První dražba vozidel s propadlou technickou způsobilostí, která jsme nechali odtáhnout z libereckých ulic, je úspěšně za námi. V nabídce bylo 15 aut bez klíčků a bez dokladů. Některým už chybělo autorádio nebo airbag, v jiných zase několik věcí přebývalo – například sporák nebo sada zachovalých pneumatik. 💰 Vyvolávací cena u všech byla symbolických 200 korun a o některé vozy se strhla přihazovací bitva 😎 Nejvýš se vyšplhala cena u Fiatu Doblo, zájemci na něj přihazovali až na finálních 10100 Kč. Nové majitele nakonec našlo všech 15 aut. Celkem se podařilo vydražit 36750 Kč. Výtěžek půjde na úhradu nákladů za… Číst vice »
Děkuji. Jinak „věci navíc“ jsou ´´usměvné. Ano i to mě napadlo, že vozidlo mohlo být prodáno s nějakým pokladem. Částka to není vysoká , ale každá koruna dobrá. Navíc je to vzkaz všem majitelům vozidel co takto svá vozidla nechají stát na ulicích. Chápu, že pro některé lidi je problém vozidlo uložené třeba do depozitu umístit na vlastní pozemek.Tím chyi říci, že vozildo které nemá RZ neznamená, že nemůže být technicky způsobilé a mít platnou TK. Jedno je však jisté a to je to, že prostě auto bez RZ nemá na ulici co dělat. Jestli se kontaktování majitelů dělo nazákladě… Číst vice »
Kdybych si otevřel odkaz přiložený v článku hned věděl bych, že vozidla v registu vedená jsou když jsou u nich uvedené RZ.
Miloš
2 let
Povinná „Ekologická“ likvidace vozidel, depozid značek, mnoho výmyslů našich úředníků a vládnoucích složek je jen promyšlená buzerace lidí. Nahrávají kšefty některým firmám. V Anglii, Německu a pod. mají auta značky ještě na vrakovišti. Značka je povinná registrace vozidla, ať jezdí nebo ne a vozidlo je soukromý majetek stejně jako nábytek. Je každého věc, jak si s tím naloží, když dodrží nějaká pravidla, jako je třeba vypouštění olejů do kanalizace, nebo volně, ale to platí stejně i pro jiné věci. Zodpovědnost má konkrétní osoba i za odstavení vozu. Proč se k některým nikdo nehlásí je další věc. Třeba zemřel, může být… Číst vice »
robert
2 let
Jen ať ty šroty zmizí. Všude jich je zbytečně moc.
Tomáš679.2
2 let
Jaképak náhradní díly? Pokud dobře vím je k vyřazení motorového vozidla z registru nutný doklad o ekologické likvidaci . Takže majítel si své auto nemůže legálně rozprodat na díly, nebo díly ponechat když má druhé vozidlo stejného typu a tady se budou prodávat vozidla na díly ?
Auto pro ekolikvidaci nemusí být kompletní, ale třeba motor mít musí. Ovšem nikde není dané, že musí být původní. Takže se ten motor dá použít jako náhradní díl pouze za podmínky, že se do toho vraku dá jiný motor.
Pokud já vím vozidlo musí obsahovat všechny podstatné části tedy motor, převodovku atd. Něco tam chybět může, ale to je zanedbatelné. Kupovat motor jen prot, že si chci ponechat ten ze vého vozidla moc nedává smysl. A teď si vemte ten paradox, že číslo motoru se neeviduje, protože motor je braný jako náhradní díl. Ten náhradní díl, který si člověk nemůže ponechat . Je to už od počátku celé blbost. Další varianta je jiné využití vozidla. Jenže to jde hlavně u takových ze kterých lze udělat kůlnu či nářaďový domek na zahradu nebo kurník. Pak je nutné hlásit využití, pozemek… Číst vice »
Protože *tenhle* motor má najeto málo, zatímco *tamten* motor je po smrti. Takže se to přehodí zdravý motor ven ze zničené kastle, mrtvý motor do zničené kastle a šups ten vrak do šrotu.
A máte kastli i motor na reko veterána/youngtimera.
