Dopravci Infrastruktura Logistika Železnice Zprávy

AWT začala provozovat terminál Zaječí, první linka vede z přístavu Lübeck

Vlak AWT. Autor: AWT
Vlak AWT. Autor: AWT

Dopravní skupina AWT začala na jižní Moravě provozovat druhé vlastní tuzemské překladiště. Terminál Zaječí bude díky své poloze přednostně zaměřen na Slovensko, Rakousko a Maďarsko.

„Velkou výhodou Terminálu Zaječí je možnost jeho dalšího rozvoje a tím i rozšiřování nabídky našich služeb,“ uvedl manažer AWT Martin Gelnar. Terminál bude sloužit hlavně pro překládku návěsů, disponuje parkovištěm až pro 80 návěsů. V současnosti může odbavit jeden až dva vlaky denně.

První pravidelná linka sem jezdí ze severoněmeckého přístavu Lübeck. Pro německého operátora ECL poskytuje AWT železniční dopravu, vozy a terminálové služby.

AWT, terminál Zaječí. Autor: AWT
AWT, terminál Zaječí.
Autor: AWT

Vedle Zaječí má AWT už od roku 2007 překladiště v Paskově. To má nyní rozlohu 31 000 metrů čtverečních a kapacitu 2 400 kontejnerů. Do konce roku 2018 bude plocha terminálu v Paskově rozšířena o dalších 20 000 metrů čtverečních, přibudou dvě nové koleje, každá v délce 375 metrů.

AWT je od roku 2015 součástí skupiny PKP Cargo. V tuzemsku provozuje vedle dvou intermodálních terminálů i více než 60 železničních vleček, vlastní přes 400 kilometrů tratí a zaměstnává 2 000 pracovníků.

6 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Petr.R:
    Nevím,ale červené vagony se motají i v Břeclavi, ale nějak předpokládám že to není korporátní barva a pokud ano, tak spíš výrobce/pronajimatele, takže čí to je nevím, ale bývají na tom bílé návěsy.

    Nicméně se zde jedná o návěsy, nikoliv kontejnery, to je něco trochu jiného. Jenom je možná škoda že to postavili v Zaječí a ne v Břeclavi, měli by to asi pohodlnější včetně kolejí na odstavení. na druhou stranu to nemají ani do Maloměřic, ani do Břeclavi daleko.

    V USA měli svého času k tomuto alternativu, tzv. roadrailery, ale to by asi přes nějaké TSI neprošlo.

  • Škoda, že na D2 chybí mezi dálničními sjezdy na 25km (Hustopeče) a 41km (Podivín) ještě sjezd mezi nimi na Velké Pavlovice / Zaječí…

    • Byl v plánu, nevím proč nebyl vybudován,před pár lety se jej opět starosta Pavlovic dožadoval, nadjezd tam ale je, tak snad by to mohlo vyjít.

      Spíš by mne ale zajímalo jak se tam jezdí, přehodí mašiny už v Brně a jedou přímo, nebo to elektricky dotáhnout o Zaječí a tam to pak tahají po částech? Já jenom že Zaječí nemá ani na jednu stranu výtažnou kolej.

    • Vjedou na 6.staniční (jediný sudý zadrátovaný bok u zvýšené nástupištní hrany), zezadu najede motor BFL, který vlečku obsluhuje a po několika částech – vlak má kolem 650m – posunem do 2.stk (potažmo 2.TK) směr Šakvice přestaví. S provozem neřešeno – bylo to velké překvapení. Na 3.stk ve všední dny přes noc odstavené soupravy ČD na ráno. Pokud se bude dařit, má to jezdit dvakrát týdně.

Newsletter

Partneři