Bednárik: Dráhy v administrativě propustí stovky lidí, miliardové požadavky konkurentů jsou nepřijatelné
Infografika ČD k povinnosti nosit roušky. Foto: ČD
„Všichni jenom dej, dej, dej! A nakonec fuj, fuj na modrého. A dej, ne prodej!“
Odkaz na celý rozhovor:
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/rozhovor/-pg93/
Jak si dovolujete mě žalovat za zkažené mléko, když u mě každý den kupujete rohlíky!!!
Víc by bylo potřeba propustit z provozu šukafony, to je největší finanční zátěž pro ČD
Luboši, Tvůj velmi intensivní vztah k motorovým vozům M152/ 810 lze by se dal označit za obsesivní…. 🙂
Nech ho blba. Z matematiky za 5 a chce rozumovat, pokud přestane 810 bez adekvádní náhrady jezdit tak lokální tratě končí. On co měl za 5 si jede pro 160l lednici do datartu s kamionem,jemu nestačí pickup nebo vozík za osobák s tažným.
stačí mi pickup místo kamionu, stejně jako cestujícím stačí autobus místo šukafonu
Ty jsi vážně koko tak bavíš se o železniční nebo autobusové dopravě. Kbyby jim stačil autobus tak by jím cestovali ne??? Ale oni jezdí 810 tak ji asi potřebijí ne??? Já hromadnou dopravou nejezdím ,mě je celkem jedno co ,kdy a jak jede. Sednu do auta a jedu kdy chci a kudy chci,a auto mám takové které mi vyhovuje a na co mám ,taky se mi líbí nový mercedes,ale jaksi ne něj nemám. Ale mám děti a rodiče kteří veřejnou dopravou jezdí. Podívej se na dopravu i v zahraničí. Tebe ta milované 810 pusela bouchnout do hlavy- NE???? Proč ji… Číst vice »
nejsme tak bohatí, abysme jedincům platili z daní drahé shnilé šukafony. spočítejte si, kolik lidí jezdí šukafony a kolik SORkou
Jedincům asi těžko,objednavatel ať stát nebo kraje dělají objednávky podle přepravy z předešlého roku. To si zjisti je to veřejně dostupné. Viz vytíženost spoje autobus-vlak.
A zajdi si někdy na zasedání zastupitelsva kraje nebo města kde bydlíš, tam máš možnost vznést dotaz na radního odpovědného za dopravu. To je Tvá občanská svoboda ať slyšíš co Ti odpoví.
810 mají rádi možná zarudlí šotoušci, ale běžný cestující při pohledu na 810 omdlívá.
Tak už konečně omdli a už v tom stavu prosím zůstaň.
Dříve jsi psal vyřadit i karosy tak jak teda podívej se kolk se čeho vyrobilo a bylo exportováno.A zjisti si provozní náklady/ Phm a údržba/-za pakatel jelikož když 810 vyráběly tak musela vydržet. Dnes je spotřební ekonomika žádný výrobce nepotřebuje aby Ti něco vydrželo tolik-50let, co by vyráběl za 15-20 let. Viz obměna železničního parku v evropě-od nás na západ,aby jsi to pochopil. To totiž zpochybnit nemůžeš.
typický názor rudomodrého bolševika.
To budeš spíš Ty! Tebe ta 810 bouchla do hlavy ,že ji tak miluješ. Mě je úplně jedno co jezdí.Když bude třeba ,děti budu vozit autem a rodiče?? U nás jezdí senior taxi. Co jsi v životě dokázal???? Postavil jsi alespoň boudu pro psa??? Málo který soukromý dopravce má tolik peněz aby nakoupil nové železniční vozidla .A ČD při počtu vozidel které vlastní nějakých 80 nových Panterů je bohužel málo a to samé v bledě modrém Jančura -Regiojet, nebo Arriva nové jan pár kusů. Kolik cestujících by asi cestovalo pokud by lístek např. Praha-Kolín stál 500kč??? to už můžeš jet… Číst vice »
Nemůžeš chtít po volovi husý játra
Brát jako strojvedouci alespoň 40 čistého tak neřeknu ani popel ale sahat nám ještě na tento směšný a neodpovídající plat „uklízečky“ je už vážně vrchol drzosti😡😡 za mě okamžitě výpověď..
Kolik vydelava standardni pruvodci vcetne vikendu a nocnich?
Docela bych Vám přál mít alespoň půl roku plat uklízečky. Ta má totiž 15.000 hrubého.
Pokud nejste spokojen s platem změňte zaměstnavatele nebo profesi. Volných pracovních míst je stále dost. Plat je vždy o dohodě zaměstnance se zaměstnavatelem.
A kolik si myslíte, že si vydělá strojvedoucí ? V čistém to po 10%ním snížení platů bude mít při mnohonásobně vyšší zodpovědnosti a mnohonásobně více hodinách času stráveného v práci cca o 5.000 více.
Je to pouze otázka vlastní pohodlnosti. Pokud jsem nespokojen, nic mi nebrání udělat změnu. Bohužel drtivá většina lidí, hlavně mužů, se změny bojí. V mé profesi v místě rodiště dostanu za práci X. V Brně o 30% více, v Praze, nebo Bratislavě běžně dvojnásobek, v Německu minimálně 4x více. Proto volím kompromis mezi tím, jak moc zrovna toužím po hřejivém objetí domova anebo výši výdělku. Vše má své pro i proti, ale plané výkřiky typu „vrchol drzosti“ „jestli, tak dám výpověď“ a podobně Váš problém nevyřeší. Vždy to budete Vy, kdo musí udělat ten krok a podstoupit změnu. Máte obrovskou… Číst vice »
U nezbytné služby, jako je nejen železniční provoz, nelze spoléhat na to, že tuto práci někdo zbožňuje. U takovýchto prací mají být standardní podmínky přijatelné pro osobní život a musí být kapku nadstandardně ohodnocena automaticky, ne až tehdy, kdy je toto zaměstnání neatraktivní. ANo, u práce strojvedoucího či řidiče autobusu nelze mít směny jako běžný občan, s tím se u této práce počítá, ale má to být vyváženo např více dny volna. A navíc má být u těchto zaměstnání snaha eliminovat chybu lidského faktoru na minimum, u nás se bohužel děje opak
Ano, ale stále jste to Vy, kdo rozhoduje o tom, kde budete pracovat. Naštěstí, se už nechodí do práce na umístěnky.
Na vyjednání a dodržení standardních podmínek přijatelných pro osobní život máte odbory. Ty ovšem u drah fungují trochu jinak…
Tak pojď jezdit za tabulkový plat a snížení se tě nebude dotýkat.
Jestli nevyděláš jako strojvedoucí 40 čistého, tak s tím něco dělaj – možností je dost. Myslím, že kdyby takový prudil dal výpověď, tak personalisté budou mít jedině radost. Jenže ty ji nedáš, protože tamtamy zanesou reference o pracovníkovi i k alternativním zaměstnavatelům.
Jestli něco opravdu umí, a jenom má tyhle kecy, tak se najde zaměstnavatel který to zkousne. Před koronou byl fírů nedostatek, sice sme se všichni (kancelářští) naučili makat doma, ale poptávka bude.
40 tisíc Kč čistého (předpokládám v základu, bez přesčasových hodin)? Není to málo? 😉
Hm a co sem třeba napsat jaký vyhazujete nechutný částky pro kamarády z obalkovejch vyberovejch řízení ty breburdo? Jakože nerez oblozeni záchodu na elefant 75000kc, oprava dveří na lokomotiv 163 1000000kc,debilni koberce do vlaku 15000000 mm pokračovat… Jinak rozkecal jste to moc hezky pane Bednarik..Měli jsme díky zrušení superhrube mzdy brat o nějaké 2 až 3000 více a ted budeme brát o 600 méně… To není úplně bezbolestné.. Sáhněte nám na platy a jdu okamžitě doprdele z toho priblblyho podniku kde na vedení sedí idioti z UJAKU A další paka kde práva ruka nevi co dělá levá…
Cesky drahy jsou ostudou ČR. Nemam je rad. Obrovsky moloch,kde jen zerou statni prachy.
To žerou i soukromníci. Viz dotovaný provoz
Ty jsi strojvedoucí? Že nerozumíš psanému textu, nebo máš smluvní plat??
Že by konečně někdo rozumný a rozumějící věci?
V administrativě je míst k propouštění dost!
Také by se ale mohlo sáhnout konečně do DEP a našeho vedení ZAPu, nejen na zaměstnance GŘ, byť i tam je stále plno nemakačenků, co si chodí pro výplatu za nic.
Jen mě udivuje, že ČD přišlo o plno výkonu, ale v našem ZAPu máme stále plno revizorů a přednostů s 5 stanicemi, ale v jiných ZAPech jich mají i 30 stanic. …. To mi hlava nebere, Opravdu je to smutné. 🙁
A víte, jaké je vedení na ředitelství ZAPu? Podle mě se tam neflákají. Byl jsem přítomen i jejich auditům. Nevíte moc, o čem je řeč.
Neříkám, že ředitelství ZAP, ale mluvím například o ZAP Ústí nad Labem.
Takže hořká zkušenost s RP ZAP UNL. To jste měl říct rovnou, že je nemáte rád.
„Asi tím, že jim soustružíme kola, prodáváme naftu, pronajímáme prostory, schvalujeme techniku a tak dále. Všichni jenom dej, dej, dej! A dej, ne prodej!“
Asi jim tu naftu ČD prodávají zadarmo.
Jinak teda na silnici existují veřejné čerpací stanice. Železnici sotva pomůže, když si bude moct nabrat naftu pouze jeden jediný správný dopravce. Jakoby na silnici smělo tankovat pouze ČSAD a ne každý čičmunda, který veze víno na prodej. Ať se nahlácí 3 měsíce předem u ČSAD.
Samozřejmě, že nic nedávají zadarmo! Tady se ale něco ušilo na míru soukromníkům, aby mohly zajíždět do dep českých drah, protože samozřejmě žádné technologické zázemí nemají a bez tohoto vstupu by vůbec nemohly vozbu provozovat!!To se to podniká, když jim jde stát na ruku!!!!
Naopak, při dělení ČD – SŽDC se to ušilo na míru ČD, aby dostala zadarmo majetek, který může prodávat státu (pozemky pod kolejemi,…), majetek který určitě ponese ( infrastrukturu,…).
Dělilo se tak aby se lepe kradlo.
Doufám, že vyhodí hodně vlakvedoucích a rozmnoží tak počet tratí, na kterých jezdí lidi zadarmo, protože strojvedoucí nemá šanci jízdenky prodat, i kdyby chtěl (1 minuta ve stanici a 50 cestujících z řad mládeže jedoucí ze školy, přičemž ani automaty nejsou a ani revizoři nejezdí). (Paradoxní je, že na té trase v jednom vlaku jeden vlakvedoucí jezdí – bohužel v tom, ve kterém nejezdí lidi). A pak si stěžují, že nemají prachy.
Občas by prospěla bílá stávka. 50 cestujících chce jízdenku, prodej jednomu trvá déle než padesátinu pobytu? No a, tak se pojede se zpožděním.
Mládež jezdící ze školy nemá traťovou jízdenku platnou celý měsíc? To jsou mi věci. Jako chápu, IDS je špatně, tam byl měl žákovskou roční a štíplístek by neměl co žrát.
Ono se možná vyplatí si tu měsíční traťovku či kupón nekupovat, když to nikdo nekontroluje. Viz osobní vlaky že Zdic na Písek.
Mládež (většinou žáci učňáků a zvláštních škol) nemá traťovu jízdenku – k čemu by jí byla, když se většinu cesty svezou zadarmo a o peníze na lístky si vylepší kapesné? Dobrá polovina z nich si počká na vlak jedoucí půl druhé hodiny po konci vyučování, ač jim jede mnohem dříve autobus – ovšem tam musí platit. Tak radši dělaj bordel na nádraží…
ČD vozí do škol pouze žáky učňáků a zvláštních škol? A studenti SOŠ a gymnázií létají do školy vzducholodí? To jsou mi ale věci.
Primitivové, kteří neumí ani TR10.
