Dopravci Logistika Nákladní doprava Železnice

AWT si otevřela dveře na slovinské koleje, koupila tamní společnost Primol-Rail

Nákladní vlak společnosti AWT s návěsy LKW Walter mezi terminály Herne a Paskov u Hladkých Životic. Foto: Tomáš Kuchta.
Nákladní vlak společnosti AWT s návěsy LKW Walter mezi terminály Herne a Paskov u Hladkých Životic. Foto: Tomáš Kuchta.

Tuzemská společnost Advanced World Transport (AWT) udělala významnou akvizici ve Slovinsku. Ve čtvrtek podepsala v Lublani smlouvu o koupi 80 procent akcií tamní firmy Primol-Rail, která má licenci pro slovinskou železniční síť. AWT je členem polské skupiny PKP Cargo.

Skupina PKP Cargo, která má vedle Polska licence pro Českou republiku, Slovensko, Maďarsko a Rakousko, chce díky nákupu rozšířit objem přeprav ve směru sever-jih. S použitím jedné vícesystémové lokomotivy bude moci provozovat vlaky z Polska až po slovinsko-italskou hranici a do slovinského přístavu Koper. AWT doposud provozovala přibližně deset vlaků týdně k hranicím se Slovinskem, kde náklad přejímal místní dopravce.

„Je to odpověď na nedávno přijatou strategii skupiny PKP Cargo, v níž se zaměřujeme na akvizice na zahraničních trzích a na zvýšení našeho zapojení do dopravy mezi zeměmi Trojmoří,“ uvedl předseda představenstva PKP Cargo Czesław Warsewicz.

3
Diskuze

avatar
1 Komentáře
2 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
3 Autoři komentářů
jkjkBramDavid Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
David
Host
David

Je fajn, že státní organizace skupují malé dopravce v okolních zemích. Tomu se říká „liberalizace trhu“.

Bram
Host
Bram

Nějaký problém s tímto faktem? Kdyby tomu tak nebylo a spoléhalo se i nadále na místního dopravce, tak je to dražší, pomalejší a tedy i méně konkurenceschopné. Jistě, jde si licenci vyřídit i v jiných státech sám na sebe, ale proč to dělat složitěji a tedy i za větších nákladů, když existuje i jiná cesta.

jkjk
Host
jkjk

PKP Cargo není státní společností, akcie jsou obchodovány na burze, PKP vlastní jen 33% podíl.