Dopravci Logistika Nákladní doprava Železnice

Babiš: ČD Cargo se privatizovat nebude. Nevím, proč to Ťok říká

Laminátka ČD Cargo. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Laminátka ČD Cargo. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Vláda premiéra Andreje Babiše (ANO 2011) nebude privatizovat žádnou státní společnost, a to ani ČD Cargo. Premiér to uvedl na dotaz moderátora v pořadu České televize Otázky Václava Moravce. Ministr dopravy Dan Ťok (ANO 2011) přitom minulý týden informoval o plánu na uvedení části carga na burzu.

„ČD Cargo se pohybuje na plně konkurenčním trhu. To, že je dceřinou společností ČD, není dobrá pozice,“ řekl Ťok Lidovým novinám. Podle něj by příliv soukromých peněz pomohl dopravní firmě k dalším investicím, které potřebuje.

Babiše ale otázka rozčílila. „Nevím, kde na to přišel, ČD Cargo privatizovat nebudeme. Nevím, proč to říká,“ řekl premiér s tím, že se na věc musí ministra dopravy přeptat. Osobně je prý rozhodně proti privatizaci.

V souvislosti s ČD Cargem se nejčastěji hovoří o modelu podobném ČEZu, kdy by si stát nechal ve firmě většinu a menší část ponechal soukromým investorům. ČD Cargo je po letech ztrát ziskovou firmou. Za první pololetí vydělala 350 milionů korun.

English version is available at CEE Transport.

25 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Ono to nejspíš souvisí s tou předposlední větou: „ČD Cargo je po letech ztrát ziskovou firmou“, jakmile je nějaký státní podnik v zisku, vždy se najdou všeho schopní dobráci co by se rádi přiživily.

    • Spíš povysávat zisk do rozpočtu a rozpustit v kyselině populismu. Lepší je státní firmy, které to už na konkurenčním trhu mají těžké, prodat, dokud mají maximální cenu a nebo jít cestou ČSA.
      PS: Stejnak by utržené peníze z prodeje zase skončily v kyselině, takže je to vlastně jedno, pokud stát „řídí“ těžcí populisti..

      • Nj, maže se tu o sto šest. Autor sice mnohdy tvrdí, že maže příspěvky, které nesouvisí s tématem, ale přijde mi, že spíš maže příspěvky, které rozporují názory redakce. Kdyby se poctivě mazaly příspěvky, které nesouvisí s tématem, muselo by se smazat min 50% příspěvků. Buď tedy mazat vše, nebo nic… a nebo zrušit diskuzi, stejně je to pořád dokola.

      • Mohl byste, prosím, konečně jednou pro vždy přesně definovat, co Vy (zjevně odchylně od mnohých jiných) považujete za „vulgární slova“, aby bylo možno je nějak inteligentně obejít i v případech, kdy si je situace naprosto jednoznačně zaslouží?

  • To byl jen takovy test… cekalo se „co bude“ a jelikoz byla reakce velmi negativni, tak se to prozatim hodilo do autu.
    On to nekdo za 5-10, mozna 15 let zase oprasi…

    • kdosi z ODS onehdá povídal, že stát nemá nic vlastnit, protože stát nemá podnikat… už takhle lidi křičí, že stát jen buzeruje lidi, nevydělá si na sebe a kdyby ještě omezil to málo podnikání, tak nevím… trochu si názory lidí protiřečí

      • Ano, s tím souhlasím. Stát by opravdu neměl podnikat. Ale měl by si držet pod kontrolou přírodní zdroje a strategické firmy. Tou ale ČD Cargo opravdu, ale opravdu není.

            • Opravdu? A kolik soukromých přepravců se věnuje jednotlivým vozovým zásilkám?

              A proč si vlastně lesní správy stěžují na čd-c, že nepřistavuje dostatek vagonů na odvoz dřeva, a nejdou rovnou za nějakým soukromníkem?

  • Jen si neumím moc představit jak se „model z ČEZu“ použije na ČDC, protože se mi nedaří najít jedinou paralelu.

    Jedině snad kdyby ČDC mělo stavět na základě státního befehlu VRT a našla by se možnost, jak do toho po ose Mlhoš-Nejedlý propašovat Rusy, ale obojí je mimořádně nepravděpodobný scénář. 🙂

    • Vítej paranoiku,ještě jsi do toho měl zapojit Putina….Pro někoho je ten svět tak jednoduchý,stačí si přečíst mainstreamová media a pak to papouškovat.

  • To je nápad, proč nejít cestou ČEZu, nechat si ve firmě nadpoloviční podíl pro její kontrolu a ten zbytek prodat soukromým investorům? Třeba by se pak i Česká pošta touhle cestou mohla dostat do zisku, teda po transformaci z s.p. na a.s.

    • Model ČEZ není dobrý. ČEZ je hříčkou lobbystů a kolbištěm politických zájmů, které vedou společnost ke krachu nebo dalšímu Černobylu. Bylo by 100x lepší, kdyby byl ČEZ obyčejnou soukromou firmou.

Newsletter

Partneři


Výběr editora