Letecké společnosti Letectví

Bamboo Airways začaly prodávat letenky z Prahy do Hanoje, ceny začínají na 16 tisících

Boeing 787-9 v barvách Bamboo Airways. Foto: Bamboo Airways
Boeing 787-9 v barvách Bamboo Airways. Foto: Bamboo Airways

Vietnamská letecká společnost Bamboo Airways začala s prodejem letenek na novou linku z Prahy do Hanoje. Dopravce na trasu nasadí Boeing 787-9 od 29. března zatím dvakrát týdně.

Aerolinka bude létat v neděli a ve středu. Ve směru z Prahy poletí letadlo v 18:05 a přistane v Hanoji v 9:35 místního času po 10 hodinách a 30 minutách letu. Z Hanoje poletí v 9:20, v Praze bude v 16 hodin po 11 hodinách a 40 minutách letu.

Nejnižší ceny letenek se pohybují kolem 16 tisíc korun, Bamboo ale zatím nenabízí v rezervačním systému třídu Bamboo Eco. Ta bývá nejlevnější, platí pro cestující bez palubního zavazadla. Ceny v byznys třídě jsou zhruba na trojnásobku. Dá se očekávat, že ceny se ještě budou měnit.

Plán na lety do Prahy potvrdily aerolinky letos v lednu při příležitosti 70. výročí navázání diplomatických vztahů mezi Vietnamem a Českou republikou. Letiště Václava Havla by tak od letního letového řádu mělo mít spojení již do celkem 16 dálkových destinací, tedy nejvíce v historii letiště. Původně jich mělo být 17, Hainan Airlines ale zrušily spojení do Pekingu. (Tento údaj současně počítá s tím, že po ukončení zákazu letů se vrátí do provozu ostatní linky do Číny).

Podle našich odhadů by novou linku mezi Prahou a Hanojí mohlo za rok při dvou frekvencích týdně využít přes 50 tisíc cestujících v obou směrech,“ řekl předseda představenstva letiště Praha Václav Řehoř.

Bamboo Airways se staly na konci roku první vietnamskou soukromou aerolinkou, která provozuje širokotrupá letadla. Boeing 787-9 bude provozovat v konfiguraci pro 298 cestujících.

Evropský trh jsme vyhodnotili jako klíčový, a proto v roce 2020 patří mezi priority rozvoje leteckých spojení Bamboo Airways a zároveň rozvoje cestovního ruchu a dalších investic skupiny FLC,“ sdělil Truong Phuong Thanh, zástupce generálního ředitele Bamboo Airways.

(V první verzi jsme uvedli, že nejnižší ceny začínají na 19 tisících Kč. Dopravce během zhruba hodiny cenu snížil v některé termíny na 16 tisíc korun.)

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Generální mandatář

Drahota. Pro některé lidi je to celý plat. Takoví se k přátelům do Vietnamu těžko podívají.

Radek Janata

Není to tak dávno, co byly mezikontinentální letenky i za několik slušných platů. A přece si na to lidi byli schopni našetřit, pokud se opravdu chtěli někam podívat.

Vlastimil

Za tuhle cenu nic moc. Letím tam za 14000Kč s Qatar, zavazadlo 45kg v ceně (dá se i levněji v akci). Bambusáci sice letí přímo, ale zda se jim podaří obsazovat letadla ukáže čas.

Jen tak

prime lety jsou velmi casto o neco drazsi, nez lety s prestupem.

Janina

To je sice pravda. Ale i já čekala cenu tak cca o 3.000 níž.

Jen tak

a to na základě čeho? 🙂 ja si říkal … co ted delaji ti lidi, co si tu delěli naděje , že to bude za (pomalu) deset tisíc.

let s přestupem s katarem … kolem 14 – 15 tisíc. představa, že tohle bude levnější, byla imho poněkud… neopodstatněná.

Vlastimil

Bamboo jsou u nás nezavedené aerolinie, Qatar jsou známé vysokou úrovní služeb. Taky bývá časté, že na nové lince bývají promotion akce k nalákání zákazníků. Tady ovšem možná dopravce víc než s turisty počítá s vietnamskou komunitou u nás.

Jen tak

Normálnímu cestujícímu je naprosto jedno, jestli letí katarem, emirátčíkem, bamboo, nebo smartwingem. zadá destinaci do letusky, a letí tím nejlevnejším (ti chudší) a nebo tím, co má bez přestupu (ti náročnější).

to, že my tady občas řešíme, ze smartwings je šmejd apod, to je jen omezená sociální bublina lidí kolem letadel. těch, co to řeší je (v rámci celé skupiny potenciálních cestujících) naprosto marginální počet.

