Alstom představil novou tramvaj pro Drážďany, je o 35 centimetrů širší než předchozí generace
Nové tramvaje jsou širší, cestující svezou na jaře příštího roku.
Společnost Alstom vyrobila první novou tramvaj Flexity pro provoz v Drážďanech. Do pravidelného provozu se má dostat během příštího roku.
Novou tramvaj představil drážďanský dopravní podnik Dresdner Verkehrsbetriebe AG (DVB) minulý týden ve vozovně Gorbitz, tramvaj si prohlédlo 2 400 lidí. Kvůli pandemii byly počty návštěvníků výrazně omezeny a zájem výrazně překonával nabídku.
Jde o čistě saské vozidlo: hlavní části jsou vyrobeny v někdejších závodech Bombardieru, nyní Alstomu, v Görlitz a Bautzenu (Budyšín). DVB má jich objednáno celkem 30, opce je na dalších deset kusů.
Hlavní změnou proti stávajícím tramvajím je šířka: 2,65 metru je o 35 centimetrů více než generace tramvají, které v Drážďanech jezdí. Nové tramvaje se mají objevit v Drážďanech nejprve na lince 2 na jaře příštího roku. Tramvaj je dlouhá 45 metrů. Výrazně větší jsou nástupní dveře i samotný prostor mezi sedačkami. Tramvaj bude plně klimatizována, vybavena zásuvkami pro dobíjení elektroniky či Wi-Fi připojením. Osvětlení interiéru bude pomocí LED, bude se měnit podle intenzity světla během dne.
Za dodávku včetně servisu na 24 let zaplatí drážďanská firma 197 milionů euro, tedy zhruba pět miliard korun. Samotná tramvaj bez servisu vychází na 4,2 milionu eur. Dopravnímu podniku přispěje výrazně Evropská unie, dotace je celkem 102,8 milionu eur.
Součástí smlouvy je i opce na dodávku dalších deseti tramvají i prodloužení servisu o dalších osm měsíců. Vozidla budou vybavena novými asistenčními systémy pro zvýšení bezpečnosti, například detektorem překážek.
V Drážďanech už jezdí starší generace tramvají Flexity, nové budou kapacitně zhruba o desetinu větší, přepraví až 290 lidí. Budou nízkopodlažní, sezení bude v uspořádání 2+2. Větší mají být oproti stávají generaci také okna.
Objednaná nová vozidla nesou typové označení NGT DX DD. NGT je zkratka pro nízkopodlažní kloubový železniční vůz, DX pro podvozky s deseti nápravami a DD pro Drážďany.