Jako na samotě u lesa: To máte světlomety, nárazníky, skla, dveře, kapoty, čalounění , sedačky, přístojovou desku, kompletně ustrojený motor, převodovku, kola, ramena,těhlice, odpružení, poloosy, kotouče, bubny, výměníky tepla…. co Vám zbyde? Holá karoserie s pár trubkami nádrží a několka blbostmi. Tohle všechno se dá zpeněžit a majiteli se hodnota vozidla vrátí a za holou karoserii lze ještě dostat další peníze ve sběrně druhotných surovin. Případně pokud má člověk druhé auto díly uskladní. Ale ono ne. Ono ekolikvidace která stejně není někdy zase až tak eko a pak se díly rozprodávají . Takže jinak řečeno dej zlikvidovat své vozidlo při… Číst vice »
Jojo, ono se ta eko-likvidace totiz musi v prvni rade vyplatit (tem spravnym).
Byt skutecne eko, nehazet do toho vidle a umoznit dalsi zpracovavani jednotlivych dilu, to by taky kuci ve VW mohli byt jenom o chlebu a o vode, ni?
Nadeji na zmenu moc nevidim, lobby automobilek je u „vyrazovani vraku“ jeste silnejsi, nez u elektromobility (kde si automotive vydupal takove podminky a dotace, az neni cesty zpet).
Ta auta ale nejspíš v registru už dávno vedena nejsou (proto jsou vedena jako autovraky bez majitele), takže proč by nešla rozprodat na díly? Případně, pokud to bude využitelný kus, znova zprovozněna a zaregistrována?
Klasická registrace bez dokladů asi již těžko. Jediné co připadá v úvahu je přestavba nebo veteránská testace (u vozidel kterým to jejich věk dovoluje). Mě jde o to, že tady lze odhlásit vozidlo z registru a ještě s ním dále nakládat a jinak to nelze.
Do háje proto, že absence RZ u vozidla stojícího na ulici přece vůbec neznamená, že stále není v registru. Pokud takovému vozidlu byly značky uloženy do depozitu tak ano. Tam nedávno některá vozidla zanikla. Ale pokud se jedná o vozidlo, které nebylo dočasně odhlášené (depozit), nemá RZ a ty leží někomu v šuplíku tak je zde vysoká pravděpodobnost, že stále v registru figurovat bude. Pochybuji, že se po ulicích „vysbírala “ jen vozidla bez registračních značek , která jsou již z evidence vyřazená ………….a teď mi řekněte. Jak někdo bez dokladů, bez klíčů a bez registračních značek zjistí VIN podle… Číst vice »
VIN je zjistitelné poměrně snadno, jedno z umístění je na skeletu tak, aby bylo viditelné skrze čelní sklo.
Jinak, z pohledu „autovraku“ je úplně jedno, jestli auto je nebo není vyřazené, pokud nesplňuje požadavky na technický stav (stačí propadlá STK), nemá na komunikaci co dělat, a musí být odstraněno. Takže pokud dá někdo značky do depozitu, musí zároveň zajistit odstranění vozidla z komunikace. Když ne, jeho smůla, o auto může přijít.
Tady si nejsem tak zcela jist. Vozidlo s propadlou TK nesmí být užito v provozu, ale pokud jsou na něm RZ tak snad není problém, aby stálo na veřejném prostranství před domem, ne? Samozřejmě za předpokladu, že pod ním není kaluž oleje atd. Pokud by měla rázem z ulic zmizet všechna vozidla, která mají propadlou TK (byť jen o jeden den byly by ulice poloprázdné. Propadlá TK vždy neznamená, že vozidlo nesplňuje požadavky na technický. Jiný případ je když je vozidlo dočasně vyřazené a značky jsou uložené v depozitu. V takovém případě na ulici nemá co dělat a musí být… Číst vice »
Jo, s tou TK máš pravdu, prohodil jsem to s pojištěním. Ale tam to je kontrolovatelné ještě hůře. Ale pokud má RZ a přitom je ve stavu evidentního vraku, pak prostě pryč s tím, a náklady pak vymáhat po majiteli (je-li ještě naživu).
