Bezplatná přeprava seniorů nad 70 let ve Středočeském kraji od neděle končí

Terminál Černý Most. Foto: RopidTerminál Černý Most. Foto: Ropid

Kraj nově zavádí celodenní jízdenku na přepravu jízdních kol.

135 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
hank

Argumenty pro pražskou MHD zdarma viz zde:
https://www.blisty.cz/art/108528-hnuti-ano-navrhuje-v-praze-mhd-zdarma-do-konce-roku-2022.html
I zdejší stránky přinesly k věci předloni pár čísel, která se vztahují ještě ke stavu před covidem.
https://zdopravy.cz/nazor-naklady-za-20-let-stouply-o-61-proc-by-mela-zdrazit-v-praze-mhd-56152/

Praha má na účtech asi 70 mlrd Kč volných prostředků, které ji požírá inflace. Roční tržby z jízdného v pražské MHD se dlouhodobě pohybují kolem 20% nákladů ~ 4 mlrd Kč ročně.

A to ani nemluvím o tom, že by odpadla např. oblíbená nezákonná buzerace cestujících revizory.

Rossi

Tak to má být!

Pepan

Mě by zajímalo,proč poslanci,senátoři a vládní činitelé mají dopravu zcela zdarma.Asi mají malé platy a důchodci a pracující jim to platí v daních.To jsou paradoxy,žé?

Surio Mario

A už někdo někdy viděl některou z těchto osob ve VHD?

PetrH

Minimálně metrem a tramvají jezdí poslanci celkem často, hlavně ti mladší.

Augusto Pinochet

…pro místní aktivní aktivistické důchodce…v Německu by jste se do valku ani nedostali…https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/vitejte-v-pekle-v-nemecke-verejne-doprave-vypukl-s-levnymi-jizdenkami-chaos-40399220

PetrH

To je přesné: jízdné zdarma (9 eur na celý měsíc) motivuje ke zbytečným jízdám. Stejně jako ta 75 % sleva u nás, kdy studenti jezdili za laciným pivem.

hank

Zatímco jízdy mlaďochů auty v sobotu v noci po hospodách, klubech a diskotékách jsou nepochybně životně nutné…

rozinka

No co mladí jezdí zbytečně do hospody a dúchodci zbytečně objíždějí slevové akce.

hank

Další level bude, že budou prohlášeny za zbytečné všechny jízdy, které se netýkají obrany státu, nouzových služeb, provozu infrastruktury a zásobování základními potravinami.

Původní Pražák

Mysleli to dobře, ale dopadlo to jako vždycky.

medvěd

Ty slevy – dle mne chtěli vyplnit prázdné autobusy v době menšího počtu cestujících. Za 2 měsíce uvidí, jak se to nastavilo – zvýší se v určitý čas nenaplněnost vozidel.

rozinka

Takže se sníží spotřeba phm a na jízdném se míň nevybere, jezdilo se totiž zadarmo.

dzejejc

Vypněte prosím toho Marka, to je neskutečná schizofrenie toto…

Antonín

Budu trochu jedovatý – Středočeský kraj – jeden z největších, ne-li úplně; důchodci mohli projet celý zcela zdarma snad jako jediný kraj v republice – tedy proč zrovna Středočeši mají mít tuto výsadu – jsou snad nad ostatními (apropos myslím si, že velká část má přeci jen vyšší důchod než jinde v republice (práce v Praze a blízkém okolí, kde jsou přeci jen vyšší platy). Tím neříkám, že důchody u nás jsou často hanebně nízké a jsem pro jakoukoli účelnou podporu důchodců, ale proč má důchodce s plným důchodem a často i s plným platem jezdit zdarma (stejně ji někdo… Číst vice »

Byvaly autobusak

Kolik takových jsem u té Prahy vozil. Jezdili denně do práce, takže důchod + plat, ale za autobus zaplatit nemůžou?!

