Areál nákladového nádraží Žižkov protne nová tramvajová trať, schválila rada
Nákladové nádraží Žižkov. Pramen: IPR Praha
Nová čtvrť pro 15 tisíc obyvatel v Praze na Žižkově bude mít i tramvajovou trať.
Nová čtvrť pro 15 tisíc obyvatel v Praze na Žižkově bude mít i tramvajovou trať.
Však, že to nikoho nenapadne !!!!!!!!!!, právě tyto sklady přestavit na tu vládní čtvrt. Je to ideální místo, a hrubá stavba je hotova. Prostě geniální nápad. A podle těch obrázků, jak se to má zmodernizovat, tak to vypadá velmi dobře. A dále okolo je údajně mnoho místa – šlo by tam přesunout vše , co je dneska úplně zbytečně v historických objektech.
A co v těch všech historických objektech zřídíte? Treba ve strakovce internat pro děti že zchudlych šlechtických rodin? Na staromak do MMR zpět půjde již neexistenci městská spořitelna?a tak dále a podobně….
Nebude tam co dát, ale když se to postaví jinde, situace bude stejná. Takže to jsou dva problémy. Některé historické objekty by bylo možné zpřístupnit. Mají tak vysokou hodnotu, že nikdy se neměly pronajímat jako třeba ambasády (USA? Německo), Ministerstvo kultury, …………………………………….
Jen dodatek, ať to bude kdekoliv, Strakovku by měli ponechat jako sídlo vlády, ta budova je k tomu jako stvořená, rozhodně by v ní nemělo být nic jiného. Problematické jsou hlavně budovy na nábřeží (Svobody a Na Františku), už v době svého vzniku byly považovány za zrůdnost a zastaralost, dle tehdejšího tisku, (to není jen to, co je vidět z venku. Zastavěné jsou zastavěny, je to systém atrii i uvnitř, viz Google Maps. (takový pražský Pentagon) Tyto budovy myslím nejsou památkové chráněné, tak podle toho ……, ale aby to nové bylo chloubou Prahy, místo je mimořádně cenné. Ale pak jde… Číst vice »
možná nejsou památkově chráněné, ale leží v rezervaci UNESCO
myslete ekonomicky, na co zpřístupnit prázdné baráky po pohlavárech? pokud by tam mělo být muzeum nebo galerie, bude třeba rekonstrukce za x miliard a následná údržba bude nákladná, stačí např. Veletržní palác NGP, který čeká na rekonstrukci. a ambasády? USA se své zbavit nebudou chtít a německo má x desítek let stále svou, kterou chtělo odkoupit od ČR.
souhlas s Gwann. vládní čtvrť je mega blbost. na místo stavění mega areálů by stát měl být digitalizován – nebylo to náhodou součástí strategie ANOistů? nic z toho nedotáhli do konce a raději vyhodí miliardy za bezduché baráky.
Ta křižovatka na Jana Želivského a Olšanské už nemohla být složitější. Prý kulturní dědictví …
Po přečtení diskuse bych rád poděkoval všem, kterých se to vůbec netýká (tedy skoro všech z diskuse) za jejich velikou starost o to, kudy povede kousek tramvajové trati v místech, kde dneska roste plevel a břízy. Pro Brňáky: Kontejnerové překladiště, ze kterého se kontejnery vozí zpátky na okraj města, opravdu nemá v centru naší i Vaší metropole co dělat. 95% plochy NNŽ bylo kontejnerové překladiště, parkoviště TIR, prodejna dlaždiček a beton s dlažbou. A to je území, o kterém se bavíme. Historická budova starého skladu s peróny, co je na fotkách, představuje sotva 5% plochy a navíc leží mimo developerské… Číst vice »
Zatim se metro D na Zizkov neplanuje, byt je v uzemnim planu a je otazkou kdy bude…
Já vím, že je to hodně předběžný nákres, ale trochu mi tam chybí oblouk z nové trati směrem na Ohradu, kvůli zátahům do vozovny Žižkov.
Zato ty kolejový esíčka napříč výhybkama – z toho budou Pražský strojírny nadšenější než z Palačáku, pokud se teda rovnou nezjistí, že je to technicky nereálný.