Já pouze popisuji složení drtivé většiny cestujících u jednoho konkrétního vlaku. Se zřetelem na ty, co dělají za školních dnů každodenně bordel v čekárně a na nástupišti. Zbytek neřeším.
Tak 50 cestujících z plného jízdného (75% dosyp) při průměrném dojezdu třeba 10 km, tj. cca 800,- Kč nevydá na hodinový plat průvodčího?
Asi jsou některá čísla trochu špatně. Moje nebo Vaše?
PS: Omlouvám se, čtu si ještě po odeslání Váš příspěvek pozorněji a nepochopil jsem včas, že asi nejsme v rozporu.
A co třeba zrušit VIP turnusy pro kamarady. Tady se člověk až diví, kolik se dá vytvořit umělých výkonů, aby byl turnus výhodný pro vybrané (i finančně). Zkalkulovat zda není výhodnější platit strojvedoucího v 80% v základu misto přerušení…. Možná by stálo za to zřídit email pro nazory na úspory.
Pane Sůra, nebylo by lepší, než vytrhávat věty z kontextu přetisknout celý rozhovor?
A co treba zacit vyhazovat nahore? V HK je 5 vedoucich, zbytecnost.
Tak stačí udělat základní test práce na PC v oblasti MS Office a uvidíte, že někteří zaměstnanci a především vedoucí zaměstnanci mají problém. Zbytečně dobře placený vedoucí zaměstnanec je kontraproduktivní článek. Jednu takovou ženskou jsme v práci měli. Avšak drbání a lhaní jí šlo efektivně.
Znalost práce na PC dnes musí být samozřejmostí,to je bez diskuse.Ovšem nevím z čeho usuzujeme, že člověk v tomto směru znalý nebude pomlouvat a lhát….
Tak ona to u nás měla ta ženská jako přidanou hodnotu… to drbání a lhaní.
Používáte MS Office? Proč? Tak to je taky dobrý prostor pro úsporu.
To se musíte zeptat vedení firmy a servisní firmy.
A komu tím prospěje?
Všem.. Následující nárůst mezd u lidí které podnik opravdu potřebuje bude moxt být vyšší, případně podnik spíše přežije a bude mít šanci na zelená čísla na konci roka
A já bláhový čekal, že hlavním programem nového ředitele bude podniknout kroky které povedou k návratu ztracených výkonů….a tím vytvářet pracovní místa.
On má z ČD udělat obchodní firmu a vytvářet zisk, ne zaopatřovací ústav.
To myslím není nijak v rozporu…..nebo snad na tratích o které ČD přišly, jezdí dnes zaopatřovací ústavy?
Jaké pracovní místo by tím tedy vzniklo?
Došlo by snad maximálně k přesunu personálu
Ty výkony jsou na příštích x let ztracený. Ty nelze vzít zpět. Je potřeba aby na konci tohohle roku ČD nepřišly o další. A jak píše Švestka…….ten zaopatřovací ústav pro úředníky, „technology, specialisty“ a náměstky je třeba rozpustit. U Carga pan Bednárik dokázal, že to umí. Tak ať to konečně klapne i u matky.
Ty výkony jsou ztracené do té doby,na kterou jsou podepsané aktuálně běžící smlouvy.A mě jde o to,zda bude přijata taková strategie,aby po jejich vypršení se o ně mohly ČD znovu ucházet.Nemám samozřejmě na mysli, že by se nějak revidovaly smlouvy současné.A znovu i opakují,u těch pracovních pozic jsem měl na mysli pracovníky provozní.Je mi ale jasné, že tomu nějaký pan Švestka rozumět chtít nebude a raději bude plácat něco o zaopatřovacím ústavu, což je i čtenářsky vděčnější….
„Nemám samozřejmě na mysli, že by se nějak revidovaly smlouvy současné.“ ??? To je naprosto zcestná fráze. Smlouva je svobodné ujednání dvou smluvních stran, tedy kraje a jím vybraného dopravce. Kdo a z jakého titulu by měl právo revidovat běžící platné smlouvy ve prospěch ČD? Je mi ale jasné, že tomu nějaký pan Filemon44 rozumět chtít nebude a raději bude plácat o panu Švestkovi, což se mu asi jeví jako čtenářsky vděčnější…. Co je špatného na tézi, že nový ředitel má z ČD udělat obchodní firmu a vytvářet zisk (snížit prodělek). Pokud by se stávajícím stavem byla spokojenost, tak by… Číst vice »
Nevadí mi, že s mým názorem nesouhlasíte,to je vaše svaté právo.Ale buďte tak hodný,moje věty nepřekrucujte a nevytrhávejte ze souvislostí. Pro ty,co to pochopit nechtějí,to.píšu zbytečně,ale ti ostatní si to třeba přečtou a pochopí-nový ředitel Bednárik pochopitelně není viníkem toho,o kolik výkonů ČD přišly a přicházejí.Do nových soutěží je sice relativně daleko,ale dopravci, kteří se o ně chtějí ucházet,se musí připravovat už dnes(úplně stejně ti stávající pokud si je chtějí udržet). Takže já očekávám od pana Bednárika kroky, které povedou k tomu,aby se po vypršení stávajících smluv podařilo ČD obhájit ty,kde nyní jezdí a k tomu získat zpět alespoň těch,o… Číst vice »
1. Nevysvětlil si tvojí kuriózní formulaci o revizi smluv
2. Část tvého vyjádření jsem záměrně parafrázoval, protože v tvém předchozím příspěvku ses o Švestku docela zbytečně otíral.
3. Pokud mají být ČD v dalších letech konkurenceschopné, musí dojít k právě těm procesům, které popsal Švestka, které se ti tak nelíbily.
Tak za prvé nevím, odkdy si tykáme a za druhé nejsme ve škole,aby mi někdo určoval na co mám odpovídat….ideálně odpovídat to,co vy byste rád slyšel.Pardon, dialog se nevede tak, že někoho chytáte na slovíčko……v tom případě si komunikujte s panem Švestku, když si tak jdete na ruku.
Vážený pane Filemon, 1. Diskuse probíhá zpravidla u názorově odlišných subjektů. Názorově stejné subjekty se zpravidla pouze utvrzují o správnosti svého názoru, tomu říká diskuse snad jen ČT a Vy. 2. Jsem ochotný respektovat cizí názor, pokud je podepřen nějakými (pokud možno racionálními) argumenty. Když jsem Vás pane Filemon o ně požádal, dostalo se mi od Vás odpovědi, že nejsme ve škole, abych Vám určoval, na co máte odpovídat. 3. Nikdo netvrdí, že za neúspěšnost ČD na nových zakázkách může pan Bednárik. Tuto nesmyslnou tezi jste jako první účastník v diskusi zařadil právě Vy ve jednom z vašich předchozích příspěvků.… Číst vice »
Vážený pane Karle von Banhof, zcela mě fascinuje,jak dovedete okamžitě rozlišit „racionální argumenty“, už jen schází posouzení zda jsem vůbec hoden diskuse s Vámi.
A když už mě tu napomínáte a vysvětluje pravidla diskuse, škoda,že takto „neusměrňujete“ pana Švestku.Ale chápu,pravidlo „vidím jen co chci“ je nade vše.
Vážený pane Filemmon, doufám, že nejste zaměstnanec ČD. S Vaším uvažováním byste se v následujícím období mohl lehce stát ohroženým druhem.
ČD má být obchodní firma 🙂 no to jsi se zase vyznamenal 🙂 . No nás expert na všechno. A s čím jako bude obchodovat? A ne zaopatřovací ústav ? To ČD nejsou ani dnes stejně jako každá jiná dopravní firma jezdící v závazků. Není zaopatřovací ústav, je to firma, která prostřednictvím politiku plní to co si daňoví poplatníci přeji a objednání. Víš vůbec co to zaopatřování 🙂 , jak vidno určitě ne. Kdyby každý dopravce měl jezdit bez peněz od objednatelů. Nejezdili by vůbec nic. A to ne jen u nás. Nemělo by ani třeba Metro v Praze. No… Číst vice »
Jako že během toho měsíce co tam je, nějak záhadně získá zpět ty výkony o které ČD přišly, aby se v kancelářích nemuselo propouštět? Zajímavá úvaha.
Já samozřejmě neříkám, že během měsíce….ale směřovat to k tomu, že až budou další soutěže,aby do nich ČD vstoupily jako konkurence schopné.A ta pracovní místa jsem myslel pro pracovníky provozní.
Bohužel na vlastní zkušenost zjišťuji,že fakt na úřednických místech GŘ jsou neschopní lidé.Vydají opatření a na dotaz realizaci nejsou schopni ani po měsíci odpovědět.
Bohužel, je to pravda.
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/archiv/-706/
Z vydaných časopisů jsem nalezl jen tento soubor starších. Věděl by zde někdo odkaz na aktuálnější vydání , kde je tento rozhovor celý ?
Díky
„Každé číslo zveřejňujeme nejdříve měsíc po vydání, abychom zvýhodnili předplatitele.“
Článek byl v čísle 1/2021
A co takhle zpoplatněný přístup? Část čtenářů chce číst teď a měsíc čekat nebude a pak už to pro ně bude passé.
Pokud jsou České dráhy svrchovaným dopravcem, mají možnost soukromníkům dát výpovědi smluv anebo uzavřít nové smlouvy a zdražit jim údžbu a ostaní úkony, aby se jim provoz neviplatil a museli vozit vozy na údržbu třeba někam jinam a tím docílit, že nebudou konkurenceschopní a nemají právo se soudit. Copak DB Regio nebo DB Netz má problémy s konkurencí? Prostě řeknou, nemáme kapacitu a nikdo ani necekne, žádné soudy nejsou, jelikož v Němcku si to málokdo dovolí vzhledem finanční náročnosti. Jakto, že v v Mecce evropské legislativy nedává nikdo žaloby k evropskému soudu? Přitom německá regionální železnice je na provoz jedna… Číst vice »
To je historie vzniku SŽ úplně jiná, než historie DB Netz.
ČD jako a.s. při svém vzniku dostaly navíc hodně státních věcí, aby je mohly prodávat SŽ. Mezi nimi i věci, které v Německu jsou infrastrukturníka a můžou je používat všichni.
To je sice fakt, ale DB Nezt je pořád jeden konglomerát, který když si řekne, že to nejde, tak to nejde a to se rozhodně nedá mluvit o rovném přístupu k infrastuktuře.
Mýlíte se.
Mýlite,jako bych si před chvílí nehrál na úču.🤪
DB netzje pořad součšsti holdingu DB, a.g.
Tak to ČD nemůžou. To že mají vycházet soukromníkům vstříc poskytnout služby a to dokonce za přiměřenou cenu dostaly přímo navázané svým vlastníkem. Je to paradox, ale je to tak. ČD musí ustupovat a podporovat svoji konkurenci. Stát místo aby se o svoji firmu staral ji cíleně likviduje.
Zákonem o dráhách
Konkrétné.
Já to říkám pořád. Zboží by se mělo na hranicích ČR překládat, aby se tady zbytečně neojížděly cizí vagony a naše koleje.
Co sem pleteš něco o čem jsem vůbec nepsal. Já jen vysvětloval Zbyňkovi, že se ČD nemohou chovat jako svrchovaný dopravce a dělat si jako ostatní. jen to co je výhodné. ČD jsou svazovány spoustou věcí, které jsou jim nařízený. Nemají rovnocennou pozici s ostatními dopravci na trhu. To se pak těžko konkuruje. Ať jim stát uvolní ruce, dovoli jim se oprostit od všeho zbytečného, dovolí jim se chovat jako jiní soukromí dopravci a pak je možné srovnávat.