Zdeněk

Jsou nejenže dražší, někdy i dost výrazně, ale jsou i otravnější. Raději mít let rozdělený na dvě části, i když v součtu vychází let delší, zato s možností se projít, protáhnout, umýt, něco nakoupit…rychleji to uteče. Ale pro toho, kdo má naspěch, je lepší přímý let.

Jen tak

ja osobně preferuji taky spíše více přestupů … ale když to sleduji ve svém okolí … tak jsem ve výrazné menšině 🙂 hodně lidí v mém okolí odmítá lítat kamkoli s přestupem .)

Zdeněk

Než tvrdnout v letadle třeba 11 hodin v kuse – např. z Mnichova do Bangkoku, tak raději letím z Prahy s Emirates s přestupem v Dubaji. Praha-Dubaj cca 6 hodin, Dubaj-Bangkok zhruba také tolik. V Bangkoku pak vystoupím z letadla naprosto v pohodě, kdežto po nepřetržitém jedenáctihodinovém letu je člověk jak zcepenělý. I já znám hodně lidí, kteří raději létají přímo, i když nemají naspěch. Prostě je přestupy stresují, možná mají podvědomý strach z toho, že jim návazný spoj uletí, že na velkém letišti zabloudí atd., což je samozřejmě nesmysl. Pokud je čekací doba v místě přestupu v rozumných mezích,… Číst vice »

Vlastimil

Já raději létám přímo, i když je to dlouhé. Ale často kvůli ceně letím s přestupem a někdy i oklikou. Ale když je to s přestupem, snažím se z toho udělat výhodu. Teď do Hanoje jsem naplánoval 21 hodin přestup. V Qataru aerolinky dotují hotel a výlet po městě. Zpět máme přestup 4 hodiny, kratší to nešlo. Lze tak snadno a pohodlně poznat destinace, do kterých bych jinak zvlášť neletěl. Už jsem takhle nakouknul do řady míst (Dubaj, Bari, Lisabon, Porto…).

Vlastimil

Když jsem příspěvek psal, stálo tam, že ceny jsou od 19000.

Bob

Zrovna dnes jsem koukal na https://www.facebook.com/tipy.levne.letenky/ , že ty letenky do Vietnamu s Qatar se dají aktuálně koupit za 12500 korun.

Vlastimil

Ty asi jsou na jih, já chci do Hanoje. Ale i tam můžou být levnější než těch mých 14 tisíc. Kupoval jsem to mimo akci. Byla tam ještě levnější varianta s Číňany…

Pavel.K

Už se ví kdo to bude na Ruzyni odbavovat?

Katka

Jednání probíhají.

Katka

Ale vypadá to, že to získá Menzies.

mata

Tak super už máme i linku do Hanoje jen škoda že jen dvakrát týdně .

GPGP

Zpět k tématu, nečekám že Eco letenka bez zavazadla a možná i bez jídla se dostane pod 15.000.
I za 13.000 by byl hladolet dražší než jiné, s přestupem, a plným palubnim servisem.
Možná jak se bude blížit čas letu se cena sníží, ale to ukáže čas.
Ale možná pro podnikatele že Sapy, co jedou v šedé ekonomice, neplatí daně a odvody bude cena OK 🙂

Dan

Často se to dá sehnat levněji s prestupem, ale pro lidi, kteří v cestování letadlem nejsou moc sběhlí, dají přímému letu určitě přednost i za vyšší cenu…

Adrian

Teoreticky můžou část kapacity vyblokovat cestovky, o Vietnam je v posledních letech docela zájem.

Václav
Adam H

No banner na jejich webu říká „Prague – Hanoi“ from 227 euro. Vyhledat Prahu mi však nejde.

Adam H

Veru zpět. Přes global stránku to jde.

Praha – Hanoi a zpět. 15. – 19.4. za 771 USD = 17500 Kč

Karel

165 tisíc? Typo…

Jiří 24

Menší dotaz na autora: Čtete si články před tím, než je zveřejníte?
Ale je pravda, že do takové Prtahy bych se klidně někdy podíval 🤔

viktor

Následuje opravy chyby a natož smazání tohohle komentáře…jakoby se nic nedělo

Václav

Autor to proste prehledl, zadny zly umysl bych v tom nevidel… Autorova cestina a odborne znalosti jsou podle me take na dobre urovni…

Filip

Trolling Filipa Litavského

Jan

Tak ty clanky nectete a jdete jinam…