lot
Letecké společnosti Letectví

Itálie zakládá novou firmu, která převezme trvale ztrátové aerolinky Alitalia

Letadlo společnosti Alitalia. Pramen: Letiště Praha

Italská vláda učinila další krok ke státem řízené restrukturalizaci insolventního leteckého přepravce Alitalia. Schválila vytvoření nové národní letecké společnosti, která převezme aktiva Alitalie. Plán na zestátnění aerolinek, který zdržely politické neshody, ještě musí schválit Evropská komise (EK), uvedla agentura Reuters.

Italský ministr hospodářství a financí Roberto Gualtieri poznamenal, že vláda svým krokem položila „základní kámen pro oživení italské letecké přepravy“. Cílem je podle něj vytvořit „vysoce kvalitní dopravní podnik“, který bude schopen konkurovat na mezinárodním trhu.

„Zrodil se nový italský vlajkový přepravce,“ řekla ke schválení vzniku nové firmy italská ministryně dopravy Paola De Micheliová. Vyjádřila také přesvědčení, že firma bude zisková. Nově vytvořený podnik ponese název Alitalia ITA, napsala agentura APA.

Alitalia od roku 2002 nevykazuje žádné zisky a od května 2017 je v insolvenci. Italská vláda Alitalii už víckrát finančně podpořila. Před několika měsíci jí v souvislosti s negativními dopady koronavirové krize slíbila pomoc v objemu tří miliard eur (zhruba 81 miliard Kč), připomněla agentura DPA.

Alitalia byla naposledy v zisku v roce 2002. Problémů dopravce se snaží využít hlavně nízkonákladové společnosti. Například Wizz Air nedávno začal nabízet v Itálii vnitrostátní lety.

ČTK

Odebírat
Upozornit na
guest
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
DOPRAVAK 01

…Neví někdo, jak dopadly SmartWings? Byla kvůli tomu celkem ostrá diskuse a z toho, co jsem pochopil by peníze dostat neměly….nebo někdo využívá, že se mluví o něčem jiném a potichu slíbil podporu?

Roman

Podporu mají slíbenou dle programu Covid Plus. Letecká společnost Smartwings získala od státní Exportní garanční a pojišťovací společnosti (EGAP) hodnocení, které je podmínkou pro získání úvěru se státní zárukou z programu COVID Plus. O úvěru teď bude firma, do které patří také ČSA, jednat s bankami.
To jsou poslední informace. I když si myslím, že banka která jim půjčí to asi do světa vykřikovat nebude

beija

Alitalia, tak trochu jiná letecká společnost. 🙂

Nekdo

Perpetuum mobile jménem Alitalia zcela popírá jakékoliv fyzikální zákony…

Eda

Ztráty, neefektivita, koule u nohy a znovu neefektivita … tentokrát s posvěcením (levicového?) spektra vlády

Ale co se změní? Bude to stát pořád obrovské peníze a za pár let z toho bude stejné „prd“ 🙁

Radovan Komínek

V článku jsem nenašel, kdo převezme pasíva. Aby to nebyo jak za české privatizace, kdy aktiva přistála na soukromých účtech a pasíva zůstala věřitelům a daňovým poplatníkům.

ikaros

My to jen blbě glosujeme, ale vždyť je to vlastně nejstabilnější dopravce na světě. Všichni jiní už by to 20x zabalili, ne tak oni 😀 😀 :D. Myslím, že by to mohli mít i jako slogan: „Alitalia ITA, jediná společnost, která opravdu nikdy nezkrachuje. Důkazy místo slibů!“

Marťas

Předseda italské vlády Giuseppe Conte se jasně vyjádřil, že Itálie potřebuje národního leteckého dopravce a cílem je zachovat vnitrostátní a mezinárodní spojení. Mně tedy dává smysl nezahodit něco, co se budovalo a financovalo desítky let.

Martin V.

A co se další desítky let ještě financovat bude. 🙂

Pe.tr

Tak to hledím. Já myslel , že v plusu nebyli nikdy a ono to není ani dvacet let .