Tak ona i u nás existuje cesta, jak auto dostat z registru a nechat si ho… To auto ale musí existovat. Jinak podobný auta dražený tuším v Plzni online měly v podmínkách, že si ho nabyvatel musí na sebe přeregistrovat. To samozřejmě jde i bez dokladů a klíčů, kupující dostane úřední lejstro a na úřadě mu vystaví duplikát dokladů, s nima projde evidenčkou a auto přeregistruje. Jen to u těch vraků z odtahů většinou nedává moc smysl. No a pak by mě taky zajímalo, proč to Liberec nedělá jako v jiných civilizovaných částech světa online. Pak by byla větší šance… Číst vice »
A vidíte jak jsme hloupí.
Nemůžete si vlastní auto rozprodat na ND., nebo díly použít i sám. Nebo si ho prostě jen nechat za nějakým účelem.
Asi je někde nějaká chyba. Možná i osobní omezování práv a svobod při jednání se soukromým majetkem…
Jan
2 let
„Výtěžek z dražby půjde na úhradu nákladů za odtah a odstavení vozidla.“
Nechápu proč tyhle náklady nevymáhají po majitelích. Plus pokutu za každý den odstavení neprovozuschopného vozidla.
Provozovatel a vlastník vozidla jsou zapsáni v registru. Jiné osoby kolem toho nefigurují. Provozovatel je ta osoba, která odpovídá za vozidlo. Kde je tedy problém?
Tohle je problém vozidel v polopřevodu kdy chudák vlastník často naletěl . Vozidlo odhlásil na někoho někam, ale ten již nedohlásil a postupem času vozidlo několikrát změnilo majitele . A pak jsou tady vozidla , která nejsou ani v polpopřevodu. Původní vlastník tak může být ještě rád když se ozve město a bude požadovat náklady za odtah než když to bude poškozený při dopravní nehodě nebo ČKP požadující doplacení povinného ručení. Jenže pak také existují i případy kdy se takto nějaký poškozený ozve a vy máte v ruce papír o tom, že jste vozidlo odhlásil z registru a to zaniklo.… Číst vice »
hodně se to delalo tak, že se vozidlo jako odhlasilo, za učelem vývozu do zahraničí, ale v zahraničí ho nikdo nepřihlasí, takže u nas jakoby legálně skončí, ale už se nikde neobjevví a majtel řekne ja sem to prodal a nechalo se to převést, hodně se takto hazí auta do polska.
Ikdyž místní řidičobijci by s velikánskou radostí něco nebo někoho srazili kradeným autem, aby to odskákal okradený majitel. A to v touze po jakési zvrácené spravedlnosti, protože oni auto nemají, nechtějí a nenávidí.
Obávám se, že jen kupní smlouva stačit nebude, protože je jasně daná povinnost a lhůta k převodu vozidla při změně vlastníka. Pokud je provozovatel mrtvý jistě na jeho vozidlo v registru narazí notář. A samozřejmě dluhy a závazky zemřelého přecházejí na dědice.
Bez ohledu na povinnost registrace se vlastnictví automobilu mění podle Občanského zákoníku. A jakmile nejsem vlastník, nemám jeho povinnosti.
A o dědickém řízení si nedělejte iluze…
Že je provozovatel a majitel zapsán na náhrobku na hřbitově a dědicové se zřekli. Nebo je veden u policie jako pohřešovaný, jindy je to auto ukradené (i v cizině)…
Spousta věcí se může stát, aniž by došlo k úřednímu zápisu.
Protoze spousta z tech aut (zamerne) postrada VIN a jine identifikovatelne prvky, plus byvaj na zadnych nebo cizich SPZ/RZ. Ne vzdy jde majitel zjistit.
Tak kolik a za kolik se vydražilo?
