Letectví

Airbus jako výrobce „kluzáků“. 86 A320 je hotových, ale nelétají. Čekají na motory

Výroba A320neo v závodě Airbusu v Hamburku. Foto: Airbus
Výroba A320neo v závodě Airbusu v Hamburku. Foto: Airbus

Výrobce letadel Airbus poprvé oficiálně přiznal problémy s dodávkami motorů pro svoji aktuálně nejúspěšnější řadu A320neo.

Celkem 86 letadel je téměř hotových a odstavených v závodech v Touluse a Hamburku, létat ale nemohou. Maximálně jako kluzáky. Nemají totiž motory. Jejich výrobce, společnosti Pratt & Whitney a CFM International, totiž nestačí dodávat tak rychle. Problém má hlavně Pratt & Whitney.

Informaci poprvé oficiálně potvrdil šéf divize komerčních letadel Airbusu Guillaume Faury na tiskové konferenci v Londýně. Podle něj se ale situace zlepšuje, ještě na konci května bylo bez motorů přes sto letadel.

Zpoždění v dodávkách způsobuje dopravcům nemalé problémy, například Primera Air kvůli tomu posunul start některých transatlantických letů až na příští rok. Agentura Bloomberg uvedla, že kvůli problémům letos nesplní Airbus svůj plán v dodávkách letadel A320neo až o padesát letadel.

A320 je pro Airbus klíčovým modelem. Podle výsledků bylo v červnu z 80 dodaných letadel 67 řady A320, z toho 41 A320/A321neo.

Airbus očekává, že poptávka po letadlech bude dál stoupat, podle poslední předpovědi stoupne na dvojnásobek na 48 tisíc během dvaceti let.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
MM
Host
MM

Nulove emise dotazene k dokonalosti.

Martin Š.
Host
Martin Š.

Jejich výrobce, společnosti Pratt & Whitney *and* CFM International

Lukáš F.
Host
Lukáš F.

A320 no engine option.

Adrian
Host
Adrian

Na úvodní fotce je A321.

Partneři