Franta

Přesně. Teď jsem se bavil v Českém ráji s chlapíkem, co pracuje těsně před důchodem ve Škodovce v MB. Říkal, že si nechal spočítat důchod a že mu to vyšlo na nějakých 24.000 měsíčně. Ale že bude dál dělat ve fabrice. Dělal normálně dělníka a vypadal trochu jako vágus. Ale byl hodně pozitivní ohledně života. Jo, jestli měl představu, že bude mít teď od léta k platu ve Škodovce i důchod, tak to mu dá tak 60-70 tisíc měsíčně čistého. Plat teda neříkal. Vykládal jen o 13. a 14. platu a jak je všechno super. Vypadal, že utratí jen za… Číst vice »

Vasek

No pracovat v 65 nebo 70 letech na lince ve Škodovce to musí být třída ale spíše to je sci-fi.Nesmíte hned všemu věřit.Mohu vám garantovat,že v tomto věku určitě ve výrobě nepracuje,většinou to fyzicky přestávají stačit daleko mladší.On stačí jen ten třísměný nepravidelný cyklus.Tedy pokud není na nějakém teplém místečku v kancelář.

Pavel

Další volby ukáží jak to bylo moudré. Já už se ničemu divit nebudu.

Luboslav

Skromný dotaz: a Ukrajinci budou platit odkdy, když já už teda mám platit od 12.6.2022?

Pink

Ubožáku!

Augusto Pinochet

…t si měl platit imrvére, nebo nikde necourat!!!..nebo si pozvi do baráku nebo bytu asiaty ze Šibiře…osobní zkušenost je taková, že stařešina jede do krajského města vrátit flašky a koupit si pivo…

Jihend

Už od 1.4 22 platí

Byvaly autobusak

Nevím, co tady někteří furt máte s tím, že by měli důchodci jezdit zadarmo.
Zadarmo nic není, vždycky to někdo musí zaplatit.
Jestliže kdokoliv chce využívat nějakou službu, měl by za ni taky zaplatit.
Ať mají klidně tu 50% slevu, ale není duvod, aby jezdili zadarmo.

mirka

Mohlo by být třeba důvodem to, že nynější důchodci přes čtyřicet let přispívali bez keců do státního systému a jízdenka zdarma by bylo pro ně takovým malým poděkováním?

Marek Janík

Mají jako poděkování slevu 1/2. To je jako málo?

Augusto Pinochet

…bez jakejch keců!!??…je z vás privilegovaná a rozmazlená skupina věčně mrčících vyděračů…

Franta

Společnost, která přehnaně investuje do starých lidí investuje do svého zániku. Investuje do smrti. Investuje do někoho, kdo pokud už je to člověk s mentalitou „já už se nadělal dost“, tak společnosti těžko něco vrátí. To není nic proti starým lidem, jsem pro důstojné dožití. Ale mám přímo v rodině důchodce, kteří žijí sami v domě s 300 m² a z normálního důchodu, chtějí utáhnout provoz a údržbu. A děsně se rozčilují, že jim na to důchod nedá. Já bydlím v pěti lidech na 140 m² a už to považuju za luxus. Jakmile děti odejdou z domu, tak jdu do… Číst vice »

Původní Pražák

40 let? Maximalně tak 35, o tom se dnesnim zaměstnancům, co zase platí na vás, může tak leda zdát.

hank

Existují města a dokonce i celé státy, které se rozhodly poskytovat VHD všem svým občanům zcela zdarma. Jaký k tomu asi mají důvod?

rozinka

Ano všem, ale ne jen určité skupině, která to pak používá pouze k objíždění slevových akcí, protože v řetězci o tři stanice dál mají Braník o 50 haléřů levnější.

Byvaly autobusak

Vy mi mluvíte z duše 👍

Pink

Mazej do vánočky duševní mrzáku!

Byvaly autobusak

O tom, kdo je tady duševní mrzák, jsme si díky Vašemu vyjadřování se tady a urážení všech s jiným nazorem, názor již udělali 👍🤣

Radim

Né… o korunu… 😀

Augusto Pinochet

…které státy?

hank

Lucembursko.

PetrH

To jsou státy? Mimochodem v takových místech bývá MHD celkem tristní. Lucembursko už tady bylo zmíněno, tak jsem se schválně díval: 1 tramvajová linka, 7 železničních na celý stát.
To samé Tallinn, město větší než Brno, 4 tramvajové linky, zbytek autobusy, žádná noční doprava. Teď byl o tom článek na Seznamzprávách, jak i doprava zdarma přetáhla minimum lidí z aut, protože spojů je prostě pořád málo.
Kdybychom chtěli MHD na takové úrovni, tak by mohla být zdarma a asi by to stálo i méně celkově.