V Německu drží holding DB pěkně zkrátka regulační orgán Bundesnetzagentur (někdy by možná byl dopravce DB radši, kdyby v holdingu nebyl a tak přísná pravidla se na něj nevztahovala 🙂 ). Takže k soudům docházet nemusí, protože tak očividné narušení hospodářské soutěže dumpingovými cenami si DB nedovolí už ze strachu, že po nich BNA skočí (no, občas si to dovolí a BNA po nich skočí). Českému Dopravci se „udržování kapacit“ (které dostal zadarmo od státu = „všech“ včetně ostatních dopravců) samozřejmě rentuje (resp. zmenšuje nerentabilnost). Bednárikův výkřik je jen reliktem myšlení „my vám to neprodáme/neopravíme a vy zkrachujete“ z dob,… Číst vice »
Já svým způsobem chápu co ho k tomu vede, dokud kope za ČD a.s. V každém případě není správné, aby jeden z dopravců musel ostatním nabízet infrastrukturu – na to je přeci SŽ.
Pokud by existovala státní čerpací stanice přístupná každému, a do toho by si ČD za vlastní prachy ve vlastním depu vybudovali vlastní čerpačku, nevidím důvod aby někdo měl možnost tankovat od ČD.
No jenže to by se při tom dělení v roce 2002 muselo postupovat jinak a ty čerpačky ČD vůbec nedat, aby se jim teď nemusely „brát“… jenže tehdy se věřilo, že když se „soukromníci“ nedostanou k naftě, tak to vzdají.
V ČT má SŽ ústní pokyn vycházet soukromým dopravcům maximálně vstříci, obzvláště pak jednomu. No stejně to neprojde cenzurou, že pane Súra.
Ústní pokyny jsou nejlepší:-)Proč by nemělo, ať se lidé pobaví.
zdroje je ověřený, komunikace mezi dnes již bývalými náměstky. Ale k dispečerům se to nějak dostat muselo.
Já myslím, že tato část jeho proslovu byla určena zejména uším zaměstnanců ČD. Bednárik zdědil pár vypasených a médii zpopularizovaných kostlivců, které bude muset vyřídit- sprovodit ze světa, buď výhrou, nebo prohrou. Výhra bude jeho, prohra ne, bude to řešení „dědictví minulosti“. Vzhledem k tomu, že na post GR ČD kývnul (tedy šel do toho dobrovolně), tak si věří. Koneckonců proč ne, když ČD-Cargo je díky němu ve velmi dobré kondici. Pokud se mu podaří alespoň částečně pozvednout ČD (na 70% na úroveň ČD-C), bude to výhra pro nás všechny – jak pro daňové poplatníky tak i uživatele železnice. Pro… Číst vice »
Není to tak dávno, co tu byl nápad, že strojvedoucí a vlakvedoucí (průvodčí) budou spadat dohromady pod depo. A nápad někam zapad. Tady by firma snadno ušetřila lidi. Ale jak jsem psal, nápad před realizací někam zapad.
Ano né jen u čd ale i sz tam všude je aparát a ruka mije ruku soukromníci ano ale neměli by být ve střetu zájmu jsou tu schopní lide kteří věděj jak vect drahu
Mije,vect,schopní lidé. Jak to spolu s Vladimírem do sebe zapadá.
Nebýt agenta Bureše je RG již dávno na smetišti dějin
Tohle se teď píše v Obzoru?
Nevydrží do švestek, nepřežije zimu, na jaře skončí ,…
Ach jo. Nechceš si Mato tvoje komplexy řešit třeba na Novinkách.cz?
konečně to někdo vidí, tak ať se to povede
Byl by někde odkaz na celý rozhovor ? Toto beru jen jako výtah . Spíš nový ředitel by měl uznat chyby a nějak se mimosoudně domluvit jak s LEO tak i s RJ . Jsem pro liberalizaci přesto fandím zvláště všem českým firmám , hlavně aby to nedopadlo jako s vodou nebo odpady . Lépe když budou expandovat naše firmy . ČD si budou muset polívčičku asi vyžrat , když doposud nepochopily co se na kolejích děje . Mám spíše obavy , že pár drážních budižničemů přivedou ČD na dno propasti a že už nevstanou . Vyhazování tvořičů problémů z… Číst vice »
Na webu to není, zatím jen v papíru.
Ano, ČD jsou kancelářsky přebujelé. Vemte si, ztrácejí výkony, ale na nábřeží to není vůbec znát.
Článek ve firemním časopise Železničář jsem nečetl…. Z mého pohledu jako cestujícího – je v článku něco přínosného pro nás, cestující? Abych měl důvod si koupit toho číslo Železničáře…
Kupovat si ho nemusíš, máš tu souhrn.
Hm… třeba, kdyby v dálkových spojích byla možnost koupit jízdenku do vagonu vyhrazenéhopro cestující vyléčených z čínského viru = tj. v tomto vagonu by se cestovalo bez roušky
segregace? a co takhle nemytí a smradlaví? jinej vagon?
……. tohle je fakt síla, co tady mezi námi chodí….
Segregace???? Před pár lety jezdily vagony pro kuřáky. Já (nekuřák) jsem kdysi při nákupu místenky přehlédnul, že kupuji do kuřáckého vagonu… No a pak jsem cca 3 hodiny stál v uličce v nekuřáckém vagonu…
Vyléčení prokážete čím? Čestným prohlášením? No tak to potom jo…
Jinak vyléčení z viru bohužel není zárukou, že neonemocním podruhé.
Já si dovedu představit pravidelný test na protilátky (nebo potvrzení očkovaným). Jenom nevidím důvod.
Důvod? 4 hodin s nebo bez hadru na puse a nosu. Proč by měly mít zakrytá ústa a nos ti cestující na dálkových linkách, kteří už čínský prodělali (tj. mají protilátky a neměli by se nakazit)?
Jak se to exaktně pozná?
Vyřešení téhle otázky očekávám od dopravních firem lákající pasažéry na dálkové linky. Prozatím vyhrává vlastní (či služební) auto nad několikahodinovou jízdnou s hadrem na puse, který stejně někteří cestující tu a tam sundávají, aby se najedli či napili či vyřídili telefonát.
Holt, ČD a LEO (dočasně) přišli o mě jako źákazníka na jejich dálkových linkách.
Pane Bednáriku a co uděláte s těmi předraženými telefony pro strojvůdce?Jinak vám přeji dobrá rozhodnutí a ještě lepší poradce!!!!
Neudela s tim zhola nic. Co by s tim ted mohl delat? A ze bude chodit a dokazovat,aby nekoho vyhodil apod? Ani nahodou,to se ve statnim podniku nedela
O kolik předražené, komu to co vyneslo?
To je ten problém že se musí soutěžit. Když vám v soutěži telefon který běžně stojí např, 3000 nabídne jedna firma za 5000, druhá za 5500 a třetí za 6000, vy ho musíte koupit za těch 5000 protože to byla nejmenší nabídka. A bohužel nejde aby zástupce firmy šel např. do Alzy kde by určitě dostal množstevní slevu, obzvlášť když těch mobilů chcete nekolik tisíc, dle zákona musí vypsat výběrové řízení a čekat kdo se mu do něj přihlásí, což např. Alza při jejich obratu nemají zapotřebí.
No, nebo jednoduše tu „nejnižší“ nabídku nemusíte přijmout, že jo.
Jo a dají se strojvůdcům pevné linky nebo jak bude volat????
Tak ono už to zadání je divné . Všichni stejné . Stejně dobré nebo stejně špatné . Dal bych finanční limit , třeba dle pozice a délky poměru , možný výběr ze tři až pěti obchodů nebo druhů a typů , dát zadání co od mobilu fakticky za funkce zaměstnavatel požaduje a každý zaměstnanec nechť si vybere vhodný soustruh.
Proboha, mobil v dnešní době není žádný benefit, ale výrobní prostředek!
Nepsal jsem nic o benefitu . Nejjednoduší by bylo příspěvek na volání a každý ať má co chce. Spíše se podivuji proč vůbec . Copak dnes nemá mobil „každý“ ? Zatím to vypadá , že u ČD je vše O.K. když mají čas řešit marginálie .
Drobný detail je, že čísla na fíry jaksi kolují po dráze (a nejen v rámci ČD, dostávají je i výpravčí SŽ). Přistoupili by fírové na to, aby se někde válela jejich soukromá čísla, maximálně jedenkrát za deset let chybou systému někdo volá fírovi mimo jeho směnu,… 😀
Do telefonu se instslují i nějaké apppky čď, a tak se poptáva typo kterém se ví, že v něm budou fungovat.
Zakazku muzete stopnout a vypsat znovu.
Když vám v soutěži telefon který běžně stojí např, 3000 nabídne jedna firma za 6000 Kč, tak ho vzít musíte.
Proč se držet u zdi? Prostě si ten klientelismus obhájíme!
Předražené nejsou. To jen autor článku opomněl v porovnání zohlednit prodlouženou záruku, dodání obalu, instalaci firemních aplikací, záruční opravy formou výměny vadného telefonu za jiný stejného typu a pod…
Opomněl to zejména tázaný tiskový mluvka.
Garance stejného typu skutečně stojí něco navíc (Alza reklamace ke konci záruky řeší výměnou za novější typ, ČD chtějí ten původní – to znamená že ČD Telematica bude držet skladem typ který se za 3 roky ani nemusí vyrábět). Pokud by ČD přistoupili na výměnu za následující typ tak je prodloužení záruky levnější (ale jde do háje odladění firemních aplikací atd.)
A diskutující vese srovnávali cenu s DPH a cenu bez DPH a vyšlo jim, že rozdíl je 120 Kč
Myslím že Bednárik bude dobrý ředitel
Na základě čeho si to myslíte? Tak například ve mně ředitel, který začíná propouštěním zaměstnanců ve firmě, kterou ještě nemůže pořádně znát, nevyvolává až tak velká očekávání. Sám se bojí, aby mu tam nezůstali jenom kamarádi kamarádů, ale pochybuju, že za tak krátkou dobu bude schopen posoudit, kdo je jak velkým přínosem. Ale třeba se mýlím.
To je rozhodně pravda … on totiž předtím pracoval v mlékárně, tak vůbec neví : – D
(ironie)
Pracoval v jiné firmě. Ve stejném oboru, ale v jiné firmě. Na jednu stranu, říká že všichni dostanou příležitost ukázat, co v nich je, na druhou stranu jich chce už teď pár propustit.
Tak napsat, že pracoval v jiné firmě, je mírně řečeno zavádějící.
Ale neříká, že první někoho vyhodí a pak se bude ptát co tam dělal.
On začne tím, že vyhodí poslíčka z pizzerie…😁
Pracoval v dceřinné společnosti, takže je mu situace v matce velmi dobře známa.
Jen ať jsou ve výsledku ČD alespoň stejně konkurenceschopné jako Cargo u nákladu . Že se to obejde bez personální optimalizace snad nenapadá nikoho.
bude dobrý ředitel, dávam mu rok, maximálně dva
Než to zjistí nějaký hodnostář?
To se tvrdilo i o tom, díky kterýmu jim dnes hrozí miliardový pokuty a miliardový náhrady a o tom, co podepsal tu super smlouvu se Škodovkou, kdy za pozdní dodání ještě zaplatily jako zákazník miliardu. Pokud bude podobně dobrej, tak udělají další mílovej krok k existencionálním problémům.
Je to marný, je to marný, je to… Asi před 20-ti lety železničáři z tehdy prakticky nábožně naslouchali slovům člověka, který se přes odbory dostal do představenstva ČD a pak si po pár letech koupil malou vodní elektrárnu a na dotaz, kde na ní vzal těch několik milionů korun, odpověděl, že je prý spořivý… Svoji veřejnou kariéru pak zakončil v krajské politice. Nyní se tleská manažerovi, který je vzýván skoro jako Mesiáš. V článku mě zarazily minimálně dvě věci. Jednak se nemá šetřit na technice a pak prý bude jedním z těch, jehož oči budou rozhodovat o tom, zda daný… Číst vice »
Souhlasím
Česká dráhy musí nést odpovědnost za zablokování nákupu vozu pro RegioJet bylo to neetické a podle jednání a na hraně zákona omezování osobní svobody a poškození soukromého subjektů
Ať ji nesou společně s OBB.
OBB svou vinu dávno přiznalo a vyvodilo i závěry. Stejně tak křoví ZSSK . Jen ČD hraje mrtvého brouka.
