 50% od státu, čímž má plné jízdné. Pokud ale důchodce jede zdarma, tak jde 100% z prázdné Středočeské kasy.
A nemohl těch 50 % plného jízdného (dříve 75 %) od státu pobírat i předtím? A až „ten zbytek cálovat ze svého“? Pokud tomu bylo skutečně, jak píšete, pak by to to bylo trestuhodně nezodpovědné počínání, zcela proti duchu „správného hospodáře“, kdy kraj, resp. krajský dopravce nečerpal kompenzace, které k tomu byly určeny.
Výsledkem je že člověk bude čekat na zastávce a za drahé peníze se nechá nasardinkovat do BUSu. To bude terno!
Pořád bude platit polovinu proti ostatním, kteří jej obvykle i pustí sednout. Nebo si vyhlédne volnější autobus – mnoho jich dnes, žel zčásti i kvůli přístupu objednatele, vozí vzduch.
tak na zastavce cekat musite, jinde autobusy ani stavet nesmi.
Ciwe se odstěhuj někam na Šumavu a přestaň tady pindat.
Nevšiml jsem si, že by se po zdražení MHD/veřejná doprava nějak dramaticky zlepšila.
Zdražují se vstupy. Buďme rádi, že se celkově příliš nezhoršuje, tedy až na určité excesy.
A čím víc peněz jim člověk nacpe do chřtánu, tím víc je to povzbudí a tím více budou nenasytnější.
Takhle to ale funguje všude, proto existuje jev zvaný inflace, aby bylo všeho víc aspoň zdánlivě, když už platí zákon zachování hmot a energií. 🙂
Ze všech stran slyšíme jak různí politici apod říkají: jezděte MHD/veřejnou dopravou. S tím že je to ekologické. Vypadá to ale, že spíš se snaží navýšit příjmy z jízdného a snížit si vlastní náklady spojené s MHD. Jenomže když člověk vezme v úvahu čas strávený v MHD/veřejné dopravě + celkové náklady, už to zas takové terno není a přestává se to vyplácet. Takže to dopadne tak, že syn dcera než aby riskoval že senior dostane pokutu v MHD ho raději naloží do auta a odveze na nákup a zpět a výběr jízdného se nezvýší.
To bude ten hlavní důvod. Proto byla veřejná doprava dosud hojně využívaná a silnice zejména ve městech krásně prázdné, bez zbytečného smogu, že. 🙂
Že by další zásah odborníka Boreckého ?
Ten cíleně degraduje dopravní část systému. Pokus o alespoň částečné srovnání cen jízdného bych mu nezazlíval.
Senioři nad 70 let budou nově platit poloviční jízdné, tedy stejně jako nyní senioři od 65 let. Opatření se týká autobusů i vlaků. Není to trochu moc? Nad 70 let poloviční jízdné? Nevzpomínám si že by něco takového někdy existovalo. Nad určitý věk to bylo zdarma nebo byly speciální důchodcovské jízdenky/průkazky. Proč jim nedají nějakou roční průkazku za nějaký symbolický poplatek? A ten kdo bojoval proti komunismu tak sice zaplatí 365,- Kč za rok ale nesmí s tou průkazkou do Prahy? Ale jenom po středočeském kraji? Jako proč?
Protože na území Prahy se nic nemění.Nad 70 let jezdí pořád zdarma.Změna tarifů a jízdneho pro seniory 70+ se týka jen území středočeského kraje (vnějších pásem PID).
Tak dokud nezačaly různé IDS a do dopravy se nemontovaly kraje, tak důchodci v linkové dopravě žádné slevy neměli. Aspoň v autobusech určitě ne.
Buďto nejste bývalý autobusák, nebo jste to už zapomněl.
Ano, bývalí autobusáci byli zvýhodněni, ba i třeba vdovy po železničářích … ale jinak za polovinu jen děti do 10 let.
Děti do patnácti. Jinak souhlas.
Když jsem v roce 2007 začal jezdit, důchodci žádnou slevu v autobuse neměli. Možná u Prahy jo, protože tam už fungovala ids. Ale v např. v Pardubickém nebo Jihočeském kraji určitě ne.
