Letecké společnosti Letectví

Belavia převzala první Embraer E195-E2

Nový Embraer E195-E2. Foto: Belavia
Nový Embraer E195-E2. Foto: Belavia
Další dva letadla má dopravce převzít na jaře.

Běloruská letecká společnost Belavia se stala druhým evropským provozovatelem brazilského letadla Embraer E195-E2. První ze tří kusů převzala včera v hlavním závodě Embraeru v São José dos Campos.

Belavia si pořizuje celkem tři letadla nové generace E2 formou leasingu přes AerCap. Létat s ním bude v konfiguraci pro 125 cestujících, z toho devět v byznys třídě. Nasadí ho na linky z Minsku do Londýna, Barcelony, Mnichova, Paříže, Soči, Amsterdamu a Nur-Sultanu.

Dopravce si od nasazení nové generace letadla slibuje nižší provozní náklady i větší komfort pro cestující. „Jde o ideální letadlo do současné situace, kdy se letecká doprava postupně rozbíhá,“ řekl šéf divize obchodních letadel Embraeru pro Evropu Cesar Pereira.

Další dva zatím největší embraery mají do flotily Belavie přibýt příští rok. Jde o další modernizaci flotily běloruského dopravce. Firma během loňského roku pořídila tři nové Embraery E195 a jeden E175. „Cestující jsou s embraery spokojeni pro jejich komfort. Pořízení nových strojů nám umožní dál zvýšit nabízenou úroveň služeb a současně díky nižší spotřebě snížit náš vliv na životní prostředí,“ uvedl šéf Belavie Anatolij Gusarov.

E2 je nová generace předchozího typu E-Jet. Belavia je šestým dopravcem, který s novým modelem létá. V případě Evropy a většího modelu E195-E2 dokonce teprve druhým po španělských Binter Canarias.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MaraSourak

Letel jsem s nim s Helvetic Airways, strasne nepohodlne letadlo pro nekoho, kdo je vyssi a ma 188 cm jako ja, misto na nohy jak v Ryanairu, plusem jsou nabijeci usb, ale na kratke trate nic neprebije airbus a220, novy Embraer za me velke zklamani

Potěmkin

Za místo na nohy nemůže letadlo, ale ten, kdo si letadlo nakonfiguroval, tedy obvykle daná aerolinka.

MaraSourak

Vetsina spolecnosti to konfiguruje jako sardinkolet, a to i legacy carriers bohuzel

Já, kdo jiný

Divím se, že jim rusští přátelé nevnutili SSJ 100.

Karel_x

Je vidět, že toho moc nevíte o těchto zemích. Divíte je, že chování Belavie není v souladu s vaší představou jejich vztahů ve vaší hlavě. Co když není správná ta představa? Rusové třeba roky přesvědčují Bělorusy, aby využívali jejich přístavy místo pobaltských zemí. Nebo nevyzbrojovali Ukrajinu. Zatím moc neuspěli. Tam je těžko mluvit o nějakém vnucování…

Jeníček

Tohle určitě vítám. Pro linky, kde se nepřeváží moc carga, je tohle letadlo ideální. Navíc seating 2-2 je určitě pohodlnější než 3-3 v B737/A320.

Lukáš F.

To právě vůbec pohodlnější být nemusí, hodně záleží na rozteči sedaček. Raději budu sedět na prostředním místě a mít kam dát nohy. Navíc konkrétně v Embraeru je klimatizace řešená tak, že na sedačkách u okna vám permanentně táhne na hlavu, což mně osobně je docela nepříjemné.

Partneři


Czechtoll

pst
podcast