Bohumila

Velká Britanie od 65 let, zadarmo.

blue

Státy, či spíš státečky, které se rozhodnou poskytovat VHD zdarma všem svým občanům, to taky musí zaplatit, a tedy na to ekonomicky mít. Buď se jedná o státy, kde sídlí a daní významné množství finančních institucí, nebo o státy s enormními příjmy z těžby ropy.
Nějak jsem si nevšiml, že ekonomicky silné Německo či Rakousko by dávaly VHD všem zdarma. Tam je ve skutečnosti doprava zatraceně drahá. Takové Norsko, které je taky ekonomicky silné, ani nezmiňuju…

hank

No a co? Vždycky je to politické rozhodnutí. Zdejší stát na tom je hůř než jmenované a přesto se s bohorovným klidem některých politiků připravil politickým rozhodnutím o zrušení superhrubé mzdy o 100 mlrd Kč, tj. 7% příjmů státního rozpočtu nebo 10% zdrojů na mandatorní výdaje. (Počítáno přes palec, ale zhruba je to správně.) Tržby ČD z osobní dopravy za poslední předcovidový rok 2019 byly 25 mlrd Kč. Takže pro úhradu takové srandovní částky ze státního rozpočtu (cca 1,7% výdajů) ani není nutno sedět na ropných nebo plynových vrtech nebo hostit nadnárodní korporace…

Pink

Jaký je rozdíl, mezi zadarmo a 50%? Finančně ano, ale když už píšete že nic není zadarmo ale zároveň souhlasíte s 50%, tak to je u vás schizofrenní. Vždyť těch zbylých 50% je zadarmo a někdo to musí zaplatit.

Byvaly autobusak

Ok, tak za plno, já nic namítat nebudu.

Marek

Budou to zdražovat tak dlouho, až s tím nakonec nebude nikdo jezdit.

SaulGoodman

Což by byla u dosud neplatících cestujících vskutku věčná škoda…

Marek

Zdražili, měsíční přenosný kupon po Praze zdražil ze 670,- Kč na 1000,- Kč. Jízdenka po Praze na 90 minut zdražila ze 32,- Kč na 40,- Kč. A to nemluvím ocestování po Středočeském krji. Při zakoupení přes sms stojí dokonce 42,- Kč (!) A ještě jim to nestačí a chtějí se hojit na důchodcích. Odporné.

rozinka

Současné zdražováni v PIDu je prasárna, nicméně na důchodcích se hojit nechtějí, protože tato anomálie v podobě jízdného zdarma v žadném jiném kraji nikdy nebyla. A současná krajská vláda toto narozdíl od jiných věcí avizovala před volbama.
Důchodci mají vyhláškou danou slevu 50%, která jim kompenzuje nižší důchod oproti běžnému platu. Na druhou stranu důchod je zákonem pravidelně valorozován a to je správně, ale spousta lidí nic takového v práci nemá.

andulka

V jihomoravském kraji jezdí lidé nad 70let zdarma už dlouho.

Pink

Některým lidem to nevysvětlíte, to máte marný.

Sinthera

Pokud vím, jen po Brně… V rámci kraje platí 50%

mirka

Středočeský kraj přidala k PID až tato vláda a je to strašné.
Není to jen o zdražení pro důchodce, ale o celkovém velkém zdražení, samozřejmé překopání jízdních řádů za méně vyhovující pro lidi, časté výpadky autobusů. Jediným plusem je to, že autobusy jsou většinou nízkopodlažní, takže jsou lépe přístupné právě důchodcům.

Georg

co to pindate? pokracovani integrace rozjelo jeste minule vedeni ano a je to jedna z mala pozitivnich veci za nimi. konecne to zacalo aspon trochu logicky jezdit…

Vít Jůza

Svého času byl v celé republice pro starší zadarmo vlak. Ale autobusy zadarmo, a ve vlaku platit, to byla svérázná zvláštnost Středočeského kraje.

