Cestovní ruch Letecké společnosti Letectví

Bamboo Airways začnou v Česku se dvěma lety týdně mezi Prahou a Hanojí

Boeing 787-9 v barvách Bamboo Airways. Foto: Bamboo Airways
Boeing 787-9 v barvách Bamboo Airways. Foto: Bamboo Airways

Letecká společnost Bamboo Airways chce spustit od letního letového řádu pravidelnou linku mezi vietnamským a českým hlavním městem. Spojení Hanoje a Prahy bude nabízet zatím dvakrát týdně s Boeingem 787-9 pro 298 cestujících.

Plán dnes vietnamská letecká společnost oznámila na tiskové konferenci v Praze konané při příležitosti 70. výročí navázání diplomatických vztahů mezi Vietnamem a Českou republikou. Letiště Václava Havla Praha by tak od letního letového řádu mělo mít spojení již do celkem 17 dálkových destinací, tedy nejvíce v historii letiště.

„Podle našich odhadů by novou linku mezi Prahou a Hanojí mohlo za rok při dvou frekvencích týdně využít přes 50 tisíc cestujících v obou směrech,“ řekl předseda představenstva Letiště Praha Václav Řehoř.

Bamboo Airways se staly na konci roku první vietnamskou soukromou aerolinkou, která provozuje širokotrupá letadla. Dopravce plánuje, že do konce ledna 2020 bude létat se čtyřmi letadly 787-9.

Evropský trh jsme vyhodnotili jako klíčový, a proto v roce 2020 patří mezi priority rozvoje leteckých spojení Bamboo Airways a zároveň rozvoje cestovního ruchu a dalších investic skupiny FLC,“ sdělil Truong Phuong Thanh, zástupce generálního ředitele Bamboo Airways.

Bamboo Airways zatím neoznámily přesný letový řád, mají létat podle svého vyjádření zatím dvakrát týdně. Letenky dosud nejsou v prodeji.  „Usilovně pracujeme na tom, abychom rychle dokončili všechny potřebné procesy a oficiálně uvedli přímou linku mezi Hanojí a Prahou do provozu od začátku dubna 2020,“ uvedl Bui Quang Dung, zástupce generálního ředitele Bamboo Airways.

Zástupci Letiště Praha a Bamboo Airways uzavřeli v loňském roce Memorandum o porozumění, jehož hlavním cílem bylo právě jednání o přímém spojení.

Podle obchodní ředitelky letenek od Student Agency Věry Janičinové zájem o cesty do Asie u Čechů dlouhodobě roste. „Na popularitě v posledních letech stoupá Vietnam, zákazníci létají do Ho Či Minova města a Hanoje. V žebříčku prodeje exotických destinací v této oblasti je Vietnam v našich statistikách prozatím na šesté příčce. Zajímavé je, že letiště v Ho Či Minově městě je tím nejrušnějším v zemi a rychle roste, naši zákazníci přesto míří častěji do Hanoje. Od roku 2015 jsme zaznamenali růst zájmu o letenky do Vietnamu o 100 % a očekáváme, že tento zájem teď ještě vzroste,“ řekla Janičinová.  Zájem bude živit i početná vietnamská komunita v Česku: oficiálně zde žije 61 tisíc Vietnamců.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Nicky
Host
Nicky

Vzhledem k tomu, že je to vízová destinace, tak je problematická konektivita do dalších zemí JV Asie.
Být to Bangkok, nebo Kuala Lumpur, tak má linka mnohem větší potenciál.

Bob
Host
Bob

Při přestupu do 24 h není třeba tranzitní vízum. Problém je v tom, že BA létají z Hanoje dál zatím jen do Taipei. Pokud chcete pokračovat jinou aerolinkou, tak to problém je, vízum je sice online, ale stojí 25 USD.

nicky
Host
nicky

Vízum je sice online, ale je to další komplikace a dělá to dalších 2 x 25 USD. Něco jako tranzitní vízum neexistuje. Bez víza není možné tranzit opustit.

