Alitalia musí vracet státní půjčku 900 milionů eur, její nástupce ITA může odstartovat

Airbus A319 společnosti Alitalia. Foto: TJDarmstadt / Flickr.comAirbus A319 společnosti Alitalia. Foto: TJDarmstadt / Flickr.com

Nový dopravce ITA přichází na trh, který ovládli nízkonákladoví dopravci.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymus

Ježíš, to je komedie. 🙁

Miroslav Zikmund

Opravdu moudré rozhodnutí EK (tedy přesně úřednického aparátu) opomenuvšího, že „povinný“ je v insolvenci …
Podobnost s protikovidovými opatřením MZd rušenými soudem je „jen“ zcela náhodná ….

Mat

Počítá se s tím, že ITA začne hned pod značkou Alitalia? Komu jinému by tak mohli značku prodat…

noerf

Od roku 2008 padlo několik tezí:
1) stát má levné dluhopisy, protože nemůže zbankrotovat – Řecko polovinu dluhů nikdy nezaplatí, protože se věřitelé dohodly na odpuštění
2) státní podniky stát nenechá padnout – na příkladu Alitalie se ukazuje, že to není pravda. Navíc vstupovat s novým dopravcem na trh, kde jsou efektivnější společnosti je vyhazovani peněz daňových poplatníků.

Martin Hanzal

Krásný příklad kapitalizace zisků a socializace ztrát…

Arnošt

Krásný příklad toho, že socialismus nefunguje.

Y.K.

A ty zisky jsou kde?
Typický státní podnik bez orientace na zisk. Zase ztráta? však se nic neděje, tatíček stát to dorovná.

Ala

ITA bude ten samý příběh. Italové to neumí ziskově a teď s Covidem a lowcosty už vůbec ne.
Budou prodělávat, nebo stávkovat, případně obojí.