Areál nákladového nádraží Žižkov protne nová tramvajová trať, schválila rada
Nová čtvrť pro 15 tisíc obyvatel v Praze na Žižkově bude mít i tramvajovou trať.
Pražští radní v pondělí schválili přípravu nové tramvajové trati na území města. Trať s pěti zastávkami protne areál nákladového nádraží na Žižkově, k čemuž by mělo dojít dříve, než se z brownfieldu stane nová čtvrť až pro 15 tisíc obyvatel.
Trať se napojí na dnešní tramvajovou síť v křižovatce ulic Jana Želivského – Olšanská, následně povede severně od budovy nádraží k podjezdu pod ulicí K Červenému dvoru, odkud bude pokračovat koridorem stávající železniční trati.
Trať bude ukončena smyčkou v místě křižovatky Malešické a nově navrhované Jarovské ulice, která vznikne rovněž v souvislosti s novou čtvrtí na Žižkově. Navržené řešení podle města v budoucnu umožní případné další prodloužení tramvajové trati dále až do Malešic.
„Transformační území nákladového nádraží je pro Prahu zásadní, a to nejen svou lokalitou, ale zejména svým potenciálem. Pro město je nezbytné, aby tato nově vznikající městská čtvrť byla prostupná jak pro pěší, tak dobře dostupná i městskou hromadnou dopravou,“ uvedl náměstek primátora pro územní rozvoj Petr Hlaváček.
Podle náměstka pro dopravu Adama Scheinherra ke stavbě tramvajové trati bude využito „i stávajících kolejí bývalé železniční trati.“ Železniční trať na Žižkov ale zatím není „bývalá“. Město naopak svými námitkami nedávno zabránilo Správě železnic trať zrušit.
Pro území žižkovského nákladového nádraží Žižkov je v současnosti pořizována změna územního plánu, která má umožnit výstavbu nové čtvrti. Po schválení změn bude sejmuta stavební uzávěra. Centrem nové čtvrti má být historická budova nádraží, kde má vzniknout například škola nebo nová základna Národního filmového archivu.
Území chtějí zastavět především developeři Sekyra Group a Central Group. Nejdále se s přípravou dostala právě Central Group v severozápadní části území, pro které má výjimku ze stavební uzávěry. Výstavba by tam měla započít již příští rok.