Bamboo Airways začnou v Česku se dvěma lety týdně mezi Prahou a Hanojí

Boeing 787-9 v barvách Bamboo Airways. Foto: Bamboo AirwaysBoeing 787-9 v barvách Bamboo Airways. Foto: Bamboo Airways

Letecká společnost Bamboo Airways chce spustit od letního letového řádu pravidelnou linku mezi vietnamským a českým hlavním městem. Spojení Hanoje

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nicky

Vzhledem k tomu, že je to vízová destinace, tak je problematická konektivita do dalších zemí JV Asie.
Být to Bangkok, nebo Kuala Lumpur, tak má linka mnohem větší potenciál.

Bob

Při přestupu do 24 h není třeba tranzitní vízum. Problém je v tom, že BA létají z Hanoje dál zatím jen do Taipei. Pokud chcete pokračovat jinou aerolinkou, tak to problém je, vízum je sice online, ale stojí 25 USD.

nicky

Vízum je sice online, ale je to další komplikace a dělá to dalších 2 x 25 USD. Něco jako tranzitní vízum neexistuje. Bez víza není možné tranzit opustit.

Tomas

Tys v životě asi neletel jak tak koukám

kanafasik

když už chcete používat zkratky, ta používejte ty správné. BA = British Airways. Bamboo airways mají QH.

kanafasik

Bamboo asi ví co dělá, potenciále. zřejmě mají zájem momentálně o point to point cestující.

Janina

Pokud se linka do Hanoje udrží prvních 12-18 měsíců, tak je otevření nějaké další linky do JV Asie podle mě mnohem pravděpodobnější. Zatím si nikdo moc netroufá, Praha je pro ně malá a chudá (ve srovnání s Mnichovem/Vídní/Frankfurtem). Když bude první pozitivní zkušenost, tak třeba ten Bangkok může následovat dost rychle.

Nicky

Bureš sliboval Air Asia už v loňské pětiletce.

Mirvald

Myslím si, že k tomuto účelu by se velice vhodně dalo využít letiště České Budějovice nebo Hradec Králové (Pardubice).

Martin V.

K debatě o potenciálu linky vyšel zajímavý článek na anna.aero, kde mimo jiné na konci píšou, že s 63 tis. cestujícími ročně je Česko pro Vietnam největší přímo neobsluhovaný trh v Evropě, kde hlavní podíl (47 %) drží Emirates následované Aeroflotem s 28 %. To znamená, že na všechny ostatní hráče na trhu dnes připadá jen 25 % česko-vietnamských letů. Takže Bamboo se budou muset poprat hlavně s Emiráty a nebo vytvořit novou poptávku ať už u svých krajanů nebo u českých turistů.
https://www.anna.aero/2020/01/15/bamboo-airways-turns-one-as-hanoi-prague-announced/

Rampakk

Jsem zvedavy na cenovou politiku Bamboo. Je vseobecne známo, ze mistni vietnamska diaspora leta pouze s aerolinkami, ktere ji poskytnou extra povolenou vahu zavazadel.

LiborV

Předpokládám, že v Bamboo Air znají mentalitu svých krajanů a jejich chování v zemích mimo domovinu a i podle toho jistě nastavují jak tarify, tak i přepravní podmínky osob i zavazadel.

Tomas

Táta letěl teď za rodinou a moh si sebou vzít až 47kg 🤣🤣🤣 Nevím jak by to se svými 60kg utáhl 🤣

LiborV

U linky Praha – Hanoj očekávám veliký potenciál. Je to jedno z těch spojení, kdy se kombinuje turistický provoz s cestami za příbuznými v daleké zemi. To je nadějí pro celoroční ekonomicky udržitelný provoz linky. Důležitou roli budou hrát jistě vietnamské svátky.

Zdeněk

Je jen s podivem, že tento potenciál nedokázaly využít naše aerolinie. Linka Praha-Hanoj byla ČSA provozována jen krátce ještě za soudruhů před r. 1989, a to letadly IL-62M s mezipřistáním v Taškentu (tuto informaci jsem získal díky článku v časpisu Letectví´a kosmonautika).

Ota

A čím by dle Vás mělo ČSA do Vietnamu létat? 😉 to jste se tam taky dočetl?

Ota

Přiznávám, že pár takových nápadů bylo, to je pravda 😀 otázka je jak oblíbené by to bylo pro místní komunitu v porovnání s nabídkou tarifů a bagáže od Emirates. Qatar či Vietnam Airways

Jirka

Pokud si dobře pamatuju, tak to bylo s mezipřistáním v Taškentu.

Petr

Létat s A 319 do Vietnamu by bylo utrpení a ještě mezipřistání. A beztak by to asi nedopadlo. CCa před deseti lety se proslíchalo o spojení Praha Miami myslím A320 SW s mezipřistáním na Azorách a prodalo se snad 20 letenek

Petr

Proslýchalo pardon

Ota

To je méně, ne? Ty bilboardy si pamatuji ještě dnes, kolik byla cena OW? Od 5 tis? Nápad dobrý, ale těžce realizovatelný.

Zdeněk

ČSA tam nelétaly ani v době, kdy měly čím létat – A-310.

Andys

Kolik vietnamců tu bylo tenkrát a kolik dnes… 😉

Weselan

Tehdy o polovinu míň,jen nebyly tolik vidět,ještě dělaly ve fabrikách- https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Vietnamsk%C3%A1_men%C5%A1ina_v_%C4%8Cesku

pozorovatel

Ono ovšem asi také dost záleží na tom, zda se to bere podle národnosti nebo podle státní příslušnosti, kterou má asi mladá generace Vietnamců narozených už v ČR nejspíše prioritně českou.