Konečně nějaké rozumné rozhodnutí. Přestanou zbytečně jezdit v rámci obce o jednu zastávku pětkrát denně do obchodu (osobní zkušenost)
A když u jejich bydliště není obchod a nikdo jim nákup nepřiveze, tak mají hladovět? Ti méně pohybliví mají chodit pěšky?
Mají ze svého důchodu koupit jízdenku s 50% slevou. Která jim kompenzuje to, že důchod neodpovídá běžné mzdě.
Mají jet jednou a ne pětkrát za dopoledne.
Kdo jezdí tak často, stejně si koupí časovou jízdenku, na kterou pak může jezdit i desetkrát denně.
Dobře, když aspoň něco zaplatí, tak ať si jezdí. Ale pokud ten člověk jede pětkrát za dopoledne o jednu zastávku nějakých 300 metrů, tak je to zneužívání toho, že to má zadarmo.
Proboha, necintejte tu blbosti, děláte ze sebe troubu.
To je dobře, že jste bývalý autobusák. Vy budete asi jeden z těch „milých“ řidičů, kteří najedou do výchozí zastávky o třičtvrtě hodiny dýl, než mají, omluva žádná a ještě se zchladí „žáhu“ na cestujících.
Asi jste nikdy nejezdila s busem… Takoví řidiči už byli odejít a když se to, že má třičtvrtě hodiny zpoždění stane, tak to není vinou řidiče (většinou jde o závadu a jede náhradní vůz). Tohle se stalo: „kde jste, máte skoro hodinu zpoždění!!!“ (tohle řekl neplatící důchodce). Odpověď: „víte pane, jsem tu nový a ještě to moc neumím“. Dědek sklapl a sedl si. A příčina byla přesně ta co jsem psal. Závada na voze (SOR NB12).
No jasně. Takoví řidiči, pokud vím, už byli odejít, aspoň „u nás“. A pokud je takové zpoždění, bývá to spíš něčím jiným, třeba závadou na voze. Tohle se stalo: neplatící důchodce: „kde jste! máte skoro hodinu zpoždění!“. Řidič: „víte, já jsem tu nový a ještě to moc neumím“. Dědek byl v klidu a sedl si. A bylo to přesně proto, že byla závada na voze. Ale za všechno můžou vždycky řidiči. Nechápu…
To co zde popisujete nemá nic společného s mým názorem na brzplatnou prepravu určité skupiny cestujících.
A jinak jsem si vždy potrpěl na dochvilnost a choval jsem se slušně. Možná jsem nebyl vždy milý, ale vztek jsem si na nikom nevylíval.
Vy jste snad jezdil nanejvýš s popelnicí po ulici a zametal chodník. S vaší duševní výbavou, jak ji tu předvádíte byste přece nikdy řidičák dostat nemohl. Snad jsou nějaké psychotesty.
Přesně tohle mi říkal otec, moc jsem mu nevěřil. Ale asi je to pravda…
Konečně bude rovnoprávnost mezi vlaky a autobusy. A důchodci tak přestanou preferovat autobusy, kterými jezdili místo vlaků jen proto, že to prostě měli zadarmo.
Spousta autobusů je nízkopodlažních, nízkopodlažních vlaků jsem moc neviděl. Takže asi proto to tak bylo . Ne každý důchodce skáče jako laňka.
Spousta vlaků je nízkopodlažních, i taková 814 nízkou podlahu má. Ale věřte tomu, že jsou i tací důchodci, kteří se dvěma schody problém nemají. Koneckonců ani ty autobusy nejsou zdaleka vždy nízké, že?
Když do toho vlaku nevyleze tak co by tam dělal ?
Asi doufá, že důchodci začnou jezdit za doktorem z Lužce do Kralup a ne do Mělníka.
Řekl jsem snad nějaké slovo o Lužci?
Ale to jen proto, že místo protažení koleje do Mělníka tuto rušíme, aby toho náhodou nejezdilo vlakem ani o trochu víc. Mohlo to být elektrifikované spojení příměstskými „pantografy“ z Prahy…
A co když tam vyleze? Co když na dané trati jezdí 814 nebo RS1?
Nebo 471
Jenže to celé bude prd platné, jestliže ty vlaky současně namísto zlepšování tratí a spojů zruší. A pořád v nich nebude platit levnější dvoupásmová jízdenka na krátké cesty…