Alitalia musí vracet státní půjčku 900 milionů eur, její nástupce ITA může odstartovat
Airbus A319 společnosti Alitalia. Foto: TJDarmstadt / Flickr.com
Nový dopravce ITA přichází na trh, který ovládli nízkonákladoví dopravci.
Ježíš, to je komedie. 🙁
Opravdu moudré rozhodnutí EK (tedy přesně úřednického aparátu) opomenuvšího, že „povinný“ je v insolvenci …
Podobnost s protikovidovými opatřením MZd rušenými soudem je „jen“ zcela náhodná ….
Počítá se s tím, že ITA začne hned pod značkou Alitalia? Komu jinému by tak mohli značku prodat…
Od roku 2008 padlo několik tezí:
1) stát má levné dluhopisy, protože nemůže zbankrotovat – Řecko polovinu dluhů nikdy nezaplatí, protože se věřitelé dohodly na odpuštění
2) státní podniky stát nenechá padnout – na příkladu Alitalie se ukazuje, že to není pravda. Navíc vstupovat s novým dopravcem na trh, kde jsou efektivnější společnosti je vyhazovani peněz daňových poplatníků.
Krásný příklad kapitalizace zisků a socializace ztrát…
Krásný příklad toho, že socialismus nefunguje.
A ty zisky jsou kde?
Typický státní podnik bez orientace na zisk. Zase ztráta? však se nic neděje, tatíček stát to dorovná.
ITA bude ten samý příběh. Italové to neumí ziskově a teď s Covidem a lowcosty už vůbec ne.
Budou prodělávat, nebo stávkovat, případně obojí.