Nevim jak z toho budou nadseny, ale realny to je a neni v tom zadny problem…
Pobere to TT v Seifertově ulici? Předpokládám 1-2 linky navíc vzhledem k uvedeným 15 tisícům (a k tomu 1 linka směr Želivského). A při posuzování kapacity je třeba přihlédnout i k několika semaforům, dlouhým stáním ve vytížených zastávkách (tzn. všechny od Hlaváku po Olšanské náměstí), k úzkému profilu ulice (od Krásovy k Bezovce)… Není čas znovu zvážit TT Husitskou (a dolní Koněvovou) ulicí? Bohužel by pak současná rekonstrukce silnice byly z části vyhozené peníze, ale min. 2 linky by tudy dávaly smysl (jedna ze Spojovací, jedna z Habrové) a Seifertova by zůstala na současném, už dost frekventovaném provozu…
6 linek tam nebude mozne vest uz ted jich je prakticky 5 (2x 9), nabizi se spise protazeni a odkloneni nekterych jinych jako treba 11,15,…
TT v Husitske a Konevove by vazne hodne pomohla…
Podezřelá aktivita pánů radních. Plácají nesmysly, technicky téměř neproveditelné smyšlenky prezentují jako téměř hotové projekty. Jednokolejná vlečková trať v dezolátním stavu a na obou koncích snesená bude využita pro stavbu okruhu a současně/potom pro tramvaje? Přitom společný úsek je cca 1500 m.
Který ze dvou developerů slíbil více?
Mám pocit, že Pražáci, jako obvykle neví co chou.
Chou mát nákladový nádraží na žižkove, bebo „novou“ městskou čtvrť který by byla prostupná jak pro pěší, tak dobře dostupná i městskou hromadnou dopravou?
Chvíli řvou o tom, že tam chcou nechat nádraží, místní dráhu a podobně, teď zas řvou že tam chou mít čtvrť na procházky a přístupnou šalinou.
Nenapadá ten koronavirus, kterýho je v Praze tak moc, mozek?
Bohužel nejde o to, co chceme my, Pražáci, ale co si umane pár politických (j)elit. O obyvatele Prahy jako vždy nejde, zájmy politiků a jejich vlhké sny mají přednost. Kdyby opravdu chtěli znát zájmy obyvatel, tak vypíšou aspoň místní referendum. A korona už nikoho napadat nemusí, politici mozek nepoužívají, to vyžaduje moc námahy. 😀
Referendum musí mít takovou otázku, aby se na ni dalo odpovědět ano/ne. Jakou takovou otázku byste vymyslel v tomto případě?
Souhlasíte s tím, že volený poslanec, zastupitel, senátor má být za neplnění svých slibů exemplárně veřejně tělesně trtestán 20 ranami holí za každý nesplněný slib?
Sliby u politiku obecne nelze vymahat…. Situace se meni, nekdy ze svych slibu proste ustoupit musite, kdyz jednate o koalici nebo kdyz se zmeni ekonomicka situace apod…
Kdysi nejaky sasula silne loboval za odvolatelnost politiku kvuli nesplnenym slibum, tedy ze by za nesplneny slib mel byt politik odvolan, jenze to by vedlo jen k tomu, ze by ve vlade sedeli jen populiste bez jakekoliv odpovednosti a jen rozdaval plnymi hrstmi ze statniho rozpoctu aby jej lide volili a nebyl odvolan,… Dusledky si zkuste odvodit sam…
Nicméně mám seznam poslanců i zastupitelů, kde bych si rád i opakovaně onou holí praštil.
To asi kazdy…
Já mám seznam lidí, co bych nejraději utopil na lzicce vody. Z důvodu jejich tuposti…netolerance…a egoistickeho až chovani
50
Souhlasíte, že člověk, kterého většina hlasujících označí za debila, bude vyhoštěn že země?
Tomu se říkalo strepinovy soud a bylo to už v Aténách. Skončilo do pruserem. Váš návrh je obdobné podnetny.
A kro že je tam volil? My v Brně máme svý jelita… tj toto je na Pražácích. každej má svý zastupitelstvo, jaký si tam poslal.
Když nejsou žádné primárky, tak dostane u voleb na výběr reálně z deseti jelit, a z těch 10-ti co vůbec neznáte, hodíte do bedny jedno jelito. Prostě tak to funguje. No a pak je v zastupitelstvu ‚(střelím od boku) 50 jelit-
Něco úplně jiného je to na malém městě, a je tam řada starostů, kteří to dělají dobře.
Tak Brno si Onderku, dona Pabla ani eFko nezaslouží.
Mluvte za sebe, Pražáci ví co chtějí a tenhle projekt se řeší už dlouho. Obávám se, že se nakonec rozhoduje podle toho co chtějí developeři, nikoliv obyvatelé Prahy. Ostatně to je zřejmé už od té doby, co byly pozemky výhodně prodány a přitom území bylo jasně vyhrazeno pro drážní účely, tedy žádné byty tam stavět nešly. To nejdou ani dnes díky stavební uzávěře a horko těžko se město dohaduje s developery, aby nezastavěly každý metr čtvereční, ale aby to byla trochu obyvatelná čtvť, měla nejdřív zajištěnou dopravní obslužnost a občanskou vybavenost, což je prodejcům bytů naprosto ukradené. Je totiž rozdíl… Číst vice »
Developer rozhoduje všude na světě, všude dává úplatky. Ale i tak to lze ovlivnit, to jen u nás mu zcela zobeme z ruky.