Tomáš

Já už ani nevím, za kolik byste v té Praze chtěli jezdit. To už hraničí s Vaší, s prominutím, nenažraností. Celoroční jízdné po Praze pro dospělou osobu stojí 3500,- Ano, pouhé 3500,- na celý rok a po CELÉ Praze, autobusy, vlaky, tramvaje, přívozy, metro, lanovka a mnoho dalšího. Jen pro srovnání, za úplně stejnou částku dostane člověk žijící v LK roční jízdenku mezi dvěma menšími městy vzdálenými pouhé 2 km. Nikam jinam, než mezi tímto úsekem nemá nárok. Je na čase pochopit, že zadarmo není nic, a teď ukradnu i tu frázi z pražského MHD: “Normální je zaplatit.” Myslete i… Číst vice »

Tomáš

Oprava 3650,- Ale na sdělení to nic nemění.

Míra

Já do Prahy dojíždím do práce a protože příměstské autobusy končí na okraji Prahy, potřebuju kousek popojet ani ne 2 km směrem do centra. Takových nás jezdí spousty. Představa, že jsme nenažraní a jezdíme 365 dní v roce 24 hodin denně metrem, autobusem, tramvají, přívozem, lanovkou po CELÉ Praze je mylná.

A. Mikulka

Takže za necelé 2 km dvakrát denně a nějakých 220 dní v roce zaplatíte 3.650,- korun a ještě mrčíte?

Augusto Pinochet

…a to by jste chtěli průměrný platit a sedět na gauči nebo jezdit na druhý konec kraje pro levnější mouku?!

Původní Pražák

Jedinou spravedlivou podporou pro důchodce je – důchod. V rom máte zohledněné, jak jste se za aktivního života snažil nebo možná nesnažil.

rozinka

Řekl bych, že B je správně.

Marek

No bude to radost až do stropu.

Marek

Ať komunální politici vysvětlí, jak je možné, že obec měla účet u Ruské opakuji RUSKÉ banky a že i když se situace okolo Ruska a Ukrajiny začala vyostřovat NIC nepodnikli. A že je vůbec možné že obec měla účet u zahraniční a nikoli české banky. A teď když obec má něco platit koutí naprosto neskutečným způsobem, zvyšuje poplatky za všechno možné apod.

rozinka

A jak to souvisí s tématem, pokud vím Středočeský kraj tam účet neměl.

A. Mikulka

A kterou českou banku máte na mysli? Francouzskou Komerčku nebo rakouskou Spořku?

Marek

To onemá cenu řešit. Středočeský kraj dlouhodobě nechtěl za PID doplácet, tak prostě vyčutli důchodce co jezdili zdarma. A je to. Všechno dělají politici.

Marek

Oni jak zdražili to jízdné tak nechali chvilku lidem čas na to aby si na to zvykli a začali to brát jako normální věc.A teď to z těch lidí začínají brutálně páčit ty peníze. Spousta obcí a měst měla účty u Sberbank. To nikoho nevzrušuje. A teď to páčí z lidí aby na MHD museli doplácet co nejméně.

Marek

A to je ten kapitalismus o kterém všichni těch 40 let komunismu snili! A za který zvonili klíči! Akorát zapomněli na to, že to nebude ten nablýskaný západoněmecký kapitalismus ale ten český který připomíná 19. století. Český kapitalismus. To snad raději se projet na pštrosovi, na hrochovi, na slonovi, na tygrovi.

rozinka

Měl jste dnes prášky?

Pája

Vy máte pocit, že životní úroveň v ČR je s Německem srovnatelná?

Augusto Pinochet

…tak Němci narozdíl od nás nebudovali 40 let komunismus soudružko…a to si pod sebe vzali prušácký netáhla z NDR…a pracovat v německý firmě je kur-a rozdíl od kolbenky nebo drátovny…mám vlastní hodněletou zkušenost…

Radim

Mne by ten rozdíl dost zajímal. Nikdy jsem na západě nikde nedělal.

rtep

Nezvonil jsem za kapitalismus, ale za svobodu. Ale to už je pro vás asi moc náročné pochopit.

Georg

jel jste nekdy v nemecku autobusem? maji tam duchodci nejake slevy nebo neco zadarmo?