První dražba vozidel s propadlou technickou způsobilostí, která jsme nechali odtáhnout z libereckých ulic, je úspěšně za námi. V nabídce bylo 15 aut bez klíčků a bez dokladů. Některým už chybělo autorádio nebo airbag, v jiných zase několik věcí přebývalo – například sporák nebo sada zachovalých pneumatik. 💰 Vyvolávací cena u všech byla symbolických 200 korun a o některé vozy se strhla přihazovací bitva 😎 Nejvýš se vyšplhala cena u Fiatu Doblo, zájemci na něj přihazovali až na finálních 10100 Kč. Nové majitele nakonec našlo všech 15 aut. Celkem se podařilo vydražit 36750 Kč. Výtěžek půjde na úhradu nákladů za… Číst vice »
Děkuji. Jinak „věci navíc“ jsou ´´usměvné. Ano i to mě napadlo, že vozidlo mohlo být prodáno s nějakým pokladem. Částka to není vysoká , ale každá koruna dobrá. Navíc je to vzkaz všem majitelům vozidel co takto svá vozidla nechají stát na ulicích. Chápu, že pro některé lidi je problém vozidlo uložené třeba do depozitu umístit na vlastní pozemek.Tím chyi říci, že vozildo které nemá RZ neznamená, že nemůže být technicky způsobilé a mít platnou TK. Jedno je však jisté a to je to, že prostě auto bez RZ nemá na ulici co dělat. Jestli se kontaktování majitelů dělo nazákladě… Číst vice »
Kdybych si otevřel odkaz přiložený v článku hned věděl bych, že vozidla v registu vedená jsou když jsou u nich uvedené RZ.
Povinná „Ekologická“ likvidace vozidel, depozid značek, mnoho výmyslů našich úředníků a vládnoucích složek je jen promyšlená buzerace lidí. Nahrávají kšefty některým firmám. V Anglii, Německu a pod. mají auta značky ještě na vrakovišti. Značka je povinná registrace vozidla, ať jezdí nebo ne a vozidlo je soukromý majetek stejně jako nábytek. Je každého věc, jak si s tím naloží, když dodrží nějaká pravidla, jako je třeba vypouštění olejů do kanalizace, nebo volně, ale to platí stejně i pro jiné věci. Zodpovědnost má konkrétní osoba i za odstavení vozu. Proč se k některým nikdo nehlásí je další věc. Třeba zemřel, může být… Číst vice »
Jen ať ty šroty zmizí. Všude jich je zbytečně moc.
Jaképak náhradní díly? Pokud dobře vím je k vyřazení motorového vozidla z registru nutný doklad o ekologické likvidaci . Takže majítel si své auto nemůže legálně rozprodat na díly, nebo díly ponechat když má druhé vozidlo stejného typu a tady se budou prodávat vozidla na díly ?
Auto pro ekolikvidaci nemusí být kompletní, ale třeba motor mít musí. Ovšem nikde není dané, že musí být původní. Takže se ten motor dá použít jako náhradní díl pouze za podmínky, že se do toho vraku dá jiný motor.
Pokud já vím vozidlo musí obsahovat všechny podstatné části tedy motor, převodovku atd. Něco tam chybět může, ale to je zanedbatelné. Kupovat motor jen prot, že si chci ponechat ten ze vého vozidla moc nedává smysl. A teď si vemte ten paradox, že číslo motoru se neeviduje, protože motor je braný jako náhradní díl. Ten náhradní díl, který si člověk nemůže ponechat . Je to už od počátku celé blbost. Další varianta je jiné využití vozidla. Jenže to jde hlavně u takových ze kterých lze udělat kůlnu či nářaďový domek na zahradu nebo kurník. Pak je nutné hlásit využití, pozemek… Číst vice »
Protože *tenhle* motor má najeto málo, zatímco *tamten* motor je po smrti. Takže se to přehodí zdravý motor ven ze zničené kastle, mrtvý motor do zničené kastle a šups ten vrak do šrotu.
A máte kastli i motor na reko veterána/youngtimera.
To stále neřeší to, že je nutné nějaký motor po smrti shánět i za cenu toho, že by ho jen hodil do kufru.
