Alstom získal typové schválení pro TRAXX MS3, ČD Cargo a RegioJet čekají na poslední razítko
Lokomotivy Bombardier TRAXX MS3 v barvách ČD Cargo na železničním zkušebním okruhu ve Velimi. Foto: ČD Cargo
ČD Cargo od začátku roku nasadí nové lokomotivy hlavně na mezinárodní výkony.
Pardon fírů jsem myslel.
takto duchaplny komentar na treti pokus – no zasnu.
Kdyby to bylo letadlo tak při zkušebním provozu by bylo mnoho vírů po smrti a na nervy.
Jiří hnizdo
Měl bych k těmto a obecně „západním“ mašinám dotaz na znalce provozních poměrů na tom „Západě“: Proč nikdo necítí potřebu řešit uzemňování nějak jinak než pobíháním ve strojovně s klíčovými závislostmi připomínajícími dílem Pevnost Boyard a dílem ZZ typu „klíčový průmysl“?
Škodovky to uměly ovládat přepínačem na stanovišti už od 60. let, takže se mi nechce věřit, že by to byl technický problém. Že by se běžně manipulovalo s kabelem topení bez „bezpečného stavu“ mi na Německo a spol kór v dnešní době taky nějak nesedí. Tak jak to tam řeší, že je tohle přinejmenším z pohledu technologických časů netrápí?
Na běžné obraty vynalezly řídící vozy. A na to ostatní mají paragraf jedna.
Symbol bezpečného stavu. Když na tuzemských loko vytáhneš z pultu závěrný klíč, vůůůbec to neznamená že na kabelu nemůže být napětí.
U klíčového průmyslu západních loko je o tomto zcela jasno.
Zrůdnost tomuto dala jistá firma, škoda jí, s jistým typem dnes již nevyráběné lokomotivy a jejím systémem zjišťování bezpečného stavu… 🤦
Díky… chápu tu narážku správně, že jde o riziko napájení jiným zdrojem (třeba přivěšenou další loko), tj. rozdíl je v uzemnění?
A nějaké aktuální info k těm tendrům ČD, zejména na 90 loko do 200km/h, by redakce neměla?
Čeká ČD na schcálení Traxů? Přihlasila se Škoda? Nebo je v nabídce jen Vectron?
Bych řekl, že se rozhodují jestli mají dost v kasičce. A pokud jo, tak jesti spíš kupovat dieslvagonky RegioShark2 nebo jestli investovat do lokotek…
IMHO doufají v rozfázování ETCS (=odložit výhradní provoz)… takže by zbylo na RegioSharky https://zdopravy.cz/odlozte-zavadeni-etcs-je-moc-drahe-napsaly-ceske-drahy-ministerstvu-55273/
V rámci ČD/ČDCargo asi nebude ETCS do cca 200 elektrolokotek … plus otázkou jsou elektrolokotky 130/230/240 a do 380. ETCS není zajištěno také např. v Railjetech či v Pendolinech a v CityElefantech
Lokotek – kokotek.
Vždy si myslím, že už ničím neprekvapíš a ty si stále nájdeš väčšiu pí….blbosť čo sem napíšeš. Fakt už sa na to vykašli.
Mates… Váš argument vypadá, že je promyšlený – : ) Tak si to srhňme: Od cestujících pasažérská ČD v roce 2020 vyinkasovala 3,5 miliardy (v roce 2019 cca 5,2 miliardy) kaček… Těch až 160 dieslvagonků Pesa RegioShark prý vyjde na až cca 14,5 miliardy (prozatím objednáno pár desítek kousků) Až 90 lokomotiv na 200 km/h – soutěž stále běží, hodnota zhruba až 10 miliard korun. Až 50 lokomotiv na 230 km/h, soutěž stále běží, hodnota zhruba až 6 miliard korun. A 180 vagonků k lokotkám na rychlost 200 km/h vychází prý na 12,5 miliardy (pravděpodobně jsou objednány již napevno) A… Číst vice »
1+1 nemusí být v podnikání dva a v účetnictví už vůbec ne.
No vida, další „celoevropské“ stroje. Přestává hrozit, že ČR bude „specifikuum“ uprostřed Evropy, kterému je lepší se vyhnout.
„Oznámení o schválení přichází v době, kdy probíhá i soutěž na nové lokomotivy pro České dráhy, kde se Alstom právě s tímto typem o zakázku uchází.“
1) Probíhají 2 soutěže paralelně – jedna se týká 90 ks lokomotiv pro V = 200 km/h a druhá 50 ks pro V = 230 km/h – to zaprvé
2) Typ TRAXX MS3 má maximálku V = 160 km/h – tím pádem ani jednomu rychlostnímu limitu – 200 nebo 230 km/h – nevyhovuje.