Pokud vím, odnesl to jeden jinak docela schopný náměstek…
Schopný nebo všehoschopný ? Nebyl to plod jednoho , systémové , dlouhodobé. Jen to holt jednou prasklo . Je třeba rozdělovat jednání konkurenční a neetické , byť někdy nutně ne nezákonné . U tohoto jde spíš jen už o natahování času a obstrukce , přivírání očí .
Příslušná protistrana z ÖBB už skončila na dlažbě a u soudu.
Pro Petr … já jako cestující jsem nepochopil v čem konkrétně by se ČD měly provinit ohledně toho, že firma z Rakouska zvažovala prodej vagonů firmě v ČR/SR, která konkuruje rakouské firmě. … Tj. jestli se ohledně prodeje vagonů stalo něco nelegálního, tak to nevylučuji, ale v tomto jsou ČD bez viny… Vycházím z údajů zveřejněných na tomto webu….
ČD aktivně ovlivňovalo , navádělo k trestným činům , kartelová dohoda , neetické chování . Nevím co vše porušily ale tím , že to OBB téměř okamžitě uznalo a spolupracovalo s komisí za nižší pokutu beru jako přiznání a z mé strany není o čem polemizovat. Stejně tak to přiznaly i ZSSK . A Ubohost všeho je , že se vlastně ČD udaly sami . Mě to připadne jako Trumphova metoda se lhaním a vytvářením vlastního světa
Oprava: Je podezření, že ČD aktivně ovl …
Nehrajte si na soudce prosím.
Nejsem právník ani soudce . Když to dva ze tří přiznají a vyjde ven i část emeilové korenspondence tak asi ani není o čem . Komise má taky nějaký závěr a ten beru jako nestranný . Ještě nikdy ho zpětně neopravila o 180°. .Spíše se ČD nechce přiznat vinu a platit tak to hrají jako Andrej s hnízdem nebo Rath s krabicí a vínem . Hloupé je , že na jakýkoliv postih doplatí cestující a daňový plátci . Trestal bych hlavně ty tvůrce toho pasystému , pokud to jde .
Pane právníku, čím a komu prosím ČD omezovalo osobní svobodu? Viz Váš příspěvek výše. Děkuji za odpověď.
??? O osobní svobodě jsem nic nepsal ani výše ani níže .
Nejste právník ani soudce jak píšete a na základě informací z TV a netu máte o kauze jasno …
Aby bylo jasno, já netvrdím, že nemáte pravdu, ale tvrdit to bez potřebných informací a znalostí mi nepřijde šťastné. Navíc Váš závěr vzniká asi tak, že dva se k něčemu přiznali, tak ten třetí to automaticky udělal taky.
Tak na základě toho třetího (právě ČD) to celé vzniklo . Navíc ty data ani samo ČD nijak nezpochybnilo , nemám tudíž proč si myslet něco jiného .
Promiňte, ale pro tohle tvrzení, myslím, nebyly zveřejněny důkazy…. OeBB se rozhodovalo nezávisle na ČD (=firma OeBB nic nedostala od ČD, pokud OeBB neprodají vagony).
Situaci OBB neřeším. Ale já opravdu nevím o ničem, čím by se provinilo ČD…. Protože firma ČD nemohla zastavit prodej… To je to hlavní – ČD by asi rádi chtěli poškodit konkurenci, ale v tomto konkrétním případě firma ČD neměla možnost jakkoliv poškodit konkurenci…. Prostě a jednoduše – firma ČD v tomto případě byla v pozici diváka, nikoliv aktéra.
Zástupci ČD oslovily danou pracovnici a přímo žádaly ovlivnění neprodání RJ a dle zveřejněného dodaly křoví . Vtipné je spíše to , že ani Jančura toto netušil a ČD se udalo po nějakém čase vlastně samo a to v dobu , kdy to nikoho ani nenapadlo řešit . OBB přišlo o část dobré pověsti .
Jančura to tušil, ale v pozadí nekonečných podrazů od ČD to bez důkazů nemohl řešit a ani neřešil. Sám to řekl, že od jisté doby neodkoupil od OBB ani ojeté kolo a podezření měli, a co s tím? A že je to v podnikání omezilo.
Máš pravdu . P
Pro Zdendik… a jak KONKRÉTNĚ ČD zařídili, že neproběhnul obchod mezi OeBB a RGJ? Pointa je v tom, že ČD v této situaci nemohli nic rozhodnout, neboť rozhodnutí spočívalo na OeBB a RGJ… Proto nechápu v čem by měla spočívat vina firmy ČD konkrétně v této situaci.
kdo je trumph? někdo z ČD?
No jak ČD řekly „nesmíte to prodat RegioJetu“ tak sice se dá říct, že na to neměly formální páky a OBB neměla důvod poslechnout.
Ale prakticky ČD jsou dominantní, domluva s OBB by mohla být i kartel. Férová varianta by byla, kdyby ČD normálně přeplatily RJ, zatímco by RJ měl informaci a mohl by reagovat (preplatit zpátky nebo říct že na to nemá).
Ale já neřeším jestli se provinily OeBB nebo ne. Já pouze říkám, že v této situaci firma ČD byla divákem, nikoliv účastníkem prodeje/nákupu vagonů od OeBB….
ČD mohly být tím, kdo OeBB navedl.
Omezování osobní svobody? Omezování osobní svobody se rozumí bránění v užívání osobní svobody takový zásah do osobní svobody, jímž se znemožňuje volný pohyb člověka, a to i jen na krátkou dobu, je-li omezení nesnadno překonatelné. Patří sem například uzamčení v místnosti, spoutání, zbavení osoby tělesně postižené pomůcek (berlí), bez níž není schopna se sama pohybovat, svíráním v náručí, držení rukou a podobně. O tento trestný čin se může jednat i ve vztahu k dítěti, pokud způsob a doba omezení osobní svobody hrubě překročí obecně uznávaná pravidla výchovy. Důležité je speciální ustanovení, kdy cílem omezování osobní svobody jiného je usnadnit provedení… Číst vice »
Že by konečně někdo, kdo zjistil, že i když cestující není objednatel, je to zákazník a ne substrát. 🙂
Nevím, přečtěte si jeho rozhovor pro tento web z 5. 12. 2020. Tam jasně říká, že hlavních zákazníků je 15. Tenkrát jsem ocenil, že to ČD konečně řekly na rovinu. Teď pro Železničář už se asi přizpůsobil zažitým zvyklostem.
Hlavních zákazníků je 15, protože pokud s těmito se neuzavře smlouva, tak nejsou ani ti další zákazníci – cestující. To ovšem nijak nevyvrací, že je potřeba mít dobrý přístup i k těm cestujícím. Pan Bednárik mi nepřijde jako člověk, co zrovna přiletěl z Marsu.
Dobrý přístup k cestujícím je potřeba mít jen v tom rozsahu, aby si na dopravce nestěžovali u těch hlavních zákazníků. Všechno ostatní jsou zbytečné náklady navíc.
To by mohla být pravda snad jen tam kde jsou brutto smlouvy s kraji. A to ještě ne úplně, protože ti cestující můžou cestovat i v jiných krajích, rychlících, nebo komerčních spojích.
Jinde, kde je příjem z jízdného příjmem dopravce, je potřeba neztrácet/přitahovat zákazníky. U komerčních spojů to platí 100x.
Teď prosím bez urážky, ale vy budete asi jeden z těch „zkostnatělých úředníků“, kterého se chystá vyhodit…
Jako promiňte, ale jinak to napsat nešlo…
Nejsem. Jenom jsem napsal svůj názor nebo spíš obavu, že se přístup k cestujícím zhorší.
Jen z tý části rozhovoru co je tady to vypadá, že přiletěl. Ale ona mu to EK vysvětlí
Zakaznik pro CD je jako pro Smartwings/CSA. Totalni srac..
Ty u nás pracuješ, že? Tak tady neprezentuj vlastní názory. Děláš nám ostudu….
Nepracuju pro CD a ani nechci. Nemam je rad. Statmi moloch, kdy jsem slysel hruzy,co se tam dejou. A pruvodci pokladni mam silne nwgativni zkusenosti.
Možná by pomohlo i zlepšit chování k zákazníkům. To je opravdu o lidech. Moje zkušennost: Loni jel několikrát vlakem z Brna do Zlína. 2x jsem stihl dřívější vlak. 1x průvodčí při kontrole poděkoval a podruhé, jiný, že nemám platnou jízdenku, že tato je na další spoj (trasa stejná). A nezájem, nezájem a nezájem. Tu si můžete vrátit a já vám prodám novou. Samozřejnmě se zlodějským příplatkem. Že měl podle něčeho pravdu? Běžte k šípku. Zaplatil jsem si trasu Brno – Zlín. Zajímavé bylo, že na pozdější vlaky by jízdenka platila….
Brečíte hezky, ale porušil jste SPPO: Uzavřením přepravní smlouvy nebo zaplacením jízdního dokladu nebo dokladu o zaplacení ceny vyjadřuje cestující souhlas s přepravními podmínkami vyhlášenými v SPPO, tarifními podmínkami vyhlášenými v tarifu TR 10, TR 14 nebo zveřejněnými ve vyhlášce PTV, nebo s pravidly pro nákup v e-shop ČD a TeleTiket. To je jako byste měl místenku na spoj jedoucí z bodu A v 15:23 a vy byste se dožadoval uznání i ve spoji jedoucím před a nebo po. Promiňte, ale na jízdním dokladů máte jasně napsáno platí od, co je na tom k nepochopení, že platí i na pozdější… Číst vice »
A to je přesně to, o čem Roman píše.
Nerozumím, co to je to, přesně to? Podle mě je zvláštní porušit SPPO a ještě nadávat na průvodčího, že je drzost chtít po cestujícím platný doklad.
Přístup, kdy cestující zaplatí jízdenku, a následně je mu řečeno, že nezaplatil.
Proč SPPO zní takhle?
To je ale velice zjednodušené. Kde je hranice? Platná jízdenka na spoj dopředu, dva, nebo půl dne? Kdy podle Vás je ta jízdenka ještě platná?
Nepochopil jsem proč pan Roman prostě jízdenku nevrátil a nekoupil jinou. Prostě standardní situace …
Když to ČD zaváděly, tak se zároveň rušil poplatek za storno jízdenek. Pravidla jsou taková myslím proto, aby se zabránilo vrácení jízdenky v případě, že není zkontrolována průvodčím.
Však zaplatil, ale na pozdější spoj, co je na tom k nepochopení?
Nebo do kina taky jdete už ve 4. a dožadujete se vstupu, i když máte lístek až na 7. večer? Nebo ten váš slavný PID, když si koupíte lístek s platností od 15:25, tak taky platí už ve spoji v 15:05?
Takže ano, nezaplatil za jízdenku platnou v daném spoji, copak by mi asi řekl RegioJet na jízdenku ČD Pardubice – Praha, vždyť trasa je stejná?
Je to prostě jen snaha ukázat jak jsou zaměstnanci ČD špatní, když trvají na tom, aby cestující měl platnou jízdenku…standardní situace, která je řešitelná během pár minut, ale je třeba se nějakým způsobem neřídit pravidly a pak se divit …
Jízdenka PID má omezenou časovou platnost, trasa je dána jen pásmy, pokud jezdím od 15:05, stále mám platnou jízdenku od 15:25 do konce časové platnosti.
Jízdenky ČD jsou platné na konkrétní trasu (Brno – Zlín), po dojetí do Zlína jízdenka dál neplatí bez ohledu na čas. Tudíž na dané trase je jedno, v kolik jí projede.
A proč si teda nekoupíte lístek s platností „hned“ když chcete aby platil kdykoliv během dne?
Koupíte si lístek na konkrétní dobu a pak Vám vadí, že neplatí dříve, to nedává smysl. Nikdo Vám nebrání si koupit lístek jaký se Vám hodí, ale Vám je to málo.
A jedno to není. Když si koupíte ráno lístek na večer a pojedete v poledne a nikdo Vás nezkontroluje, tak přijedete domů a lístek vrátíte … je to správně?
Takže v čase 15:05 – 15:25 jedete načerno, jestli jsem správně pochopil, tak to je pro vás v pohodě? A nemáte úplně pravdu, u nepřestupních jízdenek je jízdenka po jízdě neplatná, byť má platnost 20 minut a vy jste jel pouze 5.
