Alstom má další velkou zakázku na vlaky v Německu, pro DB Regio dodá 29 dvoupodlažních jednotek
Jednotka Alstom Coradia Stream HC pro DB Regio. Foto: Alstom
Spojené jednotky zvládnou přepravu až 1 080 sedících cestujících.
DB každou chvíli kupuje pěkné a kvalitní vlaky, jen u nás 32 let od „revoluce“ pořád jezdí šroty.
Obávám se, že nákup ze zahraničí by narazil … a nejvíce u těch, kteří si v zahraničí kupují dovolenou. Za svoje, ale jiným by to „za svoje“ zakázali.
„Nové vlaky nám umožní zvýšit kapacitu až na 1 080 sedaček v jednom vlaku ve špičce,“
Jinými slovy: Bude to sardinkárna a ještě se tím chlubíme.
Co je Wi-Di? To je zas nějaký nový standard „wi-fi“ co mi unikl? Poslední co jsem zaznamenal je „wifi-7“ (802.11be). Nebo jde o překlep?
překlep:) díky za upozornění
Trochu mimo téma, ale když tu máme dvoupatra od DB..
Jak jsou na tom v provozu NIM Expressy od Škody? Máte někdo nějaké informace?
Zajímala by mě délka jednotky/ek, protože dvoupodlažní jednotky na dálkových trasách SBB zvládnou těch cestujících ještě o cca 300 víc.
Budou čtyřvozové, uváděna kapacita bude pro zdvojenou soupravu. Kromě toho, nejsou to klasické dvoupodlažní jednotky, dvoupodlažní jsou jen krajní vozy, uprostřed jsou jednopodlažní.
Je to vlastně přesný opak EMU 400 od Škody. Ten má krajní vozy jednopatrové a vložené dvoupatrové. Docela by mě zajímalo jaké uspořádání z těchto dvou je výhodnější. U Škody beru jako určitou výhodu možnost použít již vyvinuté vložené vozy pro Moravskoslezský kraj a zřejmě i to, že do vloženého patráku by se mělo vejít více osob než do čelního patráku (omezení velikosti horního patra kvůli střešní výzbroji stanoviště).
To podle mě dost závisí na tom, jak dlouhé mají jednotky být. Dělat osmičlánkový vlak, který má jen krajní vozy patrové, je nejspíš nesmysl. Opakem tohoto by mohlo být také Desiro HC od Siemens, které má právě jen krajní vozy jednopodlažní. Zajímavou koncepci má i Bombardier OMNEO, který má kratičké jednopodlažní články s nástupními dveřmi a mezi nimi dvoupodlažní články pro cestující.
Dvoupatráky na příměstu mívaj AFAIK někdy problém s dlouhými časy výměny cestujících (málo dveří a schody na velkou kapacitu). To tady ten řídicí/hnací vůz, kde je část věnovaná technice a dveře jsou až zhruba v půlce, celkem řeší. Přitom ale nabídne pro lidi, kteří jedou dál (celou nebo skoro celou trasu) víc sedaček, než kdyby to bylo stejně zkrácený jednopatro. Vložený vozy pak můžou snáz než dvoupatrák nabídnout multifunkční prostory pro lidi na vozíku, kola, atd. a hlavně mít na to dost dveří. Takže tohle uspořádání mi přijde jako fajn, pokud kapacitně stačí. Samozřejmě pokud nestačí, nebo pokud je to… Číst vice »
Alstom má i opak, a má i fakt fascinující jednotku ala „mašinka a vagonky“, kde je první vůz pouze lokomotiva s nástupním prostorem pro první z dvoupodlažních přípojáků.