Jako na samotě u lesa: To máte světlomety, nárazníky, skla, dveře, kapoty, čalounění , sedačky, přístojovou desku, kompletně ustrojený motor, převodovku, kola, ramena,těhlice, odpružení, poloosy, kotouče, bubny, výměníky tepla…. co Vám zbyde? Holá karoserie s pár trubkami nádrží a několka blbostmi. Tohle všechno se dá zpeněžit a majiteli se hodnota vozidla vrátí a za holou karoserii lze ještě dostat další peníze ve sběrně druhotných surovin. Případně pokud má člověk druhé auto díly uskladní. Ale ono ne. Ono ekolikvidace která stejně není někdy zase až tak eko a pak se díly rozprodávají . Takže jinak řečeno dej zlikvidovat své vozidlo při… Číst vice »
Jojo, ono se ta eko-likvidace totiz musi v prvni rade vyplatit (tem spravnym).
Byt skutecne eko, nehazet do toho vidle a umoznit dalsi zpracovavani jednotlivych dilu, to by taky kuci ve VW mohli byt jenom o chlebu a o vode, ni?
Nadeji na zmenu moc nevidim, lobby automobilek je u „vyrazovani vraku“ jeste silnejsi, nez u elektromobility (kde si automotive vydupal takove podminky a dotace, az neni cesty zpet).
Ta auta ale nejspíš v registru už dávno vedena nejsou (proto jsou vedena jako autovraky bez majitele), takže proč by nešla rozprodat na díly? Případně, pokud to bude využitelný kus, znova zprovozněna a zaregistrována?
Klasická registrace bez dokladů asi již těžko. Jediné co připadá v úvahu je přestavba nebo veteránská testace (u vozidel kterým to jejich věk dovoluje). Mě jde o to, že tady lze odhlásit vozidlo z registru a ještě s ním dále nakládat a jinak to nelze.
V téhle diskusi jsou různé důvody, jak to mohlo vzniknout, dávno popsány, a pořád tu spekuluješ nad odhlášením? Do háje, proč?
Do háje proto, že absence RZ u vozidla stojícího na ulici přece vůbec neznamená, že stále není v registru. Pokud takovému vozidlu byly značky uloženy do depozitu tak ano. Tam nedávno některá vozidla zanikla. Ale pokud se jedná o vozidlo, které nebylo dočasně odhlášené (depozit), nemá RZ a ty leží někomu v šuplíku tak je zde vysoká pravděpodobnost, že stále v registru figurovat bude. Pochybuji, že se po ulicích „vysbírala “ jen vozidla bez registračních značek , která jsou již z evidence vyřazená ………….a teď mi řekněte. Jak někdo bez dokladů, bez klíčů a bez registračních značek zjistí VIN podle… Číst vice »
VIN je zjistitelné poměrně snadno, jedno z umístění je na skeletu tak, aby bylo viditelné skrze čelní sklo.
Jinak, z pohledu „autovraku“ je úplně jedno, jestli auto je nebo není vyřazené, pokud nesplňuje požadavky na technický stav (stačí propadlá STK), nemá na komunikaci co dělat, a musí být odstraněno. Takže pokud dá někdo značky do depozitu, musí zároveň zajistit odstranění vozidla z komunikace. Když ne, jeho smůla, o auto může přijít.
Tady si nejsem tak zcela jist. Vozidlo s propadlou TK nesmí být užito v provozu, ale pokud jsou na něm RZ tak snad není problém, aby stálo na veřejném prostranství před domem, ne? Samozřejmě za předpokladu, že pod ním není kaluž oleje atd. Pokud by měla rázem z ulic zmizet všechna vozidla, která mají propadlou TK (byť jen o jeden den byly by ulice poloprázdné. Propadlá TK vždy neznamená, že vozidlo nesplňuje požadavky na technický. Jiný případ je když je vozidlo dočasně vyřazené a značky jsou uložené v depozitu. V takovém případě na ulici nemá co dělat a musí být… Číst vice »
Jo, s tou TK máš pravdu, prohodil jsem to s pojištěním. Ale tam to je kontrolovatelné ještě hůře. Ale pokud má RZ a přitom je ve stavu evidentního vraku, pak prostě pryč s tím, a náklady pak vymáhat po majiteli (je-li ještě naživu).