To sice jo, ale nesmíte jet dřív, jak v čase od kdy platí, asi kvůli tomu, že nad 15 minut do odjezdu je zrušen storno poplatek, proto tam je ten čas od kdy platí.
Není to v pohodě, v 15:05-15:25 to je pokus o jízdu načerno (při 60 min platnosti dokončený tím že jezdí po 16:05).
Takže zde to je jízda načerno, ale u jízdenky ČD se z toho stává protizákaznický krok, a ČD jsou zlé (resp. Průvodčí), že vyžadují, aby cestující měl PLATNOU jízdenku?
U jízdenky ČD je vytisknutá platnost na danou trasu. Jízdenkou PID se dá v rámci časové a pásmové platnosti jezdit dál, jízdenka ČD z A do B je dojetím do místa B projetá.
No a jakou to hraje roli? Já se marně snažím pochopit vaše myšlenkové pochody, podle kterých nemůže být jednorázová jízdenka (pro úsek A-B) omezena časovým údajem, od kdy platí. Prostě, jelikož má vytisknutý i časový údaj od kdy platí, tak před tímto časem není platná, tudíž cestující nemá platný jízdní doklad, navzdory vašim zvláštním myšlenkovým pochodům. Já vím, že ČD nenávidíte, ale zde to je prostě základní logika, a není nic, co by z neplatné jízdenky mohlo udělat platnou před časem platností.
To není o mém vztahu k ČD, ale o hodnocení konktrétního průvodčího/revizora. I u RJ vím o dvou případech jízdy formálně načerno, řešené pokaždé jinak. 1) Jízdenka Karlovy Vary – Ostrava s přestupem v Praze, těsné stihnutí předchozího vlaku(znalost Florence i Hlaváku, zpoždění vlaku na odjezdu), bez problému. 2) Jízdenka Praha Hlavní-Ostrava Svinov, nástup v Kolíně. Místo neobsazené, přesto jízdenka zneplatněná tím že nebyla nastoupení v první stanici. Štíplístek chovající se stylem 2 má formálně pravdu(podle podmínek psaných dopravcem, ne cestujícím), přesto schytává více stížností. A kdybych byl manager řešící takového štíplíska, tak mě zajímá i způsobená škoda(která je zejména… Číst vice »
Jenže ani jeden z případů není ani krapet podobný tomu z úvodu, kdy se pán diví, že mu nebyla uznána jízdenka, která ještě nebyla platná. To je jako koupit si lístek na zítřek (t.j 10.1.) a dožadovat se platnosti již dnes v 23 hodin večer. Upřímně, jako manažer, bych stížnost na průvodčího 2 (u 1. Jsem přesně nepochopil, kde se udála jízda na černo) hodil do koše, ať jich je třeba 10 a dotyčné bych odkázal na příslušné ustanovení přepravního řádu (řekl bych, že zde, stejně jako u zákona, platí – neznalost neomlouvá), by mě zajímalo, kolik lidí skutečně čte… Číst vice »
U bodu 1 šlo o jízdenku platnou na konkrétní autobus a konkrétní vlak(s nějakým přestupním časem), jízda vlakem dřívějším než uvedeným na jízdence.
Tedy cestující jel na černo, ale vlakvedoucí to nepokutoval.
Tak to jo, špatně jsem přečetl první komentář. No tak nechal, nevím, jestli má Regiojet nějaké kontrolory, kteří by případně mohli naprášit průvodčího, že to tak nechal. Pokud vím, tak se jízdenka kontroluje jen pohledem, takže se klidně mohl nevšimnout, že platí na jiný spoj. Hlavně jsem teda u Regiojetu nezažil, že by nějak extra kontrolovali jízdenky (jel jsem s ním asi 3x).
Což prostě u popky (u on-line jízdenky) nepřehledné. Problém je právě toto dvojí chování, kdy je u cestujících špatný ten, co dodržuje SPPO.
Můj vztah k ČD jízdenkám je takový, že dlouhodobé neznamenají nic (IN xx koupená dopředu, následně přestanou jezdit na dané trase).
Naopak ČD u jednorázových jízdenek jako jedni z mála „garantují“ dopravení, za určitých okolností proplácí taxi. PID lístek je při odřeknutí posledního spoje k ničemu (teoreticky platí v prvním spoji, po noci mrznutí na zastávce)
A teď už vůbec nechápu o co Vám jde, když uvádíte, že i jiný dopravce se chová podle Vás někdy nelogicky/nezákaznicky …
Třeba proto, že ji lze do 25 minut před zsčátkem platnosti vrátit.
Ano, přesně takto mluví modrá guma…. 😀 .
Tak já si koupím jízdenku na spoj RegioJetu, který odjíždí třeba v 12 a nasednu v 8, jistě mě nechají jet, protože dodržování přepravního řádu (tedy mít platnou jízdenku) vyžadují jen modré gumy. A poukázání na přepravní řád a jeho porušení je přeci modorgumní chování.
Nebo co se podle vás mělo stát, to se pánovi měli omluvit, přeci měli tušit, že stihne dřívější spoj, a darovat mu novou jízdenku?
To záleží na tom, co bude v RJ za štíplískta. Formalista, který rád sbírá „neoprávněné“ stížnosti nebo někdo prozákaznický.
Obráceně. Průvodčí, který „Romanovi“ uznal neplatnou jízdenku, se naopak zachoval protizákaznicky vůči všem ostatním cestujícím. To je přesně to, co dokáže naštvat, když je průvodčí laxní a ten, kdo se snaží chovat v souladu s SPPO, si připadá jako, s odpuštěním, hlupák.
A on svou jízdou dřívějším vlakem způsobil někomu nějakou újmu, škodu?
Teoreticky ano, protože dotyčný může mít flexibilní jízdenku zvýhodněnou, ale na daný spoj už mohla být vyprodána (nebo třeba nebyla k dispozici), tudíž jel levněji, než by ve skutečnosti jel, kdyby si kupoval jízdenku platnou na daný spoj.
Do MHD, pokud si kupuji SMS jízdenku, taky musím nastoupit s platnou jízdenkou a nikomu to nepřijde divné, přitom taky nikoho nepoškodím, když by mi přišla třeba za 2 minuty.
Pokud by měl místenku levnější než jízdenka, tak to beru – ale místenka snad neplatí ani v následujících vlacích.
Já mluvím o jízdence, ne místence, navíc ta, krom pendolina, stojí stejně, proč sem montáže místenku?
Nevím, co se tímto divadlem snažíte dokázat, že jste odpůrce ČD vím, ale toto je už prostě za hranicí rozumného uvažování. Přeci se nemůžu dožadovat, abych byl přepraven ve spoji, který jede v 15:23, na jízdenku na spoj v 17:23. Kdyby pánovi nechtěli ve stanici vyměnit jízdenku (pokud byla papírová), tak to je něco jiného, ale toto chování odporuje zdravému rozumu.
Omlouvám se, slova „místenka“ a „jízdenka“ jsem bral obecně, ne podle definic TR10.
Chci říct, že je v pořádku místenka (platná na konkrétní vlak, ofiko „vázaná jízdenka“, na nějaký mimošpičkový vlak).
Je v pořádku, že jízdenka platná v jakémkoliv vlaku (daná trasa a den) stojí více než „místenka.“
Není mi jasný důvod, proč u „jízdenky“ uvádět platnost od.
Platnost „OD“vzniká jen ve chvíli, kdy si koupíte lístek na konkrétní spoj (spojeno případně s místenku zdarma).
Pokud netušíte jestli pojedete za hodinu nebo za půl dne, koupíte si lístek na nejbližší spoj.
Když si koupíte lístek u okénka platí Vám hned.
Vidíte v tom nějaké nelogičnosti?
Platnost od vzniká u všech jízdenek z e-shopu a mého vlaku, i těch flexi, které nejsou vázané, protože bohužel e-shop neumí (to co uměl starý web u akčních a včasných jízdenek) prodat jízdenku na určitou trasu bez výběru spoje, byť si neberete místenku, nic.
Proto máte tu možnost si koupit jízdenku na nejbližší spoj ale můžete jet jakýmkoliv dalším. Nebo si koupit konkrétní lístek až před odjezdem. Nebo považujete za nutné aby jízdenka měla platnost okamžitě, tedy ještě dříve než jede nejbližší spoj? : – D Prosím Vás už se v tom nepitvejte, nedává to smysl. Existuje několik možností jak si pořídit jízdenku a navíc každá z těchto možnosti se dá později stornovat nebo změnit. Řešit, jestli když si vyberu jednu možnost, která mi pak nevyhovuje a já se rozhodnu to nijak neřešit, jen si stěžovat, že můj vlastní výklad pravidel dopravce neakceptoval nedává… Číst vice »
Ale v tom nejsme v rozporu, já s vámi souhlasím, že je nelogické porušovat SPPO a ještě si stěžovat. Jen jsem vás opravil, jelikož jste uvedl, že OD je pouze u jízdenek na konkrétní spoj.
Omlouvám se, moje chyba.
Máte pravdu.
Ona mi vázaná jízdenka rezervuje konkrétní místo, že to zaměňujete s místenkou?
Možná kvůli tomu, že se rušil storno poplatek nad 15 minut u online jízdenek.
Vázaná jízdenka má znaky místenky – je vázaná na konkrétní vlak a je jich v prodeji omezený kontingent. Že nedostanu číslo sedačky je detail, jde o to že u „místenky“ chápu platnost v konkrétním vlaku, „jízdenka“ do jiného vlaku by stála více.
U „jízdenky“ platné v kterémkoliv vlaku na dané trase jaksi není nutné omezovat platnost na nějaký vlak.
Teoreticky neznamená prakticky pane kolego… 😉
Vazaná jizdenka je take nejlevnějši. Pokud ji chcete použit v jinem později jedoucím vlaku je pozadováno doplacení rozdílu ceny.
Vzhlem k dynamické tvorbě cen i prakticky jízdena na dřivějši vlak klidně mohla byt drazší
Když pojedete po dálnici bez známky a až za týden si koupíte celoroční způsobíte tím nějakou újmu/škodu? … ne! Ale hrozí Vám pokuta? Ano.
Dnes už jo
Ne, ale porušil podmínky smlouvy, které akceptoval nákupem jízdenky. Podle vás je v pořádku porušovat smlouvu a ještě si stěžovat?
A jak by to řešil R.J. Uznal by mu jízdenku ? Nebo by si ji musel přebookovat ?
0) není k tomu důvod na straně RJ. (Přestupní jízdenka, při zpoždění-nestihnuti přestupu cestující pokračuje…. To mají v podmínkách i ČD)
1) Pokud cestující nemá oprávnění, záleží ve vlaku prakticky na tom kdo to řeší(vlakvedoucí, steward). V autobuse RJ rovnou lze očekávat neúspěch (obsazení všech místenek).
U vlaku záleží jestli je tam státní sleva (k těm jsou důkladní, ostatně jde o to jestli stát bude proplácet).
Viděl jsem, jak stew někomu kibicoval s eshopem na mobilu (storno + nákup správného z další zastávky). Někdy to neřeší vůbec. Právo vydat jízdenku i s přirážkou mají.
Neplatnou? Třeba už začala platit, to z Romanova příspěvku nevyplývá …
Takže je podle vás správně nedodržet podmínky smlouvy a ještě si stěžovat, jo?
A v divadle vas taky pustí na představení od 17 když máte lístek od 20? Přestože budete vřískat, že jste přece stihl představení od 17, které je stejné?
Pokud divadlo chce diváky a je na dřívějším představení ještě volné místo, tak ano, vstupenku vymění. A ještě budou rádi, že mají 3h navíc na prodej zbývajícího místa.
Pokud divadlo vede dotovaný byrokrat, který má své jisté i bez diváků, tak budou vymýšlet důvody, proč je lepší aby v 17 bylo prázdné hlediště.
Však máte možnost výměny (či vrátit a koupit novou), na pokladně, případně v aplikaci můj vlak, když pojedete ze stanice obsazené výpravčím, pokud z neobsazené, tak určitě nedostanete přirážku, prostě si koupíte novou jízdenku.