Marek

50% jízdné pro osoby nad 70 let (spousta z nich má sníženou schopnost pohybu a orientace) a jsou schopni zapomenout že že mají mít nějakou jízdenku, nebo si ji koupí a zapomenou že ji mají vč. rizika pokuty – to je prostě brutální

Jiří Kocurek

Pokud má sníženou schopnost pohybu a orientace, tak má nárok na průkazku ZTP/ZTTP a platí pro něj tento tarif: https://pid.cz/slevy/#ztp
75% sleva a průvodce jede zadarmo.

PS: Nezáviďte jim, tohle sami nechcete a stát se to může * rychle.

Marek

Tak aspoň něco. Já jim nezávidím, jen upozorňuju na to že je i spousta velmi starých lidí kterým tato změna přinese potíže.

Míra

Tak většiny velmi starých lidí se to nedotkne, protože slevu ani nemohli využít. Jejich dopravu museli řešit jejích děti, obce, zdravotnická zařízení ap.

rozinka

Jak to řeší důchodci v jiných krajích?

Frantisek

Ano. A jak to řešili dříve, když nejezdili zdarma.

Marek

Např. jízdou na kole. To se za KSČ bežně praktikovalo. Vysportované soudruhy to oni potřebovali.

Jiří Kocurek

S jedním malým rozdílem: Dneska se na kolo nečeká v pořadníku několik měsíců. A není to Ukrajina…

Marek

Např. v Praze DPP na mnoha místech provozuje staré technologie o jejichž úspornosti nemůže být ani řeč, s tím, že se vůbec nesnaží o nějakou modernizaci. O něčem takovém ticho po pěšině a když je na to člověk upozorní, zase ticho po pěšině. Je jasné, že na tom jsou nějaké kšefty, někdo na to má nějaké zájmy a nechce na tom nic měnit. Ale z lidí by to páčili hlava nehlava. Lidem se prostě řekne aby šetřili nebo aby si připlatili ale např. DPP a i jiné podniky se o něco takového vůbec nesnaží. To je totiž moc práce pro… Číst vice »

Frantisek

Takže má ještě zcela funkční věci vyhodit a za další peníze nakoupit nové, tomu říkáte úspora? Jo, něco pak možná ušetří na energii, zase ale počítejte dražší údržbu složitějších technologií. Přičemž neříkám, že třeba aktuální informace o odjezdech (při čekání spojů kdesi v kolonách) alespoň na některých zastávkách by nebyly fajn, ale…

Ladislav

A uvedete i nějaký příklad takové zastaralé technologie?

BND 30

Ale jedině brutální 🙂

Marek

Prostě tímhle důchodcům říkají aby seděli doma a nikam moc nejezdili, protože nafta je drahá. a aby zadarmo nezdržovali/nezacláněli. Co na tom, že musí k lékaři na nákup apod. Jednoduše stanovili jízdné na 1/2 aniž by se namáhali pro ně zřídit něco co se vyplatí jak dopravci tak i důchodcům. S tím čekají až pro případ že by se tržby dramaticky propadly apod.

Jiří Kocurek

Když důchodci přestanou jezdit zadarmo, tak to přinese dramatický propad tržeb.
Kdyby se nechtěli s ničím namáhat, tak stanoví plné jízdné…

mirka

Právě, že nepřinese, ale zrovna tak sleva pro seniory nebyla tím tím dramatickým prodělkem. A na plné jízdné dojde v dalším kole.

V. K.

Je to logické rozhodnutí, protože PID se tím sám zbavoval příjmů. Pokud budou senioři platit 50%, tak PID dostane 50% od cestujícího a 50% od státu, čímž má plné jízdné. Pokud ale důchodce jede zdarma, tak jde 100% z prázdné Středočeské kasy.

Domis

A nemohl těch 50 % plného jízdného (dříve 75 %) od státu pobírat i předtím? A až „ten zbytek cálovat ze svého“? Pokud tomu bylo skutečně, jak píšete, pak by to to bylo trestuhodně nezodpovědné počínání, zcela proti duchu „správného hospodáře“, kdy kraj, resp. krajský dopravce nečerpal kompenzace, které k tomu byly určeny.

Marek

Výsledkem je že člověk bude čekat na zastávce a za drahé peníze se nechá nasardinkovat do BUSu. To bude terno!