Přesně tak, Dalibore, všichni Pražáci musí mít vždycky na všechno stejný názor, jinak jako obvykle neví, co chcou…měli by si vzít příklad třeba z Brna, tam je názor na polohu hlavního nádraží zcela jednotný.
Přesně tak! My máme jednotný názor, že chceme do nekonečna diskutova a kecat, aby se nemuselo na práci šáhnout…
Vaši větu si zarámuji. Je to velice výstižný popis povahy mnoha lidí v Česku, kteří se bohužel dostávají do funkcí, kterými se řídí chod státu na všech úrovních. A bohužel zásoba těchto lidí na místech jiných je nevyčerpatelná.
Co mám jednání se státní správou (často i samsprávou statutárních měst), tak tuto větu vidím všude zhmotnělou a vytesnou do zdí…
Tak v Brně se nádraží stěhuje už od roku 1913. A jeho umístění je způsobeno údajně i láskou místního továrního ke své zahradě…kde by byvalo mělo nádraží logicky původně stát…
Já tomu nerozumím. Na iDnes mají titulek „Tramvajová trať plánovaná na Žižkově nepovede budovou nákladového nádraží“, a tady naopak titulek „Areál nákladového nádraží Žižkov protne nová tramvajová trať“. Přitom je to obojí zpráva o stejném jednání rady. A kudy tedy vlastně ta trať má vést se srozumitelně nedozvím ani z jednoho z těch článků.
Vy nevidíte rozdíl mezi významem slova „budova“ a slova „areál“?
Nutno ale podotknout, že je škoda, že trať nepovede skrz budovu. Mohly vzniknout zajimavé stanice s častečným využitím původních peronů a pokud bude budova bývaleho nadraží sloužit jako veřejná stavba, průchodnost pro veřejnost by asi nevadila.
Já bych naopak napojil nákladovou harfu na novou trať, mohla by být tramvlaková a umožňovat i překládku ze železnice na městskou dopravu (nákladní tramvaje, dodávky). Spíše by mě zajímalo, zda to plánují propojit dále do Malešic i od Spojovací, nebo to bude i potom kusý úsek.
Nákladní tramvaj je super nápad. Zřídil bych i pohřební tramvaj a do krematoria Strasnice vedl odbočku z tratí před ní. Rovněž ty širší cesty na Olšanech by sly provleckovat.
Kterou původní část byste si představoval využít pro tramvajový perón? Pokud by trať vedla mezi budovami, veškeré rampy a související industriálie by šly pryč. (Ony půjdou pryč stejně, architekt jich sice část zakomponuje do své vize, ale při tvorbě výkresů se zjistí, že možné je použít jen menší část a než začne stavba, bude vše tak shnilé, že to bude vyřešeno.)
No tak hlavně že obě média vypíchla do titulku to podstatné, že?
Zbourat
Trať povede severně od nádražní budovy, areál NNŽ je mnohem větší, takže ho opravdu protne. Viz výše odkazovaný plán https://www.facebook.com/iprpraha/photos/pcb.3586741448026667/3586722451361900/?type=3&theater
Díky. Tak třeba právě taková malůvka mi v obou těch článcích chyběla, byť ani tak netuším, mezi jakými variantami tedy vlastně včera rada města rozhodovala, a jestli tedy skutečně někdy byla vážně na stole i nějaká jiná.
Nedávalo by smysl to na konci propojit (byť manipulační) tratí ke smyčce Spojovací?
.. a (na okraj tématu) oprášit i záměr tramvajové trati po Počernické?
Počernická prý už v plánu je.
Nedovedu si představit, kudy. Leda prodloužit obě tratě až do Hrdlořez.
Slo by to uplne v pohode, …. Napr. Osikovou ulici…
Nějaké obrázky jsou na FB IPR
https://www.facebook.com/iprpraha/photos/pcb.3586741448026667/3586722451361900/?type=3&theater
Ano, tady v tom má město docela rozpor:
„Podle náměstka pro dopravu Adama Scheinherra ke stavbě tramvajové trati bude využito „i stávajících kolejí bývalé železniční trati.“ Železniční trať na Žižkov ale zatím není „bývalá“. Město naopak svými námitkami nedávno zabránilo Správě železnic trať zrušit.“
Pokud pominu variantu, ze namestek placa, co mu slina na jazyk prinese, spis bych rekl, ze to dokresluje casovy horizont vystavby. Takze mestsky okruh, pri nem bude stavajici trat vyuzita k odvozu materialu a az se dostavi, muze se zrusit a pouzit pro tramvaj. Co to vypovida o terminech uz necham na kazdem.
než se dostaví ty slavný „okruh“ stavby tak moje děcka budou mít bílý fousy….
