Autobusy pro Karlovarský kraj má dodat SOR, menší Dekstra a Rošero
Běží ještě lhůta na odvolání, kraj tlačí čas na dotaci.
Opakovaným vítězstvím společností SOR Libchavy a Dekstra (nově ještě ve spolupráci se společností Rošero) skončil druhý pokus Karlovarského kraje vysoutěžit dodavatele 170 malých a středně velkých autobusů na zemní plyn.
Vyplývá to z informací, které získal deník Zdopravy.cz, a protokolu, který má redakce k dispozici. Kraj zatím pro agenturu ČTK pouze uvedl, že vybral vítěze, neuvedl však jejich jména.
Největší zakázku v historii kraj nejprve zrušil, protože odhadovaná cena stoupla v soutěži na dvojnásobek. Důvodem byla skutečnost, že kraj požadaval v ceně i započítání nákladů na servis téměř po celou dobu životnosti. Nyní je vítězná cena obou částí soutěže 1,262 miliardy korun, není v ní ale zdaleka tolik nákladů na servis jako v předchozí. Namísto plného servisu jsou součástí jen specifikované servisní úkony na pět let.
Zrušení první zakázky na podnět SOR prověřoval Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a ministerstvo vnitra, podle hejtmana Petra Kulhánka nenašly pochybení. „Nejsou nyní otevřena žádná řízení a prověřování. My jsme tak mohli vyhodnotit veřejnou zakázku, kdy jsme vysoutěžili dva dodavatele, jeden na malé a jeden na střední autobusy v celkovém počtu 170 kusů a v celkovém úhrnu 1,262 miliardy korun,“ řekl ČTK hejtman.
Kdo další se do soutěže ještě přihlásil, není zatím veřejné. Jeden ze soutěžící bych vyřazen Nyní začala běžet patnáctidenní odvolací lhůta, během které se ještě může některý z účastníků řízení odvolat. To by mohlo definitivní podpis smluv ještě zdržet.
Autobusy budou ve vlastnictví Karlovarského kraje, ale provozovat je budou dopravci, které kraj vybere ve veřejné soutěži. Ta se v současné době připravuje. Ve hře je i varianta, že provoz začne zajišťovat Dopravní podnik Karlovy Vary.