Navíc ten lístek do divadla vracíte na stejném místě, jako jste si ho koupil, ale jak Vám průvodčí může vyměnit jízdenku koupenou přes e-shop?
Jaký má pro cestujícího význam ohledně vracení/výměny jízdenky, nebo přirážky, jestli je stanice obsazená výpravčím??
Omlouvám se za překlep, samozřejmě má tam být uvedeno pokladní ne výpravčí.
I když bude obsazená, k neuznané e-jízdence (kterou vrátí, toleruje se cca 20 min. do platnosti, ověřuje se event. na zákaznickém servisu, kde už je vidět narozdíl od POPu, kde ještě nejde zvalidovat) se v tomto případě k nově koupené u průvodčího přirážka nedává, aspoň to tak vloni za mě ještě bylo. Vrácení 15 min. před platností. Ona když se uzná „na hubu“ a nejde zvalidovat, dotyčný by to mohl zneužít, vrátit a vesele jet zdarma dál, ne ke každému se v narvaném vlaku musím vrátit ( to asi v této době až tak nehrozí). Takže to je asi hlavní… Číst vice »
🤣🤣🤣🤣
Ano, na pozdější vlaky by platila, protože jízdenka koupená přes eshop je (snadno) stornovatelná do 15 minut před odjezdem zvoleného spoje – tudíž logicky nemůže být v dřívějším spoji uznána, neboť by mohla být po kontrole stornována. V pozdějším spoji tento problém nevzniká. A kdybyste si platnost ověřil na pokladně a pořídil jinou jízdenku tehdy, nemusel jste platit „zlodĕjský“ příplatek.
Proč tedy jsou na vrácení peněz tak dlouhé lhůty? Není to právě limit, že by po zadání storna systém čekal, jestli nějaká POPka nenabonzuje projetí jízdenky?
No, ale když zaplatíte ČD Body, nebo ČD kreditem, tak to máte zpět, do pár minut. Ty lhůty jsou dané (dokonce prodejci často slibují vrácení peněz rychleji, než mají uloženo), a spíš to bude souviset s mechanismy na vrácení peněz, než k ověření, zda někdo na jízdenku nejel.
Výslovně může být uznána ve dřívějším spoji, jen ne před začátkem té své platnosti 15 minut před začátkem platnosti, pokud se nejedná o jízdenku vázanou na konkrétní vlak nebo s uvedením povinného vlaku.
A proč si tu jízdenku nemůže koupit normálně u pokladny/z automatu?
A jel jste opravdu s ČD? Neboť u ČD je jedno do kterého spoje nastoupíte po nákupu jízdenky. Ale nesmíte jízdu přerušit pak je jízdenka dál neplatná a považovaná za projetou! Pouze soukromník prodává jízdenku na daný spoj a pokud ten spoj nestihnete tak v dalším máte smůlu.
Kupte si u soukromníka, třeba RegioJetu, jízdenku na vlak v 8 hodin a zkuste nastoupit do vlaku v 6 hodin, nebo ve 12 hodin. Nebudou se s váma bavit a klidně si nechaji zastavit vlak někde v Kotěhůlkách a tam vás vyloží. A to třeba i za asistence PČR. Denně se běžněw děje …..
Jak to tady čtu, něco lepšího do diskuze. Krátce po zavedení pásmových jízdenek Kordisu i pro vlaky v JMK jsem na Roli nastoupil do vlaku na Tišnov a netušil jsem, že ve vlaku není označovač. Měl jsem ale platnou šalinkartu a tak v Krpoli bezva průvodčí zdržel panťák, abych si tam na peróně jízdenku označil, nepadla ani zmínka o černém pasažérovi a přátelsky jsme se v Tišnově rozloučili.
Chování k cestujícím je do značné míry limitováno průměrnými kulturními a mentálními standardy cestujících.
Nejsem pravidelný „uživatel“ ČD. Takže nuance neznám. Pravidelně jsem jezdil vlakem ještě v dobách ČSD. Ale k situaci. Chtěl jsem si samozřejmě koupit druhý lístek přes tel., ale systém mě už nepustil. A to jsme stáli ještě 10 min na nádraží, t.j. odjížděli s 10 min zpožděním. No prostě zkušenost, na štěstí ne drahá. Společnost nebyla tratná, vlak nebyl místenkový, tak proč to hrotit. Je to jen o přístupu. Toť vše. Netušil jsem, že rozpotám takovou diskuzi.
Jsem zvědav zda začne nahoře. Kde skončil exclen představenstva PH a za kolik. A novy ansabl na personálním s neschopnou reditelkou by mal následovat.
Ano, Bednárik by měl především vyházet z manegmentu lidi kteří nahrávají konkurenci (zejména zahraniční) a nahradit lidmi ,kteří mají českou železnici jako rodinné stříbro v dobrém i ve zlém a jako jedno z posledních firem v rukách českého státu.
A co kdyz te konkurenci nejvic nahravaji ti, kdo ceskou zeleznici povazuji za rodinne stribro a zuby nehty brani jeji modernizaci podle soucasnych potreb, protoze z ni chteji obri skanzen toho, co povazuji za stare dobre casy?
A to je přesně to co pan Bednárik musí vyřešit sám. Dejme mu nejdříve nějaký čas a pak hodnotme.
Ve vyspělém světě pracují i vzdělanci s universitním vzděláním na „dělnických“ pozicích. Není tedy problém aby si ing. udělal strojnické zkoušky a šel tam kde pracovníci chybí. Dosažené vzdělání nakonec může být i v těchto oborech přínosem proti zaučencům s ………..!
Však já si třeba chodím zajezdit jako průvodčí. Dělám ro rád oproti své běžné práci, je to změna.
Víte jisté že reagujeme na správný příspěvek? … Nemůžu najít souvislost. Diky
Tak ono především v tom vyspělém světě je kritický nedostatek inženýrů, tedy VŠ s technickým vzděláním. Váš stupidní komoušský třídní boj, proti technické inteligenci je již 30 let mimo. I výraz dělnická pozice je mimo, to ZEUMS do roku 1989 byl diskriminační, a rozeznával pozice D a THP, a tu první štval proti té druhé. Dělník není profesní kategorie, ale třídní, dělník je účastník dělnického hnutí. Typickými dělníky byl A. Zápotocký, nebo V. Bilak.
Jasně, s tím naprosto souhlasím. Jen upozorňuju, že ti, co by chtěl joska vyházet a ti, kterými by je chtěl joska nahradit coby spásou, můžou být snadno jedni a ti samí lidi.
Posoudit, jakou cestou se maj ČD vydat a pokusit se to ve firmě prosadit je samozřejmě na jejich vedení a nový GŘ má samozřejmě nárok na nějaký čas, aby ukázal, co umí.
V tom je ten problém ,modernizaci železnice nechtějí v manegmentu přesně ti lidé ,co „kopou“ za konkurenci . Nakonec korupce není jen v zadávání zakázek ve stavebnictví , průmyslu , obcích ,ale i v ČD. I minulé vlády se zasloužily konkrétně o likvidaci technického zázemí a strojového parku železnice . A opět „korupce“ nahrála vstupu konkurence dokonce se státní subvencí. Vše je pouze na lidech dychtivých po moci a penězích.
Spousta tvrzení; nějaké příklady?
Nevím kolik je vám let ,ale v devadesátých letech se masivně likvidovaly vagonky ,lokomotivky z důvodů neschopnosti konkurence ,ale zajímavé bylo to ,že v těchto zlikvidovaných firmách vznikali různé přištípařské firmičky ,do kterých stát rval peníze neměli s železnicí leckdy co dělat a za pár let zkrachovaly. Místo toho ,aby prachy investoval stát do výroby lokomotiv a osobních vozů. Nákladní vozový park byl přesycen ,z důvodů masivního rozvíjení kamionové dopravy. Byl jsem zaměstnancem v jedné z těchto firem. Byla to tzv. Klausiáda , tatíčka české privatizace.
Trosku pokory pro provozni zamestnance by to chtelo pane rediteli 😉 propoustet a kritizovat umi kazdy. Ale motivovat, to uz je tezsi. Pan Nebesky treba vsem zamestnancum loni zaslal mail s pranim k novemu roku.
Jen opravdu naivni zamestnnec veri, ze prani plebsu posila opravdu reditel osobne.
Samozrejme ze ne. Ale aspon projevi nejakou snahu
Pro Koro … osobně se domnívám, že vedení firmy ČD se zuby nehty snaží odvrátit insolvenci/zachovat šanci, že někdo půjčí firmě ČD…. a můžete hadat 3x, kdo v předchozích měsících prohospodařil předkrizovou zásobu hotovosti firmy ČD… Ale samozřejmě, že jestli je Vám milejší dostat emailem přání k Novému roku a na výplatu čekat „až naprší a uschne“, tak věřím, že Vám vyhovoval „řádný hospodář“ pan Nebeský
Posílat to samozřejmě nebude, na to maj ředitelé asistenty. Za dohledávání adres, jejich kopírování a udržování rozesílacích seznamů fakt placený nejsou. Co se týče psaní, někteří to sami píšou, někteří si to nechaj napsat marketingem nebo personalistama a jen daj zadání a pak to zkontrolujou. Případně to napíšou nahrubo a nechaj si to někým lepším na slohy učesat, těch variant je spousta a je to ve výsledku úplně jedno. Většina jich to s dalšíma členama vedení minimálně konzultuje a není důvod, proč by to nedělali. Myšleno vše v takto velkých firmách. Jen blázen ovšem nechá něco rozeslat svým jménem všem… Číst vice »
Vás koukám neopije někdo rohlíkem, ale co takhle koblihou?
Leda ketchupem
Ten jsem ještě neprohnal trubkami , ale teče všechno co je sladký . Zkusím a potom pozvu na kečupovicu . Normální lidi zvu na slivovicu 2013 53%.
Ok
IBM propustila k 1.1. celosvetove 10 tisic obchodniku. Ted od nich chci koupit blbost za 1000 dolaru a prehazujou si me jak horkej brambor. Nepodcenujte dulezitost kancelarskejch krys.
Ibm dlouhodobě klesají tržby a ekonomicky potřebuje provést hodně změn aby dlouhodobě uspěla.. Aktuálně plánované rozdělení na dvě společnosti to nevyřeší.. Potřebují velkou změnu..
IBM už cca 20 let postupně utlumuje ostatní výrobu a soustředí se na dodávky systémů pro armádu a zbrojní průmysl.
U nás na KTF jsme se učili, že nejlepší kšeft jsou zbraně.
Až na 3.místě je výtvarné umění.
O železniční dopravě zmínka nebyla…😭
Tedy obchodník neumí prodat, umí přehodit na kolegu.
Jo i při vyhazování přemýšlet. Zbyteční byli spíše ti přehazovači.
V korporacích to funguje nějak takto:
https://starecat.com/i-dont-get-it-after-all-the-budget-cuts-to-streamline-the-workforce-why-arent-we-moving-faster-boat-single-rowing-man-management/
Ještě překlad:
Nechápu to… Po všech těch škrtech v rozpočtu, které měly zefektivnit pracovní sílu – proč nezrychlujeme?
No tak doufám, že pan Bednárik začne čistku u těch nejzbytečnějších – přednostů osobních stanic, MTZ apod. Ale ona mu O-14 bude beztak tvrdit jak se nikde úředník ušetřit nedá. A přitom je to jen banda přeposílačů mailů, která ani to neumí pořádně.
Pakliže to neublíží bezpečnosti provozu (což se několikrát ukázala absence personálu jako při nehodách) ,to se cestující nemusí cítit bezpečně.
Obávám se, že přednosta osobní stanice není zaměstnacem ČD.
No právě že je 🙂 taková pozice u ČD existuje a jsou jich po ČR desítky
Jo v Usteckém kraji jsou prednostové asi 3. V Plzeňsem je to podobné.
Pletete si O14 se ZAP. O 14 nema se stsvem perdonálu ve stsnicich nic dpolecného.
Stejně to jsou jen řeči a nakonec propustí strojvedoucí
A jezdit budou ti úředníci?