Tak ona i u nás existuje cesta, jak auto dostat z registru a nechat si ho… To auto ale musí existovat. Jinak podobný auta dražený tuším v Plzni online měly v podmínkách, že si ho nabyvatel musí na sebe přeregistrovat. To samozřejmě jde i bez dokladů a klíčů, kupující dostane úřední lejstro a na úřadě mu vystaví duplikát dokladů, s nima projde evidenčkou a auto přeregistruje. Jen to u těch vraků z odtahů většinou nedává moc smysl. No a pak by mě taky zajímalo, proč to Liberec nedělá jako v jiných civilizovaných částech světa online. Pak by byla větší šance… Číst vice »
A vidíte jak jsme hloupí.
Nemůžete si vlastní auto rozprodat na ND., nebo díly použít i sám. Nebo si ho prostě jen nechat za nějakým účelem.
Asi je někde nějaká chyba. Možná i osobní omezování práv a svobod při jednání se soukromým majetkem…
„Výtěžek z dražby půjde na úhradu nákladů za odtah a odstavení vozidla.“
Nechápu proč tyhle náklady nevymáhají po majitelích. Plus pokutu za každý den odstavení neprovozuschopného vozidla.
Majitel je velmi často neznámý (ne, držitel uvedený v TP nemusí mít s majitelem nic společného).
Provozovatel a vlastník vozidla jsou zapsáni v registru. Jiné osoby kolem toho nefigurují. Provozovatel je ta osoba, která odpovídá za vozidlo. Kde je tedy problém?
Že je hlášený na radnici a vlastní akorát trenýrky?
Může být už třeba dávno mrtvý.
Tohle je problém vozidel v polopřevodu kdy chudák vlastník často naletěl . Vozidlo odhlásil na někoho někam, ale ten již nedohlásil a postupem času vozidlo několikrát změnilo majitele . A pak jsou tady vozidla , která nejsou ani v polpopřevodu. Původní vlastník tak může být ještě rád když se ozve město a bude požadovat náklady za odtah než když to bude poškozený při dopravní nehodě nebo ČKP požadující doplacení povinného ručení. Jenže pak také existují i případy kdy se takto nějaký poškozený ozve a vy máte v ruce papír o tom, že jste vozidlo odhlásil z registru a to zaniklo.… Číst vice »
hodně se to delalo tak, že se vozidlo jako odhlasilo, za učelem vývozu do zahraničí, ale v zahraničí ho nikdo nepřihlasí, takže u nas jakoby legálně skončí, ale už se nikde neobjevví a majtel řekne ja sem to prodal a nechalo se to převést, hodně se takto hazí auta do polska.
Provozovatel za vozidlo rozhodně neodpovídá vždy. Třeba pokud je mrtvý, vymazaný z rejstříku, má v ruce kupní smlouvu o prodeji vozidla…
Nebo když ohlásil krádež vozidla.
Ikdyž místní řidičobijci by s velikánskou radostí něco nebo někoho srazili kradeným autem, aby to odskákal okradený majitel. A to v touze po jakési zvrácené spravedlnosti, protože oni auto nemají, nechtějí a nenávidí.
Obávám se, že jen kupní smlouva stačit nebude, protože je jasně daná povinnost a lhůta k převodu vozidla při změně vlastníka. Pokud je provozovatel mrtvý jistě na jeho vozidlo v registru narazí notář. A samozřejmě dluhy a závazky zemřelého přecházejí na dědice.
Bez ohledu na povinnost registrace se vlastnictví automobilu mění podle Občanského zákoníku. A jakmile nejsem vlastník, nemám jeho povinnosti.
A o dědickém řízení si nedělejte iluze…
Že je provozovatel a majitel zapsán na náhrobku na hřbitově a dědicové se zřekli. Nebo je veden u policie jako pohřešovaný, jindy je to auto ukradené (i v cizině)…
Spousta věcí se může stát, aniž by došlo k úřednímu zápisu.
Pokud se dědicové zřeknou přechází majetek na stát.
Protoze spousta z tech aut (zamerne) postrada VIN a jine identifikovatelne prvky, plus byvaj na zadnych nebo cizich SPZ/RZ. Ne vzdy jde majitel zjistit.