Frantisek

Pořád bude platit polovinu proti ostatním, kteří jej obvykle i pustí sednout. Nebo si vyhlédne volnější autobus – mnoho jich dnes, žel zčásti i kvůli přístupu objednatele, vozí vzduch.

Georg

tak na zastavce cekat musite, jinde autobusy ani stavet nesmi.

A. Mikulka

Ciwe se odstěhuj někam na Šumavu a přestaň tady pindat.

Marek

Nevšiml jsem si, že by se po zdražení MHD/veřejná doprava nějak dramaticky zlepšila.

Frantisek

Zdražují se vstupy. Buďme rádi, že se celkově příliš nezhoršuje, tedy až na určité excesy.

Marek

A čím víc peněz jim člověk nacpe do chřtánu, tím víc je to povzbudí a tím více budou nenasytnější.

Frantisek

Takhle to ale funguje všude, proto existuje jev zvaný inflace, aby bylo všeho víc aspoň zdánlivě, když už platí zákon zachování hmot a energií. 🙂

Marek

Ze všech stran slyšíme jak různí politici apod říkají: jezděte MHD/veřejnou dopravou. S tím že je to ekologické. Vypadá to ale, že spíš se snaží navýšit příjmy z jízdného a snížit si vlastní náklady spojené s MHD. Jenomže když člověk vezme v úvahu čas strávený v MHD/veřejné dopravě + celkové náklady, už to zas takové terno není a přestává se to vyplácet. Takže to dopadne tak, že syn dcera než aby riskoval že senior dostane pokutu v MHD ho raději naloží do auta a odveze na nákup a zpět a výběr jízdného se nezvýší.

Frantisek

To bude ten hlavní důvod. Proto byla veřejná doprava dosud hojně využívaná a silnice zejména ve městech krásně prázdné, bez zbytečného smogu, že. 🙂

Premek

Že by další zásah odborníka Boreckého ?

Frantisek

Ten cíleně degraduje dopravní část systému. Pokus o alespoň částečné srovnání cen jízdného bych mu nezazlíval.

Marek

Senioři nad 70 let budou nově platit poloviční jízdné, tedy stejně jako nyní senioři od 65 let. Opatření se týká autobusů i vlaků. Není to trochu moc? Nad 70 let poloviční jízdné? Nevzpomínám si že by něco takového někdy existovalo. Nad určitý věk to bylo zdarma nebo byly speciální důchodcovské jízdenky/průkazky. Proč jim nedají nějakou roční průkazku za nějaký symbolický poplatek? A ten kdo bojoval proti komunismu tak sice zaplatí 365,- Kč za rok ale nesmí s tou průkazkou do Prahy? Ale jenom po středočeském kraji? Jako proč?

P.P.

Protože na území Prahy se nic nemění.Nad 70 let jezdí pořád zdarma.Změna tarifů a jízdneho pro seniory 70+ se týka jen území středočeského kraje (vnějších pásem PID).

Byvaly autobusak

Tak dokud nezačaly různé IDS a do dopravy se nemontovaly kraje, tak důchodci v linkové dopravě žádné slevy neměli. Aspoň v autobusech určitě ne.

Pája

Buďto nejste bývalý autobusák, nebo jste to už zapomněl.

Vít Jůza

Ano, bývalí autobusáci byli zvýhodněni, ba i třeba vdovy po železničářích … ale jinak za polovinu jen děti do 10 let.

Byvaly autobusak

Děti do patnácti. Jinak souhlas.

Byvaly autobusak

Když jsem v roce 2007 začal jezdit, důchodci žádnou slevu v autobuse neměli. Možná u Prahy jo, protože tam už fungovala ids. Ale v např. v Pardubickém nebo Jihočeském kraji určitě ne.

Byvaly autobusak

Konečně nějaké rozumné rozhodnutí. Přestanou zbytečně jezdit v rámci obce o jednu zastávku pětkrát denně do obchodu (osobní zkušenost)

Tomáš N.

A když u jejich bydliště není obchod a nikdo jim nákup nepřiveze, tak mají hladovět? Ti méně pohybliví mají chodit pěšky?

rozinka

Mají ze svého důchodu koupit jízdenku s 50% slevou. Která jim kompenzuje to, že důchod neodpovídá běžné mzdě.

