Babiš poprvé promluvil o stěhování brněnského nádraží. Zdá se mi to drahé, uvedl

Brno, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBrno, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Premiér vlády v demisi Andrej Babiš se poprvé veřejně vyjádřil k ostře sledovanému železničnímu tématu: přesunu či zachování brněnského nádraží.

Premiér vlády v demisi Andrej Babiš se poprvé veřejně vyjádřil k ostře sledovanému železničnímu tématu: přesunu či zachování brněnského nádraží. Svým dnešním výrokem potěšil spíše zastánce nádraží v centru. Přesun má ještě řešit nová komise.

Přesun nádraží řešila vláda hned po svém příjezdu vlakem do Brna. „Za 46 miliard nádraží, to je člověk skutečně překvapen tou sumou,“ citovala Babiše agentura ČTK.

Babiš zmínil, že stát chce opravit 60 nádraží za 6 miliard a proto se mu zdá velké brněnské stěhování příliš nákladné. „A tady je jedno nádraží za 46 (miliard), takže se logicky ptám, proč je to tak drahé,“ doplnil. Porovnává ale nesrovnatelné: zatímco v případě většiny oprav nádraží jde o rekonstrukci staničních budov, v případě Brna jde o přesun do nové lokality. Podle Babiše má probíhat ještě o celém projektu diskuze.

Centrální komise ministerstva dopravy v dubnu rozhodla, že SŽDC musí ještě zapracovat do studie proveditelnosti připomínky kritiků přesunu. Nejvíce slyšet jsou aktuálně nákladní dopravci sdružení v ŽESNAD.cz. Podle nich přesun výrazně omezí kapacitu brněnského uzlu pro nákladní vlaky, navíc studie vůbec nepočítá s nárůstem počtu vlaků osobní dopravy. První jednání společné komise dopravců a SŽDC se uskuteční přespříští týden.

Stěhování k řece Svratce už schválilo zastupitelstvo Jihomoravského kraje i města Brna, centrální komise ministerstva dopravy zasedne v polovině května. Babišův názor je přitom zásadní, poslední slovo totiž bude mít vláda. O možnostech pro Brno psal deník Zdopravy.cz podrobně už dříve, například v souvislosti s jednáním centrální komise v dubnu.

Tagy babiš brno nádraží žesnad
54 komentářů