Ne, konkurence
To je jiné téma.
zbytek to pokryje formou přesčasů
Zřejmě firma už nebude dál chtít živit dva průvodčí na vlak a to je jenom dobře, viz „Proč musíme legitimovat každého cestujícího?“
Takhle to ale nejde pausalizovat …
Spíš si myslím že ta věta může předznamenával nějakou změnu strategie prodeje jízdenek.
V čem spatřujete souvislost s „prodejem jízdenek“ ve větě „Proč musíme legitimovat každého cestujícího?“
Třeba v tom že jako konkurence lze prodávat i lístky na konkrétní spoj a sedadlo a pak takového člověka netřeba kontrolovat …
Méně kontrol, znamená menší potřebu průvodčích, tak je to v souladu s tématem článku.
Téma článku je méně administrativních zaměstnanců …
Predmetem konttoly je také kontrola nároku na slevu.
To asi těžko, protoze tohle nectěji objednatelé. A ni konkurence nema vlaky v závazku povinne mistenkované.
CD provozuji i komerční spoje …
Pět a půl…
Ale ty jsou standardně povinně místenkové. Ty byste ale mohl snad védět, když mne chcete poučovat.
RegioJet nelustruje ty, kteří mají místenku. Vlakoš koukne na plánek obsazení a vidí.
Přesně o tom mluvím
Měl by kontrolova nárok na slevu.
Pokud neprobíhá kontrola při nákupu, tak ano.
zjevně tomu rozumíte. Jak může probíhat kontrola při nákupu, nebo jak si to představujete na pokladně a jak v e-shopu? Zkuste o tom popřemýšlet.
Schválně tam byl podmiňovací způsob.
Třeba PID chce potvrzení o studiu při nákupu kuponů ale i následně při kontrole revizorem, a to i v případě nepřenosných kuponu.
V některých e-shopech je škrtátko „chci slevu“ (a jeho zaškrtnutí je skutečně jenom věcí kupujícího, ani nemusí kupovat pro sebe), někdy je ale třeba políčko na číslo průkazu ISIC.
pokud to není při prodeji SW podpořeno např. profilem zákazníka v čipové kartě a jízdenka se náhrává do této karty tak to při prodeji dává smysl. Ve všech ostatních případech je stejně nutná kontrola nároku na slevu dopravcem.
Jak si takovou změnu předsravujete?
Přečtěte si prosím celé vlákno
To jsem tam nenašel.
Kalina:
To mně případnou zbytečných 4..6 stevarduů u RJ. Ano. Je to privátní byznys. Ale i na R8 jezdí 2..3 na pěti vozech. A o svátcích, více vozů, ještě více stevardů
Tak strojvedoucí jsou ti poslední kdo by se propuštěl.
V době kdy se nabírají a zároveň se silné ročníky chystají do důchodu to na propouštění strojvedouích úplně nevypadá
Ale sebere jim 10% platu , takže odejdou.
Skutečně? Já si to nemyslím. Pokud bys měl Miloši pravdu, tak příležitost polepšit si – pro znalé jazyka a ochotné provést změnu, se nabízí. DB a ÖBB mají v této profesi podstav a hledají zájemce i v Česku, Maďarsku…
Psalo se o tom i tady.
https://zdopravy.cz/rakouske-drahy-verbuji-ceske-strojvedouci-lakaji-na-ctrnact-platu-17717/
https://zdopravy.cz/cesky-strojvedouci-v-rakousku-odesel-jsem-hlavne-kvuli-osobnimu-volnu-17794/
https://www.denik.cz/ekonomika/plat-sedesat-tisic-rakusane-lakaji-strojvudce-z-ceska-20181018.html
Ohledně požadavků konkurence je zajímavé, že když majitel RJ likvidoval konkurenci na lince Liberec -Praha za korunu, tak bylo podle něj vše v pořádku. Je to taková věčná plačka.
Plačka co okamžitě regovala na Covid novými produkty a velkými provozními úsporami. U modrých se po roce dozvídáme, že by to možná chtělo někoho propouštět v administrativě…
S tím Liberecem to rozdíl je, ale nevím jestli má smysl vám to rozporovat.
Nemá smysl mu to vysvětlovat, protože to pochopit nechce. Kdyby to pochopit, a hlavně uznat, chtěl, už by tyto své pocity nepoužíval. Záměrně nepíšu argumenty, protože pocit a argument jsou dve úplné jiné formy argumentace.
Ono než třeba někoho v ČD napadlo, že by mohli cestujícím prodávat roušky… Z mnoha důvodů se mohlo stát, že ji prostě člověk zrovna nemá u sebe. Vím, že je pár korun na roušce nevytrhne, ale je to určitá služba pro zákazníka a pomoc v nelehké situaci.
Třeba v Prostějově inzerují prodej roušek hned ve třech velikostech v ČD Centru. Drobnou chybičkou je, že kvůli covid-19 je ČD Centrum zavřené. Ale to se časem vychytá (v červnu 2022, až budeme všichni očkování).
Ceny na lince Praha – Liberec řešil soud. A dospěl k názoru, že SA docela oprávněně reagovaly na prasarnu – blokování bus terminálu v Liberci. Ta cena 1Kč totiž nebyla z centra Liberce, ale z pole za městem.
Opět lež o Liberci za korunu. Buď si o tom konečně něco zjistěte nebo přestaňte lhát. Když už, tak se dá bavit o situaci s Asianou a jízdenkama za 50 Kč na Brno – Praha, kde byl potrestán za to, že to udělal blbě a nasadil tu cenu jen vůči jednomu konkurentovi (resp. v časy, kdy jezdila zrovna Asiana). Tam pak dostal pokutu oprávněně (přitom kdyby tu cenu nasadil pro všechny spoje, je v podstatě z obliga). Nakonec Flix a jeho totálně podnákladové ceny po dobu snad 2 let neřeší nikdo, ale každý vytáhne Liberec za korunu. Jinak teda, když… Číst vice »
Škoda že není odkaz na celý rozhovor. Klidně bych za to dal pár peněz.
Kup si časopis.
Netuším kde… Sedím právě ve vlaku. Chci odkaz, Google pay a číst. Jejich škoda.
Pokladny ČD, cena za jedno číslo je 42 Kč.
To je modrogumí přístup ke klientům 🙂 třeba by si zaplatil prémiový článek, ale reakce Železničáře nechce peníze.
Přesně – takto by si to člověk koupil ihned, přečetl a bylo by prodáno. Když to dneska nejde takto jednoduše, tak pak už nikdo nikde časopis shánět kvůli tomu nebude a prostě už to nebude důležité.
Říká se tomu impulzivní nákupy a klasické komerční firmy ví, proč to funguje 😉
Není nic jednoduššího, než si koupit Železničáře 🙂
ČD zpřístupňují Železničář online až po určité době, bohužel.
To aby pak čtenář četl aktuální vydání za rok, a přemýšlel, o čem byla tehdy řeč…
Máme za sebou dost náročný rok, jaký podle vás bude ten letošní? Musí být lepší, prostě musí. Ale obávám se, že minimálně první pololetí se ponese ještě ve znamení opatření proti šíření koronaviru. Nejen my, ale všichni budeme muset obrátit každou korunu dvakrát, než ji utratíme. Jsou České dráhy v krizi? V krizi nejsou České dráhy, v krizi je celý svět. A to je rozdíl. České dráhy jsou velká a stabilní firma, zvládnou to. Opravdu vážné problémy mají menší firmy, lidé, živnostníci. Snad kromě zásilkových služeb a e-shopů. Pokud bychom ale dnes nic nedělali, mohli bychom se jako největší železniční… Číst vice »
Co měly ČD od státu zadarmo? Vše. Vlaky, lokomotivy, vozy (které mimochodem prodaly a pak si je pronajaly. Nádraží, která vesele prodaly, a nejen nádraží. Asi před 15ti +- léty jsem četl, co ČD nabízely k prodeji. Spousty nyní už pro ně nepotřebných ploch, depa, opravny, sklady, ubytovny, domy, chaty… Miliony a miliardy za to utržily. Nechci se nějak zvlášť zastávat konkurence, ale ti začínali snad od nuly.
Jestli to nebylo tím, že ČD toho byly součástí.
I tak při dělení ČD – SŽDC nemusely ČD dostat majetek, který následně prodaly státu.
A nezdědily ČD náhodou i dluhy?
Ne, ty šly do SŽDC a asi i ČKA.
Konečně!!! Propustit a zavřít, bordel!
Tak stát by měl nalít ty 4 miliardy do ČD. Jenže to klasicky do státního podniku neudělá. Protože státní podnik se vždy podfiancovává. Kdyby to byla nestátní verze. Tak buď jako v Anglii řeknou sorry. Bankrot nebo nebudem jezdit. Nebo natáhnou škemrák. Nebo budou vesele vozit vzduch. Jako u těch smluv, kdy příjem je majetkem objednavatele.
Kdyby to stát udělal tak by to byla nejspíš nedovolená státní podpora a nejspíš by následovaly žaloby na stát.
Žádný strach, další vlna prodeje majetku ČD státu se chystá.
U fráze „Každý jeden z nás by si měl uvědomit, že práci má díky našim zákazníkům“ rozhodně souhlasím. Sám jsem byl svědkem toho jak zaměstnanci správkárny ve špinavých botech stoupají na sedačky. Jindy posunovači ve šinavých rukavicích ušpiní nástupní madla. Jindy při rozpojování souprav, je posunovači za těžko vylézt nahoru a odpojit UIC kabel, ten je pak utržen.
Zatímco cestující jsou svatoušci a andělé, že?
Přesně, to je jenom substrát, tedy obtížný hmyz, který je třeba zlikvidovat mucholapkou.
Tuto zimu budu kácet několik hnusných nemocných stromů na zahradě, bude tam i pár švestek , nechcete se stavit? , třeba to vyléčí tu infekci.
Šéfe potřebují švestku na uzení, jste z daleka??? Ale teď si opravdu nedělám legraci email brzezniakdavid@gmail.com. Díky
On takový Berliner přijel z Německa vysloveně cistej …😀😀😀 zvláště o víkendu . A co když se hraje fotbal a hokej Sparta a Baník a i další kluby. To by brečel člověk i nad Béčkem.
Béčko a fotbal…😈
O to ale vůbec nejde.
A to u soukromých dopravců bude dělat tyto práce, pracovník vyškolený např, šéfem Regio -jetu ?
Nastupni madla se umývaji na sanitarni koleji… vsak zamestnanci spravkarny dostavaji 10tis odmeny,tak by si ty boty mohly sundat a konecne ty vozy zacit opravovat,ne v nich jen chrapat a pak strhnout kriz a opraveno…kdyz se na UIC zaponene,ci je nekdo linej, z 99% to vzdy prezije v pohodě.. Chtělo by se to taky podivat na prijezdove soupravy a videt jaky hnuj tam od cestujicich je. No celkem je to fuk,nebot jestli generalni sahne na penize,90% z lidu ocu a ocp da vypoved,nebot za 20hrubych to uz nikdo delat nebude, jiz takhle je to na hrane a pridani snesnych 340kc… Číst vice »
Ale ty sedačky se odinstalují a dávají nové , takže těch +75 vědí o tom ho….
pardon ,zrekonstruované.
Cože, 750 lidí jen v cargu? Na plné úvazky? Měl jsem za to že covid nákladní dopravu téměř neomezil, snad akorát přepravu nových automobilů, kůrovcové dřevo roste atd. To tam bylo tolik lidí postradatelných kvůli ztrátě vykonů ve prospěch konkurence, nebo prostě jen tak?
V článku se nepíše, za jaké období jsou ti propuštění zaměstnanci. A Bednárik byl v čele ČDC několik let.
Najděte si rozhovor tuším na Radiožurnálu po nástupu do funkce GR CD tam to snižování stavu v cargu popisuje.
Tak jim tu naftu neprodávejte. Jen nevím, v čem vám to pomůže.