Byvaly autobusak

Mají jet jednou a ne pětkrát za dopoledne.

Vít Jůza

Kdo jezdí tak často, stejně si koupí časovou jízdenku, na kterou pak může jezdit i desetkrát denně.

Byvaly autobusak

Dobře, když aspoň něco zaplatí, tak ať si jezdí. Ale pokud ten člověk jede pětkrát za dopoledne o jednu zastávku nějakých 300 metrů, tak je to zneužívání toho, že to má zadarmo.

Pink

Proboha, necintejte tu blbosti, děláte ze sebe troubu.

mirka

To je dobře, že jste bývalý autobusák. Vy budete asi jeden z těch „milých“ řidičů, kteří najedou do výchozí zastávky o třičtvrtě hodiny dýl, než mají, omluva žádná a ještě se zchladí „žáhu“ na cestujících.

Radim

Asi jste nikdy nejezdila s busem… Takoví řidiči už byli odejít a když se to, že má třičtvrtě hodiny zpoždění stane, tak to není vinou řidiče (většinou jde o závadu a jede náhradní vůz). Tohle se stalo: „kde jste, máte skoro hodinu zpoždění!!!“ (tohle řekl neplatící důchodce). Odpověď: „víte pane, jsem tu nový a ještě to moc neumím“. Dědek sklapl a sedl si. A příčina byla přesně ta co jsem psal. Závada na voze (SOR NB12).

Radim

No jasně. Takoví řidiči, pokud vím, už byli odejít, aspoň „u nás“. A pokud je takové zpoždění, bývá to spíš něčím jiným, třeba závadou na voze. Tohle se stalo: neplatící důchodce: „kde jste! máte skoro hodinu zpoždění!“. Řidič: „víte, já jsem tu nový a ještě to moc neumím“. Dědek byl v klidu a sedl si. A bylo to přesně proto, že byla závada na voze. Ale za všechno můžou vždycky řidiči. Nechápu…

Byvaly autobusak

To co zde popisujete nemá nic společného s mým názorem na brzplatnou prepravu určité skupiny cestujících.

A jinak jsem si vždy potrpěl na dochvilnost a choval jsem se slušně. Možná jsem nebyl vždy milý, ale vztek jsem si na nikom nevylíval.

Pink

Vy jste snad jezdil nanejvýš s popelnicí po ulici a zametal chodník. S vaší duševní výbavou, jak ji tu předvádíte byste přece nikdy řidičák dostat nemohl. Snad jsou nějaké psychotesty.

Radim

Přesně tohle mi říkal otec, moc jsem mu nevěřil. Ale asi je to pravda…

Jelen

Konečně bude rovnoprávnost mezi vlaky a autobusy. A důchodci tak přestanou preferovat autobusy, kterými jezdili místo vlaků jen proto, že to prostě měli zadarmo.

Marek

Spousta autobusů je nízkopodlažních, nízkopodlažních vlaků jsem moc neviděl. Takže asi proto to tak bylo . Ne každý důchodce skáče jako laňka.

Jelen

Spousta vlaků je nízkopodlažních, i taková 814 nízkou podlahu má. Ale věřte tomu, že jsou i tací důchodci, kteří se dvěma schody problém nemají. Koneckonců ani ty autobusy nejsou zdaleka vždy nízké, že?

***** Petr

Když do toho vlaku nevyleze tak co by tam dělal ?

Jiří Kocurek

Asi doufá, že důchodci začnou jezdit za doktorem z Lužce do Kralup a ne do Mělníka.

Jelen

Řekl jsem snad nějaké slovo o Lužci?

Frantisek

Ale to jen proto, že místo protažení koleje do Mělníka tuto rušíme, aby toho náhodou nejezdilo vlakem ani o trochu víc. Mohlo to být elektrifikované spojení příměstskými „pantografy“ z Prahy…

Jelen

A co když tam vyleze? Co když na dané trati jezdí 814 nebo RS1?

Leinad

Nebo 471

Frantisek

Jenže to celé bude prd platné, jestliže ty vlaky současně namísto zlepšování tratí a spojů zruší. A pořád v nich nebude platit levnější dvoupásmová jízdenka na krátké cesty…