egoe-plus
Dopravci Železniční průmysl

Alstom dodá na sever Itálie 31 jednotek Coradia Stream za pět miliard

Jednotky Alstom Coradia Stream pro Ferrovienord. Foto: ALSTOM
Jednotky Alstom Coradia Stream pro Ferrovienord. Foto: ALSTOM

Společnost Alstom podepsala s italskou společností Ferrovienord smlouv na dodávku celkem 31 elektrických jednotek Coradia Stream pro regionální dopravu v Lombardii. Jde o první konkrétní objednávku z velké rámcové smlouvy, který Alstom uzavřel s místní skupinou FNM zastřešující dopravu v druhém nejbohatším regionu Itálie.

Zakázka má hodnotu 194 milionů eur, tedy zhruba pět miliard korun. Jednotky budou dodávány od roku 2022. Smlouva počítá s obcí na dalších 30 jednotek, součástí je i servis jednotek. Kontrakt oznámila Ferrovienord  v tiskové zprávě.

„Nová generace jednotek Coradia Stream představuje nejlepší řešení pro požadavky cestujících i dopravce,“ uvedl Michel Viale, šéf Alstomu pro Itálii a Švýcarsko.

Jednotka dosáhne maximální rychlosti 160 km/h, dopravce ji pojmenuje „Donizetti“. Budou vybaveny klimatizací, informačním systémem či zásuvkami pro dobíjení elektroniky. Alstom tvrdí, že jednotky jsou z 96 % recyklovatelné a jejich spotřeba je o 30 % nižší než u předchozí generace. Čtyřvozové jednotky pojmou 263 sedících cestujících, celková kapacita je 518 pasažérů.

Vlaky se budou vyrábět v závodu Alstomu v Saviglianu, vývoj probíhá ve městě Sesto San Giovanni.

Ferrovienord provozuje vlaky na železniční síti dlouhé 331 kilometrů severně od Milána včetně spojení na letiště Malpensa či k městům na švýcarské hranici.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Aspoň byste si to po sobě mohl přečíst. Ty koncovky a obce, to vypadá, jako by to psal cizinec.

ythomas_ct

…vy snad nevíte, jak vypadá obec na 30 jednotek? 🙂 Vzhledem ke kapacitě jednotky 518 cestujících už by to mohlo být v našich poměrech slušné okresní město. Jen se tu nepíše, kde že to v té severní Itálii postaví… 🙂

Jarda V.

Cca 160 mega za ctyrvozovy kus, srovná to někdo s tím co podepsalo IDS JMK?

Bludný Elektron

JmK podepsal 37 jednotek (31 pro 310 sedících + 6 pro 140, celkem 10450 sedaček) za 6,7 miliardy včetně servisu na 30 let. Tedy v průměru 181M za 1 kus. Ovšem 4 vozový Panter je větší, než 4 vozový Alstom. Tady je 8153 sedaček za zhruba 5 miliard. Na sedačku cca 620k u Alstomu, 640k u Pantera. Otázka je, co vše je v servisu… Italové mají dle Google překladače „Je také součástí dohody plánovaná údržba první úrovně a opravná údržba pro vandalismus a náhodné události a dodávky technických zásob.“ JmK má „Údržbu na 30 let.“ Takže ve výsledku dost podobné,… Číst vice »

Apollo17

To srovnání bude trochu nesrovnatelné,protože italské jednotky budou stejnosměrné jednosystémové,Pantery dvojsystémové.U Panterú je rozdíl asi 10 milionů Kč mezi 440 a 640.

Bludný Elektron

Pantery u JmK můžou být klidně jednosystémové na střídavinu…pokud je tedy Škoda umí.

Kubrt

Škoda by je uměla, ale náklady na jejich výrobu by byly prakticky stejné, jako u dvousystemovych.

Jiří Kocurek

Jo, umí. Vezme se dvousystémová jednotka a do provozního řádu se napíše provoz pod trolejí 3000 VDC zakázán. Něco jako letní automobil Škoda Fabia: Není dovoleno osadit zimní pneu.

Přemek

Papírově OK, zkušenosti teprve budou. Odolnost ve sněhových kalamitách? Je to riziko, ale může vyjít.