Asi v tom, že když by je si to nechali opravovat všechno svépomoci, tak jim dost stoupnou náklady a tím i prostor k dalšímu růstu? K čemu asi tak.. 😀
Tak pokud si management ČD myslí, že by to takto fungovalo, proč to nedělá? Já si myslím, že lepší je aspoň neco utržit, ale ja nejsem generální ředitel:-)
Znepříjemní to konkurenci.Na železnici to není jako na silnici.
A co na to konkurence? Bu skyt skyt, končíme činnost v ČR, nedá se tu koupit nafta? Asi ne.
Ze zákona musí ostatním dopravcům zpřístupnit čerpací stanice …
Tak to má pan ředitel dobrý- zákonem zaručená klientela, který pumpar to má:-)
Oni k němu jezdit nemusí, to je jejich věc, ale on je tam nemůže nepustit.
Jasně, to jsem pochopil, příště dam těch smajlíku víc.
A co bude dělat, až mu doopravdy dojde nafta?
No konečně první ředitel, který pochopil, že na jednoho administrativního pracovníka musí pracovat například 10 lidí venku a né naopak. Možná bych zvážil i regulaci náměstků a jejich poradců. Tam to taky musí být finančně náročné.
Říkají to všichni. Ale pak se zjistí, kdo co ví(a za vyhazov by začal mluvit), kdo je čí kamarád.
A jak vypadá vyhazování úředníků, to bylo i v seriálu Jistě pane ministře
Ceske drahy nemam rad. Lidi ani nechapou, ze ten vlak jede pro Ministerstvo dopravy nebo kraj a jsoz ignorantsky, pruvodci vubec neresi zpozdeni… nemam rad Ceske drahy a snad prijdou o dalsi zavazky. Konecne konkurence prisla a konecne Sprava zeleznic se stara o zelezmici a nadrazi…
Tvoje slova nemohu potvrdit. Ve středu jsem se vracel z Rakouska posledním Vltava-Dunaj spojem, který ještě v Pregartenu nabral díky zasněženým výhybkám půlhodinové zpoždění. V ten okamžik mi bylo jasné, že přestup na poslední rychlík do Prahy v ČB je v ohrožení a vidina noci strávené někde v nádražní hale nebyla vůbec příjemná. Nicméně šarmantní dáma v modrém se ihned po vystřídání svého rakouského kolegy v Summerau ujala své role a ve spolupráci se síťovým dispečerem zajistila, že jsem se ještě před půlnoci dopravil do hlavního města. Řekl bych, že zaměstnanci v první linii těchto kvalit jsou pro ČD nepostradatelní.
Ano, nová mládež v modrých uniformách, či s tím žlutým neb rudým pruhem, to je ta nová krev modré armády, která v drtivé většině případů vzornou prácí zachraňuje pozadí těm nahoře, co berou miliony ročně za to, že v podstatě okradaji svůj podnik! Uvědomuje si GŘ Bednárik, že jeho kolega v DB bere tricetinasobek jeho platu proto, že si na něj vydělá? A pokud ne, pak prostě a jednoduše bez milosti ‚letí‘! Samozřejmě se můžeme bavit o určitém pokriveni trhu dotacemi a podobnými sociálními opatřeními, ale je to něco úplně jiného, než jaké ovzduší panuje v ČR v oblasti veřejné… Číst vice »
To je Robert, co dělal v Armádě spásy? Tak zdravím!
DB? Čtete vůbec média? Jak Angela bude dotlačovat ? A o ztrátě SNCF víte? Tou ztrátou byste nakrmil státní rozpočet ČR .
Zajímalo by mě procentualně za kolik zpoždění může opravdu doptavce a za kolik správce infrastruktury?
A ne jenom správce infrastruktury, ale třeba i mimořádné události.
Jde o lidi ceskyxh drah? Ignorance, bezohlednost, vozy casto zapraseny,neuklizeny zachody. To je doprava v roce 2021? Fuj, hnus. Kdyz to slusne reknu pruvodcimu, nezajima ho to,at si poslu reklamacu,ze to neni jeho prace. Na lidi ve vlacich rvou,jsoz neudvorily. Kdyz se zeptate na zpozdeni,bud nevi nebo ho to nezajima.na pokladnach vetsinou nechapou,co po nich chci. Poradit s cestou,malem mi prodali uplne spatnou jozdenku. Od te doby si to radeji zarizuju na netu sam…bohuzel vlaky mam rad, ale CD jsou ostudou Ceske republiky. Kdyz tim jezdi cizinci,je mi jich lito.
Mně naposledy řekla, že to není její práce, průvodčí u Arrivy … jednalo se o doplnění toaletního papíru na záchodě. Asi to ale nebyla její chyba, ale chyba systémová, že to skutečně dali za úkol jinému, a nedomysleli možnost potřeby během cesty.
Byly tam aspoň noviny?
😀
Jeli jsme z Horní lidče do Prahy vlakem náš vlak ovšem končil v olomouci a poslední vlak do Prahy bylo Pendolino Košičan paní ve vlaku do Olomouce byla tak ochotná že přerušila práci protože náš vlak byl zpožděný byť jen 3 minuty. Nestíhali jsme koupit místenky a tak je sama zaplatila a poslala nám je na číslo. cizímu člověku. Hrábněte si do srdce jestli vy by jste toto udělal pro obtížný hmyz který vas jde otravovat.
Fajn,mate dpbrou zkusenost. Ani se mi tomu nechce verit. Mne na zpozdeni jenom reknou,ze nevi nic,at si poslu reklamaci,ale ze CD nemohou za to a nazdar…
Pane Anonymus.
Já se v těchto diskuzích snažím zásadně nebýt osobní, ale Vaše příspěvky mě vedou k tomu, že se snažíte záměrně poškozovat ČD a jejich zaměstnance zcela nevybíravým způsobem. Ano je možné, že máte nějakou špatnou zkušenost, nebo i více, ale takový přístup, jaký tady popisujete rozhodně není standardem. Osobně žádné zkušenosti Vámi popisované nemám a ani místní diskutující se v houfech nestaví na Vaší stranu.
Proč to děláte? A když už proč neuvedete konkrétní příklady, abychom mohli posoudit, zda máte pravdu, nebo zda si jen myslíte, že máte pravdu.
Děkuji
Takových lidi jsou stovky stejně jako bručounů, co si furt stěžují . Někdy to holt tak vyjde a někomu, kdo je normální a zdvořilý vytečou nervy. Snad alespoň na bručouna, aby se ve své anonymní bručounovské nás…nosti mohl dál rochnit.
Já zažil jen lidi s úsměvem, u ČD u ÖBB u SBB i u SNCF a taky ŽSSK . Dokonce i když vyhazovala Slovenka ožralého černého pasažéra , byla asertivne slušná .
A že se ČD nepřihlásilo o kontrakt na rychlíky Arrivy? Myslím, že by byli zaměstnanci v provozu rádi, že mají práci.
ČD nemusí. Stačí brečet. Stát to zařídí..
Souhlas. Nemaji sjednocenou politiku,co chteji. Statmi moloch,ktery jen zere z rozpoctu.desny.
V Oblastech kde jezdí Arriva, tedy nástupní místa Praha, Turnov, Liberec, Česká Lípa provozní zaměstnanci ČD už před tím dlouhodobě utíkali k alternativním, dopravcům, strojvedoucí především k těm nákladním. Výrazněji se nástup Arrivy týka možná tak zaměstnanců libereckého depa a dále výpravčích SŽ, kterým neplatí všude režijka.
ČD se na tyto výkony nepřihlásilo proto, že se orientuje na delší zakázky. Předpokládám, že to mají prostě propočítané a že se to na 5 let nevyplatí, tedy není to v zájmu zisku. A není li to v zájmu zisku, není to ani v zájmu zaměstnanců, kteří jsou z tohoto zisku placeni
To pak nechápu, proč se tak domahaly ponechání R14.
Aby se neřeklo, že tak snadno a lacino zradily své zblázněné odboráře.
To jsou přece dvě různé věci …
V jednom případě jde o návrat na linky, které už chvíli nejezdí, ale v mezičase nemají co nového nabídnout.
V druhém případě jde o udržení linky na které jezdili ještě před měsícem, na kterou mají vozidla a u které považují výběr jiného dopravce za „nefér“ a proto to také dali k UOHS
Dej, dej, dej! Fuj, fuj, fuj!
Tonoucí se stébla chytá..
Já myslím ,že nechytá.Je už dlouho potřeba zeštíhlit úředníky ,protože to vše se platí a tím musí ČD dávat vyšší ceny za služby než konkurence.Jen nevím jak odstraní ty kamarádíčky ,protože tímto je dráha prolezlá celá.Jinak opravdu nepotřebuji v každé trochu větší stanici ,kde je 15 vlakových čet přednostu,dozorčího ,případně komandujícího ,které vidím jednou za rok ,když přijde stížnost,to mohu napsat odpověd do mailu někomu kdo sedí 100km ode mě a on to zpracuje.Jinak dělal jsem turnusy i tam jsem viděl ,že kde by stačilo 10 lidí ,bylo malováno 15 ,ale musel jsem držet hubu, i tam by tedy byla… Číst vice »
Já si myslím teda, že pozic v administrativě už hodně ubylo. Tím, že přicházejí o výkony jsou pro ně nadbyteční provozní zaměstnanci. Jenže tím pádem je nemá kdo řídit a kontrolovat a propouští se pokladní, personalisté, dozorčí, komandující, strojmistři, účetní. Hodně se omezovaly organizační jednotky jako Regionální správa majetku.
Zeštíhlit úředníky? To chce víc zeleniny a míň sladkostí.
Další ubrečenec v řadě.
Jasně, internetový anonymní hrdino. Takové kecy z naprosté neznalosti reality mám nejradši. Ivana znáte z fotky a vypouštíte naprosté kraviny.
No to, co rika o tech dumpingovejch cenach je nesmysl. To, ze CD Regiojet a LE uspesne nezarizly fakt neni dukaz, ze to ani nezkusily. Nerikam, ze to udelaly nebo ze je na miste miliardova nahrada, to musi posoudit nekdo jinej. Jen ze ten jeho radoby argument pro jejich nevinu je deravej jak cednik. Chapu, ze obvinenej ma pravo na svoji obranu kecat co chce, ale okoli si z toho taky muze delat obrazek. Ostatni mi prijde rozumny, byt to bude narocny a pokud by museli sahnout k tomu snizovani mezd, bude to bolet i pres ty zmeny ve zdaneni.… Číst vice »
Predátorské ceny nejsou kravina. Bednárikův (zděděný) problém je, že se vyšetřování děje na evropské úrovni, takže nezbývá než ublíženě brečet, protože na zaříznutí nemá narozdíl od ÚOHSu páky a kamarádi z posedu mu to nezařídí. Já z toho nejsem jako daňový poplatník nadšený, uvidíme jak to dopadne, ale takhle obvykle fňuká ten, kdo tahá za kratší konec. Ale o „nepřijatelnosti požadavků“ fakt nerozhoduje on. Že je potřeba od ČD vyházet spoustu lidí, na to nemusí být člověk embýej. Že nikomu nic nedávají, ale prodávají služby v prostorách a zařízeních, které naopak zdarma dostaly jako vklad do a.s. ony (a spoustu… Číst vice »
Dal bych mu sanci,ale neverim,ze se neco zmeni. Znam cloveka z prosttedi a je smutny poslouchat jeho historky… sikama na pracovisti, vyhrozovani atarsim zamestnancum… nemam rad Ceske drahy
Kolikrat to sem jeste napisete?
Hodnekrat 🤣
A tohle máme brát jako nějakou relevantní informací? Anonymní diskutující popisuje příběh z druhé ruky …
Tak konkretni jmena lidi ani neznam,tak nemohu lepe popsat. Ale to jsou historky od cloveka co tam maka roky.verim mu.
No a co my s tim? Slysel jste to od znameho, ktereho nemuzete jmenovat, neco, co nemuzete podrobne popsat, o lidech, jejichz jmena neznate a podepisete se anonymous. Nechcete delat rovnou novinare? Na aeronetu byste se s tim mohl uchytit, tam se i sefredaktor podepisuje Vedouci Kolotoce.
Lépe bych to nenapsal : – )
🤣
Proč o sobě takhle píšete? 😁