Může se použít (ta trať, ne okruh) i pro návoz materiálu ke stavbě sídliště.
Vsak ta tram. trat nemusi byt v prvni fazi az do Malesic/Hrdlorez…
Jestli trať je nebo není bývalá vidím z pohledu budoucích plánů jako nepříliš podstatnou formalitu. Vypíchl bych spíše to tvrzení, že bude využito „i stávajících kolejí“ – které dobře vypovídá o odbornosti p. radního pro švihlou dopravu.
Vždyť už dnes tramvaje umějí jezdit i po železničních kolejnicích. 🙂
V Ostravě to uměly od začátku.
De jure trať bývalá není, ale de facto dnes je, protože zbytek trati je jen kus koleje vedoucí odnikud nikam. Výhybka do Malešic je jak známo odstraněná a na druhé straně je konec ještě před mostem u NNŽ, ulice K Červenému dvoru.
A má železnice okupovat stejný časový slot v historii jako tramvaj?
Když jsme tu před pár týdny řešili vlakotramvaj, tak jsem tu citoval euronormu a v té je umožněn za jistých podmínek provoz buď provoz lehkých kolejových vozidel na železnici normální, nebo normálních železničních vozidel po trati lehké dráhy (tramvaje atd.) pak by to nemusel být problém asi mít tak že minimálně jedna kolej unese nákladní vlak který se tam bude přistavovat třeba v noci.
Je to nic moc, ale aspoň něco:
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/08/Jarovska.jpg
Tohle ale zobrazuje plánovanou hlavní silniční komunikaci, tramvajová trať (pokud má pokračovat v ose Olšanské ulice, tedy vodorovně skrz to červené téčko nalevo) na tomto plánku vůbec znázorněna není.
Už to vidím.
Rok po tom, co se to vše rozkope, začne Praha kvičet, že potřebuje nutně nákladové nádraží s vysokými sklady, a stát ať jí nové zafinancuje.
Naopak, využití železnice pro návoz z továren do skladů je (a ještě asi dlouho bude) poté, co se v klidu veškeré zázemí v Praze (stejně jako jinde) nejen ořezalo, nýbrž rovnou zrušilo, a bylo „nahrazeno“ úžasnými halami namísto úrodné půdy za městem, většinou jen ve vazbě na silnice, zapovězeno.
Zkusil jste někdy poslat nějakou zásilku vlakem, Františku? Z továrny do skladu?
To jsou místní uchylni sotousi, kteří, jenom proto, aby se u toho mohli ukajet, budou chtít Kolbenku na Václaváku a k tomu koleje, kam bude zajizdet stará poctivá bardotka bez tlumiče, aby pořádně dunela.
On to ani zkoušet nebude, vždyť píše, že je přesvědčený, že to zakázali. Přece nebude porušovat předpis, v jehož existenci věří.
No zase všechny nás Pražáky nestrkejte do jednoho pytle,ale,že bude kvičet radní Scheinher a jeho mančaft PS,tak to je myslím skoro jisté.
Je dobře, že se TT staví první, jinak se pak někdo začne odvolávat a nejde postavit nic.
Trať se nestaví a pokud se něco zásadního nezmění, ani se stavět nebude. A rozhodně nevěřte, že (i kdyby na ni došlo) by se stavěla jako první.
Trať se stavět bude, v projektech své místo má, ale než projde všemi koly projektování, papírování a povolování tak to bude ještě dlouho trvat.
V projektech své místo má, to ano, ale stavět se nebude, protože se tramvajové tratě prostě nestavějí, jen se o tom plácá. A také se jen předstírá zájem na tom něco změnit. A pokud se něco přece hne a opět se rozjede výstavba tempem jedna trať za 10 let, pak pro nejbližších 100 let není toto na řadě.
Píšu o věcech jak jsou, ne o tom, jak bych si je přál, nebo jak bych je považoval za účelné.
Právě že ne. Při dobré konstelaci hvězd bude tram trať nejdřív za deset let. Nestaví se ani Jarovská třída. Vlastně není žádná změna pro zajištění kapacity pro tisícovky nových bytů na NNŽ a blízkém okolí, kde se už staví nyní. Developery to nezajímá, chtějí mít prodáno co nejdřív a že tam budou kolony nebo nulová občanská vybavenost pak hodí na město.
A to je špatně? Měl by snad developer ty bytovky nechat X roků odležet, než si město vypapíruje koleje?
Muže to svěřit developerovi. A treba mu na to přispět