Tomas
Host
Tomas

Tys v životě asi neletel jak tak koukám

kanafasik
Host
kanafasik

když už chcete používat zkratky, ta používejte ty správné. BA = British Airways. Bamboo airways mají QH.

kanafasik
Host
kanafasik

Bamboo asi ví co dělá, potenciále. zřejmě mají zájem momentálně o point to point cestující.

Janina
Host
Janina

Pokud se linka do Hanoje udrží prvních 12-18 měsíců, tak je otevření nějaké další linky do JV Asie podle mě mnohem pravděpodobnější. Zatím si nikdo moc netroufá, Praha je pro ně malá a chudá (ve srovnání s Mnichovem/Vídní/Frankfurtem). Když bude první pozitivní zkušenost, tak třeba ten Bangkok může následovat dost rychle.

Nicky
Host
Nicky

Bureš sliboval Air Asia už v loňské pětiletce.

Mirvald
Host
Mirvald

Myslím si, že k tomuto účelu by se velice vhodně dalo využít letiště České Budějovice nebo Hradec Králové (Pardubice).

Martin V.
Host
Martin V.

K debatě o potenciálu linky vyšel zajímavý článek na anna.aero, kde mimo jiné na konci píšou, že s 63 tis. cestujícími ročně je Česko pro Vietnam největší přímo neobsluhovaný trh v Evropě, kde hlavní podíl (47 %) drží Emirates následované Aeroflotem s 28 %. To znamená, že na všechny ostatní hráče na trhu dnes připadá jen 25 % česko-vietnamských letů. Takže Bamboo se budou muset poprat hlavně s Emiráty a nebo vytvořit novou poptávku ať už u svých krajanů nebo u českých turistů.
https://www.anna.aero/2020/01/15/bamboo-airways-turns-one-as-hanoi-prague-announced/

Rampakk
Host
Rampakk

Jsem zvedavy na cenovou politiku Bamboo. Je vseobecne známo, ze mistni vietnamska diaspora leta pouze s aerolinkami, ktere ji poskytnou extra povolenou vahu zavazadel.

LiborV
Host
LiborV

Předpokládám, že v Bamboo Air znají mentalitu svých krajanů a jejich chování v zemích mimo domovinu a i podle toho jistě nastavují jak tarify, tak i přepravní podmínky osob i zavazadel.

Tomas
Host
Tomas

Táta letěl teď za rodinou a moh si sebou vzít až 47kg 🤣🤣🤣 Nevím jak by to se svými 60kg utáhl 🤣

LiborV
Host
LiborV

U linky Praha – Hanoj očekávám veliký potenciál. Je to jedno z těch spojení, kdy se kombinuje turistický provoz s cestami za příbuznými v daleké zemi. To je nadějí pro celoroční ekonomicky udržitelný provoz linky. Důležitou roli budou hrát jistě vietnamské svátky.

Zdeněk
Host
Zdeněk

Je jen s podivem, že tento potenciál nedokázaly využít naše aerolinie. Linka Praha-Hanoj byla ČSA provozována jen krátce ještě za soudruhů před r. 1989, a to letadly IL-62M s mezipřistáním v Taškentu (tuto informaci jsem získal díky článku v časpisu Letectví´a kosmonautika).

Ota
Host
Ota

A čím by dle Vás mělo ČSA do Vietnamu létat? 😉 to jste se tam taky dočetl?

Zdeněk
Host
Zdeněk

ČSA tam nelétaly ani v době, kdy měly čím létat – A-310.

Andys
Host
Andys

Kolik vietnamců tu bylo tenkrát a kolik dnes… 😉

Weselan
Host
Weselan

Tehdy o polovinu míň,jen nebyly tolik vidět,ještě dělaly ve fabrikách- https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Vietnamsk%C3%A1_men%C5%A1ina_v_%C4%8Cesku

pozorovatel
Host
pozorovatel

Ono ovšem asi také dost záleží na tom, zda se to bere podle národnosti nebo podle státní příslušnosti, kterou má asi mladá generace Vietnamců narozených už v ČR nejspíše prioritně českou.