To jen pro pořádek:-))
opravím počet poptávaných kusů – před číslovkou Vám vypadlo slovo „Až“
Dobře – opravuji formulaci:
ČD, a.s. smluvně garantuje dodavateli, že od něj nakoupí v rámci první uzavřené kupní smlouvy 40 ks lokomotiv pro V = 200 km/h a 20 ks lokomotiv pro V = 230 km/h.
ČD, a.s. smluvně negarantuje dodavateli, že od něj nakoupí v rámci dalších uzavřených smluv 50 ks lokomotiv pro V = 200 km/h a 30 ks lokomotiv pro V = 230 km/h. Tento odběr bude vycházet z provozních potřeb zadavatele.
Ale bombardier je v procesu zkoušek a schvalování podvozku na 200, takže se jedná o soutěž na 200
To je jedna paní povídala:-)) Můžete uvést konkrétní ZDROJ té informace, kde se to lze dočíst ? PS: TRAXXY na 200 km/h měly být už ty poslední kusy pro REGIOJET, ale jsou jen na 160 km/h:-)). To samé Vectrony na 230 km/h – tam je alespoň oficiálně minimálně dohledatelná ověřitelná informace o tom, že probíhají nebo probíhaly testy s podvozky na tuto rychlost, nicméně SIEMENS již odmítl komentovat, zda tedy VECTRON na 230 km/h bude nebo ne, resp. přesněji, nijak se nevyjádřil, zda ty testy byly úspěšné či nikoliv:-)). To samé platí i pro připravované vozidlo TRAVCA, kde těch ověřitelných… Číst vice »
Lokomotivy traxxů pro Regiojet na maximální rychlost 200 km/hod se netýkají těch prvnich 15 ks. Takže první traxxy na 200 km/hod by měli být až s označením 388.216 a výše a ty teprve dorazí. Ovšem jestli budou stále na 160 či už na 200 ukáže až realita.
Vectron na 230 někde byl odkaz na fóru
TRAXX na 200, bohužel nemůžu slouzit, jedna se o interní věc takže bohužel :-(, ae sám jste říkal že RJ nemá ještě ani jeden na 200, je to protoze jsou ve vyvoji
Trochu jsem si zagooglil a asi nejčerstvější info u TRAXXECH na V = 200 km/h jsem našel tady: https://dopravacz.blogspot.com/2019/09/regiojet-uskutecni-nejvetsi-nakup-sve.html Datum vyjití článku: 09/04/2019 Dnes ale již jaksi máme 11/12/2021 , tj. 32 měsíců od doby publikování článku a kde nic, tu nic:-)). Takže asi stejná IMAGINACE jako Vectron nebo Travca na V = 230 km/h – hotový a schválený produkt na trhu zřejmě není. Proto taky mimochodem ani jedna z těch soutěží – tj. mašiny na V = 200 a V = 230 km/h – nebyla do dnešního dne uzavřena – proč asi, že ? A ČD již nakoupily 6… Číst vice »
Oproti vektronu hlučnější a působí laciněji…
Co konkrétně znamená „působí laciněji“?
Však je taky lacinější, teda peněžně. A o to tady taky jde.
Hlučnější? Slyšel jste někdy aktivně odstavenou MS3 a aktivně odstaveneho Vectrona? O MS3 ani nevíte že tam je.
Pravda když je MS3 za teplých dnů zahřátá tak si při rozjezdu nezadá s s 371 nebo 151.
Chápu že pan onduj je mluvčí a musí dělat PR, ale špičkové lokomotivy to nejsou , za poslední týden jsou u RJ 3 neschopné provozu
Dlouho jsem dával lokomotivám šanci, ale aby mi 3 z 11 strojů během týdne chcíplo není normální (11 říkám z důvodu že 4 lokomotivy ještě neměly žádný výkon a stojí na Smíchově)
Dále Astom nesplnil smlouvu a 210-215 mají i úzký sběrač a možnost schválení na Chorvatsko, které RegioJet nechtěl
To je pekná komédia. 🙂
Na drážním úřadě bude pěkně živo. Jen by mne zajímalo, zda budou moci jezdit tyto lokomotivy do Rakouska ve zkušebním provozu nebo vůbec, když je v Rakousko ještě neschválili. A jak je to se schválením pro Slovinsko a Chorvatsko?
Do Rakúska majú byť dodatočne schválené v lehote pár týždňov.